Jump to content
Българският форум за музиканти

Топ потребители

  1. Baby Thomas

    • Points

      7

    • Мнения

      9177


  2. Koobenot

    Koobenot

    Mods


    • Points

      1

    • Мнения

      1504


  3. DANEV

    DANEV

    Members


    • Points

      1

    • Мнения

      378


Най харесвано

Showing content with the highest reputation on 04/27/22 във всички области

  1. Стъпка 6 - смесване Предвид доброто качество на инструментите и самия запис, смесването стана сравнително лесно и сравнително добре (по моите критерии, разбира се). От изсвирването има какво още да се желае, но реално нямаме необходимия опит - свирим редовно, но само на репетиции и на живо, не записваме "студийно". А това е, както казват на запад, е "a whole different ball game" Миксът е изцяло софтуерен, в Logic Pro X, като съм използвал плъгини само на FabFilter & iZotope Ozone. Общо взето има FabFilter EQ & Compressor на всеки канал; после по групи нещо подобно, но iZotope Ozone и с по-малък ефект; малко ривърб; малко мастъринг накрая. Изходното ниво съм съобразил да е подходящо за стрийминг (Ютюб и т.н., -14db LUFS, -1dB TruePeak), а динамичния рейндж е доста голям (така ми харесва): МП3 откъса по-долу е между 40-та и 70-та секунда някъде и си личи, че е доста некомпреснато. Нарочно. Не ми харесва като се напомпи в стил Death Magnetic. Особено за неагресивни песни не мога да разбера защо всичко трябва да се намачква до неузнаваемост. Принципно май се вижда началото на залеза на т.нар. Loudness War, но да не се отклоннявам... Ето и демо от финалното (засега ) смесване. Не пускам цялата песен, защото все още умуваме дали да не направим някакъв клип с който да я облечем за появата й на бял свят. Не че някой ще се засили да я слуша, но да имаме нещо в каталога... http://waveslave.name/songs/Unreal/UnrealMixDemo.mp3 И общо взето с това приключваме стъпките и цялата сага. Може да решим да направим някакви след-финални промени (надявам се минимални) и евентуално да поръчаме някакъв клип, но като цяло това е. Благодаря за вниманието.
    2 points
  2. Стъпка 5 - запис на вокали Тук падна най-голямо моткане, защото певецът имаше идеи за дублиране и/или втори и трети глас на места (като накрая дори някои отпаднаха). Включихме 3 микрофона, но след прослушване на материала се спрях само на Shure Beta 58, а другите се оказаха излишни (Sennheiser 835, Behringer C1). Направихме сложна установка с 2 стойки, така че всеки микрофон да получава приблизително еднакъв сигнал. Самото помещение няма нищо откъм третиране и т.н. (просто в репетиционната), без "вокални кабинки" и други спецЯлни дивотии. Държачът за кондензаторния микрофон е от 4 лева, а поп филтъра е прецизна изработка с тел от гаража + бивш чорапогащник. Един лек бъг - използвахме полузатворени слушалки и метрономът се хващаше учудващо прецизно, но с два масивни notch EQ хода успях да елиминирам 95% от кликалката без това да нарани записаното. Преди държах и едни затворени слушалки за такива цели, но нещо ме бяха ядосали и ги продадох. Предвид "гъстотата", с която записваме, реших, че не ми се инвестира в слушалки само за това. Ето кратко демо на полусуров вокален трак: http://waveslave.name/songs/Unreal/UnrealVocalDemo.mp3
    2 points
  3. Стъпка 4 - запис на китари Групата е с двама китаристи и основно имаме 2 партии. По принцип се стремим да няма "излишни" партии, за да може когато ги свирим на живо песните да звучат максимално близо, макар че на тази песен "кривнахме от пътя" минимално на 1-2 места... Записахме по два динамични + един кондензаторен room микрофон като при микса използвах който динамичен ми хареса повече за конкретната партия и място от песента (ефективно един close + room за всяка партия). Микрофоните са Sennheiser e906 & Shure Beta 57 + Behringer C1 (SM57 очаквано не се класира), колоните са Mesa & Marshall. На места при клийн партиите добавих един интересен плъгин ефект, звучащ малко като кийборд, драйв китарите са си без нищо общо взето (освен на солото). Ето и кратко демо с част от китарните звуци: http://waveslave.name/songs/Unreal/UnrealGuitarSounds.mp3
    2 points
  4. Явно си слушал с големите уши, едвам го намерих къде е... Тоя "shimmer" всъщност е от дилей плъгина на FabFilter, някакъв пресет цъкнах случайно и взе че ми хареса. Инак благодаря за добрите думи, от името на цялата банда!
    1 point
  5. Супер е! Харесва ми факта, че сте оставили "полу-суровият" звук на бандата, а не е изцедено всичко до край, както в съвременните комерсиални записи. Лично на мен ми създава това впечатление, как бандата свири пред мен и не всичко е полирано и излъскано, което е яко. Макар че на мен по душа винаги ме тегли към помпите и методите на Chris Lord-Alge, също се възхищавам и на звука, в който няма толкова много processing. Респект! Един въпрос - чувам приятен shimmer reverb на китарите, кой плъгин е ползван за това? Засега фаворит ми е Valhalla Shimmer. Като критика мога да кажа единствено, че на 4:59 има една пуканка, предполагам, се случва някакъв внезапен mute на някаква писта или bypass на някакъв плъгин.
    1 point
  6. Ако някой иска трака, нека пише.
    1 point
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.