lyu_records Отговорено Юни 27, 2015 Отговорено Юни 27, 2015 Тенкю и ламбичките са зелени разработвам и картинки върху него с тях съм до тук: Логото кърти 1 Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Юли 11, 2015 Отговорено Юли 11, 2015 След известно умуване на тема Fuzz Face, и след обединяване около идеята, че е добре да има историческа приемственост, с чичо Митко решихме, да дадем ход на проект, който е базиран около класическата схема на FF и може, да работи като такъв, но същевременно, е способен да постига и по-съвременни саундове. Това ме накара, да помисля върху схема, която в крайна сметка реших да кръстя Modern Fuzz Face. Както ще се види в по-нататъшните публикации, ефектът ще има два режима - Classic FF и Modern/Overdrive. Другият важен превключваем параметър ще бъде Bright/Low cut . Чрез вътрешни DIP ключета, ще може да се включва или изключва ООВ по високи честоти бежду двете стъпала, както и допълнителна RC-група, която да повдига средните честоти, между двете стъпала, за постигане на по-маршалоподобен овердравйв. Друга екстра е, че чрез джъмпер може да се избира, дали входния/байпас сигнал да са взима след входен буфер, или направо от входния жак (в този случай, компонентите за буфера, може да не се монтират). Ето няколко начални снимки, от изработката на ефектчетата. Ще ги монтираме в Pro's Kit-овски кутии, като почти всичко ще е PCB монтаж, за да избегнем многото жици: Опитваме се, да сместим всичко в кутията, така, че да пасва близко до идеално. Механичните елементи ще са, от горната страна на платката: 2 Цитирай
synchu Отговорено Юли 11, 2015 Автор Отговорено Юли 11, 2015 Отлично - ще чакаме развитието по-нататък. Специално On/Off footswitch-а аз не бих го сложил директно на платката, ако наистина ще се използва с крак 3 Цитирай
lyu_records Отговорено Юли 11, 2015 Отговорено Юли 11, 2015 Отлично - ще чакаме развитието по-нататък. Специално On/Off footswitch-а аз не бих го сложил директно на платката, ако наистина ще се използва с крак Късно е чадо мандалото лопна! Евала, много яко се е получила платката, ще я калайдисваш ли или така ще си остане. Супер много радва това да си направиш всичко самичък, голям кеф е! 1 Цитирай
travelcaster2 Отговорено Юли 11, 2015 Отговорено Юли 11, 2015 Топографията е ясна на Евтим. Провелил го е с изчисления и симулации. Има негови иновации в схемотехниката на този до болка познат ефект. Ако се намери оригинал на FF достига $ 800. Очертава се неговият вариант да е с доста повече възможности. Това ще се демонстрира със семпли на легендарни рифове и сола от 60-те до 80-те години на миналия век. Хубавото е, че той е добър музикант и съчетава изграден вкус към добър саунд с разбирането какво става във "вътрешностите" на електрониката. 1 Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Юли 11, 2015 Отговорено Юли 11, 2015 (Редактирано) ^ Благодаря за хубавите думи. Има още доста по какво да работя при свиренето . Надявам се, да смогна да налепя платката тази вечер, но да видим... ----------- @synchu: Настъпи-копчето ще е в кукината, до батерията. Площадките на платката, които изглеждат като за 3PDT футсуич, са всъщност за DPDT/3PDT це-ка ключета. Редактирано Юли 11, 2015 от Evtim Djerekarov Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Юли 11, 2015 Отговорено Юли 11, 2015 ^^Леко я калайдисвам с поялника. Цитирай
lyu_records Отговорено Юли 11, 2015 Отговорено Юли 11, 2015 И аз така правя, поялник и парче 6-ца стоманено въже изглеждащо като четка, но преди това разреждам колофон в спирт и намазвам платката. Сигурен съм, че го знаят тук присъстващите но все пак нека го има написано за младежите. Успех с ефектчето сигурен съм, че ще е бомба визирайки кой се е захванал с него, аз лично не съм фен на FUZZ ефектите не че нещо но ми звучат като дебел германец след преяждане с наденички и препиване с бира Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Юли 11, 2015 Отговорено Юли 11, 2015 Налепих ефекта донякъде, но явно ще трябва да го довърша следващия път. Има някои забележки по платката, които обаче за ръчна изработка, не са голям проблем. Най-сериозните разправии са запояването на механичните компоненти откъм пистите (букси, ключове), когато се работи с еднослойна платка. Филтровият кондензатор, също е запоен от тази страна, защото наличният се оказа прекалено висок, за да се побере от другата. Като изключим тези дреболии и фактът, че не съм почистил още платката, ето малко teaser-и за добиване на представа. На мен самият ми е много любопитно, как ще звучи крайният резултат. 1. Такъв монтаж на еднослойна платка си е занимавка, но си струва спестеното място. Дупките в левия край са за потенциометрите, които също ще се монтират от тази страна. 2. Компонентите сочат надолу, към дъното на ефекта, за да има лесен достъп до вътрешните ДИП ключета за конфигурация. На снимката се виждат и джъмперът за изключване на входния буфер, захранващата букса и цоклите за транзисторите. 3. Вижда се, че компонентите пасват добре в кутията. Един от малкото проблеми е, че буксата за захранването трябва да е издадена с около 0.7мм навън, а оребряванията на кутията там, трябва да са премахнати, ако искаме дупката за захранващия жак, да не издава несъвършенства... още "малко" остана! 3 Цитирай
