Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено (Редактирано)
http://2.bp.blogspot.com/_x-CbsrKCR6M/S9RO...mgPopup_858.jpg ето този процесор кърти мифки :headbang: евтин е ама преди беше към 600 лева :) с мойто кубе и китара звучи перфектно :greenangel::D като кажем че китарата ми е Cort g260 а кубето ми е Stagg не ми се гледа кой модел е :D ако твойто обурудване е по-яко от мойто със сигурност ще къртиш мивки :D:girl_witch: Редактирано от WahMaster
  • Отговори 209
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Отговорено
Ами...Последните 4-5 концерта, на които съм ходил, звукът ми е харесвал... Разбира се, аз нямам твоя поглед върху нещата, но все пак.

Абе ако беше на НДК,като свири и Глен Хюз сравнени със Сигнал звучаха като училищна банда(Сашо свиреше с Гибсън и Ориндж),не че съм против тях - големи пичове са,но могат и по як саунд да изкарат с тия хубави китари.

  • 1 month later...
Отговорено

Аз лично използвам и двете - sound card UX1 на Line 6 със закупени пакети на amps и ефекти + мониторни колонки и слушалки, както и лампов Marshall със Celestion Vintage 30 speaker. Не се наемам да правя оценки и констатации колко са успешни симулациите, но в няколко неща мога да твърдя със сигурност.

 

Впечатления от използване на АМП

- в апартамент не е подходящо свиренето с истински АМП - за да звучи оптимално добре трябва да се изпъне говорителя - speaker load, което изисква да е сравнитулно усилен. Това означава автоматично съседите да станат слушатели.

 

- всеки АМП си има конкретен специфичен звук на чист и Drive канал (освен ако не е Modeling с вграден процесор), което въпреки корекциите човек е ограничет от към звучене с тона на даденият АМП. Ако се използват допълнителни PREAMPS или педали, то донякъде може да се постигне различно звучене, но говорителя + кабинета си остават същите (те също имат отношение към тона).

 

- истински АМП се записва трудно и е цяла наука - необходими са допълнителни джиджавки - микрофони, преампове, метод за чистене на шумове и др. Трудно се реализира качествено записване на АМП в апартамент (може би не е невъзможно, но остава проблемът със Speaker load).

 

- при използване на истински АМП + много камиончета се получава проблем, ако търсиш различно звучене на всяка песен - нямаш банки със записани настройки, отделно ако искаш за единица време да превключиш няколко ефекта е много трудно. Да не говорим, че ако искаш между песните да смениш тона и ти се налага да правиш корекции по ампа, камиотнчетата или искаш да промениш последователността на свъзване.

 

- с качествени АМП + китарен говорител може да постигнеш отличен звук, вероятно труден за симулиране

 

- за репетиции е по-доброто решение според мен - слушаш натуралният звук от Speaker-а на АМП-а. За концерти също, но е необходимо да се използва качествен микрофон или няколко микрофона, като класиката си е Sm57-цата

 

- за студио няма да коментирам, там нещата са ясни

 

Впечатления от процесори и софтуерни симулации

 

- налични множество симулации на усилватели и кабинети - някой успешни, други не толкова, но едва ли се постига като краен резултат 100% това което може да се постигне с истински амп записан професионално в студио.

 

- лесно мигриране между различни предварително настроени тонове - включително превключване между различни ампове и кабинети + последователност на навързване на джаджите само с едно цъкане и преминаване на друга банка.

 

- много лесни за записване в домашни условия - част от процесорите си работят като Sound card - USB интерфейс за връзка с PC-то и не е необходимо използването на ACP-то на sound card, които в повечето случаи не са на ниво. В PC-то звука се подава директно в цифров вид от процесора.

 

- с хубавите процесори и при добра настройка се постига наистина добър тон, който може да звучи добре и на сцена, но едва ли този тон може да бие по качество тона от истински АМП.

 

- лесен за пренасяне

Отговорено

Темата не е ли педали§процесори. Къде подскочихте с тези Ампове и Туби. :)

 

По темата - Аз съм за процесорите и ще продължавам да бъда докато не имам роуди което да ми връзва и развързва , че и да управлява камиончетата, които бих използвал. :) Но и тогава сигурно ще предпочета процесор. Просто има по-приятни начини да се прекарва времето преди и след концерт , отколкото във връзване и развързване.

 

/Горе-доло по същия начин разсъждавам и за ампве§процесори/

 

С две думи просто мразим да носим :girl_witch:

Отговорено

Процесорите според мен са идеални за тези, които искат да звучат като еди-кой-си в еди-коя-си песен. Ако се търси някакъв собствен саунд или просто някакво специфично звучене, педалчета с амп е решението.

