Jump to content
Българският форум за музиканти

Топ потребители

  1. yamaha

    yamaha

    Members


    • Points

      3

    • Мнения

      1426


  2. synchu

    synchu

    VIP listed


    • Points

      1

    • Мнения

      5723


  3. Koobenot

    Koobenot

    Mods


    • Points

      1

    • Мнения

      1858


  4. JM_Wolf

    JM_Wolf

    Members


    • Points

      1

    • Мнения

      74


Най харесвано

Showing content with the highest reputation on 03/06/25 във всички области

  1. Никой не говори за съпротивление - пише капацитет (при кабелите е в рамките на пикофаради на метър) и това оказва влияние върху високите честоти в зависимост от дължината на кабела. Все едно си вързал кондензатор към изхода на адаптерите. Стандартна физика.
    1 point
  2. Ако приоритет за вас е апликацията и по-новия модел, тогава взимате 550 ; ако по-важно за вас е самото свирене, реакцията на клавиатурата, саунда и повечето опции, тогава взимате 710. Да, по-стар модел е от 550, но започва със 7хх и поради това се пада по-висок клас. Нещо подобно на това, когато си взимате компютър с интелски процесор - може да си вземете такъв с i5 от по-ново поколение, но с по-малко кеш или пък да си вземете с i7 от предишното поколение, но с по-голям кеш и поддръжка на HT (примерът ми е напълно произволен ).
    1 point
  3. Представляват комбинация от определени ритми и инструменти, които са подходящи за дадена песен. Ако си представим, че примерно искаш да свириш "Шампанско и сълзи" един сет се състои принципно от: Интродукция Основна мелодия Куплет Припев Koда/финал/край на песента Преход между частите Освен това в сета имаш и основния инструмент, който ще ти свири мелодията - акордеон, синтезатор, зурна или нещо подобно според зависи. Идеята е, да можеш да сменяш между частите динамично като лявата ти ръка свири акомпанимент, а дясната ти свири мелодията и като работиш в кръчма може лесно да правиш китки от парчета – от тая един куплет от оная друг куплет или пък да повториш нещо, да поздравиш някого и т.н. комбинациите са безброй ... Има и по-прости сетове – ако да речем свириш "Кючек девятка", може в сета да е зареден единствено ритъм с по-ниска и по-висока динамика ... там вече се разчита на теб да солираш и да правиш отсвири. Ето пример за нещо подобно – цък. Доколкото знам, най-популярните за PA сериите се предлагат по разни Фейсбук групи и тук също имаме тема за PA серията. За този специално мисля, че се качват по USB. Обаче внимавай! За разлика от Yamaha философията, където всичко ти е дадено от производителя и шансът да омажеш вътрешната операционна система е по-малък, при Korg имаш много по-голяма свобода да сменяш, подменяш и качваш и можеш, ако не разбираш или ако качиш неподходящ сет, да прецакаш цялата операционна система на клавира. В най-добрият случай инструментите няма да са балансирани и ще трябва да донастройваш ... ако нямаш опит най-добре се свържи с някой, който познава Korg-овете добре. Като за старт според мен е окей. Флагманът на Korg за тези неща със сигурност е серията PA ... но не това е най-важното. Според мен най-важното е да развиеш подходяща техника на дясната си ръка, която до известна степен се доближава до акордеонното тоноизвличане, но има и свои специфики, както и преливките между тоновете с pitch bend-а, за да звучи фолкаджийски. Трудно мога да ти помогна защото не творя в такъв стил, но доколкото съм гледал уроци за хора, отсвири, поп-фолк и т.н. в YouTube има доста. Като тези например – цък. Другото вече е практика и какво искаш да постигнеш – дали само вкъщи или в заведение. Според мен след време ако задобрееш и искаш да се изявяваш по-професионално, ще трябва и по-добър клавир, като нещо от PA сериите, засега според мен и този ти е достатъчен ... ако си упорит в определен момент ще му усетиш лимитите и ще вземеш по-добър. Успех!
    1 point
  4. Понеже не разполагам с много време, ще го обясня накратко, а съм сигурен, че във форума има много колеги, които ще ме допълнят. Първо - инструментите, за които става дума не са синтезатори, а аранжори. Сетовете, които се продават са предназначени за определени модели и почти винаги продавачът указва за кои модели са съвместими неговите сетове, но не разчитай на пълно съвпадение между различните модели, тъй като винаги има разлики спрямо оригиналния модел, на който е правен сета и прозвучаването му на някой друг модел от същата фирма...като цяло са ползваеми на модел от друга серия и въпреки, че повечето от тях имат конвертор - напълно възможно е някои инструменти да са други, дръм сетовете да не съвпадат и балансът между инструментите да не е този, който би трябвало да е, но това се поправя с известни редакции в самия инструмент. Сетовете, за които питаш какво са - това са различни ръчно правени стилове (ритми), които обикновено вървят комплект с някои пак ръчно "докарани" специфични саунди, които аранжорът би трябвало да си ги намери сам в сета. Моделът, който си избрал е любителски, така че не разчитай на нещо кой знае какво и най-вече на звуковото съвпадение с горната PA серия на Корг, защото разликите или по-точно липсите в ЕК-50 на това, което има про-серията са твърде много.
    1 point
