Топ потребители
Най харесвано
Showing content with the highest reputation on 07/23/24 във всички области
-
Само да те допълня и да уточня, че по мои наблюдения тази част от постъпленията всъщност беше над 90%. Аз също не слушам чалга и се надявам да не ми се наложи да я слушам, просто защото (както спомена и TONY) това не е моята музика. През живота си съм се занимавал с най-различни музикални дейности и поглеждайки назад, смея да кажа, че към всички съм се опитвал да подхождам професионално, без значение дали ми е харесвало или не. По стечение на обстоятелствата около 2003-та ми се наложи да се потопя за около 2 години и в поп-фолка, покрай един импресарио, който току що беше напуснал АРА и беше решил да прави нещо самостоятелно като си търсеше външно студио. Та през тия 2 години докато съм записвал чалга изпълнители, хич не ми беше приятно после да им работя песните, защото, едно че бяха 70% от всичко което записвах и от друга страна обработката на една песен изисква десетки и стотици прослушвания на това, което работиш, а когато материалът не ти допада, хич не е куул...Но работех добре, защото само това знам и всички бяха доволни. За щастие след това ми се отвори доста работа с хип-хоп изпълнители и преминах на друга вълна, но тия 2 години ме научиха, че без значение дали нещо ми харесва или не, първо трябва да подходя към него по същия начин, както бих подходил и към нещата, които ме кефят, и второ - трябва да мога да приемам вижданията и харесванията на отсрещната страна.3 points
-
Освен това според мен от чисто пазарна гледна точка успяха да уцелят идеалната максима в периода 2005 г. та чак до сега – докато повечето поп/рок/фънк и др. изпълнители се молиха наляво-надясно някой да им купува музиката през Интернет или пък да продават дискове, Пайнер съвсем сами си качваха цялата музикална колекция по тракерите или я пускаха напълно свободно в YouTube/Vbox7, нито санкционираха, ако някой я прекопира или разпространява, понеже перфектно знаеха, че българин пари за музика няма даде, с малките изключения, когато някой не разбира и примерно си купи някакъв диск от бензиностанцията да речем. Всички останали постъпления идваха от участия по чалготеките, концерти, както и реклами в самата телевизия и спонсори. Мисля, че няма друг музикален жанр, който успя да усети маркетингово тази лавина и това също допринесе за комерсиалният им успех. Напоследък времената се попромениха, българите се научихме да даваме пари за Спотифай, част от чалга изпълнителите се отделиха и си отвориха собствени продуцентски къщи, но единствено тези, които могат да си го позволят финансово.1 point
-
Когато някой изкарва повече пари от мен, по честен начин, без продажба на наркотици, нагласени държавни поръчки и т.н. то той има моето уважение. Не, не слушам чалга, няма и да слушам. Обаче няма как някой да продава "лайна" и да печели от това. Продуктът е качествен и лъскав, но не е моята бира. Кой е кадърен и кой некадърен си личи пак по парите, които изкарва по честен начин. Ама изглеждали не знам си как - за този стил това е нормално. От друга гледна точка и метълите не изглеждат като кой знае колко добре. Просто ние сме свикнали с това. Ама те "крадат" гръцки ритми ?!??! WTF? Ние нашите рок ритми ние ли сме си ги измислили? Или ние не крадем, ние взаимстваме, повлияни сме от запада. Така, че от мен респект за Пайнер или който там произвежда този продукт, ако мога бих научил нещо от тях.1 point
-
Мнението ти абсолютно резонира с моето. Още преди години имаха 4K видеоклипове, дето и до ден днешен се смятат като "иновация" и "голямо постижение" за някои продукции, а качеството на саунда като АЧХ/динамика/стерео спкетър е наистина много добро. Ако човек има нервите и може да го понесе спокойно може да си сравнява собствените миксове с техните (пак с уточнението, че говорим за качество на звука, а не естетика на текстовете и музиката).1 point
-
^ От гръцката музика знам само основните хитове, обаче има едно парче дето много ме кефи, че дори май са ползвани VST барабани, на клипчето зървам Superior Drummer, но е много майсторски направено.1 point
