Babyface Bob Отговорено Март 18, 2010 Отговорено Март 18, 2010 Дотук в изказванията в тази тема имаше едно конструктивно мнение на професионалист, който каза същественото - мързелът, междуособието в рамките на самите банди е проблемът. Проблемът е изключително видим, когато искаш да се опиташ да създадеш едно мероприятие, поради което мога да говоря от мой скромен и горчив, както знаете, опит. Днес един качествен демо или дори професионален звукозапис е достъпен колкото баничка с боза. Има музикални медии със скромни, но достатъчни за на свой ред скромните ни 111 хил.кв м способности за разпространение на информация. Имаме места - клубове. Имаме хора с организационни възможности, които не са професионалисти или пък са в тая сфера - мероприятията, организирани от тях, трябва да се критикуват в градация, но с възприемане и оползотворяване. По мое виждане България е малка, но има неразработен пазар, като основните проблеми на разработването му са "човешкия ресурс"- от професинална "периферия" до самите музиканти, и, разбира се, липсата продукт. За последното, което ще предопредели реакцията на първото, сме си виновни тия, които словоблудстваме по форуми, наместо да ..... правим деца с поредното по епоха чревоугодно мислене, че тия деца ще живеят в един по-добър от нашия свят.... Има къде, има как. Няма какво. И пак - удоволствие от чекия ли изпитвате, докато чешете пръсти на клавиатурата в оплаквания, наместо да начешете струните? Цитирай
BREAKDOWN Отговорено Март 18, 2010 Отговорено Март 18, 2010 (Редактирано) ^^Точно този тип расъждения са ни докарали до тук - да живеем в Чалгаландия. Неможе да се твърди, че няма смисъл, неможе да се смята, че няма за кой да се твори. В тая държава все още има хора които слушат Музика с главно "М". Имаме какво да дадем на света - стига то да не е нещо тяхно пречупено през избелелия ни черно - бял телевизор. Няма как обаче да се покажем на света прди да сме се показали тук. И не Миро е този дето трябва да ни покаже на света и не Евровизия е форума - макар и да е все пак нещо. Безспорно в нашия форум има много кадърни музиканти с много оригинални идеи които заслужава да бъдат чути и оценени. Къде да дойда да чуя тази музика? В долнопробни кръчми като Маската и Fans? Няма да стане! Имам някаква лична хигена в звуково направление, която не искам да наруша. На времето почти всяка седмица групите от моето поколение по 2 или по 3 организираха концерти в "Славянска беседа", залата се пълнеше и слушахме авторска музика. Добра или лоша от нея тръгнаха корените на доста добри групи и музиканти които свирят и днес. Други като мен останаха в другата част на бизнеса и днес дори само от умиление по онези времена са готови да помогнат и да подадат ръка на всеки който видят да се опитва да прави нещо по този начин. Тогава всичко си правехме сами. Наемахме си озвучаване, правехме си плакати, разлепяхме ги из София, и читалището се пънеше. Нямаше компютри, намаше My Space, нямаше на кой да се сърдим, че нямаме хубави инструменти. Сами си събирахме пари и плащахме на час за да влезем в студио, защото тогава нямаше как всеки да има в стаята си студио организирано около домашното му PC. Днес всички роним сълзи по форумите как нещата ни НЕ се случват. Чакаме някой кръчмар да бъде благосклонен да ни пусне да свирим в неговия кенеф, ако не му е хрумнало друго през деня. Да не ни излъже с входа и да не ни даде някой понеделник в който няма да дойде никой да ни слуша освен верните ни приятели. Спрете да се изтезавате и да се самоунижавате. Българския вариант на клубовете за жива музика няма да ви даде по голяма сцена от това което би ви дало кварталното читалище. Ако намерите подходящата форма да представите музиката си на хората - те ще я чуят и оценят и все някой ще се намери да подаде ръка за помогне да стъпите на следващото стъпало в еволюцията. Редактирано Март 18, 2010 от BREAKDOWN 1 Цитирай
Babyface Bob Отговорено Март 18, 2010 Отговорено Март 18, 2010 И сега момчета да не вземете да се разсърдите! Това не е рок н ролл поведение! Просто помислете. Би било много яко да запазим приятеслкия дух на темата! Цитирай
