Jump to content
Българският форум за музиканти

Топ потребители

  1. Evtim Djerekarov

    Evtim Djerekarov

    VIP listed


    • Points

      3

    • Мнения

      8681


  2. Voidhanger

    Voidhanger

    Members


    • Points

      2

    • Мнения

      455


  3. jabs

    jabs

    Members


    • Points

      2

    • Мнения

      1718


  4. Baby Thomas

    • Points

      1

    • Мнения

      9214


Най харесвано

Showing content with the highest reputation on 02/16/22 във всички области

  1. Никъде не съм казвал, че е шведско. Китайско е от новите, 2017 година, лимитирана серия. Swede Dark King.
    1 point
  2. Аааа въобще няма да се занимавам да купувам да връщам китари, еле пък от Щатите, не съм богат човечец аз.... Файърбърда освен визията, ми е супер удобна, да не говорим че звука също е уникален. Аз не се ограничавам само до блек метъл или метъл, напротив. Именно затова Hagstrom Swede ми е тамън. А иначе виж Teloch от Mayhem използва интересен строй, но като настроих Хагито с него, не можех да свиря, заради твърде ниския екшън, струните все едно не бяха навити. Но пък и той ползва 11-52 струни, предполагам, че и екшъна му е по-висок.
    1 point
  3. Това казано с чуство за хумор е ок. Добре ни забавляваш с темите, които пускаш. Дали ще имаш реална полза... не е ясно. Но защо пък да нямаш. Метъл китара може да значи много неща, вкл и телекастър направен за метъл. Въпроса е тебе, какво те влече и кое ще ти върши работа. С Евтим, се знаем от много години, свирим заедно, общо взето имаме сходни мнения по най-различни въпроси... но при избор на китари, той има едни критерии, аз други. Аз неговите ги знам добре. Някой, който го познавам по-бегло може да има някакви съвсем различни критерии. Практиката е установила, че и за две бройки от един и същ модел , пак има малки разлики. Вижда се, че си много претенциозен. Какво да ти кажа. Подреди си критериите на търсене. 1. Форма, цвят, марка Общо взето не робуваш на марки. Каква форма искаш, какви цветове харесваш 2. Да ти е удобна - знаеш ли каква мензура ти е удобна, тип нек 3. Електорника - се сменя, но ако не искаш да сменяш адаптри, кръга на търсене се ограничава, до такива, които фабрично са с адаптери каквито искаш 4. Дървесина - с каква да е тялото, грифа Тези 4 точки са пределно ясни неща, но ако искаш си ги напиши на лист и почни да отсяваш, може пък да ти е полезно. Сега малко да излезна от конкретиката. Тези дни четох едно интервю със Сатриани. Оказва се, че първите си два албума е записал с Креймър Пейсър, което не е скъпа китара, но тогава е бил със скромен бюджет , а е искал и да се различава от останалите...Постигнал го е. Другото интересно, което научих, сигнатурните му Айбаниз китари си ги ползва за основните лийд тракове. Обаче ритъм траковете си ги записва със стратокастер, телекастер, лес пол или мелъди мейкър. Има логика. Защо го написах, за да ти кажа, че на мен ми е все тая, ти с каква китара ще свириш. Дали ще е за 500, 1000, 2000, 5000 лева. По ме интересува, като чуя нещо измислено от теб , да ме кефи. Как ще го постигнеш си е твоя работа. По горе се спомена и за Берингер, Маршал. Има един тип дето пуска клипове, на които свири с рак преампа на берингер. Доста приличен звук си има човека. Просто за него си работи, не казвам, че всеки трябва да си вземе такъв. Т.е. решения има най-различни и индивидуални.
    1 point
  4. И отново ми се струва, че май опираме до едно положение, което добре е описано в книгата "Why your recordings sound like ass", горещо я препоръчвам на всеки, дето се занимава със съвременно музициране: Така че продължавам да си защитавам тезата за китарния монопол!
    1 point
  5. От прочетеното, всеки разбира това, което му позволяват цепениците в главата.
    1 point
  6. Ами, при тема "каква китара да си избера по картинка, на която вероятно не сте свирили никога, но да се върже до към 500-600 евра и да е яка метъл машина" не знам какво точно очакваш като отговор. Аз примерно , неслучайно винаги препоръчвам проба, щото другото е стреляне на слуки.
    1 point
  7. На който не може да чете, всичко освен неговото мнение, му се струва безсмислено. Да кажем, че този "клас", за който говорите има най-голям смисъл, ако след време планираш да продадеш китарата. Това, дали свири добре и дали ти харесва (когато не е китара за 400 или 700 лева нова) е съвсем отделен въпрос. Разбира се, има разни custom shop китари, които са доста над качеството на магазинските тояги от всички "класове", но там вече сме в друга лига, за която в тази тема не говорим. Китара по картинка не се избира много по-успешно от храна за обяд по илюстрация. Да - някои ресторанти готвят по-вкусно от други. Друг начин, да оценим "класа" е, като погледнем ламповите усилватели. Кой лампов усилвател е по "класен"? Mesa Mark V? JCM800? Fender Twin? AC15/30? Едното може ли да замести другото - в общи линии не! Да, не са транзисторни усилватели за по 200-300 лева, но са съвсем различни неща. Може едното да струва 2000 лева, другото 6000. Едното може да е по-"верстилно", да има много възможности. Но кое на кого ще хареса е малко божа работа. Така и с китарите.
    1 point
  8. Разликата е в качество на материалите, конструкция, прецизност на изработката. Според мен: Кьопавият инструмент каквото да му смениш/добавиш си остава кьопав инструмент. Стратегиите от типа "Купувам нещо за 500 лева, слагам му адаптри за 300 и звучи като за 1600" са митове и легенди; Докато не си имал скъп инструмент (и да си го използвал по предназначение) няма как да го оцениш напълно какво повече ти дава и дали си струва двойната примерно цена. Само проба някъде за 10 мин. дава представа, но частична и трябва да имаш опит, за да можеш да прецениш. Ако е твой инструментът ще сложиш твоите си марка/модел струни, ще си направиш сетъп, ще си нагласиш адаптрите, ще го чуеш в среда (амп/колона/помещение), която ти е позната и много по-добре ще можеш да оцениш нещата. Подрънквайки криво-ляво на домашно с некъф софт... може и да не разбереш нищо, така разликите се маскират и са много по-малки.
    1 point
  9. Благодаря за хубавите думи Засега майстор няма да трябва, тъй като конзолата за мое смайване се оказа (както обичат да пишат на запад) в pristine condition, демек всичко работи на макс, няма пукане, хъркане и прочие благини Дори вътре изглежда все едно излезнала от завода, а би следвало да е правена някъде в края на осемдесетте, в "златните години" на аналоговите конзоли и на Soundcraft. Сега ще пришия на копчето балтон, май ще се случи цялостна рекоснтрукция на подпокривния етаж на къщата, после кабели, още едно Аполо 16... въобще колумбийски сериал в 124 серии Но в края на краищата аз си работя мои неща, бавно, без напън и срок, и си търся удоволствието от работата и хобито. Знам че ITB вече повечето неща се случват, но за мен кефа са копчетата и фейдърите
    1 point
  10. Милиони години след горния пост, в една друга и много сбъркана Галактика, не се сдържах и се сдобих с това. И пак, сърце не трае, да се изфукам
    1 point
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.