Jump to content
Българският форум за музиканти

Топ потребители

  1. CyberGene

    CyberGene

    Mods


    • Points

      2

    • Мнения

      1835


  2. Baby Thomas

    • Points

      1

    • Мнения

      9177


  3. yamaha

    yamaha

    Members


    • Points

      1

    • Мнения

      1321


Най харесвано

Showing content with the highest reputation on 08/07/23 във всички области

  1. Гледам, че и Audacity ми засича всичките аудио ефект-плъгини и реално може да се ползва почти като DAW. Подозирам, че идеята му винаги е била да копират SoundForge като функции 😀
    1 point
  2. @CyberGene, винаги съм казвал, че в днешно време с почти всяка програма (DAW, звукови редактори, видео редактори...) можеш да си свършиш работата, а останалото е въпрос на лични предпочитания. То и форджа в последните версии вече стана почти мултитрак, но иначе като звуков редактор аз лично го ползвам за доста повече неща от тези, които си изброил, разбира се не и без помощта на известно количество VST-та. @korifei, пак излагаш някакви общи твърдения без конкретни примери - конкретно кое точно е орязано в Cakewalk, за което аз не знам? И какво реално не можеш да си свършиш с него, а можеш да свършиш с някоя платена програма...или с 2 думи - какво точно му липсва? Бих добавил, че е натъпкан с толкова много функции, че само мануалът му е по-дебел от Библията и даже преди време почти го бях изчел, а беше някъде към 1900+ страници ако си спомням правилно. П.П. И още нещо, за което писа някъде по-горе - казваш, че пишел в някакъв собствен формат. Че кой мултитрак не запазва проектите в собствен формат? Това е специфичен вътрешен формат, с който работи всеки един DAW на всеки един производител. Работата е при импорта и експорта какво се поддържа, а в случая не виждам нещо, което да липсва.
    1 point
  3. Преди много години и аз го ползвах пиратски. След това реших да ползвам или безплатен софтуер, или да си купувам софтуер. Пробвах Audacity и дори доста дървено в първите си версии, вършеше същата работа 🙂 А вече е много напред от едно време. То един аудио-редактор колко може да е сложен? Рязане и местене на аудио, стандартни манипулации тип нормализация, fade in/out, тишина. Не е ракетна наука. Има си пълния набор от трансформации и ефекти, де, едва ли има нещо на Sound Forge, което да го няма в Audacity. За един DAW важи същото, но да кажем, че наборът от вградени инструменти и ефекти ги различава. Иначе там втелясването също ми е малко странно — всички са едни и същи, другото е суета 😀
    1 point
  4. В общия случай НИЩО няма да постигнеш. Ако ампът има Master Volume най-вероятно ще добавиш още един такъв, защото в едно 95% от случаите MV е някъде точно покрай Loop-а; Ако основният тона на ампа се генерира в преампа (всичко де що е хай-гейн) - няма да има разлика, още повече почти всички такива усилватели имат MV, съответно отиваш на горния вариант; Ако имаш нещо едноканално (клийн амп или с умерен крънч) - най-вероятно няма да имаш Loop, съответно няма да има къде да го вкараш; Ако имаш горния вариант с Loop (не особено вероятно) - ще ти "разваля" нормалния тон, защото част от звука се генерира в крайното стъпало. Вариантът с атенюатор (от моя опит с три броя и с няколко усилвателя) също е по-скоро пари на вятъра. Проблемът е, че за да звучи добре трябва да подадеш определена мощност на говорителя, за да може той да работи в някакъв приличен "режим" и да мести някакъв въздух (не можеш да излъжеш физиката). В най-добрия случай (атенюатор с реактивен товар) - яде пънч и динамика, а файдата е 5-10% усилване от MV, при който вариант е по-добре да ползваш само ампа и да коригираш от MV. В по-лошия случай яде честоти и е съвсем безсмислена употребата му. Ако пък искаш да намалиш осезаемо за свирене в къщи - то му се "спира тока" тотално и започва да звучи като процесор, съответно пак никаква файда (освен че хабиш повече крайните лампи). Единствените случаи, в които има осезаема файда, е нещо не супер хай-гейн тип едноканален Marshall (или друг амп със сходна идеология), който няма MV и FX Loop. И то не на тихо, примерно от 100dB да го намалиш на 94dB (SPL). Друг вариант при подобен усилвател е да се добави PPIMV, което е сравнително лесна модификация, но може да намали стойността на потенциално ценен винтидж амп (зависи какъв е). Това за мен е най-доброто, защото са два резистора и един двоен пот, които са си вътре и е компактно и леко без кабелаци и да тежи и т.н. Но трябва усилвателят да е подходящ за такъв тип модификация. Споменатите по-горе типични хай-гейн ампове с MV не са такива - Меса, JCM200, JVM, Blackstar, 5150 и версиите му и каквито още боклуци продават по магазините.
    1 point
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.