pampi Отговорено Март 18, 2010 Отговорено Март 18, 2010 (Редактирано) Не разбирам какво точно не става... Какво искате да кажете с тези упреци за мързел и лентяйство и т.н. Кое точно трябва да стане, че някой да е доволен? Искате да свирите с бандата си на стадион и да има повече публика от Металика и стадиона да е в България? Кой се оплаква също не разбирам? Мисля че в тая тема има доста оплаквания, за дните от прехода, за това, че няма групи като "Контрол" и т.н. Мисля че всеки смята групите от неговото поколение за най-яките и следващите все им липсва или настроение или чувство или техника или правят гадни парчета и т.н. Когато си тийнейджър и нямаш почти никакви реални отговорности винаги е много лесно да отидеш на концерт и да гледаш групи всяка вечер. Е след като тъгнеш на работа и всеки делничен ден трябва да си в отлична форма, за да може да си изкарваш прехраната спираш да ходиш на концерти, спираш да имаш толкова освободено съзнание, че да се отпуснеш на всеки концерт, вместо да си мислиш "оф тея много късно ще свършат, как ще стана утре за работа" и почваш да си мислиш, че групите са гадни. Аз съм бил тийнейджър в края на 90те и тогава беше времето на групи като Insmouth, Karzer, Panican Whyasker, Baby Face Clan, Анимационерите, Сепуко 6(малко по-късно) и т.н. Според мен нито една не отстъпва на Контрол и винаги съм бил супер щастлив да ги гледам и не съм смятал Контрол за по-добри от тях. Давам за пример Контрол, защото вече бяха споменати в темата, като емблематична банда, което си е съвсем вярно, но има и други банди от следващиото поколение, които за мен са били супер значими. Съответно трябва да има групи и от сегашното поколение, които за сегашните тийнейджъри да са значими. Освен това не искам да изкарвам горните групи като някакъв критерий, просто те са ме впечатлили и са ми се сторили оригинални и мисля, че са ми дали нещо, не по-малко отколкото чуждестранна банда. Всеки може да замести техните имена с други, които са впечатлили него някога. Ако няма такива български имена, това вече е проблем и какъв е отговора не мога да кажа... ... нещо такова... Малко разхвърляно, но това е от мен : ) Редактирано Март 18, 2010 от pampi Цитирай
Vlad Отговорено Март 18, 2010 Отговорено Март 18, 2010 Не разбирам какво точно не става... Какво искате да кажете с тези упреци за мързел и лентяйство и т.н. ... Ако направиш една анкета с идеята да разбереш колко души от "музикантите" тук инвестират по повече от 1/2 час на ден в музикални занимания, ще разбереш. Без свирене по няколко часа на ден и репетиции няколко пъти седмично нищо не става. Това е първоначалната инвестиция, която човек трябва да направи, за да свири професионално. Следват рекламните материали - записи, снимки, текстова информация. След това идва търсенето на контакти и възможности за изява. Тук вече говорим за коректно договаряне на условия за работа, договори и т.н. Всичко това е част от ежедневието на професионалния музикант. У нас, личното ми мнение е, че няма ясна рамка на условията за музикален труд. Който се е договарял знае за какво говоря. На тези, които не се отказват - успех! Влад Цитирай
bassiscotta Отговорено Март 18, 2010 Отговорено Март 18, 2010 едно поздравче от една пловдивска спалня. DIY положение, но e ready to go. хавата е 2010. Цитирай
Babyface Bob Отговорено Март 18, 2010 Отговорено Март 18, 2010 Pampi, пример за мързел на оплакващ се музикант е 3-4 теми в Музикален Бизнес в стил "как да си запазя името на бандата..." при наличието на "закачена тема" - "Запазване име на артистична група", защото последната била...