Jump to content
Българският форум за музиканти

presly

Members
  • Мнения

    1109
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

  • Топ дни

    20

presly last won the day on Февруари 4

presly had the most liked content!

Относно presly

  • Рожден ден 02/25/1966

Previous Fields

  • Инструмент
    китара, мишпулт, компютър

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    София
  • Interests
    Honda VT750C '83
    Ressurected by Me!

Последни посетители

2521 профилни разглеждания

presly's Achievements

Contributor

Contributor (5/14)

  • Dedicated Rare
  • Very Popular Rare
  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Posting Machine Rare

Recent Badges

458

Обществена Репутация

  1. Да допълня и уточня малко. 1. Ламповите усилватели ВИНАГИ внасят изкривявания. Това е пряко свързано с предавателната характеристика на трансформаторите - тя е с хистерезисен характер и си е доста комплексна величина. Особено при насищане на магнитопровода - тогав става съвсем "мазало". 2. Човешкото ухо е изключително чувствително към изкривяванията. Затова и освен кривите на Флетчър-Мънсон за еднакво възприятие на гръмкостта на звука, има куп други измерваеми характеристики, най-важната от които си остава THD (total harmonical distortion). За пример - една радиоточка свири субективно силно, защото възприемаме изкривяванията като "сила" на звука. Като съберем 1 и 2 - получаваме отговора на въпроса "Защо лампов усилвател свири по-силно от транзисторен" Успех на всички!
  2. Отговорът е прост - soundgrid (SoundGrid Systems - Waves Audio). Пробвано и на Х32, и на WING. Работи си перфектно. Е, не е 0 семпла латенцията, по-скоро около 5мс roundtrip.
  3. Има една наука - викат и акустика и електроакустика. Та според тия британски учени "измишльотини" завука при многолентовите озвучителни тела се формира при определено разстояние от центровете на отделните високоговорители - затова и при професионалните монитори си има написани минималните разстояния за слушане. В случая, за да се запише китара през HiFi озвучително тяло, микрофона ще трябва да е на разстояние поне 1 (един) метър от излъчвателите. Само че, тогава влиянието на стаята става огромно, (освен ако не разполагате с anechoic chamber, но тогава нямаше да водим този разговор )и не е точно ясно, какво се записва. Поради тези (и ред други) причини, подобна практика не се е наложила в мейнстрийм рекординг сферата. Вместо това си има разработени с десетилетия практики да се използват (чудно, защо ли) китарни усилватели и китарни озвичителни тела. В днешно време - практически са изместени от импулсите... А иначе експериментите със звук никой не ги е отменял. Само дето е хубаво и да се поназнайва защо и как и какво се цели при експеримента. Иначе става ...(вж. по-горе моя пост)
  4. Тоя битов усилвател е с входна чувствителност 0,775 Волта и входно съпротивление 1 КОм. Изхода на електрическа китара може да достига до 6.7 Волта !!! и иска входно съпротивление от порядъка на 10 - 100 КОма. Затов "тънее" звука и е крив на макарон. Не става с битов усилвател да се вади китарен звук, особено в наши дни, когато има всичко, и то на достъпни цени. Иначе става родната поговорка : "С пръдня боя да правиш"...
  5. Много хубава RIAA крива се е получила (освен ако не е фазата - тогава е супер!)
  6. Сандокан by Христо Кидиков - Samples, Covers and Remixes | WhoSampled Особен урок by Нели Жекова - Samples, Covers and Remixes | WhoSampled
  7. Кондензатор биполярен 4.7MF/100V | Tpetrov.com
  8. Защо два насрещни електролита? Слагай един полипропиленов!
  9. И провери входния жак - да не си стои окъсен към маса
  10. @emosms Разгледай тук: operational amplifier - Problem with simple non-inverting NE5532 configuration - Electrical Engineering Stack Exchange
  11. То вече съм дърт и глупав, но защо ми се струва, че потенциометъра на баланса Dry/Wet ще се чувства по-добре след изхода на втория ОУ - тогава ще си работи в по-нормален режим
  12. Надявам се, взел си към китайския мъник и сондата с вграден делител на 10, че иначе обхвата му не стига за по-високи напрежения и прави бум.... Ей тая сонда: Ей го и моя мъник
  13. Офтопик! Всъщност и двете твърдения са неверни. Акустичния обем може само да се увеличи при непрекъснат обем. В случая ще се чуват само паразитни резонанси от долното тяло. Оцветяването на звука зависи в много по-значителна степен от ФЧХ, отколкото от АЧХ.
  14. Ей такъв кабел решава доста проблеми с активните боксове : Musicworld.bg - BELDEN 1502R
  15. Никой не спомена Орлин Радински - "Линч"...
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.