Jump to content
Българският форум за музиканти

Топ потребители

  1. RaverWild

    RaverWild

    Members


    • Points

      4

    • Мнения

      183


  2. Koobenot

    Koobenot

    Mods


    • Points

      3

    • Мнения

      1504


  3. Baby Thomas

    • Points

      2

    • Мнения

      9177


  4. Лими

    Лими

    Members


    • Points

      1

    • Мнения

      1770


Най харесвано

Showing content with the highest reputation on 03/13/23 във всички области

  1. G-Major 2 е доста добра машина, но е с 10кОма входове и не става да се плъгнеш директно в него (или ти трябва нещо да конвертира импеданса, инак губиш доста високи). Също не става за 4СМ свързване. Също така няма бустъри, овърдрайви и дисторшъни.
    2 points
  2. Изобщо темата е много обширна. Новите технологии имат хубава и лоша страна. Лошата е, че развалиха новото поколение. Хубавата е, че са достъпни по цена и са прекрасно средство за каквото желаеш да правиш. Така да се каже, ако музикантите имат градинарска лопатка за да копаят, грамофона би бил една солидна лопата, то новите конзоли и новите синтезаторни модули/дръм машини/семплъри са си чист багер, с който да засадиш цяла гора за отрицателно време. Някъде у нас имам една книга на тема как да станеш DJ. Така и не я четох цялата, но има цитат от Бой Джордж, който освен певец е и dj и неговия цитат ми беше като шамар като го четох - казваше че от време на време е хубаво да сгрешиш, за да може публиката да усети че зад пулта седи човек, който прави нещо, а не всичко е автоматизирано и тече. И да не забравяме че у нас има една камара момчета и момичета, които прекрасно смесват, но живота ги е стиснал за гушата и работят с което могат да изкарат пари или са заети със семейството. Имам такъв познат, виждал съм го с прости касетки с поп и рок какво правеше през 2001г. Но тези хора никога няма да се покажат.
    2 points
  3. Ако трябва да сме точни - Serato и Traktor утрепаха истинския DJ. Щото преди трябваше да знаеш много песни, всяка песен какъв bpm е, какъв ключ (до,ре,ми...) да знаеш коя песен съответно с коя си пасва, да знаеш къде са точките където можеш да смесиш... И най-вече - да слушаш кога да смесиш, демек хем да знаеш момента, хем да си точен почти колкото метроном, за да смесиш навреме. Сега с новите конзоли и програмчетата първо имаш визуализация на звука на екрана, виждаш точно бийтовете, предварително у вас си си записал cue-точките в програмата или на конзолата, в момента в който укажеш - ще смесвам тая песен и оп - програмчето знае къде. Не е като едно време у вас в слушалките първо внимателно слушаш всеки удар на касата къде е, мислиш как да вмъкнеш другата песен, ама тая с оная ще пасне ли... Същото беше с аудио-cd-тата - не съм dj както казах, но в радиото имаше една Denon конзола с която можеше да превърнеш иначе нормалния дек в dj-конзола и да смесиш две cd-та - играл съм си. А сега... А най-ме дразнят Барби-"dj"-ките (натъртвам "dj" да е в кавички и то двойни) - разголила се тя почти по цици и прашки бански, застанала зад конзолата и вече е хаус-dj. Не съм женомразец в никакъв случай, но съм за уменията все пак. Около 2015г стана скандал - седял си у тях Deadmau5 и гледал наживо някакъв фестивал и там изпълнение на Krewella (те са 2 мацки) и забелязал че кабели в конзолата не влизат изобщо а музика тече. Те после се оправдаваха че ползвали безжична технология ама знам ли. Цитираха нещо на Apple, ма аз не съм запознат с техните неща. И така. В Deadmau5 никой не се съмнява, човека е работохолик и ужасно много неща знае. Иначе нека разделим поп-dj-ите на два вида - тия дето си разбират нещата и ги правят и тия дето са позьори. В тубата има много клипове с такива, дето само се правят че пипат конзола. По мои наблюдения да си поп-dj е дори по-трудно, защото от теб се очаква да правиш и шоу, не просто да миксираш, за разлика от техно-dj за който всички чакат просто да им пусне размазващ звук, без оглед как се е облякъл и никой не очаква от него да говори, докато поп-колегите им които съм наблюдавал са смес от всичко останало. Да не говорим че Cool Herc за времето си се е водел категория "поп-dj" все пак !! За който не е запознат - DJ Cool Herc е кръстникът на хип-хопа - бащата. И в началото е разбивал с тогавашни соул и фънк хитове, което е било тогавашния "поп".
