(Сори, че ще го карам малко на , но форумът ни няма "спойлер" функцията, за да го скрия.)
Вероятно е нужно понякога...и за някого. Едно време преди много години имаше едно предаване по БНТ, казваше се "Хит минус едно", продуцираше го бащата на "Графа" Кирил Ампов, а го водеше Ива Дойчинова - нещо като "Мюзик айдъл" за млади изпълнители. Парадоксът беше, че предаването вървеше на пълен плейбек и наградата печелеше изпълнителят с най-добрия запис. Имах две момичета, които записвах тогава, едната пееше горе-долу, но другата се справяше много зле с пеенето, обаче пък да не ти разправям как изглеждаше...1.75...перфектни пропорции...въобще модел отвсякъде. Та тези двете успяха да вземат по една месечна първа награда и след това се явиха на годишните концерти, където се явяваха всички взели 1-ва награда през съответния месец. Това исках да ти кажа, че понякога хората просто имат нужда от един хубав запис и без да имат намерение да правят кариера, било за да ги видят по телевизията или пък дори само за някакво самочувствие.
А що се отнася до кондензаторния микрофон, дето колегата иска да си вземе - ами нека си вземе щом му се иска. То и така гледам, че си е взимал разни неща, дето не се връзват много едно с друго (примерно активния миксер и активните колони), но пък всяко поотделно е добро и все ще му свърши работа сега или по-късно. А иначе това, което му каза за кондензаторните микрофони е вярно и го подкрепям с пример. Обикновено с кондензаторни озвучавам разни акустични инструменти, а за говорене ползвам динамични. Имам една постоянна зала, в която озвучавам от години и я знам наизуст и винаги за някакво откриване слагам 2 динамични пред една катедра, като ги насочвам в различни плоскости/височини, защото никога не знам кой ще говори и колко е висок. Да, ама веднъж закъснях, оставаха 2 минути до започването и за да спестя време реших да сложа само един кондензаторен с идеята, че е по-чувствителен и ще хване отвсякъде. И като започнаха един зверски микрофонии, не е за разправяне...аз разбира се ги обрах веднага, но не ми беше ясно откъде идват при положение, че колоните ми бяха пред микрофона и никога при подобно разположение не съм имал някакъв проблем. Или с други думи озвучаването ми беше значително по-лошо, отколкото го правя всеки път с динамичните и чак впоследствие се усетих, че точно зад катедрата по цялото протежение на сцената имаше спусната завеса - от тавана до пода и то не някоя от плюш, че да поглъща, а от доста отразяваща плътна материя. Та така с кондензаторните микрофони - хубави са, но си искат условията, за да работят както трябва.