Jump to content
Българският форум за музиканти

nickysn

Members
  • Posts

    80
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

nickysn last won the day on April 6 2021

nickysn had the most liked content!

Previous Fields

  • Инструмент
    китара, виола

Contact Methods

  • ICQ
    18785752

Profile Information

  • Gender
    Male

Recent Profile Visitors

933 profile views

nickysn's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Reacting Well Rare
  • Week One Done Rare
  • One Month Later Rare

Recent Badges

38

Reputation

  1. Bach on Bass: Suite No. 1 for Unaccompanied Cello in G Major - Prelude
  2. Евтим е прав, този метод не работи, освен ако нямаш абсолютен слух, а това е нещо, което малко хора имат, и което ако го нямаш още като дете, няма как на практика да развиеш на по-късна възраст. Това, което трябва да развиеш е относителен слух, който, за щастие, можеш да развиеш и подобриш на всяка възраст. Ако нямаш пари за курсове по солфеж, има и безплатни онлайн курсове, с които да започнеш: 1) https://www.justinguitar.com/classes/ear-training 2) Не е същото, като истински курс по солфеж, музикални диктовки, пеене и т.н., но поне ще ти помогне да тръгнеш в правилната посока. И другото, което можеш да правиш (и което е много полезно) е да вадиш песни по слух, вместо да търсиш готови табулатури по интернет.
  3. За свирене с перце ти препоръчвам това: https://www.amazon.com/Berklee-Basic-Guitar-Phase-Technique/dp/0634013335 Учебникът е изцяло с ноти, няма табулатури изобщо, но е лесен за четене и напълно подходящ за начинаещи. Няма много текст и теория, нито е дебела книга (53 страници), само ноти, просто хващаш и ги свириш, без да мислиш много много И задължително свири упражненията с метроном от самото начало и ще напреднеш супер много за нула време.
  4. Ох, добре, че не е имало facebook като са открили ваксините срещу едрата шарка и срещу бяса.
  5. ^ Ами да, 10 пъти по-евтина е, направена е по технология, която е по-лесна за масово производство и върши горе-долу същата работа (разлика в ефективността от порядъка на 10%-20%, като измерването на ефективността не е правено при равни условия). Затова има и такава масирана FUD(*) кампания срещу нея. *: https://en.wikipedia.org/wiki/Fear,_uncertainty,_and_doubt
  6. Така е. За пълнота да добавя и, че за китарите с активни адаптери също няма значение дали входът е Hi-Z, но за китарите с пасивни е необходим Hi-Z вход, за да могат да се включат директно.
  7. Всъщност, доколкото знам, повечето лампови китарни усилватели спокойно могат да изкарат по-голяма мощност, от колкото са маркирани. Аз имам, например, 50-ватов лампов комбо усилвател, който идва с 90-ватов вграден говорител. Причината е, че ватовете на усилвателя са максималната мощност, която може да изкара без изкривяване (т.е. за клийн тон, без кривене от крайното стъпало), но доста от ламповите китарни усилватели позволяват изкривяване и от крайното стъпало, при което реално използваш по-голяма мощност, от колкото пише (и тогава крайното стъпало вкарва изкривявания, които в този случай са желана част от китарния тон). Затова и говорителят издържа на по-голяма мощност от колкото е усилвателят.
  8. Точно така. Не си казал какъв е аудио интерфейсът ти, но е възможно TRS изходите му да са балансирани, 3-изводни. Моят Scarlett 2i2 2nd gen, например, има точно такива. Ако вържа нормален китарен моно кабел към мониторите, се чуват слаби брумове, но с балансиран 3-изводен TRS към XLR всичките шумове изчезват.
  9. Ами според мен проблемът на ревютата (няма значение дали наши или чужди и въобще кой ги е писал) е, че: 1. Музиката е субективна. Всеки харесва различни неща и дори един и същи човек си променя вкусовете с течение на времето. 