    2 points
  4. Ново парче на хоризонта: ПътятКъмДома_v10
    1 point
  5. Точно това съм описал в по-горните си коментари, как един свирещ музикант зарязва свиренето и се превръща в джубокс, паразитиращ върху чуждо творчество, а някои от тях са и с незаслужени претеции. Точно такива визирам и тях наричам натискачи на бутончета. Та и аз съм бил такъв. През 80те години с два двукасетни декове и два куфара с касети. Тетрадка с описание и дежурни лафове, сортирани за всякакви случаи. Но едновременно с това съм бил и музикант. Т.е. нямах никакво време за почивка. Свиря 45 минути и 20 минути в паузата вместо да почивам и да хапна нещо пускам музика и търся по списък какво да пусна в следващата пауза. А човека , за който споменах си е купил точно професионална Dj- конзола за над хиляда и нещо си лв. по цени от преди 7-8 години. С тази конзола и до ден днешен нищо не прави, а само свети авторитетно и през нея минава аудио сигнал, за да покаже, че уж я владее. И както съм написал преди, не подценявам и техният труд, но някои от тях много се надценяват. А истинските талантливи Dj, за които и двамата говорите, наистина заслужават голямо възхищение, защото си личи, че са всеотдайни и са положили много труд за себеусъвършенстване, така както и всеки един сериозен и професионален музикант прави с години. Благодаря ви за информацията, защото ми беше полезна и коригираща!
    1 point
  6. Предполага хората, които колегата @Лими визира са тъй наречените pop DJ-s, а именно (цитат от Уикипедия): Въпреки липсата на високо техническо майсторство, добрите pop DJ-и, които аз съм виждал имат богата обща култура, знаят много различни песни/албуми/проекти, чувство за хумор, добро облекло и сценично поведение, част от тях дори са ходили на курсове по дикция за правилно говорене. Трябва да се прави разлика между entertainment и изкуство, няма как да търсим под вола теле. Така че отново си е въпрос на личностно търсене и себеразвитие, което важи за всяка сфера на живота. По същата логика можем да кажем, че поп музикантите, които свирят 4 акорда взимат хляба на джазмен, който знае всички ладове и може да импровизира във всички тоналности - в крайна сметка пазара решава кой какви пари за какво да взема и факта, че на някого не му се получава означава, че или наистина няма качества или пазарните му познания са слаби и трябва да се преориентира. Без да разбирам много от DJ-стване, българските DJ-и, които са ме впечатлявали обикновено прибавят още едно умение към музикалното си майсторство, а именно - свирене на DJ конзола. Голяма част от тях, както величията по света, владеят пиано, аранжимент, пеят, музицират, аранжират и конзолата е изразно средство. Синхронизирането на песни, усета за ритъм, тоналност, ползване на плочата като ефект за скреч, независимо дали физическа или jogwheel, динамично ползване на cutoff филтри с цел преходни ефекти са си все умения - искат време, внимание, специфична техника, както и владеенето на инструмент и не бива да принизяваме тези хора до някакви кокошкари. Все пак, който се мисли за добър да иде и да се пробва зад пулта и тогава да изкаже мнение. Българите, с които можем да се гордеем според мен са: DJ Borche - единият от синовете на Румен Бояджиев (ФСБ) DJ Mascota DJ Peter Yordanov - собственик на дискотека Showroom в Русе и победител на многобройни състезания по скреч през 90-те
    1 point
  7. Абе в идеалния случай и двете ако ги имаш ще е супер, по закона на бекъпите информацията трябва да я има поне 3 независими физически копия.
    1 point
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.