еееебаси! много дълга Разбира се, аз съм я писал - няма съмение , че е дълга, но не само заради личния ми стил - защото правото е наука в 6 години висше. Аз ги нямам, ама чета и се опитвам да синтезирам. Смятайте, ако темата е толкова дълга, колко аз съмс е ровил, преди да я пусна за одобрение на Раффо. Ако си американска млада рок звезда, отиваш при продусъра, той не само ти избира името, ама и го регистрира. Тук трябва да се оправяме сами, макар че има кой срещу заплащане да я свърши тая работа. Пример за мързел на оплакващ се музикант е и Къде да свиря? без да има един лев сметка на мобилния телефон за прозвънявания на контакти. Пример за мързел на оплакващ се музикант е новото му демо, което "не се приема добре от шибаната публика..", заради това, че тя знае кво са редени барабани, генериран бас и общ звук на санитарна стаичка... Тук дори не говорим за техническото изпълнение в/у инструмента там вече предполагаме наличие на необходимото качество! Най-често срещания мързел, с който аз съм се сблъсквал, е този! Ами сега, като пиша нова тема за Музикален Бизнес, как да я направя три реда, за да се чете? Не обижда ли това интелекта на оплакващия се музикант, който го мързи?! Цитирай
bassiscotta Отговорено Март 18, 2010 Отговорено Март 18, 2010 някои хора от форума почнаха да го взимат много лично и тълкуват неправилно. нащо гузен разгонен бяга е положението. мъзела е по-скоро на евентуалните промотъри( и шефчета на клубове) да инвестират в нещо, което не е медийно представено. например някои шевчета много искат да се издокарат с група остава, пиф и тн с цел да бъдат видяни, че могат да организират. не че имам нещо против конкретните банди. за бандите се отнася думата нехайство по-скоро и не заинтересованост. крайно време е да се подписват договори като се говори за бизнес. бандата получава тва и тва, промотъра прави тва и тва. някои банди отгоре на тва са лакоми. става дума за свирене в маки клубве, където капацитета не позволява да има изискания хонорар. треа се мисли според капацитета, направената промоция тн. Цитирай
Slinky Отговорено Март 18, 2010 Отговорено Март 18, 2010 ^^Точно този тип расъждения са ни докарали до тук... Значи да се изкажа и аз по темата. Отдавна не бях вземал отношение, но твърдо подкрепям Ачо в това което е казал. И един от основните начини, по които групите могат да представят музиката си е да свирят в така наречените от теб "кенефи". И това вече става. Да ти кажа, при мен в моя "кенеф" минават разни групи, свирят и кавъри, и авторска музика ( някои банди пък даже само авторска) и да ти кажа не са съвсем капо. Имало е и кофти случаи, признавам си, но те са единици. Обикновено бандите изкарват едно 200-300 лева, та поне си плащат разходите и даже им остава някой лев. И ги виждат едно 40-50, че понякога и до 80 човека. Това са възможностите на клуба ми за сега, пък може би и на града. Но въпреки, че аз почти не печеля от клуба, а ми се налага периодично да го дотирам от собствения си джоб се опитвам да го поддържам, за да има сцена за жива музика в Ботевград. И ще продължавам с това, щото ако не го правя, в Ботевград едва ли ще дойде въобще някой да свири жива музика, било то рок енд рол или прогресив, или каквото и да е било друго. Щото ентусиазма от времето на прехода вече го няма. Всичко се мери с пари. А тука е много важно, да ти излезе сметката. Да не си вътре. Щото като си вътре веднъж, два пъти, N-пъти - просто се отказваш. Така че ти остават като алтернатива или да си свириш в къщи, да записваш да качваш в MySpace и да се надяваш, че някой ще те чуе, или да избереш първото стъпало - така наречените от теб "кенефи". Читалищата и по-големите сцени - това вече е следващото стъпало. Ако някой се опита да прескочи стъпалата, най-вероятно ще се спъне. Айде със здраве и майката му е свирене, свирене и пак свирене. Цитирай
BREAKDOWN Отговорено Март 18, 2010 Отговорено Март 18, 2010 И още нещо, Pampi, Контрол са една от емблематичните банди на онова време защото творчеството им е емблематично - не защото са емблематични музиканти. И по онова време имаше мързел. Музикантите не висяха в нета, а на "Синьото" и по късно на "Тулово" (кафето на телевизията). Които прекаляваха с мързела от тях така или иначе не излезе нищо. Но това бяха места за контакти и за обмяна на идеи. Нямаше мобилни телефони и беше по лесно да откриеш някой там от колкото да го търсиш на домашния му телефон. Въпреки всичко нещата някак се случваха. Добре или зле - случваха се и имаше някакъв музикален