Jump to content
Българският форум за музиканти

Топ потребители

  1. yamaha

    yamaha

    Members


    • Points

      5

    • Мнения

      1320


  2. Koobenot

    Koobenot

    Mods


    • Points

      3

    • Мнения

      1504


  3. Mimko9998

    Mimko9998

    Members


    • Points

      2

    • Мнения

      14


  4. svet.k

    svet.k

    Members


    • Points

      1

    • Мнения

      497


Най харесвано

Showing content with the highest reputation on 11/14/24 във всички области

  1. И ти ли го следиш? Аз съм абониран за канала му сигурно откакто го е отворил. Хубавото при него е, че има системност и всеки път прави тестовете по един и същ начин, а освен това си е музикант (китарист) и даже малко попява. Малко ме дразни напоследък с това "Hellooo, Neumann" когато стигне до сравнението с U87, но още го издържам. А иначе аз също съм на мнение, че на колегата му е рано да търси перфекционизма в апаратурата и да се харчи излишно, при положение, че на тоя етап е по-добре да поработят с някой върху гласа му. Не че не е добре да имаш скъпи неща, които сигурно ще ти дадат още някой процент по-добър звук в сетъпа, но няма как Хеликона, аудио интерфейсът, студийният микрофон или каквото и да е, да му направят гласа така, че на някоя македонска да запее първия, а не втория глас (чух го в някое от парчетата дето беше сложил) - най-много да му поизравнят малко пеенето, но песента пак ще си остане с изпят втори глас. Просто никой (или хайде, нека да е "почти никой", че и такива съм срещал) не се е родил научен и без малко солфеж, малко развиване на гласа + някакви основни знания да е пропял от раз. То и няма как да е обратното де, понеже нямаше да има толкова много вокални педагози, а ония добре пеещите дето ходят на музикалните формати, нямаше да имат нужда от ментори.
    1 point
  2. Динамичен за 20к? Дай да го видим, че ми стана интересно - да не е някой бутиков произведен в единична бройка? Такива суми обикновено са характерни за някои конкретни модели студийни микрофони, но чак толкова скъпи динамични досега не съм виждал. П.П. Всъщност след като се поразтърсих, видях един дето може и да е по-скъп, понеже е инкрустиран с диаманти и на него пее Снууп Дог.
    1 point
  3. Този вариант го имам - Лампов преамп и процесор където се зареждат импулси. Пробвах Celestion Eight 8 на кубето, не беше добър резултата, рехави високи с повече презънс от стоковия. Това, което върши работа за сега е, че пуснах сигнала от сенда на преампа в драйв канала на кубето. Пробвах и от аутпута на преампа но тона е прекалено ярък и агресивен. Това се получи: https://voca.ro/1fUq1OJmiM2h
    1 point
  4. Бюджетът е доста добър и вариантите са много...даже може да си вземеш по няколко и от едното, и от другото.
    1 point
  5. Ако ни дадеш бюджет за микрофона и бюджет за интерфейса ще препоръчаме
    1 point
  6. Благодаря ти найстина а какъв аудио интерфейс да си взема предложи ми нещо
    1 point
  7. Вие сте супер респект към всички за отговорите не очаквах да сте толкова откровении благодаря ви да ще си вземе някоя глезотиика хахах още един въпрос препоръчайте ми тогава обикновен кабелен микрофон динамичен както се нарича благодаря ви найстина на всички за отговорите и съветите
    1 point
  8. ^ Аз не оспорвам факта, че с аудио-инженерни магьосничества може да се излекуват недъзи. Идеята ми беше по-скоро, че питащият колега затваря целият цикъл на музико-издаването и сам може да си реши проблемите при източника на сигнала и по този начин цялата верига хем звучи по-естествено, хем са нужни по-малко модификации в последствие ... камо ли на живо. Колко души могат да си позволят да пеят с аутотюн/дигитални ефекти на живо? Обикновено се пускаме в пулта и се изправяме срещу законите на музиката.
    1 point
  9. (Сори, че ще го карам малко на , но форумът ни няма "спойлер" функцията, за да го скрия.) Вероятно е нужно понякога...и за някого. Едно време преди много години имаше едно предаване по БНТ, казваше се "Хит минус едно", продуцираше го бащата на "Графа" Кирил Ампов, а го водеше Ива Дойчинова - нещо като "Мюзик айдъл" за млади изпълнители. Парадоксът беше, че предаването вървеше на пълен плейбек и наградата печелеше изпълнителят с най-добрия запис. Имах две момичета, които записвах тогава, едната пееше горе-долу, но другата се справяше много зле с пеенето, обаче пък да не ти разправям как изглеждаше...1.75...перфектни пропорции...