Щом ме питаш това, значи не си схванал онова, за което говоря и ще се опитам да го обясня отново. Всеки човек има индивидуален тембър, включващ най-различни честоти и обертонове - примерно при голяма част от певците, особено по-малките на възраст или тези с по-малко опит диапазонът е доста неизравнен, в дадена област звучат добре, в съседната обаче (особено ако им се пада в преход) нещата не са същите. Като добавим и факта, че имаме баси, тенори, алти, сопрани, тийнйеджъри с мутиращ глас, деца от детската градина, "певци" пеещи само под душа, различни микрофони за различни гласове, различни помещения третирани различно, различни стилове музика и различни изисквания на пазара - нима искаш да ми кажеш, че ще ползваш онези " high pass filter, +2 db на 3кHZ и на 10 кHZ, de-esser, компресор 2:1, лимитър (по дифолт), слаб вокален ривърб с къс при-дилей на 80 милисекунди (0,08 секунди)", за да запишеш Джо Кокър или Фреди Меркюри щото така си прочел в учебника? Жени, мъже, деца, по-добре или не толкова пеещи, всеки с проблемите в гласа си, изявяващи се в рок, хип-хоп, мелъди, класика...различни подложки, балансирани или небалансирани...имаш ли си представа колко много променливи влияят на един краен запис? И накрая ме питаш аз как записвам - записвам по един и същ начин, запис, винаги "на нула" (всичко), но след това онова дето ти беше изброил го преценям спрямо това, дето аз изброих и обикновено за всеки е различно. Това в учебника са насоките, за които се счита, че вършат работа най-общо и не са правила-параметри, които трябва да слагаш всеки път и навсякъде.
Малко дълги ми станаха изреченията, но обикновено пиша нещата на един дъх без лоши помисли.