Jump to content
Българският форум за музиканти

Топ потребители

  1. Baby Thomas

    • Points

      1

    • Мнения

      9177


  2. Voidhanger

    Voidhanger

    Members


    • Points

      1

    • Мнения

      445


  3. arebegai

    arebegai

    Members


    • Points

      1

    • Мнения

      432


  4. Koobenot

    Koobenot

    Mods


    • Points

      1

    • Мнения

      1504


Най харесвано

Showing content with the highest reputation on 07/16/24 във всички области

  1. Много фен станах на York Audio. И за тресканици са супер.
    1 point
  2. С риск да отнеса малко хейт... но пък няма да е за първи път, така че... <rant on> Ами тя тази "официална" снимка също е грешна. Както и много други подобни, включително някакви "туториали" как да свирим. Може би искат да ни научат как да свирим грешно? Ще стане ясно след малко какво имам предвид, първо да обясня как се реди комплекта правилно. Имам и снимков материал! 🤩 1. Започва се от столчето. Слагаш го в задния край на платформата/килима, малко по-наляво от центъра, защото обикновено от ляво имаш само хай-хет, докато отдясно имаш флоорр том(ове) и по-големи чинели (райд/краш). Даже е трябвало да го сложа още 10-тина см. по-вляво. 2. Сядаш, с лице към публиката, бедрата V-образно под ъгъл (70-80* или колкото се пада) така, че да събереш барабанчето. 3. Слагаш барабанчето, на подходящо разстояние и височина. 4. Слагаш педалите под мястото, където са ти стъпили краката. V-образно симетрично. 5. Слагаш касите (дясна и лява). Ако имаш само една с двоен педал - тя си стои на мястото на дясната, педалите също са си на същите места. Ако имаш левичарски сет - аналогичното, но огледално - касата на мястото на лявата, педалите на същите позиции (но с ляв кардан). Ако имаш само каса и единичен педал - пак си остават на същите позиции, просто игнорираш нещата, които ти "липсват". 6. Слагаш хай-хет стойката, принципно отстрани на втория педал, ако нямаш втори педал - на неговото място (под левия крак). 7. Другите боклуци като томове, чинели и т.н. Вече там в повече е въпрос на предпочитания/избор кое къде и как ще е, но все пак има някакви "норми и правила". Например флоор тома е на височината на барабанчето, райд чинела (ако ти е там) на височината на хай-хета, етц. Това се прави с цел да е удобно, ергономично, ефективно, да изисква минимално движения и донагласянки и т.н. Така се измаряш и по-малко, по-трудно е да се получат някакви контузии, изкривявания и от сорта. Да видим сега типично грешна снимка: Даже хай-хет педала трябва да е завъртян още малко обратно на часовниковата стрелка, защото в момента продължението му сочи наникъде - минава покрай столчето (петата трябва да сочи към центъра на столчето). И като седнеш към барабанчето и накъде гледаш? Не към публиката, ами към третия храст в ляво (ако свирим навън). Ето снимка от сайт, където искат да ни обучават как да свирим: Хай-хет педала едвам го стига, самият чинел не знам как ще го използва, дори да свири open-handed. И накъде е сочи? Пускаме мислена линия от центъра на солчето през центъра на барабанчето... третият храст в ляво. Ами ако имаш два флоор тома и райд чинел и китаец? Как ще се завъртиш до там?!?!? Ето снимка и на далеч по-правилно позициониран младеж: Барабанчето му е малко в дясно, но като цяло е правилно седнал, с лицето напред, краката v–образно, педалите под стъпалата... Игнорираме смотано сложените излишно вдясно томове, а заради тях и чинелите. Затова трябва да ги забранят тия каси с розетки, на които да се качулят томове, страшна глупост! <rant off> Надявам се че стана ясно защо казвам, че е грешно да се подравнява касата така, че кожите да са успоредни на предния край на килимчето. А доста народ започва да реди така и съответно оттам всичко отива в канавката.
    1 point
  3. Цените са сериозни на тези джаджи . По темата: сравнението беше между "аналогов" звук, записан чрез директен сигнал в компютър и изцяло софтуерно решение за запис. Моят извод е, че софтуерът е хем по-евтин, хем върши чудесна работа. Това, което използвах, е Neural DSP Tone King за чист звук (любимият ми плъгин в момента), за кривоч пробвах Surh SE 100 на Plugin Alliance, което е някакъв вид Marshall, а усилвателят си е моя Marshall JVM 410, който аз лично много харесвам. Иначе да, А е софтуер, B е JVM.
    1 point
  4. Скоро гледах интервю с Грег Филингейнс, в което разказваше как в работата си с MJ/Стиви Уондър е използвал т.нар. whammy clavinet, който представлява клавинет с огромна тремоло ръчка, за да клати тона. В записите е успял да заблуди доста меломани, че това е китара, прекарвайки изходният сигнал през подходящи усилватели и ефекти. Ето нагледно как изглежда и звучи.
    1 point
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.