travelcaster2 Отговорено Март 18, 2013 Автор Отговорено Март 18, 2013 Мензурите са еднакви - мерил съм ги с дървения метър. Метър и 10см дъска отрязана наполовина. За чепът, останал в едната половина - не знам как ще се отрази на изследванията. Ключовете са Съветски, от времето, когато комплектът струваше един рубль и несколько копеек, нътчетата и бриджовете са еднакви, даже ги занесох зад ФМФ-то, където от край време има галваническа лаборатория и им наслоиха малко месинг ( за 1 левче). Струните са 5-та за акуст. китара. Еднострунната китара става за педал стил или слайд. Но най-добре е да се свири със счупено гърло на бирена бутилка. Място за адаптери има. Много интересен звук вади, когато се тръкнат рязко струните една в друга. Абе въобще - приключение. 2 Цитирай
TheKhan Отговорено Март 19, 2013 Отговорено Март 19, 2013 (Редактирано) Няма нужда да се "удрят" струните, просто се опъват на едно и също място(точно средата на мензурата примерно) с една и съща амплитуда и се пускат. Редактирано Март 19, 2013 от TheKhan Цитирай
travelcaster2 Отговорено Март 19, 2013 Автор Отговорено Март 19, 2013 Хубаво, благодаря за подкрепата, но как да измерим дърпането " с една и съща амплитуда"? Валякът даде предложение, което е най-точно. Независимо от силата на задействане на 2-те струни, в началото на трептенето им взимаме една и съща амплитуда. Най-високата. От там нататък се очаква да има разлика в затихването или в дължината на трептене на 2-те струни, поставени в различни условия и различни плоскости на резонаторните дървесини. След точно фиксирано време се сравняват техните амплитуди и се вижда коя е по-голяма и коя - по-малка. Така се нареждаме ако не пред колегите Айнщайн, Питагор с неговата Питагорова кома, Аристотел, Архимед и т.н. то близко след тях. Цитирай
Baby Thomas Отговорено Март 19, 2013 Отговорено Март 19, 2013 Вземаш един тънък конец и опъваш с него докато се скъса. Приемайки, че склонността му да се къса е константна... Оф, май ще трябва и за него отделно задание за определяне на свойствата му... 2 Цитирай
Parni_Valjak Отговорено Март 19, 2013 Отговорено Март 19, 2013 Да кажа ли защо няма да стане? F=mA Трябва да се дърпа толкова бавно, че ускорението да е ~0. Иначе ще се къса при различно ускорение и...жабетата! Цитирай
Mairomaster Отговорено Март 20, 2013 Отговорено Март 20, 2013 Опаа, тоя път те хванах в крачка Масата на конеца е пренебрежимо малка в случая и няма влияние на силата на опън. Максималната скорост на стуната при трептене е много по-голяма от скоростта, с която човек би опъвал конеца, така че и това няма значение за опъна на конеца. Така че ако приемем, че конеца се къса винаги при еднаква сила на опън, това би бил добър метод за теста. 1 Цитирай
Parni_Valjak Отговорено Март 20, 2013 Отговорено Март 20, 2013 Желанието да ме хванеш в крачка изглежда те обсебва, та лееееко се увличаш . Изобщо не става въпрос за масата на конеца! Цитирай
ultramega Отговорено Март 20, 2013 Отговорено Март 20, 2013 (Редактирано) От нАучна гледна точка, вероятно за да се получи категоричен отговор на въпроса е важно всяко отклонение от идеалния модел, дори и пренебрежимо малките такива . Но така или иначе китаристите не свирят в идеална среда , нито пък те самите са идеални Често им влияят и странични , на пръв поглед пренебрежими фактори , като цвета на китарата и надписа на главата на грифа хехе Иначе темата ми е забавна. Особено ме развеселява "разумното използване на китарата" Редактирано Март 20, 2013 от ultramega 1 Цитирай
