The_Snake Отговорено Август 31, 2005 Отговорено Август 31, 2005 (Редактирано) И Asus2 и Esus4 са правилни означения на този акорд. Също може и B7sus4 Редактирано Август 31, 2005 от The_Snake Цитирай
Steppenwolf Отговорено Август 31, 2005 Отговорено Август 31, 2005 Един акорд понякога може да се означи по различни начини. Това има значение в контекст, тъй като улеснява разчитането и подсказва функцията. Цитирай
adXok Отговорено Август 31, 2005 Отговорено Август 31, 2005 Един акорд понякога може да се означи по различни начини. Това има значение в контекст, тъй като улеснява разчитането и подсказва функцията. Нда-а... Stone е прав, както обикновено! Ако се означи по друг начин, от първоначален такъв и верен, явно се говори за енхармонизъм (в диатоничен, съвременен смисъл). :read: Цитирай
synchu Отговорено Септември 1, 2005 Отговорено Септември 1, 2005 И Asus2 и Esus4 са правилни означения на този акорд. Също може и B7sus4 <_> Е по-точното би било Esus4/A i B7sus4/A .... ма нали сме мързеливи - аз поне със сигурност Цитирай
musicman Отговорено Септември 1, 2005 Отговорено Септември 1, 2005 Е по-точното би било Esus4/A i B7sus4/A Tочно така! Акорда трябва да e Aadd9 или Asus2 или както казва synchu Цитирай
CyberGene Отговорено Май 3, 2006 Отговорено Май 3, 2006 Stone, не се сърди, знам че затвори онази тема, понеже вече си пускал тема за акордите, само че там си засегнал само класическата страна на нещата, а на един джазмен, който тепърва почва да ползва Риъл Бук-ове, ще му е супер трудно, понеже американците са измислили доста по-кратки означения за някои много често срещани акорди. Значи първо във всички американски риъл букове (то има ли други?) се ползва B и Bb; H не се използва. Руснаците са малко криви типове, така че при тях може да е друго. Американците също така пишат акордите над петолинието, докато някои други - под петолинието. И така, значи джазът си е малко специфична музика и се използват масово септакорди, тризвучия почти няма, и по тая причина повечето такива се изписват непълно, а се подразбира, че са септакорди. Мажорен септакорд (с голяма септима) - среща се като Cmaj7, CM7, C(с триъгълниче), C6, C9, C6/9 - във всички случаи означава голяма септима. Минорните септакорди (с малка септима) - Cm7, C-7 (този минус е много объркващ за класиците, а всъщност означава малка трерца и малка септима, нищо не се понижава ) Полуумаленият акорд предимно се среща във вида - Cm7b5, но може и с пресечено кръгче Алтериран акорд - този при който има #9, b9, #11, b13 - едновременно всички тези алтерации, супер използван акорд, затова го пишат само Calt C7 - обикновен септакорд, като в повечето случаи се разбира, че нямаме повишена 11-ка (#11 или повишена кварта) C7#11 - задължително повишена 11-ка (#11, или повишена кварта) C7b9 - задължително понижена 9-ка, като при това се разбира, че нямаме увеличена 9-ка, както при алтерирания, т.е. в повечето случаи се свири полуумаления лад, вместо мелодичен минор, както е при алтерирания. Слеш акорди, пишат се така например Cm7/Bb, което се разбира така - изсвири Cm7, но с Bb в баса. По същата логика всевъзможните слеш скорди се пишат с /, като преди чертата се пише какъв е акордът, а след нея - какъв трябва да е басовият тон тук може да се добавят още, но сега тръгвам, така че ако някой друг се сети, да пише, може и после пак аз Цитирай
Steppenwolf Отговорено Май 3, 2006 Отговорено Май 3, 2006 Да, джаз с тризвучия - . Значи това означение с alt съм пропуснал и някои други подробности още, бях се постарал да е пълно всичко и мислех два-три пъти дали не съм пропуснал нещо. Благодарско за допълването на темата. Тук-там си ме и поперефразирал малко. Цитирай
