Jump to content
Българският форум за музиканти

nickysn

Members
  • Content Count

    74
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

nickysn last won the day on December 24 2019

nickysn had the most liked content!

Community Reputation

22 Excellent

About nickysn

  • Rank
    Навъртащ се

Previous Fields

  • Инструмент
    китара, виола

Contact Methods

  • ICQ
    18785752

Profile Information

  • Gender
    Male
  1. Има една серия на Troy Grady - Cracking the Code, в която се анализира техниката на дясната ръка на редица известни китаристи при бързо свирене. Ако целта ти е специално бързото свирене, и с текущата си техника считаш, че удряш стена, може да ти е от полза.
  2. Здрасти, Не мога да ти помогна с инструмент под наем, но мога да споделя своя опит. Свиря на китара като хоби от 10 години и от около 5 месеца започнах да уча виола като втори инструмент. Също се колебаех между виола и виолончело, и в крайна сметка избрах виолата. Та, искам да ти кажа, че въпреки шегичките за виолисти, виолата изобщо не е лесна, ами си е даже по-трудна, както от цигулката, така и от виолончелото . Спрямо виолончелото е по-трудна заради това, че свириш в много по-неестествена позиция на тялото. Спрямо цигулката разликата е по-малка, но по-големите размери я правят също по-трудна за свирене - изисква по-голямо разстягане на пръстите на лявата ръка, по-силен натиск и по-добър контрол с лъка, заради по-дебелите струни. Така че, ако трудността ти е единственият критерий, по-добре избери виолончелото. От друга страна, виолата има практически предимства, като например, че е много по-малка и лесна за носене (а ще трябва да я носиш, като ходиш на уроци), по-евтина (т.е. за едни и същи пари получаваш по-качествен инструмент, ако си купиш виола, а не виолончело). Освен това е по-близка до цигулката, т.е. ако искаш в бъдеще да свириш и на цигулка, ще ти е лесно, защото голяма част от техниката се пренася между двата инструмента. Друго предимство е, че разположението на нотите е много по-интуитивно, също както и при цигулката - като вървиш нагоре по гамата винаги вървят така 1-ви, 2-ри, 3-ти, 4-ти, 1-ви, 2-ри, 3-ти, 4-ти пръст и т.н. Това прави по-лесно свиренето по слух, например, както и импровизацията. Това, между другото, е предимство, което има и пред китарата. Нещо като недостатък е, че нотите за виола се пишат на рядко използван ключ "до" - алтов. Малко инструменти го ползват: https://en.wikipedia.org/wiki/Clef#Alto_clef Обаче тук казвам "нещо като", защото специално виолончелото изисква да научиш 3 ключа, така че не се знае кое е по-малкото зло. Впрочем, професионалните виолисти също четат 2 ключа - алтов "до" и стандартния "сол", като могат да се сменят и по средата на пиесата, но това пак е по-малко работа от това да научиш 3, които също могат да се сменят по средата на пиесата
  3. Аз съм на 36 г. и свиря за удоволствие на китара от 10 години. Преди 5 месеца реших, че искам да се науча да свиря и на лъков струнен инструмент и в крайна сметка си избрах виолата (колебаех се между виола и виолончело, защото харесвам групи като Apocalyptica), купих си инструмент и тръгнах на уроци. Учителката ми преподава цигулка и виола и твърди, че напредвам значително по-бързо от другите ѝ ученици, повечето от които са деца и учат цигулка. И това е с половин-един час на ден свирене. Така че, не, не е късно, и това, че свириш на друг инструмент също помага Вярно е, че децата се учат бързо, но като възрастен можеш да компенсираш това с повече постоянство и дисциплина, каквато децата често нямат. За цигулка и виола е много важно да си намериш учител, защото постановката и начинът на държане на инструмента е изключително неинтуитивен. При китарата и пианото горе-долу можеш да нацелиш правилна постановка само с гледане на youtube уроци, но при цигулката и виолата просто не става - това, което виждаш от първо лице няма нищо общо с това, което се вижда от страни, нямаш никаква идея кога например лъка ти е прав (т.е. перпендикулярен на струните), защото реално ти го виждаш под ъгъл, и като никога не си свирил, не знаеш кой е правилният ъгъл при всяка струна. Същото важи и за самият инструмент - той също ти е под ъгъл. От друга страна, не става да се гледаш в огледалото, защото погледът ти е фокусиран близко - към контактната точка на лъка със струните, и в момента който погледнеш настрани, лъкът почва да ти "бяга" в някаква случайна посока Това са само част от проблемите на начинаещия Другият проблем е, че първите месеци ще имаш ужасен звук, тъй като, за разлика от пианото, е трудно да изкараш хубав тон - трябва да имаш правилна техника на лъка, което означава контрол над три неща едновременно - контактна точка на лъка със струните, натиск върху струните, и скорост на лъка. И всеки тон на всяка от струните изисква различна комбинация от трите (контактна точка, натиск, скорост), иначе се получават най-различни неприятни скърцания. Но пък след няколко месеца упражнения почваш да го усещаш на магия, и скърцанията лека полека изчезват от само себе си, без да имаш логично обяснение как е станало. Следва, разбира се, и проблемът с интонацията - тъй като инструментът няма прагчета или клавиши, трябва да си развиеш слуха, за да знаеш къде да си слагаш пръстите. Ако можеш да чуваш кога някой пее вярно и кога фалшиво, това е добро начало. Със самото свирене ще почнеш да коригираш първо несъзнателно, а после и съзнателно фалшивите тонове. Слухът се развива страшно много от свиренето на такъв инструмент, което ще ти подобри и свиренето на пиано, както и на който и да е друг инструмент, ако решиш да учиш в бъдеще. Така че... яко е, намери си учител и почвай. Само трябва да имаш търпение в началото, защото отнема някъде около 2-3 месеца, преди да почнеш да изкарваш що-годе музикално звучащи неща от инструмента Но затова пък, като ти се получи, кефът ще е по-голям.
  4. nickysn

