Jump to content
Българският форум за музиканти

Завръщане към базисният материал...


sexy_guitarist

Recommended Posts

Значи аз съм на 15 години, от година се занимавам с китара самоук. Наистина много съм напреднал, не само по мое усещане, ми и от мненията на хора, които знаят какво говорят (аз имам и абсолютен слух, тъй че импровизациите също са налице). Обаче като всеки новак, в началото като ги хванах едни металики и мегадети и какво ли още не, и изпуснах някои от първите стъпки към бързото свирене. Иначе ако хвана едни алтернатив пикинги мога да изсвиря (кой знае колко) ноти в минута, ама с мазане и без синхрон между лявата и дясната ръка, и усещам и знам, че така виртуоз няма да стана.

 

Някакви идеи, произведения, упражнения за синхрон между ръцете и намаляване на мазалото наистина ще са ми от полза.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Макар, че не съм напреднал толкова, колкото бих искал (не че не се е случвало от време на време хора, които знаят какво говорят да казват обратното) и нямам абсолютен слух и по тази причина импровизациите надали са налице :) , бих те посъветвал да я даваш по търпеливо (и по скромно). За една година надали можеш да научиш много и не трябва да очакваш чудеса. Просто продължавай да свириш :thumbup:

 

Що се отнася до синхрона между лява и дясна ръка, това, което можеш да направиш е, да погледнеш в Youtube, да се задълбаеш в някой от хилядите уроци по въпроса и да работиш бавно и търпеливо, докато нещата вземат да ти се получават. Друг вариант би могъл да бъде, да започнеш уроци по китара. И най вече не очаквай чудеса по бързо от няколко години. На мен ми отне повече от 10 (но никога не ми се е отдавало особено) да си пооправя техниката, а още (след 20) съм много далеч от това, което искам да чуя от себе си.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ама с мазане и без синхрон между лявата и дясната ръка, и усещам и знам, че така виртуоз няма да стана.

 

Пич,вместо да се мъчиш да разминеш Стив Вай,по-добре си намери един учител.

пп:Солфежът също няма да ти се отрази зле!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Солфежът си го знам. 8 години ходех на пиано и солфеж, тъй че не мисля че с това имам някакъв проблем.

 

И под виртуоз далеч нямам предвид Вай или Малмстийн - целя се повече към Хендрикс и приятели.

 

Знам си много добре какво би трябвало да се очаква от едногодишно свирене, и това не ми е проблем. Знам си много добре годините тренировки за да станеш завършен музикант.

 

Наистина бих оценил съвети които биха ми помогнали, освен нормалните "по-полека" и "недей се надценявай" с които се сблъсквам всеки ден, тъй като не съм единствения китарист в махалата. Ако трябва ще започна да репетирам нещо дето е с темпо 40. Просто желая някой вече минал по този път да ми каже някоя рутина дето да си я тренирам и да знам че евентуално (ако трябва след 15 години) ще пожъна резултати.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Започни да свириш гами в много бавно темпо. Чак когато усетиш, че ти е наистина много лесно и можеш да ги изсвириш и в съня си, тогава качваш темпото с малко и отново същата процедура. И така, докато най-накрая постигнеш желаното от теб темпо. :)

Редактирано от Slav
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,

няма да ти казвам колко си еди-какъв-си, така се изразяваш, така те приемам. Относно проблема ти:

 

· при свирене на китара (без значение дали само с пръсти или с перце или комбинативно) процесът се състои в повечето случаи в синхрон между удара на перцето и застъпения тон в праговата (грифовата) ръка... обаче

· имаш и едни периодчета от време, когато перцето е във въздуха, а друг пръст на грифовата ръка се подготвя да застъпи тон по дадено прагче (говорим в общи случай на стакато свирене)

· опитай да усетиш тези два различни периода и за бързото и уверено свирене, ще ти трябва да съкратиш до желано ниво имено процеса "перце във въздуха"-"следващ ход на прагов пръст", така че в последствие двата удара (на перцето и на застъпилия прагче пръст) да са синхронизирани, ясни и отчетливи... това се нарича synchro-transition-timing

· когато вече усетиш, че можеш да се заиграваш с тия времена и да правиш различно звукоизвличане от тях (да ги нарушаваш, с цел нов звук), значи си ги усвоил

· имай предвид и различните постановки на свирене с перцуващата ръка (т.нар. economy, sweep, alternate, wrist spinning, chicken перцуване) - там ти е звукоизвличането в голяма степен!

