Jump to content
Българският форум за музиканти

Топ потребители

  1. yamaha

    yamaha

    Members


    • Points

      3

    • Мнения

      1320


  2. DANEV

    DANEV

    Members


    • Points

      2

    • Мнения

      378


  3. musicman

    musicman

    Admin


    • Points

      1

    • Мнения

      6157


Най харесвано

Showing content with the highest reputation on 03/18/21 във всички области

  1. Ние сме група "Mocha" и това е първият ни официален сингъл. Състав: Десислав Великов (Бяла - обл. Русе) - Бас китара Добрин Добрев (Русе) - Саксофон, Пиано, Клавишни Валентин Данев (Стара Загора) - Китара Автор на темата - Десислав Великов Миксиране и мастеринг - Добрин Добрев Запис на китарата: Цветан Колев ПОКАЗВАНЕ НА ПО-МАЛКО
    2 points
  2. Щом ме питаш това, значи не си схванал онова, за което говоря и ще се опитам да го обясня отново. Всеки човек има индивидуален тембър, включващ най-различни честоти и обертонове - примерно при голяма част от певците, особено по-малките на възраст или тези с по-малко опит диапазонът е доста неизравнен, в дадена област звучат добре, в съседната обаче (особено ако им се пада в преход) нещата не са същите. Като добавим и факта, че имаме баси, тенори, алти, сопрани, тийнйеджъри с мутиращ глас, деца от детската градина, "певци" пеещи само под душа, различни микрофони за различни гласове, различни помещения третирани различно, различни стилове музика и различни изисквания на пазара - нима искаш да ми кажеш, че ще ползваш онези " high pass filter, +2 db на 3кHZ и на 10 кHZ, de-esser, компресор 2:1, лимитър (по дифолт), слаб вокален ривърб с къс при-дилей на 80 милисекунди (0,08 секунди)", за да запишеш Джо Кокър или Фреди Меркюри щото така си прочел в учебника? Жени, мъже, деца, по-добре или не толкова пеещи, всеки с проблемите в гласа си, изявяващи се в рок, хип-хоп, мелъди, класика...различни подложки, балансирани или небалансирани...имаш ли си представа колко много променливи влияят на един краен запис? И накрая ме питаш аз как записвам - записвам по един и същ начин, запис, винаги "на нула" (всичко), но след това онова дето ти беше изброил го преценям спрямо това, дето аз изброих и обикновено за всеки е различно. Това в учебника са насоките, за които се счита, че вършат работа най-общо и не са правила-параметри, които трябва да слагаш всеки път и навсякъде. Малко дълги ми станаха изреченията, но обикновено пиша нещата на един дъх без лоши помисли.
    1 point
  3. Предполагам, че говориш единствено за запис на собствения си глас, на който си му знаеш плюсовете и минусите...защото всеки глас, било то мъжки или женски, е строго индивидуален и дори бих си позволил да оприлича записа на различните хора като запис на различни музикални инструменти - на всеки тембър му трябва различна корекция при напасването с инструментала. Много рядко съм попадал на толкова изравнен и универсален тембър, че да не му се налагат никакви допълнителни корекции. Разбира се корекции се налагат и поради други фактори като използвания микрофон, помещението за запис, небалансирана подложка и т.н., но тях не ги коментираме в момента. За допълнителните ефекти (ривърб, дилей, компресори и др.) нещата стоят по същия начин...зависи от стила, конкретната песен, наличието или не на беквокали и куп други неща - няма как да има универсалност за всеки и навсякъде.
    1 point
  4. ^^ Така записваш или така смесваш? Щото с този ревърб при записа, после какво става когато смесваш?
    1 point
  5. Не си споменал микрофона какъв е, в какво помещение записваш, какъв точно е вокалът и т.н., така че това дето си го изброил е толкова индивидуално и относително, че по никакъв начин не може да се приеме като правило. Отделно не става ясно това всичкото преди записа ли го слагаш или след това...
    1 point
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.