Jump to content
Българският форум за музиканти

Топ потребители

  1. chris_barnes

    chris_barnes

    Members


    • Points

      1

    • Мнения

      829


  2. yamaha

    yamaha

    Members


    • Points

      1

    • Мнения

      1320


  3. Rezachka

    Rezachka

    Members


    • Points

      1

    • Мнения

      510


  4. Koobenot

    Koobenot

    Mods


    • Points

      1

    • Мнения

      1504


Най харесвано

Showing content with the highest reputation on 11/24/23 във всички области

  1. Но като няма къде да пробваш в България какво правиш - поръчваш и чакаш една седмица да дойде, пробваш и виждаш че не става, чакаш една седмица да дойде куриер да я вземе, чакаш още една седмица да стигне обратно в магазина, чакаш още една седмица да ти върнат парите. И един месец сумата за китара ти е замразена, и после пак цялото това нещо може да се повтори.
    1 point
  2. Сайтът е надежден, както и този на Томан, но щом сте се ориентиирали към FP-10, по-добре го вземете от Динакорд - цената е същата, гаранцията е 5 години, доставката отново е безплатна и ще пристигне по-бързо отколкото от Мюзикер. И не се лъжете по т.нар. "български модели", защото такива няма. Ако си поръчате пиано от Китай, без проблем може да ви сложат каквото си искате име на него, пък дори и да е вашето собствено. Клавиатурите им не са много надеждни при по-дълго ползване, реакцията на клавишите е далеч от тази на FP-10 например и куп други подробности.
    1 point
  3. Супер, че си създал отделна тема. До колкото разбирам си се ориентирал към пауър страт формата. Моите наблюдения над ЛТД моделите е, че за да получиш приличен хардуер трябва да гледаш 400-500-600 или 1000 моделите. Това, което си получил като инструмент е неприемливо (спукания фретборд) и на твое място бих го върнал. За офертите - зависи къде се търсят. Излизат инструменти на много прилични цени в Европа, но трябва да се търси във fb marketplace и немският уебсайт алтернатива на ибей.
    1 point
  4. ^ Благодаря за бързия и изчерпателен отговор! https://www.musicworld.bg/bg/c_755/i_82087/CASIO_CDP_S110_BK.html За това Casio става на въпрос, нали?
    1 point
  5. Привет, говоря от позицията на хоби музикант, така че някой, който се занимава професионално с това може да ти даде по-добър съвет, че дори е от Пловдив, ако не ме лъже паметта е колегата @yamaha. Ключът от палатката е freelance работата и отварянето ти на собствено студио. Наистина както казваш, "работодателите", които можеш да имаш в България не са много, бюджетите са ограничени и кой знае какво развитие няма, нито пък кариерна стълбица. Общо взето, трябва да си я изградиш сам. Имаш две възможности – да продължиш да работиш там и в свободното си време да подхващаш freelance проекти или изцяло да се отдадеш на freelance. Все пак freelance-а си има някои особености, за които трябва да си подготвен, като например: Това колко си добър като звукоинженер и колко пари ще поискаш на клиентите няма абсолютно никаква връзка едно с друго. Има наглеци, които нищо не вършат и искат безбожни суми, има и добри инженери, които се самоподценяват и не таксуват много. Както всяко друго нещо в живота, тайната е в баланса, така че трябва да проучиш рейтовете за песен/час студийно време/албум и т.н. и нито да подкопаваш пазара, нито пък да издевателстваш върху хората. При freelance голяма част от отговорността при изтикването на проекта пада върху теб – ако в някоя фирма/медия/радио/телевизия има някакъв мениджър/бизнес анализатор/чорбаджия/шеф, или както искаш ти го наричай, ти дава наставления и ти казва, какво трябва да се случи, при freelance е на обратно – ти си всички тези длъжности и сам трябва да се бориш с процеса. Например: идва ти проект от клиент, но липсват вокали поради някаква причина – клиентът е допуснал грешка и файловете са изчезнали. Трябва сам да предложиш решение – дали ще ги презапишете във вашето студио, дали ще изискаш от клиента да ги запише отново е твое решение и ти трябва да се погрижиш за това. При по-професионалните клиенти нещата са подредени и главоболията са по-малко, при по-аматьорските ще имаш повече недоразумения. Ако нямаш портфолио от проекти нямаш голям избор и работиш с когото/каквото има, докато натрупаш реноме. Всякакви социални придобивки свързани със служебна кола/отпуски/здравно/социално осигуряване и прочие си остават отново твоя отговорност, дали ще отваряш ЕООД, дали ще търсиш счетоводител и прочие са неща, които сам трябва да решиш Самообучението и самофинансирането на техника отново са си твоя отговорност – дали ще е свързано с купуването на нов процесор, гледането на нов курс в някоя онлайн платформа и т.н. са неща, които сам трябва да предвидиш и подредиш Клиенти се намират трудно и трябва да се бориш за тях – дали ще са онлайн платформи, метъл групи, хип-хоп изпълнители срещнати случайно из нета, комшии познати ... нужна ти е силна социална мрежа от хора, на които да можеш да свършиш работа. Всякакво онлайн присъствие като Instagram/Facebook/LinkedIn и прочие е повече от желателно. YouTube канал с клипове или повече реклама тук във форума като отговаряш на въпроси на потребители е силно желана. Общо взето цялата работа е свързана с откриването на един доволен клиент и изтикването на един успешен проект. Шансовете след това да работите заедно нарастват и същевременно човекът ще се похвали на приятели/познати, от там пък идва възможност за още проекти, колелото се завърта и идва още работа. Музикалният бизнес е хаотичен и е възможно да увиснеш – да не откриеш нов клиент, да няма нов проект и просто да останеш без работа. В такива ситуации е добре да имаш предвидени финанси, за да не умреш от глад. Ако трябва да обобщя в едно изречение – никак няма е лесно, но с много труд и упоритост все ще постигнат някакви резултати. Успех и късмет! 👍
    1 point
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.