Отговорено

На база на какво направи подобни заключения? Защото пресетите в процесорите са кръстени на имена на песни ли? :)

Отговорено (Редактирано)

+1

 

Mного ми е интересно това къде го прочете ?!

 

Точно ако искаш да имитираш някого, отваряш гугъл, виждаш го с какви педалчета свири - купуваш си същия гиър и готово.

 

Педалчето има средно 3 до 5 врътки. Сметни колко педалчета ще използваш и ги умножи по 5. Сега наум преброй , колко виртуални врътки има в един приличен процесор.

 

Е? С кое от двете имаш по голяма възможност за експеримент и търсене на собствен звук ?

 

 

В крайна смвтка има педалчета има и ПЕДАЛИ, има процесори има и Процесори. Все едно да сравняваме дизел и бензин.

Редактирано от aitapeapea
Отговорено

най-бях доволен, когато имах честа да свиря с лампово кубе 1х12 и студиен процесор на зуум през сенд-ритърна. процесора, не помня точно модела, беше без драйв - ползвах го за хорус, компресор, дилей и хармонайзер. с педалиерка ставаха чудеса.

сега ако трябва да градя система (щото е разпродадено всичко отдавна) - отново кубенце, и 2-3 педалчета за разкрасяване.

Отговорено
На база на какво направи подобни заключения? Защото пресетите в процесорите са кръстени на имена на песни ли? :cheers2:

 

 

Да кажем, че искам да имитирам Ричи Блекмор. Какво ми трябва - първо Фендер Страт или някаква китара със сингли или поне пуш-пул. Трябва ми и Маршал, вече според зависи хорус или флангер на педалчета. С процесора си избирам симулация на Маршал амп и си добавям съответните ефектчета. Ако искам да докарам този звук с педалчета ми трябва съответния амп и съответните педалчета отделно, което ще даде резултата, но е доста скъпо.

 

Ако искам да докарам после нечий друг саунд ми трябва друга китара друг амп и други ефекти. Енгъс Йънг - Маршал Плекси и СГ или поне нещо с 2 хъмбъкъра. Не че е лошо да имаш 10 ампа, 15 китари и 2 кашона с педалчета, но малко хора могат да си го позволят.

 

 

Имах предвид, че процесора, който според мен е най-полезен със своите амп симулации (особено ако нямаш свестен амп) дава възможност за по-голяма универсалност на тона.

 

 

А относно собствения саунд - като ти стане ясно какво ще свириш и как ще го свириш, се снабдяваш с подходяща китара, след това хубав амп (лампов) и подбираш внимателно педалчетата и си създаваш собствен звук, който е истински, а не симулация от процесора.

 

 

Процесорът може да се използва и само като отделни ефекти - дисторжън, модулаций, ривърб, включен в хуба амп, но все пак това за мен не е добра идея, при първа възможност бих си разкарал процесора и се снабдил с подходяща техника.

Отговорено
Имах предвид, че процесора, който според мен е най-полезен със своите амп симулации (особено ако нямаш свестен амп) дава възможност за по-голяма универсалност на тона
И като засвириш с група си в пълна симулация - китарката я нЕма,както и динамиката.. :cheers2:
Отговорено

къде набутахте ампове, къде техника. къде озвучение, къде педали, къде процесори... ричи и ангъс си сиврят с пръстите. :hysterical:

Отговорено

Не е задължително като си с стомпбокс(камиончета,настъпикутийки, педали) да имаш усилвател както и ако си с процесор.Тези на Digitech например имат амп симулации както може да си и с DI-box.Винаги е по-добре да си с усилвател поне според мен,защото имаш един монитор повече(минуса е че може да пречи на другите) и саунда е по добър с хубав микрофон вместо симулация.

Но по темата съм за "камиончетата" защото за 2 минути си нагласяш параметрите които не са повече от 2,3,5 врътки и звучиш добре в банда.С процесора е една дълга борба с ужасен край.За различни парчета примерно ти трябват различни ефекти.Почва се едно ръчкане,пробване,запаметяване и това примерно го правиш вкъщи, защото няма как да отидеш в репетиционната и всички да те чакат да си нагласиш ефектите или пък преди лайв.Освен това като се правят тея бленди вкъщи на ниски нива (щото комшиите нали знаете) и после не звучи нещо в група или потъва саунда дето те е кефил вкъщи.Просто заради това камионите мисля че са по-добрия вариант.Пък и са с доста качества има лампови,с амп симулация, аналогови,с тру бай пас което допсинася за по-добър звук.Минуса е че докато събереш това което ти трябва се оръсваш,а в един процесор са наблъскани 1000 ефекта на цената на 2,3 камиончета.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.