Jump to content
Българският форум за музиканти

yamaha

Members
  • Мнения

    1193
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

  • Топ дни

    104

yamaha last won the day on Април 20

yamaha had the most liked content!

3 Последователи

Previous Fields

  • Инструмент
    студио

Profile Information

  • Gender
    Male

Последни посетители

3775 профилни разглеждания

yamaha's Achievements

Rising Star

Rising Star (9/14)

  • Conversation Starter Rare
  • Reacting Well Rare
  • Dedicated Rare
  • Very Popular Rare
  • Posting Machine Rare

Recent Badges

608

Обществена Репутация

  1. Я виж тука един със същия проблем...
  2. По някой път попадам случайно на някой стар клип отпреди години...тука гледам усвояват блуса и доста ритмично при това.
  3. Ако под "малкия отвор" имаш предвид този на духалото, ами нормално е да има клапа, нали от там надуваш и няма резон пак от там да излиза въздуха. Така по размери ще да е джура гайда, а те попитах дали мехът няма някакъв проблем, защото съм чувал, че гайдарите го подменят от време на време, понеже се амортизира.
  4. Така на снимката ти, без друг предмет за сравнение на големината не е много ясно каква е гайдата, понеже има значение дали за каба или джура ще търсиш тръби. Предполагам, че към Смолян или Котел примерно се продават резерни части за гайди, а иначе в базара или OLX-а чат-пат съм засичал да се продават мехове, ручило и т.н. Тука гледам някакъв продава само духала, ама твоята май си имаше духало - сигурен ли си, че не издиша отнякъде и дали изобщо си заслужава да я възстановяваш?
  5. Вероятно да, аз като правих помещенията единствено гледах дебелината на листа и плътността на материала. Не знам кой модел е бил подходящ за аудио и дали тогава е имало такъв (2000г.), но съм доволен от резултата, а и ти гарантирам, че ако си доволен от звуковата изолация, всякак ще си доволен и от топлоизолацията като бонус, понеже в помещението остава всеки градус излъчван от компютъра, усилвателите и разни неща дето така или иначе греят по малко...по същата причина обаче лятото е проблем ако затвориш врати и прозорци и без климатика няма как да минеш, дори и да не е много топло отвън. Надявам се, че обясненията на колегата за видовете вата или пък диалогът ни, не се явява голям офтопик, понеже човек дето за пръв път ще звукоизолира помещение, може да прочете нещо, за което не се е сетил предварително и да го избегне.
  6. Искам да задам един въпрос, като предполагам, че най-после намерих човека, който ще ми отговори правилно. Като оставим настрана стъклената вата, с която се работи кофти, а и не виждам кой знае какви предимства пред "нормалната", би ли обяснил за разликата между каменна и минерална вата. Моята е на Rockwool, но и досега не знам минерална или каменна се води. Срещал съм всякакви обяснения, че "другото име на стъклената всъщност било минерална"...че "и двете били минерални" и всякакви други объркващи и не знам доколко точни обяснения. Мисля, че и на останалите ще им е интересно да разберат каква е едната и каква другата. Моята логика ми казва, че всички са минерални...стъклената има ония гадни добавки, дето не е добре да ги дишаш, а каменната ги няма...нещо такова ли е?
  7. Да бе, да - те затова накрая приключиха кариерата си без вокалистка и на оная пиянска сватба, че и даже им изпочупиха апаратурата...просто оркестърът им си нямаше име, това им беше проблемът. @gngmuzic, прав е колегата - ако стигнете до разбирателство по проекта, гледай да се харесаш на клиентите, ако трябва пусни им някой бонус безплатно, постарай се да разбереш каква им е визията за тия песни и най-вече вникни в сюжета на куклената постановка, поискай сценарий, реплики и каквото там прецениш, че ще ти е полезно.