 

За свиренето с пръсти (ако си фен на фламенкото) имаш един куп други техники и хоп, ето ти ги още поне 3 г. мъки! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко, което ти трябва като информация относно този проблем е вече написано тук и в предишни теми. Ще се радвам много ако също научиш какво означават понятия като "Абсолютен слух", "Хора, които знаят какво говорят" и да разбереш, че щом мажеш това, което свириш и нямаш синхрон между двете си ръце, нищо не си научил и наистина е добре да си пооправиш самооценката. Това е все едно да си професионален бегач на 10 000м. и да нямаш синхрон между краката си. Голямо тичане ще падне(по очи на пистата). Повече свири и ХОДИ НА УРОЦИ, защото явно като новак с тези металики и мегадети и импровизации + самообучение, няма да видиш голям успех в живота на музикант, тъй като усещам, че и постановката ти може да е грешна, да свириш с колан до коленете, да си пуснал струните да висят на еднометрови мустаци от ключовете и каквото се сетя още. Не се обиждай, но самохвалците понадлежат на "лечение" в този форум и ако погледнеш хората какво са постигнали със свирене и малко говорене, ще ме разбереш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Солфежът си го знам. 8 години ходех на пиано и солфеж, тъй че не мисля че с това имам някакъв проблем.

 

 

Като си ходил на уроци по пиано и солфеж,защо подцени китарата и се мъчиш да я научиш сам?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

И под виртуоз далеч нямам предвид Вай или Малмстийн - целя се повече към Хендрикс и приятели.

 

 

Това добре, ама тогава защо си се втурнал да брулиш китарата? Нито Хендрикс, нито "приятелите" са някакви бързаци. Да си чувал случайно за един човек, казват му Slow Hand и твърдят, че е God.

Има една стара, но много вярна приказка - не е важно колко тона ще изсвириш в един такт, а кои...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми затова ти казвам, че искам да забавя темпото и да започна що-годе отначало. На хората, които наистина ми дадоха съвети - мерси. На хората, които мислят че подценявам китарата - може и да беше така допреди няколко месеца, ама се научих.

 

И да, определено знам какво означава абсолютен слух, тъй като съм абсолютист по рождение. "Хората които знаят какво говорят" могат да потвърдят :thumbs_up:

 

П.С. А всичките тея работи ги говоря, за да добиете идея докъде разбирам нещата, защото не искам всеки коментар да ми казва да науча нотите и т.н. Иначе по принцип не започвам запознанствата с това какъв слух имам и доколко разбирам от музика. :mellow:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютният слух е дар от Бога.

Чудя се колко ли го имат сред музикантите, да кажем в България.

10?

20?

 

И ти си един от тях - страхотно!

Как да си го докажеш. Хващаш някой непознат, да ти свири, за да е обективна работата.

Почва акорди, тонове, мелодии. ( и си с гръб към него или с кърпа на очите)

И виждаш докъде си. Ако познаеш всичко след половин часова сесия, значи наистина си абсолютист.

Стив Вай, като младеж 19-20 годишен, е ходил по репетициите на Франк Заппа и директно е нотирал какво свирят.

 

Пожелавам ти на 20 години, да си като новият китарист на Джудас.

Че и в такава известна група да свириш.

Трябва само да си секси китарист и китарата - да си играеш с нея.

Гитар плейър = човек , който си играе с китарата.

Редактирано от TONY
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иначе ако хвана едни алтернатив пикинги мога да изсвиря (кой знае колко) ноти в минута, ама с мазане и без синхрон между лявата и дясната ръка, и усещам и знам, че така виртуоз няма да стана.

 

 

Самият факт , че усещаш че нещо не е наред , според мен е похвален. Защото често срещам китарджии , които са си доволни от себе си, без да изпадат в детайли , незабелязвайки собствената си неритмичност например или пък нечисто извличане на тоновете. Лично аз не мога да ти препоръчам определени упражнения и методи за подобряване на уменията, тъй като почти не се упражнявам. Старая се да чуя всички несъвършенства в свиренето си и да ги отстранявам, доколкото мога спрямо времето с което разполагам за тези си занимания.

Но едно е сигурно според мен - ако не забелязваме проблем(което не е гаранция че такъв не съществува), съответно няма и как да го отстраним :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак се наредихме на черешата да ограмотяваме поредния летящ в небесата китарист...! :girl_witch:

 

А според мен просто трябва да се чете в този форум/особено тези самоуките/ и да се задават въпроси ,на които не е отговорено! :butcher:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вземи запиши някакво видео, как свириш някоя песен, или етюд, или упражнение, или какво-да-е, да видим за какво става дума, и тогава да даваме акъл.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.