-
Аз също реших да помисля по въпросът на темата и реших, че музика правя преди всичко за собствено удовлетворение. Не съм професионален музикант, понякога ми се е случвало и да изкарвам пари с това, но не се прехранвам по този начин. Просто като се прибера вкъщи има някакъв малък гласец, който ме кара отново да седна да творя. Дали съм най-добрият и уникален кийбордист – в жилищната кооперация може би, в пределите на държавата ни най-малко, борбата под слънцето е безмилостно жестока и не всичко опира до майсторство в днешни дни – за да си успешен трябва шоу и пазар, как ще стане, всеки си има формула и това пак не е гаранция. Колко артисти през годините правят хит и повече никога не чувам за тях? Онзи дето пя Гангнам Стайл изби рибата, например. По въпросът с 10-те процента по-голямо качество от амп/техника и т.н., ако е за запис, аз не бих си лишил публиката от това. Щом ме кефи и си струва и те трябва да го чуят, все пак след като приключим с моето удовлетворение, всеки артист иска да бъде ако не забелязан, поне разбран. Дали обаче всеки път ще мъкна най-качественият си гиър за всяка изява? Едва ли ... БТР дойдоха преди няколко месеца в родния ми град, на центъра се събраха 30-40 души, всички бяха с Хеликс процесори в централното ... и какво? Някой хвърля ли камъни по Славчо, че не бил с лампов амп? Не мисля ... хората се зарадваха, макар че направиха компромис с музикалната техника (от пуристична гледна точка), нито саундът им е бил ялов, нито хората са останали недоволни.1 point
-
Май нещо много си им набрал на пайнеровците ми се струва. Koobenot вероятно имаше предвид, че в този стил няма друга фирма в България, която да им се явява конкурент...и съм склонен да се съглася с него. До едно време АРА се опитваха да правят нещо, но след като Митко Пайнъра затвори цикъла (изпълнители, аранжори, текстописци, композитори, продуценти, клипове, собствена телевизия и магазини), не само АРА, но и всички по-малки агенции просто увиснаха. А че Пайнер отдавна правят як саунд - правят го, а как и какво се пее зад него не е интересно ; харесват ли го малките (че и по-големите) по чалготеките - харесват го. Значи фирмата върви в правилна посока. Аз още преди 15-20 години си бях направил тотално грешното предположение, че на хората тия еднакви и повтарящи се бийтове все ще им омръзнат по някое време, понеже реално са 2-3 ритмически структури, които се повтарят в различните песни с леки изменения, но не се сетих, че малките порастват и стават големи, после си раждат деца и децата им вкъщи започват да слушат същата музика, с която са отраснали родителите им. Имах възможността за пръв път да отида в Димитровград в къщата, откъдето започнаха (пихме кафе на първия етаж със Стефан Статев) по времето когато все още нямаха нито магазини, нито телевизия, даже май и клипове все още не снимаха щом ми се стори, че апаратурата, която аз имах тогава като че ли беше повече от тяхната. Но това наистина беше в самото начало, когато не само те крадяха на поразия гръцки, турски и сръбски песни, но и в цялата държава всеки крадеше като за последно...просто времето беше такова - бандитско и безконтролно. Та с това искам да завърша - тръгнаха от нищото по времето, когато го нямаше словосъчетанието "поп-фолк", а почти всичко беше някаква нискокачествена чалга с пошли текстове, започнаха с лош звук, постепенно натрупаха техника, наеха хора, които работят добре в този стил, подобриха си звука, посмениха малко "дизайна" на чалгата, започнаха да си правят някакъв ореол около фирмата, с цел "ние сме най-най, идвайте всички при нас"...и на прослушванията в "Приказките" винаги беше фул от народ и най-накрая пуснаха телевизията и отвориха собствена магазинна мрежа да си продават продукцията. Как са започнали - не е интересно ; как са направили първия си милион (и това го знам) - пак не е интересно...а и всичко това е било мноооого отдавна. Айде приключвам наистина, че ще взема да направя по-дълъг пост от твоя.1 point
-
1 point
-
Защото AI напредва и скоро всеки ще може всичко да си го взима безплатно. ...хем се шегувам, хем не съвсем...0 points