  8. Сега видях, че имало и такава тема. Наистина е трудно на този етап някой да може да му каже някакво конкретно число, но не виждам и смисъл да го пращаш да си губи времето при фрийлансърите, защото там всеки е с опит от поне 7 години, но някои взимат $10/ч., а други по $80, а и чат джи-пи-ти-то не виждам как може да му даде някакъв реалистичен отговор за нашенските ширини (но пък идеята ти ми се стори интересна и ще взема да го тествам ). А въпросът относно изискането на реални или VST инструменти предлагам да го прескочи, понеже напоследък и аз вече трудно разпознавам кое какво е. Сега към колегата с въпроса - много неща зависят от това, каква сума да им поискаш и ще взема да изброя тия, за които се сещам в момента, както по-горе е направил Koobenot: - авторските права за композициите в теб ли остават или ги "подаряваш на постановката"? - имаш 7 години опит в чужбина - какъв точно и има ли връзка с тази работа...примерно, детски песни и аранжименти правил ли си...или пък някаква музика за театрални постановки? - както колегата вече попита - кой ще записва и обработва песните? А аз ще попитам също - предвижда ли се допълнителна работа по проекта, след като вече е завършен от твоя страна (примерно промяна или добавяне на куплети, промяна на структура, нехаресване на нещо->респ. искане за дооправяне и др. такива)? - заплащането за един и същ проект много се различава в зависимост от това дали е в София например или в някой малък град ; заплащането също така може да варира в зависимост от бюджета на плащащия - ти изобщо попита ли ги каква сума им е отпусната за твоята дейност? - как ще се осъществи заплащането - по официален път с подаване на информация до НАП или "има там едни пари, които се дават на ръка"? Сигурно има още поне 5 неща, за които не се сещам в момента, но тъй като ми се струва, че ще падне доста работа по уж 'малкия проект с трите песни + някое и друго миксиране', силно те съветвам да си направиш договор, в който са описани всички задачи и операции, които се очакват от теб и за които ще ти бъде заплатено, за да може да се опреш на договора в случай на допълнителни искания или някакво разваляне на отношенията.
  9. Имам...и това си го мислех, но след като имам и втори балансиран изход на жак, реших да ползвам него.
  10. При стандартни условия 5-6dB си е почти 2 пъти по-тихо, предвид психоакустичното възприятие, но на колегата с барабаните ще му е необходимо доста повече. Ти изброи повечето детайли, на които да обърне внимание, аз само ще добавя резервите си по отношение на гипсокартона, с който някои колеги са си имали проблеми (акустични). Когато правих моите помещения, за звукоизолацията следвах максимата "колкото повече, толкова повече", най-вече по отношение на минералната вата и не съжалявам - в къща съм със съсед отдолу, но толкова материал съм натъпкал в стените и под пода, че спокойно мога да си позволя слушане с децибели около 90-95 в 3 през нощта без да притеснявам никого. За вътрешната акустика пирамидките надали ще свършат работа за барабани или бас, понеже действат в по-високата честотна област, а и коефициентът им на поглъщане не е голям. Бас траповете решават до известна степен проблема, но не са евтини, а и за една репетиционна ми се струва, че ще трябват повече от 4, а може да се наложи и дифузьор да се сложи на някоя стена. Понеже помещението няма да е с акустичните изисквания като за едно студио примерно, най-вече трябва да се парират отраженията и едни плътни нагънати завеси пред стените биха решили до голяма степен това, като не трябва да се забравя, че има още 2 гладки плоскости (под и таван), които също отразяват и поне едната от тях трябва да се обработи, респ. с някакъв килим долу или пък с акустични плоскости закрепени (или пуснати на малко разстояние от тавана) горе. Прозорец...врата...и за това трябва да се помисли когато става дума за звукоизолация - звукът е коварно нещо и подобно на водата, винаги си намира изход през някоя дупчица, която си забравил да запушиш, отделно пък ако запушиш всичко, трябва да мислиш и за свеж въздух, понеже знаете какво става в една репетиционна. За съжаление не съм в София и не познавам софийските фирми, които да препоръчам на колегата и мога само да помогна като му изпратя някой видеокурс по студийна акустика, където за час всеки (дори и никога да не се е занимавал с това) схваща основните неща в звукоизолацията и вътрешното акустично оформление на едно помещение, в което ще звучи музика.
