Jump to content
Българският форум за музиканти

Топ потребители

  1. Koobenot

    Koobenot

    Mods


    • Points

      2

    • Мнения

      1866


  2. Baby Thomas

    • Points

      1

    • Мнения

      9214


  3. yamaha

    yamaha

    Members


    • Points

      1

    • Мнения

      1428


  4. kris131

    kris131

    новаци


    • Points

      1

    • Мнения

      20


Най харесвано

Showing content with the highest reputation on 12/09/24 във всички области

  1. Еми то и Мамалев го каза: по 4 часа индивидуално всеки ден, отделно от заниманията с групата. Справка: Оркестър без име.
    1 point
  2. Да в Париж съм но нямах време . прибрах се с празни ръце. Просто никой не искаше да си изпраща клавира по разни куриери. Жалко сега си търся от OLXа
    1 point
  3. Учителката пита: -Кой от вас обича да слуша чалга? Всички вдигат ръце само едно момиченце на последният чин не вдига. Учителката пита: -Ти защо не вдигаш ръка? Тя: -Защото не харесвам чалга. Учителката: -А каква музика харесваш? Тя: -МЕТЪЛ Учителката: -Боже Господи, защо пък точно МЕТЪЛ? Тя: -Ами баща ми свири на барабани майка ми на китара, запознали се в Woodstock, а аз съм зачената в Wacken, затова слушам МЕТЪЛ. Учителката: -Виж какво моето момиче, човек не трябва винаги да прави това което правят родителите му. Представи си, че майка ти е проститутка, а баща ти някой алкохолик и безделник... Какво щеше да стане тогава? Тя: -Ами тогава сигурно и аз щях да слушам чалга.
    1 point
  4. И ти ли го следиш? Аз съм абониран за канала му сигурно откакто го е отворил. Хубавото при него е, че има системност и всеки път прави тестовете по един и същ начин, а освен това си е музикант (китарист) и даже малко попява. Малко ме дразни напоследък с това "Hellooo, Neumann" когато стигне до сравнението с U87, но още го издържам. А иначе аз също съм на мнение, че на колегата му е рано да търси перфекционизма в апаратурата и да се харчи излишно, при положение, че на тоя етап е по-добре да поработят с някой върху гласа му. Не че не е добре да имаш скъпи неща, които сигурно ще ти дадат още някой процент по-добър звук в сетъпа, но няма как Хеликона, аудио интерфейсът, студийният микрофон или каквото и да е, да му направят гласа така, че на някоя македонска да запее първия, а не втория глас (чух го в някое от парчетата дето беше сложил) - най-много да му поизравнят малко пеенето, но песента пак ще си остане с изпят втори глас. Просто никой (или хайде, нека да е "почти никой", че и такива съм срещал) не се е родил научен и без малко солфеж, малко развиване на гласа + някакви основни знания да е пропял от раз. То и няма как да е обратното де, понеже нямаше да има толкова много вокални педагози, а ония добре пеещите дето ходят на музикалните формати, нямаше да имат нужда от ментори.
    1 point
  5. Чета темата години по-късно и все още ми се струва, че цялото това упражнение за голяма част от случаите е overkill. Сега ще се опитам да си аргументирам хейта. Ако сме банда, независимо дали профи или хоби, за да се представяме добре трябва да бачкаме върху парчетата редовно. Хайде да хванем по-елементарния пример – хоби музиканти сме и се събираме веднъж на седмицата в една репетиционна, постановката е класика в жанра – две китари, бас, вокал и барабани. Ако повечето ни участия са в разни клубчета, мази, дори средно-голям или малък фестивал, размерите на помещението са близки до тези на репетиционната. Какво се получава? Още преди да сме ударили пулта и респективно PA, трябва да звучим добре в репетиционната – правилно настроени барабани, китарни/бас усилватели, добри аранжименти, вярно изпяти вокали и дори цялото нещо да е записано с един iPhone, да звучи добре само по себе си. Постигнем ли това, на каквато и сцена да се качим, единственото, което ни остава да уредим е добър мониторен сигнал на вокала и толкоз. Барабанистът го чуваме отвсякъде, вдига най-много шум, китарите ако искаме да ги чуваме разполагаме правилно амповете по сцената + подходящи настройки и се приближаваме до тях, да си слушаме солото, в противен случай се отдръпваме физически. Наистина ли е нужна цялата тази галимация, ако човек е решил да се слуша в общия микс и си е научил добре песните? Да, ако сме на стадион Васил Левски и правим концерт заедно със симфоничен оркестър, барабанистът стои в плексигласова кабина с цел да не пречи на останалите, а вокалът е голям колкото една човешка педя в неговите очи, може би има смисъл от такава постановка ... масово обаче забелязвам, че играе много по-голяма роля песните да са научени като хората и да е ясно какво се случва още преди да сме ударили PA, отколкото някакъв як сетъп за мониторинг, не дай си Боже на репетиция да сме с него и като идем другаде ... греда.
    1 point
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.