    Гръцки ладове и още...

    Аз също бих добавил локрийския, нищо, че е рядко използван. Вярно, че звучи супер странно, но странното е хубаво понякога - не ограничавай хората, които учат музика - може някой да композира нещо гениално с него, нищо че ние не можем да си представим какво ще бъде то. Другa полезна информация би била характерните акорди и акордни прогресии за дадения лад, примерно Cm - F за "до" дорийски минор и т.н.
  5. По принцип е много трудно да се каже, защото това са силно субективни неща и зависят от това какъв тон търсиш, как си се опитал да го постигнеш с активните, с какъв усилвател и ефекти свириш и т.н. Може да има начин да получиш желания от теб тон дори без да сменяш адаптерите, да речем с подходящи настройки на volume и tone потенциометрите, някакъв EQ педал между китарата и усилвателя или дори смяна на батерията. При EMG-тата поне има и опция за 18V mod, но нямам представа дали фишманите го поддържат (свирил съм само с EMG). Аз съм с две EMG 81 на bridge и neck позиция и ми отне малко време да свикна с тях, но сега мога да получа всякакъв тон от тях (от clean, през crunch до high gain lead) и нямам нужда от пасивни - въпрос на игра с потенциометрите за volume и тон - просто не трябва да са и двете на max постоянно, освен ако не свириш джангър. Обаче въпросът ти си остава силно субективен и това, което за мен е хубав тон, за теб може да е ужасен и обратно, затова единственият сигурен начин е ако можеш да отидеш някъде и да ги пробваш.
  6. nickysn

    Съвети за бързо свирене?