2. Емоционалното въздействие на музиката не може да бъде преведено до текст, защото думите нямат същото въздействие. Затова, с ревютата винаги имам едно на ум. Те помагат за бързо ориентиране, примерно този човек харесва такива неща, аз харесвам други - явно няма смисъл да слушам всичко, което е написал, или пък ето с този друг човек явно имаме сходни вкусове, харесва много от нещата, които и аз, следователно ще е хубаво да видя какво още е открил. Напоследък има YouTube и други подобни онлайн услуги, които анализират данните на много хора и предлагат на всеки персонализирано неща, които би харесал, така че предполагам, че повечето хора вече по този начин откриват нова музика. Но това си има и своите недостатъци - държи хората изолирани и в някакъв смисъл премахва обективната реалност. Това, което виждаш не е това, което слушат другите. Предполагам затова не съм слушал нито един от албумите в анкетата. Предполагам, че ако всеки пусне собствена анкета, ще предложи 15 албума, които останалите не са чували. Затова и ми харесва идеята да използваме форума за откриване на нова музика. Примерно заслушах първите 2 албума (Ironflame - Blood, Red, Victory и Grave Digger - Fields of Blood) и реакцията ми беше "ама това вярно е класически метъл, брей, не знаех, че жанрът е още жив". Ами как да знам, като YouTube не ми го предлага, защото ми предлага само нещата, които слушам в момента (плюс малко Iron Maiden, които слушах много преди време, но само тях).
  10. За съжаление не съм слушал нито един от албумите в анкетата. Трябва да ги преслушам, защото със сигурност ще се намери нещо, което да харесам. Иначе ето това са метъл албумите на 2020 г. за мен: Apocalyptica - Cell-0 Страхотен албум на (вероятно) най-добрите в света метъл челисти. Изцяло инструментален. Най-лекото и атмосферично парче в албума е Rise: От по-тежките и мрачни се откроява Ashes Of The Modern World: Oceans of Slumber - Oceans of Slumber Тази група е ново откритие за мен. Наричат ги "female fronted Opeth", но според мен са много повече от това. Самите те цитират като вдъхновение Й.С.Бах и Pantera. Повечето са мулти инструменталисти и свирят на няколко инструмента, включително в рамките на една и съща песен. Певицата им пее в джаз и блус стил, което се съчетава прекрасно с техния progressive и doom метъл стил. Вижте примерно: Paradise Lost - Obsidian Ще цитирам един от коментарите в YouTube под песента Darker Thoughts (първата от албума): "Epic, cold, distant, melancholic, mystical, dark. Highly intelligent people who are still able to make good music."
  11. Има една серия на Troy Grady - Cracking the Code, в която се анализира техниката на дясната ръка на редица известни китаристи при бързо свирене. Ако целта ти е специално бързото свирене, и с текущата си техника считаш, че удряш стена, може да ти е от полза.
  12. Здрасти, Не мога да ти помогна с инструмент под наем, но мога да споделя своя опит. Свиря на китара като хоби от 10 години и от около 5 месеца започнах да уча виола като втори инструмент. Също се колебаех между виола и виолончело, и в крайна сметка избрах виолата. Та, искам да ти кажа, че въпреки шегичките за виолисти, виолата изобщо не е лесна, ами си е даже по-трудна, както от цигулката, така и от виолончелото . Спрямо виолончелото е по-трудна заради това, че свириш в много по-неестествена позиция на тялото. Спрямо цигулката разликата е по-малка, но по-големите размери я правят също по-трудна за свирене - изисква по-голямо разстягане на пръстите на лявата ръка, по-силен натиск и по-добър контрол с лъка, заради по-дебелите струни. Така че, ако трудността ти е единственият критерий, по-добре избери виолончелото. От друга страна, виолата има практически предимства, като например, че е много по-малка и лесна за носене (а ще трябва да я носиш, като ходиш на уроци), по-евтина (т.е. за едни и същи пари получаваш по-качествен инструмент, ако си купиш виола, а не виолончело). Освен това е по-близка до цигулката, т.е. ако искаш в бъдеще да свириш и на цигулка, ще ти е лесно, защото голяма част от техниката се пренася между двата инструмента. Друго предимство е, че разположението на нотите е много по-интуитивно, също както и при цигулката - като вървиш нагоре по гамата винаги вървят така 1-ви, 2-ри, 3-ти, 4-ти, 1-ви, 2-ри, 3-ти, 4-ти пръст и т.н. Това прави по-лесно свиренето по слух, например, както и импровизацията. Това, между другото, е предимство, което има и пред китарата. Нещо като недостатък е, че нотите за виола се пишат на рядко използван ключ "до" - алтов. Малко инструменти го ползват: https://en.wikipedia.org/wiki/Clef#Alto_clef Обаче тук казвам "нещо като", защото специално виолончелото изисква да научиш 3 ключа, така че не се знае кое е по-малкото зло. Впрочем, професионалните виолисти също четат 2 ключа - алтов "до" и стандартния "сол", като могат да се сменят и по средата на пиесата, но това пак е по-малко работа от това да научиш 3, които също могат да се сменят по средата на пиесата
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.