jabs Отговорено Юли 12, 2015 Отговорено Юли 12, 2015 Пак ++++++++++ (не знам защо никакви ++++++++ нямам в склада за лайкове ) Евто, братче, как ги запои тия три 3pdt ключета, които са ВЪРХУ пистите? С паста ли или как? Иначе става като за каталог и съм сигурен че и ще свири така. Някакъв шанс после да споделиш схемичката? 1 Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Юли 12, 2015 Отговорено Юли 12, 2015 Да ти кажа, спойките не са от най-чистите, а с едностранна платка и такъв монтаж, запояването не е най-надеждното на света, но ако ефекта ми хареса, ще поръчам двустранни платки с метализация на монтажните площадки за мехеничните елементи. Ключовете се монтират малко трудничко така, но начинът е следния: -Калайдисваш площадките средно обилно, но така, че дупките да останат. -Калайдисваш крачетата на ключа, но така, че да могат да минават през дупките. -Поставаш ключа така, че само върховете на крачетата почти да минават през платката. -Нагряваш с поялника върховете на крачетата и наливаш малко тинол, който се изтика през микролуфтовете около крачето.. Монтажът от тази страна е още по-неприятен за буксите, и дори леко ги съсипва, но все пак, това е прототип и такива неща са простими. Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Юли 12, 2015 Отговорено Юли 12, 2015 (Редактирано) Някакъв шанс после да споделиш схемичката? Ще публикувам почти цялата схема (тя не се различава много от FF в основата си. Ще нарисувам "клипинг секциите" другояче, и ще кажа какви напрежения на ограничение приблизително имат. Вече всеки може да си пробва на вкус с различни варианти, точно както много хора правят, сменяйки диоди и клпинг секции в овердрайвите. Така хем схемата, която публикувам, ще е близо до моята и ще работи, хем ще има извесно поле за експериментиране. Това не е от "тайните" схеми, за които съм писал в разни теми. Таки схема е просто доразвит FF. Редактирано Юли 12, 2015 от Evtim Djerekarov Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Юли 12, 2015 Отговорено Юли 12, 2015 (Редактирано) След няколко корекции по платката (бях забравил да сложа един важен резистор, буксата за захранването беше обърната и т.н.) в крайна сметка сглобих нещото и започнах, да си играя с него, а през деня и чичо Митко чу малко от него. Той може да каже какво мисли за звука, който пробвахме. Транзисторите, с които си поиграх са: BC327-40 (Si, hi-gain), ZTX549 (Si, mid-gain, low vce-sat), 2SA984(Si, lo-mid gain, 500ma), ГТ2307(Ge, бета = 60, бета = 99). Пробвах какви ли не комбинации и останах със следните впечатления: -Ако първият транзистор е германиев, е добре да е с ниска - средна (30-60) бета, иначе звучи замазано, особено без входен буфер. Не можах да разбера на какво се дължи това, но на прима виста предполагам, че има общо с милеровия ефект. -Ако вторият транзистор е германиев, много от възможностите за конфигурация не могат да се ползват удачно (примерно, включването на междинна mid-boost RC група между стъпалата, чийто импеданс е висок, води до доста глух звук - вероятно заради проблеми с входното съпротивление на стъпалото, и може би някакви други проблеми). Със силициев транзистор на това място, всичко е ОК. -Ако сложим два германиеви транзистора, тогава чистият звук с намален гейн е доста сладък и приятен, общия максимален гейн не е кой-знае колко, а звукът може да се определи като "объл" и малко мазен. -Ако сложим два силициеви транзистора с голямо усилване, тогава ефектът става доста голяма хай-гейн резачка, идеална за one-note сола с продължителни тонове, като въпреки многото усилване, на соло отчетливостта е отлична - така го пробвахме с чичо Митко. -На мен най-много ми хареса звука, когато за първо стъпало имам германиев транзистор с усилване около 50-60, а за второто - силициев транзистор с усилване около 200. Така се получава звучене, средно между двете гореописани. Предпочитам да има входен буфер, защото звука така е по-ясен, но пък така се отдалечаваме от класическия FF звук. Въпреки това, бих казал, че ефектът носи характер, който напомня за FF, дори при най-противоположните настройки, което ме радва, защото това беше идеята. Разбира се, всичко опира до вкус, късмет и моментно настроение . При първа възможност, ще го кутийчосам и ще пусна снимки. Като се видим с чичо Митко, вероятно ще позапишем това - онова. Утре ще щракна платката и може да драсна ориентировъчна схема. Всякакви коментари са добре дошли. Редактирано Юли 12, 2015 от Evtim Djerekarov Цитирай
travelcaster2 Отговорено Юли 13, 2015 Отговорено Юли 13, 2015 Първото впечатление е за една малка зловеща машинка! Звукът е агресивен, плътен, богат. Това при положение на едното ц.к. ключе Classic FF. При положение Modern FF звукът става по-изискан. Изразните средства запазват грубостта си, но като че ли гаменският жаргон от покрайнините се променя в този на ситито. Няма размазване, всеки тон е "дефиниран" във всички регистри. И при голям кривоч (Gain) при свирене на дабъл стопове кварти, квинти и ТЕРЦИ звучат добре. Учудващо лесно се звукоизвличат силни естествени и изкуствени флажолети. При първоначалната атака се усеща едва забележимо "клякане", което се "изправя" и така тонът ако не е умишлено заглушен остава много дълъг. Получава се нещо като компресия, което Евтим обясни със "Sag", а аз го знам като "АРУ" (автоматично регулиране на усилването) в старите радиоапарати . Каквото и да е, прави звука по-жив. И това е с хъмбъкерите на Евтим с висок output. Любопитно е какво ще чуем днес със Strat. 3 Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.