живот. Какво има в момента? Нищо. Седим и се вайкаме и чакаме някой да ни "оправи" - във всеки един смисъл на думата. Безспорно работата за хляба, пречи на работата над музиката, но трябва някакси да се отлепим от дъното. Хубавото на днешното време е че ако си малко по креативен и самостоятелен, служител попаднал в истинска компания - неща като работно време и работно място почват да стават разтегливо понятие и с помощта на интернет - човек може да изкарва добри пари без да му се налага да е стройно ангажиран от 9 до 5. Така щото и време за музика да остава. Далеч съм от мисълта че някой във форума успява да се изхранва от музика само. Много хора работят и то на отговорни позиции и все пак успяват. Да синтезирам - няма как все нещо да ни пречи. Такива са условията, в такава държава живеем. Неможем да имаме спокойствието на музикантите от "белите" държави и това да ни е извинението да не си скъсваме гъзовете когати искаме да постигнем нещо. Това е само изместване на основната тема. Цитирай
BREAKDOWN Отговорено Март 18, 2010 Отговорено Март 18, 2010 Значи да се изкажа и аз по темата. Нямах намерение да обидя никой съдържател на клуб. Пък и в Ботевград вероятно такова място е средище. Имам предвид комерсиалните барове със жива музика в София конкретно които не са ми по сърце на мен. Но пък като са единствената алтернатива, какво да правиш. На всякъде по света именно клуба е мястото в което продуцентите ходят в клубовете и откриват новите музикални герои. Тук оцвен че нямаме продуценти - в този смисъл, нямаме и клубове - пак от този тип. А да си качиш музиката в социална мрежа и да се надяваш някой да те чуе е равносилно на това да издадеш диска като абсолютно неизвестен артист и да го пуснеш в магазините с надеждата някой да го купи. Случайно. Тук липсва идеята за малките инвестиции. Едно време разнасяхме касетки като диви. Обикновенно потъваха из бюрата на хора като Наско Янкулов и Мартин Захариев, защото имаше стотици такива. Сега е токлова просто и евтино да направиш едно демо в малък тираж, че и с обложка и презентация която да заинтригува някого а никой не го прави. Получавам по 10 мейла на месец от всякакви музиканти които ни търсят като спонсор. Даже един линк не дават да се чуе нещо тяхно. На половината даже не успявам да им прочета написаните на шльокавица меийли защото е кошмарно и нищо не мога да разбера. Ако дойде написано грамотно на хартия и с един демо диск вътре - би ме заинтригувал много повече, а и ще има какво да предложа на хората от които зависи да решат този човек да бъде ли спонсориран. Цитирай
pampi Отговорено Март 18, 2010 Отговорено Март 18, 2010 ^ Разбира се, че трябва яко бачкане ако иксаш да си в играта, но без силен финансов гръб няма как да отделиш нужното време за свирене, ако искаш освен това да живееш като нормален съвременен човек. Аз вярвам, че и в момента има здраво работещи хора, които правят готина и различна музика. Освен това вече стилово нещата са се размили жестоко и потенциалните слушатели на неконвенционална, алтернативна или каквато и да е различна от поп музика (Миро или Преслава) имат огромен избор съответно не присъстват на всяко мероприятие, съответно въпросните изяви не са така посещавани както "Контрол" да кажем. Това е според мен, не искам да натрапвам мнението, но не може да твърдите, че няма готина БГ музика в момента : ) П.П. И не се оправдавам по никакъв начин, както каза bassiscotta. Аз нямам претенции за много хвърлена пот в музикални занимания, просто нещата не са толкова черни, колкото ги изкарвате... Цитирай
Babyface Bob Отговорено Март 18, 2010 Отговорено Март 18, 2010 Той го каза за мен Никой не казва, че няма готина бг музика! Отговаряме доколкото разбирам на темата, коятое е по-конкретна. Аз лично я схващам за хората от този форум - мисля, че и така е зададено заглавието Цитирай
Hillbilly Отговорено Март 18, 2010 Отговорено Март 18, 2010 Музикантите не висяха в нета, а на "Синьото" и по късно на "Тулово" (кафето на телевизията).Забравяш "Кристал",но там бяха чалгарите,как да е,наистина имаше повече музика по това време,клуб 113 +,аз донякъде си го обяснявам с идеята,че хората си мислеха,че нещо ще се промени с ужким падането на соца и се чувстваха по свободни,а Рок музиката е свобода според мен. Цитирай