youllee Отговорено Юни 18, 2006 Отговорено Юни 18, 2006 В "Real Book" (Не съм сигурен в правописа) отпред има много акорди - буквени означения и тоново съдържание. Наквото го няма там може да се окаже доста сложно съзвучие което вероятно звучи добре само в обръщението което си измислил(спрямо околните акорди) и тогава както казва колегата остават само нотите. Но не се плаши да измисляш нестандартни съзвучия, те по правило са по цветни и красиви от конвенционалните акорди. Просто обясненията им често са извън рамките на функционалната хармония. :read: Цитирай
youllee Отговорено Юни 18, 2006 Отговорено Юни 18, 2006 Виждам че за риъл бука вече е станало въпрос но не бях погледнал. Извинявам се Цитирай
SonneR Отговорено Октомври 18, 2006 Отговорено Октомври 18, 2006 Брр, няколко акорда, които си нямам и представа как да изсвиря: Gmi 6/9 Cmi 6/9 И още веднъж... Какво означава когато като горен индекс в скоби е добавен някакъв тон, пред който има бемол? ( напр. Eb7(b5) - Ми бемол септакорд с понижена 5-а степен??) Цитирай
CyberGene Отговорено Октомври 25, 2006 Отговорено Октомври 25, 2006 Брр, няколко акорда, които си нямам и представа как да изсвиря: Gmi 6/9 Cmi 6/9 И още веднъж... Какво означава когато като горен индекс в скоби е добавен някакъв тон, пред който има бемол? ( напр. Eb7(b5) - Ми бемол септакорд с понижена 5-а степен??) Cm6/9 - състои се от следните тонове: C, Eb, G, A, D. Ако се свири на пиано, много често се свири следният непълен акорд (отдолу нагоре): A - D - Eb - G, а басът свири основния тон С. За втория въпрос - да. Ми бемол септакорд с понижена 5-та степен. Цитирай
BaMnupa Отговорено Декември 24, 2009 Отговорено Декември 24, 2009 (Редактирано) A някой може ли накратко да анализира и обясни разликата между означенията: sus и add П.п. Между dim и aug я знам. ----------------------------------------------- И само да допълня: Според мен всичко е произходило от мелодията. Вероятно човекът, доколко можем да го наречем първобитен е спорно, е чул звуците от природата - птичките най-вече, които пеят. Вероятно се е опитвал да ги имитира, може би... със свият инструмент - гласа. Вероятно - пак казвам. И е произвел някакъв тон и после друг в чепата мелодийка. Така според мен е тръгнало. Вече са дошли чукчето и барабана или подобните им, а може би и преди птичките да са били. Но вероятно чеовекът е създаден доста след птичките. Сетне може би са дошли духовите инструменти и чак накрая нещо като струнни... само гадая, не може никой да каже точно как, кога и къде. После вероятно се е държал един тон и се е пеела и тананикала мелодйка - ето ги ладовете. Сигурно така е било. Редактирано Декември 24, 2009 от BaMnupa Цитирай
Steppenwolf Отговорено Декември 24, 2009 Отговорено Декември 24, 2009 Явно не си чел темата и не си погледнал тази за буквените означения на акордите. Цитирай
BaMnupa Отговорено Декември 24, 2009 Отговорено Декември 24, 2009 susОзначението идва от suspension или задържане. За тези акорди можем да кажем, че имат линеарен, контрапунктивен произход, понеже класически чуждият тон от задържането намира постъпково разрешение до терцата в рамките на същия акорд. С равитието на музиката се изменя третирането на дисонансите - навлизат повече и се използват все по-свободно, без подготвяне и без разрешение, съгласно което в съвременната музика като поп и джаз акордът се среща самостоятелно - терцата отсъства и е напълно заменена от секунда или кварта (респ. sus2 или sus4): Csus4 = C F G. Възможно е да се срещне и без цифров указател, което по подразбиране обикновено е sus4. add Наименованието идва от добавяне. В терцовата хармония акордите се строят по терци. Например, C9 значи нонакорд - C E G Bb D. Ако обаче например септимата отсъства, използва се това означение: Cadd9 = C E G D. Възможно е да се запише и като add2, което е същото, но тонът се предполага, че е октавно транспониран надолу, което прави звученето още по-дисонантно, но това съвсем не е задължително да се приема буквално - за един джаз музикант аранжирането на тоновете вероятно би било доста по-свободно. Значи има разлика как някой ще изсвири: Cadd9 и Csus9 Или sus се използва само за едни, а add - само за други степени? Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.