    Ето също и едно видео на Мартин Милер по въпроса за бързото свирене:
  7. Като алтернатива на класическите школи, мога да препоръчам A Modern Method for Guitar на William Leavitt. Знам, че преди е било основният учебник по който преподават китара в Berklee College of Music. Не знам дали още преподават по него. Книжката има 3 тома, като първият отнема около година, докато минеш през него. Има и издание, което включва трите тома в една книга: https://www.amazon.com/Modern-Method-Guitar-Volumes-Complete/dp/0876390114/ref=cm_cr_arp_d_product_top?ie=UTF8 Има и вариант само на първия том, включваш допълнително DVD с видео уроци към книгата: https://www.amazon.com/Modern-Method-Guitar-DVD-ROM-Berklee/dp/0876390696/ref=sr_1_5?s=books&ie=UTF8&qid=1526138063&sr=1-5&keywords=a+modern+method+for+guitar Аз нямам вариантът с DVD-то, така че не мога да кажа дали има голяма полза от него. Може и да е добра идея, ако не можеш да си позволиш учител. Но от друга страна, в youtube има доста безплатни и хубави видео уроци също - просто трябва сам да можеш да отсееш хубавите от лошите уроци там. Като стил нещата звучат като класика и джаз. Ето това, например, е първият дует: Всичко е дадено само с ноти, без табулатура, но дясната ръка свири с перце. Така можеш да научиш нотите, без да си забавяш развитието на дясната ръка. Има доста дуети, така че е най-добре или да си намериш друг човек, с който да ги свириш (например учител, друг ученик или някой твой познат, който може да свири на китара) или да си вземеш нещо, с което да се записваш, така че да можеш да си запишеш примерно първата китара, после да си я пуснеш и да свириш втората, заедно с първата. Ако имаш пари за това, можеш да си вземеш looper педал и да ползваш него. Looper педалът е много полезен ефект, всъщност, и е доста добра инвестиция, особено ако ти е трудно да си намериш хора, с които да свириш, защото можеш да го ползваш, за да си запишеш ритъм китарата и после да свириш отгоре соло и т.н. Ползата от книгата: - научаваш нотите по грифа - научаваш да четеш ноти - развиваш си добре основната техника както на лявата, така и на дясната ръка (свирене с перце) Така че поставя добра основа. Недостатъците: - въпреки че книжката е за начинаещи и започва с лесни неща, за някои хора трудността на упражненията се покачва прекалено бързо. Просто трябва да имаш търпение и дисциплина, за да минеш през нея. - няма рок техники като бендове и т.н. Затова е хубаво да не свириш само по нея, ами да продължаваш да си учиш и свириш любимите рок парчета (по ноти, по табове, по слух - както намериш за добре), както и рок методи (книжките на Юли Марков бяха споменати по-горе), въобще всичките неща, дето са казали хората по-горе - няма смисъл да ги повтарям.
  8. Не знам Caliber-а колко е труден за настройване (не съм свирил на него), но повечето Mesa усилватели идват с примерни настройки в книжката (а книжките ги има онлайн на сайта им, примерно това е за Caliber plus: http://mesaboogie.com/media/User%20Manuals/50%20Caliber%20Plus.pdf ), което може да спести доста време, особено ако нямаш опит с техните усилватели или пък имаш ограничено време да го пробваш.
  9. Всъщност, големият слон в стаята (извинявайте, че използвам английски идиом, ама звучи добре ) е фактът, че музиката и добрият звук са нещо силно субективно. А когато имаш субективни фактори, тогава много влияе и усещането за това колко пари си дал Пример извън музиката - при интернет търсачките са направили следният експеримент: Използвайки едни и същи резултати (върнати от google), на една група хора им ги показват сякаш са резултат от google, а на другите - сякаш са от yahoo, иначе резултатите са едни и същи. Познайте как ги оценяват хората - тези, дето изглеждат сякаш са от google изглеждат с около 20-30% по-добри Та при музиката е просто невъзможно да избягаш от това. При това положение, познайте дали китара за 3000 лв няма да ви звучи по-добре от такава за 1000 лв? Разбира се, изобщо не казвам, че няма обективни критерии по които да сравниш качеството на две китари - има, разбира се. Това, което казвам е, че и субективният фактор е доста голям също.
  10. Ако под 2 бона имаш предвид евро, мога да препоръчам Mesa Express+ 5:25 или 5:50 Мисля, че покрива всичките ти изисквания, като изключим цената - има 25 и 50 ватова версия - има комбо вариант, както и само глава - може да се превключи на 5 вата, при което става за свирене вкъщи. Имай предвид, че пак е доста силен звука, но е горе-долу приемливо "тих" за вкъщи и звучи добре при тези нива - 1x12" - има готин клийн - има high gain канал, наречен "burn" - имаш отделни тон контроли за всеки канал, но graphic EQ-то със слайдерите (което е на практика еквалайзер, включен по-късно във веригата - след предусилвателя) е общо, но пак можеш да го включваш и изключваш отделно за всеки канал, както и да използваш preset V-shape на което само му настройваш силата - независимо за всеки канал - има effects loop и изходи за външен кабинет с различни импеданси (вкл. и в комбо версията) - има foot switch, на който имаш превключване между двата канала, включване/изключване на reverb-а, включване/изключване на graphic EQ-то, както и solo boost Ето още едно ревю:
  11. nickysn

    Любим албум от 2014

    Понеже съм любител на мелодичния дет метъл: Insomnium - Shadows of the Dying Sun
  12. nickysn

    Бисерите на Muzikant.org

    "vocal skills free download" има, нарича се "Auto-Tune" ;-)
  13. nickysn

    Mini amps

    Да, ама не може да свири на батерии Хубаво е, да имаш нещо, дето лесно се пренася и няма нужда да се включва в електрическата мрежа (ако искаш да свириш в гората ), но за свирене вкъщи и аз предпочитам нещо, което звучи по-добре. От мини усилвателчетата, аз имам Marshall MS-2 и според мен звучи ужасно (което може да се очаква от 7-сантиметровото говорителче), но поради някаква причина в онлайн ревютата го хвалят. Сигурно е заради надписа Marshall
  14. Уф, не говорех за теб, а за хората, които обвиняват екранировката
  15. Именно, тогава защо обвиняваме екранировката на китарата?
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.