musicman Публикувано Юли 18, 2013 Публикувано Юли 18, 2013 Какво правя аз? Разделям сигнала на 2 ( от преампа ) и единия канал го записвам чист а другия през преампа. До тук добре. Обаче при свиренето, от време на време имам пикове, и това не е добре. Четох, гледах, обаче има 2 школи по моя въпрос Едни ползват компресор (4:1 рейшо) , други директно лимитер ( това се постига и с компресор при над 10:1 рейшо). Вие как се справяте с тези проблеми? И като цяло как записвате бас? Смесването е друга тема. Целта е да вкараме качествен сигнал. Свиренето без пикове също е друга тема. Цитирай
Baby Thomas Отговорено Юли 18, 2013 Отговорено Юли 18, 2013 Аз нямам огромен опит, но досега най-доброто, което съм постигал за бас е: Баса в клийн лампов преамп; Баса в бас глава, която има ДИ изход, отново без драйвове. Оттам насетне (и в двата случая) си копирам изсвиреното на два трака и ги обработвам различно - единият остава чист, другия с някакъв софтуерен АМР го правя изкривен и накрая смесвам на вкус при микса. Edit: По горния метод бях пускал един път семпли ТУК. За втория ще опитам да пусна скоро, тъй като ще записваме една песничка... 1 Цитирай
rudibass Отговорено Юли 18, 2013 Отговорено Юли 18, 2013 Последния път записвах 3 канала.. D112 + SM57 + DI. Получи се доста приличен саунд. Съответно Di сигнала минаваше и през някакъв звески скъп компресор. 2 Цитирай
alexibebov Отговорено Юли 18, 2013 Отговорено Юли 18, 2013 Бас китара - кабел - микрофонния вход на звуковата карта( саундбластер лайв или нещо подобно беше). Нищо не пипам по баста в кюбейса. Нито FX, нито EQ. Това е резултата http://youtu.be/EAPHCKDcOvE Цитирай
разбойник Отговорено Юли 19, 2013 Отговорено Юли 19, 2013 Почти винаги записвам на два канала - един чист и един с лек драйв. Чистия сигнал е през DI, изкривения с микрофон или също директно. Много рядко използвам компресор, така има повече възможности за обработка при смесването на песента 1 Цитирай
musicman Отговорено Юли 19, 2013 Автор Отговорено Юли 19, 2013 Ако някой ползва хардуерен компресор или лимитер да сподели. Ама не толкова скъп като на Жоро Става дума не за силна компресияи вдигане на ниво ами за начин да обереш тук - таме някой пик, който по-неопитните басисти като мен правят. Цитирай
разбойник Отговорено Юли 19, 2013 Отговорено Юли 19, 2013 EBS Multicomp в нормален режим (без tubesim и multiband compression), компресия на около 11 часа, гейн-а усилен колкото да изравни нивото. Басът на това видео е записван така, но при смесването е компресиран допълнително, доколкото чувам: 1 Цитирай
musicman Отговорено Юли 19, 2013 Автор Отговорено Юли 19, 2013 Мерсаж! То при смесването е друга баница, а питам за записа. Цитирай
Telerig Отговорено Юли 19, 2013 Отговорено Юли 19, 2013 Много интересна тема, ще ми е интересно да прочета кой с какво е експериментирал и да споделим идеи....иначе за готино записан бас много зависи първо баса какъв е. Аз ако имам приличен инструмент, много внимавам да не му скопя тона с евтин компресор или преамп - винаги в такъв случай записвам малко, поразвъртам настройките и ако не се получава добре го махам и записвам директно в картата. После ако се наложи реампвам. Ако картата е с евтини преампи и конвертори, пиша на 32 бита и настройвам драйверите да дефинират дигиталната нула на -20 дб за да има достатъчно хедрум, да няма пуканки после. В някои конвертори (аподжи примерно) тази настройка се прави от вътрешен джъмпер. В комбинация микрофон с DI изход от бас комбота освен с D112, много добри попадения имам и с shure beta 52. Най-хубавия звук на бас който съм записал досега е на една реге банда с директния изход от комбо SWR + микрофон U47 neumann. Верно, че оттам нататък периферията ми за запис не е евтина, но ако не сте пробвали за бас този микрофон, просто намерете начин да си го намерите или наемете - просто е фантазия. За контрабас също е уникален.... в най различни формации съм го тествал и никога не ме е подвел за тази цел. Имах преди няколко месец и интересен експеримент за едно метълско парче - с един приятел пробвахме неговия стар фендер пресижън бас през моя преамп триаксис на меса, който си е за китара - от рекординг изхода на преампа в компресор Drawmer и оттам в аподжи конвертор. Изкърти рибите и изби мивките и.т.н..... Беше интересно за мен, защото по-принцип ако човек не е записвал такава бленда, трябва да знае, че не е проблем драйва да е малко в повече от колкото му се струва - в микса после седи много добре и с повечко драйв, особено ако търсим грухтящо-ръмжащ бас 4 Цитирай
TONY Отговорено Юли 19, 2013 Отговорено Юли 19, 2013 Независимо, колко съм зле с домашните записи, записа на бас ми е най-трудното нещо, откъм докарване на звук. Първо пробвах ДИ, след това ди на лампов бас преамп, комбинация бас амп+ мик шур57. Засега съм се спрял на моделинг преамп или на лампов китарен преамп към спийкър симулатор. (поне за момента предпочитам китарният пред басовият ми преамп) Бях пробвал и ДИ + drawmer gate/compressor, но не останах очарован, следващият опит ще е да сложа компресора след симулатора. 1 Цитирай
blr Отговорено Юли 20, 2013 Отговорено Юли 20, 2013 Аз ползвам Alesis 3632, който за разлика от предшественика си 3630 е съвсем приличен компресор за парите си. Ако искаш да ползваш компресор за ограничаване на пикове ти трябват настройки с по-високо прагово ниво (threshold), бързи времена на атака и отпускане и високо съотношение. Не трябва да се прекалява обаче, защото в такъв режим нещата бързо започват да звучат неестествено. Основната компресия е добре да се прилага в процеса на смесване. Компресорът помага, но няма да е лошо и да поработиш върху динамиката на дясната ръка. Колко са високи тези пикове? Можеш ли да пуснеш един запис да чуем и видим колко сериозен е проблема. 2 Цитирай
musicman Отговорено Юли 20, 2013 Автор Отговорено Юли 20, 2013 Не са много но са досадни. Ще запиша нещо кратко и ще пусна тези дни. Цитирай
Baby Thomas Отговорено Юли 24, 2013 Отговорено Юли 24, 2013 Дайте акъл за позициониране на микрофона при запис на бас. Хванали сме се да запишем една авторска песен и за баса сме планирали един трак от ДИ изхода на АМР-а + един Beta 52 трак. За китара доста съм чел и пробвал относно микрофони/позициониране, но бас досега само директно съм записвал. Кабинетът е 2 х 10". Цитирай
synchu Отговорено Юли 24, 2013 Отговорено Юли 24, 2013 Какъв стил, какъв микрофон, каква колона? За голяма част от случаите най-добрата позиция на микрофона при запис на бас е в шкафа Цитирай
milkypilky Отговорено Юли 24, 2013 Отговорено Юли 24, 2013 Бас -> кабел -> аудио интерфейс (M-audio ProFire 610) Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.