Jump to content
Българският форум за музиканти

Топ потребители

  1. DILETANT

    DILETANT

    Members


    • Points

      2

    • Мнения

      1156


  2. Baby Thomas

    • Points

      1

    • Мнения

      9177


  3. DANEV

    DANEV

    Members


    • Points

      1

    • Мнения

      380


  4. YNGWIE308

    YNGWIE308

    Members


    • Points

      1

    • Мнения

      400


Най харесвано

Showing content with the highest reputation on 04/25/20 във всички области

  1. Концепцията за FRFR (full range, flat response) не е нова. Още в началото на 80-те години Том Шолц от групата Бостън прави революция в китарния звук като отхвърля използването на традиционните тогава китарни усилатели и говорители и изобретява серия с марката ROCKMAN от аналогови стерео модули (състейнър, ехо, хорус, компресор, EQ), както и на известния предусилвател със слушалки, който се закача на колана. С ROCKMAN, освен Boston са записвали Def Leppard, Joe Satriani, ZZ Top и др. Най-изчерпателна информация за ROCKMAN има тук: https://www.rockman.fr/ В днешно време ROCKMAN са колекционерска страст и някои продукти се търгуват доста скъпо в ebay или на други места.
    2 points
  2. Виждам известен риск тази тема отново да се превърне в темата "лампови усилватели срещу моделинг процесори". С риск да избегна това, ще се опитам да дам аргументи максимално неутрално, което само по себе си ми се струва странно, защото можеше да се представи много по-добре в блогпост, а не да скролвам като луд през целият видеоклип. Няма да минавам цитат по цитат през целия видеоклип, ще се опитам да обобщя казаното в него по следния начин: FRFR е единствено решение, чрез което ти да чуваш максимално честотно изравнено/линейно сигнала, който ти си обработил дигитално преди това. Става дума за следният chain: 1. Музикант 2. Китара 3. Кабел 4. Дигитален процесор, в който се случват: виртуални камиончета, преди ампа виртуален амп / няколко ампа виртуални камиончета в FX loop виртуален power amp виртуален кабинет виртуален микрофон, който да capture-не картината създадена от кабинета post processing effects след микрофона - gain staging, space-time effects, modulation effects etc. и паралелни такива 5. Кабел 6. FRFR озвучително тяло, което максимално линейно да пресъздаде горният processing. Разбира се този чейн може да варира в зависимост от възможностите на системата и от желаният ефект, който искаме да постигнем. FRFR е само част от системата, това не е панацея и не трябва да се възприема като такава. Ако звукът, който си представяте в главата и искате да постигнете е състваен от няколко ампа свирещи заедно, на които има сложени сложна система от индивидуални ефекти, които работят паралелно или последователно, да може би китара -> кабел -> ефекти -> амп -> кабинет -> микрофон -> PA не е вашето решение. Има много такива групи като Tesseract, Periphery, The Contortionist и други редица модерни прогресив метъл музиканти. Това е тяхното решение, техинят музикален стил го изисква и те са стигнали до причинно-следствените връзки. Разбирам причината, мога да дам и конкретни примери. В класически чейн това би било сложна върволица от кабели ампове, кабинети и микрофони, че "'ум да ти зайде". В класическият сетъп, всички варианти където видяхте думата "виртуален" заменете с "реален". Ще видите, че тогава нужда от FRFR няма. Както споменаха и по-горе, китарният тон не е съсредоточен в едно единствено устройство, а е последователност от устройства започваща от мозъка на свирещия и свършваща до последният елемент от веригата. Идеален chain няма и никога няма да има - всеки един си има предимства и недостатъци. Но да се твърди, че FRFR е панацея, без да са дадени конкретни примери в това видео, които доказват предимствата на FRFR пред класически сетъп (говоря за аудио семпли, не за разни булети и графики), без да се разглежда класическият китарен chain и без да се разглеждат предимствата и недостатъците от това решение е също толкова достоверно колкото да се твърди, че мастурбирането било по-добро от секса с жив човек, защото било по-лесно достъпно и по-евтино. Съжалявам за остротата, но подобен род изказвания ме дразнят, когато не са аргументирани. Ако желаете, мога да посоча и директни цитати от клипа и да обясня, защо са подвеждащи. Да не споменавам факта, че изобщо не се адресират предимствата и недостатъците на двата различни сетъпа при живи участия. Тогава пък картината съвсем става различна - как се борим в екосистемата на дигиталният вариант и в системата на класическият и аналогов. Думата цена дори няма да я намесвам, защото не виждам смисъл.
    1 point
  3. Не ми се влиза в излишни детайли, няма и смисъл - всеки да си действа както прецени. Инструментът "електрическа китара" включва цялата система китара -> кабел -> усилвател -> колона. Само самата китара без нищо отзад е безполезна. И е 30-тина% от целия звук на инструмента. Това е. Тези FRFR хави са за някакви "Ну, Метъл, Ну Погоди!" фенове, дето се опитват с тежаща 300 грама кутийка за извадят смислен китарен звук, свирейки директно със симулация на емулацията на подобието на истинското. Деца, играйкат си...
    1 point
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.