Slinky Отговорено Март 18, 2010 Отговорено Март 18, 2010 А сега да драсна и няколко оптимистични реда - значи от известно време насам попадам на банди, които наистина имат потенциял. Свирят яко, имат идеи и стоят зад тях. Значи само за последните 2 месеца имах възможността да видя при мен групи като Maze, Sheky and the blood rain, Fyeld, скоро ще минат и Alley Sin за втори път. Всички тези банди имат много потенциал, свирят в различни стилове, но най-важното е че имат желанието да се срещнат с публиката. И ако ви прави вече впечатление, че БГ не е последната дупка на кавала и при нас минават доста турнета на разни известни банди и стадионите се пълнят. Задайте си въпроса кога БГ банда ще напълни стадион. Само тогава, когато и в последната паланка има хора, които са чули за нея. А това няма да стане, ако бандите не свирят из цяла България. Как дори аз да знам какво представлява група като Maze, след като съм прочел няколко пъти името им в нета, макар че ТРЯБВА да знам, щото съм собственик на клуб? Ами не знаех, просто защото освен собственик на клуб работя и друга работа, за да мога да доплащам разходите на клуба, когато се налага и да изкарвам пари, за да съществувам физически аз и хората от семейството ми. Така че макар и със закъснение съм ги чул и видял, защото просто дойдоха да свирят в моя клуб. Sheky съм го слушал не един или два пъти, защото често е подгрявал по концерти някои западни банди. Но въпреки всичко не съм имал възможност да добия представа за него, защото все пак съм слушал няколко песни, а често съм и пропускал, защото не винаги мога да вляза на концерта рано. Fyeld ги бях слушал преди 7-8 години, тогава свиреха повече кавъри, но сега вече имат издадени албуми, обикалят, популяризират ги и си имат вече твърди фенове. На тяхната изява си имаше някакъв процент хора(за това аз винаги се оглеждам в клуба) които рядко идват. Явно са си фенове на този тип музика, а може би точно на бандата. Трябва да се създава музикална култура в слушателя, а това става с много, много бачкане и постоянство. За да излезне банда от БГ в световното музикално пространство просто трябва - първо да стои добре в БГ. Трябва да е БГ банда. Значи ако избере варианта да емигрира и да търси реализация направо на Запад, вероятността да се разпадне или да стане интернационална бригада ( някои от членовете да се махнат, а на тяхно място да дойдат или местни хора или други чужденци) е 99%. Тогава това въобще няма да е БГ банда. Значи в БГ или трябва да се лижат задниците на медиите(което в никакъв случай не гарантира качество, а само медийна известност), или трябва да се мине по трудния път - пътя по който в световната музика са минали и Beatless, и Rolling Stones, и Deep Purple, и Kiss, и AC/DC, и кой ли още не. Няма банда, която да е стойностна и която да е станала известна ей така - раз-два - готово. Всички са си скъсали задниците от свирене - при това не само в къщи, а по всевъзможни "кенефи". ЗАПОМНЕТЕ ГО! Моето мнение е, че стойностните банди ще успеят да пробият само отдолу нагоре. Минавайки през целия този път. Иначе не отричам че имаме много добри музиканти, но за да успееш истински в тоя бранш, това не е достатъчно. Ако просто ти се свири - или стани студиен музикант, или свири в някоя банда, която да ходи в чужбина и да си докарваш пари, или си свири в къщи и си записвай музиката, или... каквото си избереш друго. Само не се надявай, че ще станеш музикант от ранга на гореизброените от мен банди. За да почне някаква БГ банда да пълни стадионите, да се чуе името и навън, просто трябва да мине по трудния път. Освен това, трябва да има потенциал, да прави някаква по-интересна и уникална музика като качество. НО- ТОВА Е ПЕРСОНАЛНО КАЧЕСТВО НА ОТДЕЛНАТА БАНДА ИЛИ НА НЯКОИ ОТ МУЗИКАНТИТЕ В НЕЯ, КОИТО ТВОРЯТ. Тук говорим само за бизнес. Айде със здраве Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.