Jump to content
Българският форум за музиканти

Топ потребители

  1. yamaha

    yamaha

    Members


    • Points

      3

    • Мнения

      1320


  2. arebegai

    arebegai

    Members


    • Points

      2

    • Мнения

      432


  3. Zafi

    Zafi

    Members


    • Points

      2

    • Мнения

      9


  4. Rezachka

    Rezachka

    Members


    • Points

      1

    • Мнения

      510


Най харесвано

Showing content with the highest reputation on 07/15/24 във всички области

  1. Няма проблем. Ако слушате пианата през слушалки или външна апаратура, може би няма да намерите разлика в звука, но ако свирите на вградените говорители, определено ще забележите, че FP-60x дава повече присъствие и детайли. Това се дължи най-вече на разположението на говорителите, които са от горната страна на инструмента, докато при FP-E50 те са монтирани на дъното и съответно основният звук не върви към ушите на свирещия, а стига до тях косвено (с отражения и резонанси). Оставям настрана, че и говорителите на първия са малко по-мощни. Вторият момент относно "ако съм пианист, защо бих избрал FP-60x"...В предишния си пост споменах, че за пианиста най-важно е клавиатурата да е отзивчива и възможно най-близка до тази на акустично пиано и след това идва качеството на пиано-тембъра. При FP-60x изработката на корпуса е много стабилна, с метална поддържаща лента, която укрепва целия инструмент, за разлика от FP-E50, който е изцяло пластмасов и когато човек свири сложна композиция, той очаква инструментът да стои стабилно и да се чувства масивен, за да не го подвежда когато с пръстите си трябва да коригира микродинамиките и агогиката в творбата. Не съм имал възможност лично да срявня точно тези два модела, но бях гледал клип, в който професионален пианист свиреше едни и същи композиции на двете пиана и после споделяше впечатленията си. Мнението му беше, че почти на подсъзнателно ниво и чувствайки FP-E50 не много стабилен под пръстите си, не може да изсвири по същия начин някой по-труден пасаж, включващ фина промяна на динамиката, така както може да го изсвири на FP-60x. Нямам предвид, че FP-E50 е нестабилен като цяло, а само в моментите когато трябва да го натиснеш по-прецизно в трудни пасажи и то от някой пианист с практика - за стандартни упражнения и композиции мисля, че си е напълно подходящ...просто професионалните пианисти имат доста повече претенции към всичко в инструмента, защото им е необходимо или пък им пречи. Така че нека дъщеря ви сама да реши, а тъй като вие ще давате парите - може и вие да я насочите, защото който и от двата модела да вземете, няма да сбъркате, а дори и в бъдеще тя да напредне дотолкова, че да поиска по-скъп инструмент, нищо не пречи да продадете това, което ще вземете сега и да й купите нещо друго. P.S. Във форума има и други колеги, които биха могли да дадат съвети, но те най-вероятно гледат финала на европейското и не им е много до писане.
    2 points
  2. Цените са сериозни на тези джаджи . По темата: сравнението беше между "аналогов" звук, записан чрез директен сигнал в компютър и изцяло софтуерно решение за запис. Моят извод е, че софтуерът е хем по-евтин, хем върши чудесна работа. Това, което използвах, е Neural DSP Tone King за чист звук (любимият ми плъгин в момента), за кривоч пробвах Surh SE 100 на Plugin Alliance, което е някакъв вид Marshall, а усилвателят си е моя Marshall JVM 410, който аз лично много харесвам. Иначе да, А е софтуер, B е JVM.
    1 point
  3. @Ламби аз пък смятам, че, както написа @Baby Thomas грифът трябва да има дъга (relief). Така си е по спецификации, така е и логично.
    1 point
  4. Благодаря !Ще се възползвам от съветите и на двама ви и когато сме готови,ще Ви уведомя!🥰
    1 point
  5. Благодаря Ви!Тогава ако може да ми предложите и някои друг модел-без микрофон.Прав сте!Сегашните деца само искат и искат и това е!И аз така мисля,че който иска да се научи,ще се научи на каквото има!Тоест и fp e50 да и купя,ако и се свири ,ще свири!Нека си мрънка!Аз имам тапи за уши!🙂
    1 point
  6. Ужким се събрахме да го гледаме с приятели музиканти, обаче извадихме китарите/пианата и до там беше със световното, всичко пак го обърнахме на джем и футболът отиде по дяволите ... Тея пиана (от ниския/средния клас), които имат предвиден вход за микрофон е именно за игра и залагалка – чува се нещо, обикновено входът е небалансиран 1/4" жак и има някакви ефектчета в самото пиано, но не е нито сериозно, нито професионално. Ако щерка ви има заложби да пее или има голям талант и иска да се развива в тая насока, примерно поп/джаз пиано + глас, ще измислим цял сетъп, евентуално с миксер + динамичен микрофон на разумна цена, иначе ако е само за "ала-бала", всичко става дори пуснат директно в клавира. Изключвам кръчмарски/Хитър-Петър/чалгаджийски синтезатори като Korg и Roland, дето имат вход за микрофон с ефекти/хармонайзер, те