Това във видеото не е вярно. Може и да е донякъде (само до якъде) приложимо за баскитари при директно включване в пулт и директен запис, и много желателно за запис и озвучаване на акустични инструменти и клавири (вкл. Синтезатори) при електрическите инструменти, звука СЕ създава от усилвателя и кабинета.
Като задължително той не е нито линеен като АЧХ, нито пресъздава динамиката и атаката 1:1, нито е с ниски изкривявания.
Още по тъпо е изказването, че инструментите усилватели правят звука един и същ - напротив, всеки чейн, усилвател, кабинет, изменя звука по различен начин.
Неслучайно хората се чудят какъв по натурално звучащ ДИ бокс да сложат за директно включване в линейна система, доколкото PA системите, колкото и несъвършени да са, са доста пи-линейни от всеки инструментален усилвател и кабинет.
Неслучайно добри моделинг ампове и процесори (кемпери, акс еф екс) са СКЪПИ, за да имитират добре разнообразни усилватели и кабинети, които НЕ пресъздават звука на инструментите без изменения.
Просто си включи китарата в HI FI усилвател, недай си боже с драйв/ дист, и ще се убедиш незабавно :D.