emosms Отговорено Декември 2, 2013 Отговорено Декември 2, 2013 (Редактирано) Доста зле за първо място , сериозно ли??Някакви стив вайски безидейни разхождания по гамите и трилерчета..Но без съответната брутална вайска техника и изстреляни от космоса скоростни дабълхенд секвенции, които да вкарат експресивност и оцветят този бозаджийски подход към градене на мелодии. Да изключим скоростта и техниката, мелодически нищо не гради, няма развитие и 'контур'. Няма грешки и фалшиво свирене, но е нищо повече от bla bla, и вибратото му не ми харесва (тука вече по-субективно). Чичо мито прави нещо много по добре звучащо Редактирано Декември 2, 2013 от emosms 2 Цитирай
bluelemon Отговорено Декември 2, 2013 Отговорено Декември 2, 2013 Мноо ти голяма четката май френТ Иначе Пеаце. То журито си знае работата. 2 Цитирай
travelcaster2 Отговорено Декември 24, 2013 Автор Отговорено Декември 24, 2013 На 1-во място! http://www.youtube.com/results?filters=hd%2C+short&search_query=60+second+solo+contest Цитирай
bluelemon Отговорено Декември 25, 2013 Отговорено Декември 25, 2013 http://searchengineland.com/the-key-to-top-video-rankings-on-youtube-google-35930 Цитирай
Parni_Valjak Отговорено Декември 25, 2013 Отговорено Декември 25, 2013 “As Google goes, so goes the nation” Цитирай
travelcaster2 Отговорено Януари 5, 2014 Автор Отговорено Януари 5, 2014 Навремето на концерти освен наша авторска музика изпълнявахме и модерни за онези години хитове. Стараехме се да са близо до оригинала. Публиката жадуваше за такива хитове като "Highway Star" например. Те не се пускаха по радиото, камо ли по единствената телевизия. Не се канеха и групите за концерти. Затова ефектът за публиката беше голям. Рок група сред пушеци и киловати звук да изпълни за феновете такива хитове - това предизвикваше взрив от овации и аплодисменти! След един концерт казах на колегите: - Не се възгордявайте много. 90% от аплауза е за Deep Purple. .............................................................................................................................................................. Започнах композицията за конкурса. Може би точно този опит от миналото ми подсказа да заложа на сигурното. Какво кара публиката да слуша милиард пъти една песен? Има някаква магия в това. Спрях се на легендарното соло на Луи Шелтън. От там взех приятни за ухото клишета - дабъл стопове в 6-тия и 7-мия такт (вж нотацията от пост N 44 или 0.16 сек. от видеото). След това взаимствах фразата на певеца " is it me you're looking for?" (14-15 такт, като смених една нота с бемолче) и продължих с подобни ритмични конструкции от възходящи широки триоли в октави. Нямах опасения, че някой ще ме обвини. Та аз не ги ползвам с комерсиална цел, а за собствено забавление. Но. Времената са други... Публиката и у нас и по света е пренаситена. Възприема музиката като спорт. Също и журито. То отсъжда така, че да угоди на публиката. Надявам се, че ние се забавлявахме не малко в тази тема. 3 Цитирай
travelcaster2 Отговорено Януари 13, 2014 Автор Отговорено Януари 13, 2014 Солото на Луи Шелтън е от песента на Лайънъл Ричи "Хело". Оттам взаимствах ритмични конструкции. Нотният избор, разбира се е различен. Цитирай
parsekguitars Отговорено Юни 20, 2014 Отговорено Юни 20, 2014 https://www.youtube.com/watch?v=c3K-Addfp40&list=PLhusDtcjWCESeO9xCeTv1-OIjo9voddqI&index=6 Цитирай
parsekguitars Отговорено Юли 3, 2014 Отговорено Юли 3, 2014 https://www.youtube.com/watch?v=kRMBNRYSzAI&feature=youtu.be Цитирай
CyberGene Отговорено Юли 10, 2014 Отговорено Юли 10, 2014 Винаги съм се чудил - Naima на Колтрейн дали е модално парче? https://www.youtube.com/watch?v=R2_FXIJkOxQ По принцип е дефинирана като акорди, които обаче са предимно слеш акорди, реално цялото парче върви върху две бас ноти - Eb, Bb, а дефиницията на съответните слеш акорди описва ладове, отколкото някаква реална функция. Какво мислите? Иначе след So What, това ми е може би другото най-любимо парче в джаза въобще... Майлс и Колтрейн FTW Цитирай
kolio_k Отговорено Юли 11, 2014 Отговорено Юли 11, 2014 Доколкото хармонията на цялото парче се върти около скали, а не логични (типични) прогресии, то е модално. 3 Цитирай
CyberGene Отговорено Юли 11, 2014 Отговорено Юли 11, 2014 Мерси, Кольо, и аз така го усещам. Според мен, ако в едно парче не могат да се открият (или по-скоро като изключение се намират) V-I последователности (да не говорим за ii-V-I), значи говорим за модално парче. Също така си мисля, че индикация за модално парче са и многото слеш-акорди. Изобщо ако отидем в малко по-теоретична дискусия, слеш-акордите са нещо специфично за джаза, защото в класическата теория такива акорди се описват функционално, а не като акорд с еди какъв си бас, та в джаза идеята е да опишат лад. П.П. Сега като се замисля, има много немодални парчета, особено в попа, диското и т.н., които нямат V-I последователности, но все пак имат тоналност, която се усеща Та май ти го каза най-добре: "липса на логични прогресии" Цитирай
Dirk Отговорено Юли 11, 2014 Отговорено Юли 11, 2014 Да внеса една допълнение,което виждам,че се изплъзва до момента.Няма значение с какво качество е акорда и дори последователността може да е абсолютно в стандартен вид.По-важното е хармоничната схема така да е разположена ,че да създава възможност и пространство за развиване на хоризонтално свирене върху всеки отделен акорд.С две думи достатъчен брой тактове за даден акорд за да не се създава усещането за вертикално свирене или както беше споменато типично свирене по хармонични прогресии.Примери има много...най-вече Miles,Liebman,Coltrane.Naima не е модална тема. 2 Цитирай
kolio_k Отговорено Юли 11, 2014 Отговорено Юли 11, 2014 Правилно, по скоро е хибрид между модално и функционално, както и огромна част от този тип парчета. 3 Цитирай
travelcaster2 Отговорено Юли 12, 2014 Автор Отговорено Юли 12, 2014 Мисля, че Колтрейн, обладан от мистиката на религиите, които следва постоянно експериментира. Възможно е първичното да е странна мелодия, мотив, разработен по модерните по онова време техники на Стравински и Шьонберг (додекафония, сериализъм) и след това да е хармонизирана по подобен или друг начин. Да не забравяме, че Колтрейн е приятел с Yusef A. Lateef, както и с Николас Слонимски... Франк Запа също. В малко по-късен момент. Така анализът на пиесата става невъзможен с известните "класически" представи. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.