Steppenwolf Отговорено Март 20, 2013 Отговорено Март 20, 2013 То, на теория, теорията и практиката трябва да съвпадат, ама на практика не винаги е така, а положението допълнително се усложнява от факта, че практики и практици - колкото щеш. Но най-важното е да не забравяме, че струнната теория крие допълнителни измерения, тъй че трябва да се внимава как се мери. 2 Цитирай
patzo Отговорено Април 11, 2013 Отговорено Април 11, 2013 (Редактирано) Прелиствах една книжка за лютиери и попаднах на това - май е по темата. Here's an example: a string mounted on thenarrow side of a piece of wood (a) will vibrate longer than onemounted on its broad side ( b ). Although the mass is the same inboth cases, the first way of mounting gives a much stiffer systemas less energy is withdrawn from the string. When mounted onthe broad side the resistance to bending is much lower and theboard “swallows” the energy of the vibrating strings far morequickly. Редактирано Април 11, 2013 от patzo 2 Цитирай
Ayahuasca Отговорено Април 11, 2013 Отговорено Април 11, 2013 (Редактирано) А дали има и дали оказва влияние върху задържането на тона, това че в съответните случаи: а) струната ще трепти В равнината на дъската или перпендикулярно на равнината на дъскатаб) струната ще трепти УСПОРЕДНО на равнината на дъската или перпендикулярно· все пак се намираме във физическо, тримерно пространство и едва ли струните трептят строго в едно направление (същото най-вероятно описва тримерно вретено)В смисъл дали оказва влияние посоката на привеждане на струната в трептене (с какъв "чалъм" я удряш) съобразно съответната постановка.Съответно и разстоянието от дъската и в двата случая е критично или още начина по който е прикрепена струната в двата съответни случаи.Само повличам крак и фърлям 2 стинки по темата.П.п. Опс... и докато не съм забравил "Теория на струната" няма нищо общо със "Струнна теория" във теоретико–физичен смисъл. Редактирано Април 11, 2013 от Ayahuasca 1 Цитирай
viksps Отговорено Април 12, 2013 Отговорено Април 12, 2013 Някой беше писал по-напред в темата да смените дилъра - не съм съгласен, дилърът ви е добър ... А отговорът вероятно е някъде към 42 ... Цитирай
travelcaster2 Отговорено Април 12, 2013 Автор Отговорено Април 12, 2013 patzo, същата постановка съм направил. Но май нищо не доказах. Нямам скъпарски измервателни уреди. Проектът "отлежава". Цитирай
patzo Отговорено Април 12, 2013 Отговорено Април 12, 2013 (Редактирано) Според мен крайния анализ е най-лесната част - със подходяшия софтуер . Въпроса е да се стигне до там и в двата случея да имаме напълно еднакви условия. Между другото като се замислих как може да се постигне удар по струната с абсолютно същата сила - веднага в главата ми изникна една CNC фреза с монтирано перце за китара . При една и съща програма главата ще минава с една скорост, сила и посока. Също си мисля, че дъските за опита трябва да са от по еднаквострукторна дървесина - примерно МДФ или да се използва само едната дъска в двете положения. Също за по-изразен ефект ширината която при теб примерно е 10см. може да е 50см. Опита може да стигне до крайна фаза, но с доста повече ресурси и занимавка от колкото си предвидил. А дали си струва ? Редактирано Април 12, 2013 от patzo Цитирай
XAS Отговорено Април 13, 2013 Отговорено Април 13, 2013 Та като стана въпрос за птички, пардон, за струната... дали да не ви напомня за една книга на Христо Питев - "До Питагор и напред"! Издадена през 2010 г. от издателство "Фабер" - В. Търново. В нея, на стр. 131, има една студия със заглавие "Най-великото откритие", от където в продължение на още десетки страници авторът ни говори за геометрията на струната. Изследвания от Платон до сега. На български. Дали да не погледнем там какво пише по въпроса!?! 1 Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.