  5. Ако госпожата успее да ми обясни какви са точно тия лентички, за които никой не е чувал и които с времето ще развалят звука, ще съм щастлив, че съм научил нещо ново преди да умра. Шегата настрана - не знам, в коя година живее госпожата от музикалното училище, но ако ви се занимава й кажете, че ако говори за сензорите, те отдавна не са на лентички и ако едно марково пиано си работи от самото начало, ще продължи да си работи още много дълги години. Освен това може да й кажете, че разни хора дето разбират от електронни пиана са ви препоръчали пиана с много хубави клавиатури, на които свирят дори студенти от музикалната академия и ако всички тези обяснения не свършат работа - тогава си търсете акустично пиано. С акустичните пиана обаче има един проблем - освен че тежат страшно много и дразнят съседите, те изискват редовно акордиране и друга поддръжка, а дори само еднократното акордиране не е евтина услуга...добрите акордьори става все по-малко, акордирането е дълъг процес и затова цените на услугите им се вдигат постоянно. Другият момент е, че ако не може да си позволите ново марково и хубаво акустично пиано, вероятно ще се ориентирате към втора употреба, където цените са доста по-ниски, но пък от тук започват други проблеми. Едно пиано има 88 клавиша, 88 лостчета, 88 чукчета...въобще десетки-десетки демпфери и всякакви други дървени (и не само) частички, които участват в механиката от клавишите до струните. Нямате си и представа колко много дефекти може да има една старо пиано...приплъзващи механизми на някои от клавишите, които не допускат чукчето да удари със сила струната, изместени чукчета удрящи само част от двойните/тройните струни, пропадащи клавиши, неравномерна клавиатура, демпфери, които не заглушават добре струните и още куп други големи проблеми, като оправянето им ще ви струва колкото още едно пиано втора употреба. Да не говорим пък за случая, който лично съм виждал на няколко места - пианото на пръв поглед си свири нормално и няма дефекти в механиката, но...вирбелите, опъващи струните не държат и постоянно изпускат малко по малко. В този случай такова пиано директно отива на боклука, защото дори и акордьор да го акордира правилно, след известно време - ден-два, а понякога дори и минути, струните се отпускат и "до" вече не "до", а "си" и така с всички останали клавиши и струни. Отделно, че освен редовното акордиране (а първото ще е веднага след пренасянето в къщата ви), пианата не понасят в дългосрочен план много сухия въздух през летата, така че ще трябва да му осигурявате малко влага (примерно буркан с вода в долната част вътре ще свърши работа), но каквото и да е - рискът си е голям, защото от пиано до пиано разликата може да е от земята до небето и преди да го вземете, задължително си вземете човек, разбиращ от акустични пиана, който да му направи обстойна проверка, а също и детето да посвири малко. Мнението ми все пак е - постарайте се да убедите госпожата за електронно пиано...ако трябва излъжете я нещо, че имате лоши съседи, че живеете на 10-я етаж без асансьор и т.н. Не знам на каква възраст е, но предполагам, че ви го е казала заради класическото си образование, където още от соц-време се тръгва по утъпкания път с школите, по които вероятно и нея са я обучавали като малка...Байер, Черни, двугласни инвенции и останалите технически и изграждащи техниката упражнения, като се свири само на акустични инструменти и нищо друго. Все пак вече сме 2025-та и нещата не са същите като преди 25 години и защо според вас ви е казала пианото да не е 20+ години и най-вече ония със свещниците? Не защото тия със свещниците са лоши, ами защото пианата не са като цигулките - колкото остаряват, толкова по-хубаво свирят ; пианата са със сложна механика и много дървени части, които се разсъхват и амортизират с времето, дори и да не се свири. Понеже цялото семейство, вкл. и синът ми, сме пианисти, родителите ми също бяха музиканти, баща ми беше акордьор...и поради тази причина имаме все още из стаите цели 5 акустични пиана (едното от тях точно от тия със свещите ) - 3 немски, едно чешко ("Петроф") и един "Беларус" останал от упражненията на жена ми, докато е била в музикалното училище. И на тях никой от нас не свири от години, ползваме си електронни пиана и никакви лентички дето ще ни развалят звука не могат да ни уплашат. Доста дълъг пост се получи, но това е в общи линии моето мнение и виждането ми за закупуване на акустично или електронно пиано през 2025-та година. Не искам да се меся във вижданията на госпожата или във вашето решение, просто споделям мнение от гледна точка на опита си в едната или другата област, а и често съм попадал на събеседници, които се изказват доста категорично в области, в които не разбират нищо или само са чували това или онова...
    1 point
  6. Тъкмо бяхме избрали пиано и ми се обади госпожата на първокласничката. Каза ми, че това дигитално пиано имало някакви лентички, с времето ще се "развали" звука и ще върши работа най-много до трети, максимум началото на четвърти клас. Тя препоръча акустично пиано немско, или руско, но да не е на 20год+ от тези със свещниците Живеем в къща и не ме притеснява мястото и шумът, но честно казано ми се струва доста трудна задача да избера читаво пиано, отделно се организира транспорт. Нямам представа през колко време трябва да се настройва от акордьор. Хвърли ме в дълбоките води и изобщо не знам към какво да се насоча и от къде. По спомен мисля, че жена Ви преподаваше пиано на деца. Какво е нейното мнение? Благодаря ви!
    1 point
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.