  11. Това е само при най-евтините модели с малко входове - тия, дето вместо с плъзгачи, са с 'врътки' за пестене на място. И докато липсата на слайдери мога някак си да ги преживея в името на портативността, липсата на някоя корекция във важна честотна област ми е създавала доста трудности. Един от първите ми миксери, който взех през 90-те беше едно Mackie 1202 (най-старият модел), той беше такъв - с потенциометри и само с високи и ниски...него отдавна съм го пенсионирал и съм го монтирал за постоянно в една зала, където жена ми смесва само пиано и лаптоп...нищо повече. Пак навремето бях взел един евтин Xenyx FX, който почти не ползвах като миксер, а само като ефект процесор за live и евентуално като разширител на микрофонните входове ако ми потрябват повече. При него пък имаше друго недоразумение - линейните стерео входове изобщо нямаха корекции...и четирите! Това ако не е някакъв пълен идиотизъм...наистина нямам обяснение защо...може би защото са гонели най-малък размер и най-ниска цена вероятно. Разбирам да беше проектиран като линеен миксер, хубаво - имам 2 линейни миксера на Roland, те имат само гейн и панорама, но са правени за друго, а оня Xenyx го продават уж като "пълноценен" миксер, изцяло с балансирани входове и изходи, контрол рум изходи, фантом за микрофоните, че и ефекти даже са му сложили...само дето са спестили корекциите за стерео каналите. А онова, което също написа в поста си - "те клавирите не дрънчали, щото това се пуска най-често там", е доста слаб опит за обяснение. В стерео входовете мога да включа твърде много неща и клавирът е само едно от тях, отделно че ако е например някой стар клавир от рода на Kawai Z1000 - да знаеш как дрънчи само... И аз съм в дълбок офтопик с тоя пост, но тъй като темата си е моя, а и я считам за изчерпана, затова си позволих да попиша малко встрани.
  12. За изхода намирам само, че е "transformerless, DC-decoupled", което май не е цялата необходима информация. Преди малко се разгледах из английските/американските форуми, където имаше подобни въпроси и отговорите бяха много подобни на твоя - "ако изходящият уред е с ****, тогава може да го изпържиш, а ако е с ****, тогава има вероятност нищо да не стане, но..." и пак следват разни условности. Така че не смятам да си правя експеримента с XLR-а, а направо ще ползвам TRS-а на предусилвателя и TRS-а на комбо буксата на интерфейса, понеже и двата уреда са с балансирани I/O, а по комбо буксата на интерфейса фантом върви само към XLR.
  13. Значи на тоя етап е по-добре да не си правя експеримент дали ще имам брум или изпържен предусилвател, предвид многото неизвестни условности, които си изброил, понеже вероятността да получа едното или другото клони към 50:50, което е съпоставимо с решение дали да направя връзката след ези или тура. Иначе и мен също ме е учудвало защо на голяма част от интерфейсите, до всеки вход не слагат и едно копче за фантом само за тоя вход - оскъпяването на уреда ще е минимално, но пък това си е екстра, която би привлякла допълнителни клиенти, тъй че няма да загубят пари.
  14. Щом колоните само приемат, реално ти трябва двуканален трансмитер, който се сдвоява с 2 устройства. Китайците продават всякакви, от такива за по 5-6 долара или малко по-скъпи (~$15-20), които "практически нямали закъснение, били с хубав чип и карали до 30 метра". Честно казано нямам доверие на рекламите на повечето китайски стоки, поне не и докато уредът не ми попадне в ръцете, че да го пробвам лично. Купувал съм много неща от тях...имало е и боклуци, но съм взимал и много качествени и добре конструирани продукти в областта на електрониката, така че е различно. Ще ти покажа картинки на 2 различни модела, които намерих точно за 1 минутка търсене в Али-то. Първият е от евтините, на картинката са показани 2 чифта слушалки, но принципът е същият и за колоните: Вторият е малко по-скъп и суперлативите за опциите и качеството му заемат 2 страници...някъде между тях пишеше, че би трябвало да "свири по-добре от CD-то ти".
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.