въобще модел отвсякъде. Та тези двете успяха да вземат по една месечна първа награда и след това се явиха на годишните концерти, където се явяваха всички взели 1-ва награда през съответния месец. Това исках да ти кажа, че понякога хората просто имат нужда от един хубав запис и без да имат намерение да правят кариера, било за да ги видят по телевизията или пък дори само за някакво самочувствие. А що се отнася до кондензаторния микрофон, дето колегата иска да си вземе - ами нека си вземе щом му се иска. То и така гледам, че си е взимал разни неща, дето не се връзват много едно с друго (примерно активния миксер и активните колони), но пък всяко поотделно е добро и все ще му свърши работа сега или по-късно. А иначе това, което му каза за кондензаторните микрофони е вярно и го подкрепям с пример. Обикновено с кондензаторни озвучавам разни акустични инструменти, а за говорене ползвам динамични. Имам една постоянна зала, в която озвучавам от години и я знам наизуст и винаги за някакво откриване слагам 2 динамични пред една катедра, като ги насочвам в различни плоскости/височини, защото никога не знам кой ще говори и колко е висок. Да, ама веднъж закъснях, оставаха 2 минути до започването и за да спестя време реших да сложа само един кондензаторен с идеята, че е по-чувствителен и ще хване отвсякъде. И като започнаха един зверски микрофонии, не е за разправяне...аз разбира се ги обрах веднага, но не ми беше ясно откъде идват при положение, че колоните ми бяха пред микрофона и никога при подобно разположение не съм имал някакъв проблем. Или с други думи озвучаването ми беше значително по-лошо, отколкото го правя всеки път с динамичните и чак впоследствие се усетих, че точно зад катедрата по цялото протежение на сцената имаше спусната завеса - от тавана до пода и то не някоя от плюш, че да поглъща, а от доста отразяваща плътна материя. Та така с кондензаторните микрофони - хубави са, но си искат условията, за да работят както трябва.
    1 point
  10. ^ Според мен на първо време не ти е нужен нито кондензаторен микрофон, нито процесор. Кондензаторен микрофон не е нужен, поради простата причина, че както колегата по-горе обясни, начинът му на работа е такъв, че хваща освен гласът и голяма част от отраженията в стаята, при което ако помещението е правилно проектирано/акустично третирано, защото записът носи в себе си "естествен room/reverb" и после не трябва да се пипа много при смесването ... но хем трябва добра стая, хем поп филтър. Дори голяма част от нас като домашни/хоби музиканти се опитваме да запишем материала максимално сух и нетретиран, че да може в последствие да го оцветяваме както намерим за добре – нито има предвиден бюджет за кой знае какво помещение, нито време/нерви/знания за това, че да прескочим на следващото ниво с "перфектната стая" ... Процесор от друга страна също не е нужен, поради простата причина, че за да стане един запис добър винаги са нужни следните неща: идея -> изпълнение -> запис -> микс/мастер -> краен резултат Грозната истина е такава, че 90% от качеството на една крайна продукция се корени в първите две звена. Наистина. Много по-трудно е да ремонтираш нещо зле записано/изсвирено, като на моменти е невъзможно. Зле изпята песен през Neuman U87 + API конзола си остава зле изпята песен ... и толкоз. Да, съгласен съм, с 10 еквалайзера, 5 компресора, 3 паралелни трака и ауто-тюн с внимателно подбрани настройки горе-долу ще се получи нещо ... само че на кого му е нужно това? Ако песента е научена като хората по отношение на дишане и динамика, свеждаме компресорът до минимум, ако интонацията е окей – аутотюн практически не ни е нужен. Какво остана – а, да, еквилайзер, ами при добре подбрани, дори евтини микрофони и интерфейс, като имаме вече горните неща, на практика материалът си се смесва сам и няма нужда от някакви кой знае какви доработки. Хеликон са добра, смея да твърдя напълно професионална фирма за вокални процесори, които във флагман моделите си може да правят най-различни работи - аутотюн, втори глас, компресия, сатурация, еквалайзер и т.н. и той най-вече за живо пеене ... Сигурен ли си, че ти трябва? Окей, ако е за експерименти и да искаш да звучиш като "Шер/Тото от СкандаУ/T-Pain" или забавления, лошо няма, само че 90% от качеството на един запис си е в добре изпятата песен като фундамент. Та така, де, отплеснах се, единственото, което си струва според мен е аудио интерфейс, да си пускаш динамичния микрофон в него и директно по USB да заминаваш компютъра, и то пак в случаите, че искаш качество "малко по-така". Според мен най-важното в момента е да оправиш фундамента на гласа с репетиции/уроци, пък интерфейса и техниката ще дойдат от само себе си.
    1 point
  11. Всъщност беше обратното - мониторите вече ги бях взел, а зорът беше да им намеря подходящия усилвател. А иначе според мен спокойно може да си отвориш канал в Youtube и да представяш подобни тестове и жалко че не си ми по-близо, иначе щях да ти дам един USB интерфейс (24bit/192kHz) с доста добри и безшумни предусилватели да го тестваш за известно време и да си кажеш впечатленията, ама да не разводнявам темата...може да продължим на ЛС.
    1 point
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.