са и друга категория инструменти и изобщо не са ви нужни. За мен лично FP60x печели битката, защото разликата в клавиатурата ще е малка и детето ще се учи правилно, а няма изведнъж да почне да мрънка "ама то клавиатурата не е като на акустичното". Лично мнение, не знам дали ще се случи така, но аз така бих постъпил. Извън темата щерка ви стои в изгодна позиция, защото хем бюджетът е разумен, хем няма да даде и стотинка. Първият си дигитален кийборд купих със старателно събрани "пари от касичката" на 16 години, попрочетох в нета, даже и тук май бях питал и после като дойде – какъвто такъв, научих се да свиря, щото друго нямаше. Това го казвам във връзка, че като човек получава нещо на готово, все ще има някакво мрънкане, та не си го слагайте на съвестта ...
    1 point
  7. Да...дилемата е сериозна - реално двата модела имат много прилики, но и доста разлики. Ако говорим за чисто пиано, FP-60x печели със сигурност ; от друга страна ако говорим за пиано с екстри, тук печели FP-E50. Госпожицата трябва сама да си реши на кое да наблегне и кое е по-важно за нея, защото пианото ще го плаща някой друг, а и даже само разликата от 700 лева не е за пренебрегване. Всъщност разликата между двата комплекта дори е и повече - в Динакорд (Musicworld) FP-E50 + KSFE50 (дървената стойка) + KPD-70 (лентата с трите педала) излиза малко под 1900 лева, а същият комплект в Мюзикер дори е под 1800 лева, така че разлика от почти хиляда лева не е за пренебрегване. Ако е необходимо, ще дам доводи защо бих предпочел FP-60x ако аз трябваше да избирам, въпреки че и двете пиана са с еднакви клавиатури, с еднакъв енджин, с еднаква полифония, и двата имат вход за микрофон и почти едни и същи симулации, а FP-E50 има и доста повече саунди, че и дори струва по-малко.
    1 point
  8. Именно, с един и същ IR вече става единствено въпрос на вкус и настройки донякъде. Между другото двете симулации струват в момента общо 280 лв. (с код за отстъпка). Усилвателят е 3000 лв. в Reverb. Склонен съм да обвинявам атенюатора...😂
    1 point
  9. Не мисля, рамката е стабилна, даже като протечох коментара отидох и ритнах леко единия крак - не помръдна. Пък и комплекта тежи някъде между 40-50 кг, не е толкова лесно да се измести. От свирене за последния месец нищо не се е изместило само. Както споменах, тъкмо бях сглобил и свързал нещата. Водех се по официалната снимка на комплекта, обаче в последствие разбрах, че не е наредено за свирене. Сигурно защото не съм стегнал столчето, и се е завъртяло, си помислил че свиря с лице към най-левия чинел? (храст?) Както и да е, от тогава, всичко е разместено и наредено, но не съм ги снимал в сегашния им вид. Иначе имаш право, защото касата съм я дръпнал назад и цялата рамка със всичко останало отиде по-напред. Платформата е с размери 160х180см, и малко на късмет уцелих това което смятам че е минимум за този комплект. Сигурно може да се нареди и по-сбито, но не съм пробвал. Има и достатъчно място от ляво и да си сложа стойка с лаптоп и аудио интерфейс. За самата платформа, конструкцията е точно такава поради няколко причини. OSB се продава с размери 2500 на 1250 мм, и исках да изкарам цялата платформа от два листа. Исках парчетата да са с такива размери, че да се съберат в колата. И също да са лесни за качване по стълбите, и за сглобяване вкъщи от сам човек. Вижда се че на две парчета има дупки за тенис топки по средата, първо мислех да са наредени на хикс (и да ползвам по-малко топки) но като направих един такъв сандвиш ми се стори супер паянтово и направих дупките на два успоредни реда. Не се вижда на снимките, но по периферията направих малки дупчици колкото да ги "зашия" със свински опашки. Въпреки че ме съмнява да се изплъзнат и без тях. Както са хванати парчетата с планки, аз очаквах при първото стъпване всичко да потъне, но държи учудващо добре.
    1 point
  10. Това са някакво кошмарно ниски екшъни, не знам как свирите изобщо така. За общоприето-универсално аз смятам посочените в упътванията/по сайтовете на производителите. За солидни ел. китари с нормален строй и размер струни това е (около, може и да варира): 1.5мм при първа струна, 2.0мм при шеста. Тръс рода пък се гласи така, че като натиснеш на 1 и 14 прагче (или където се съединяват тялото и грифа) в средата на разстоянието да имаш 0.3-0.5мм между струната и прагчето (около 8-мо). Сетъпа зависи малко от строй/размер струни и доста повече от типа свирене. Аз например не свиря дабъл хенди и легато сола и не ми трябва нисък екшън, освен това копая с перото по-тежко от стандартното и затова си го държа по-висок от тези базови стойности. Не си го меря, но знам, че е повече. При по-нисък екшън е труден бенда и се изплъзват струните + това ти умира тона, защото това блъскане в прагчетата (независимо чува ли се или не (не се)) ти гаси амплитудата.
    1 point
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.