Jordan_J Отговорено Ноември 2, 2005 Автор Отговорено Ноември 2, 2005 @Сънчо, ти по принцип си прав, но на мен ми трябва ефект който да работи през цялото време и да поеме задачите на реверберирането и делеите, т.е. няма как да го байпасвам, щото ще е нужен да работи Така че, това не е решение за мен например @Владо, там е работата, че пък аз чувам точно обратното, пък и прочетох ревютата в Хармони Сентръл и останах много разочарован - разубедих се тотално и вече не искам Г-Форс С удоволствие бих го пробвал, но едва ли ще ми върши работа, като гледам недоволството на юзъри с конфигурации сходни на тази в която аз искам да го впрегна ... Цитирай
Baby Thomas Отговорено Ноември 2, 2005 Отговорено Ноември 2, 2005 (Редактирано) Владо мисля изказа мнение за G-System, който е съвсем друг piece_of_iron... А иначе - мислиш ли, че някой читав 24/96 процесор ще осере толкова много пейзажа? Все пак тия дюал ченъл рак джаджи са малко по-про от китарно ориентираните Диджитек бози. Вярно ТС Електроник не са Диджитек, ама... Скоро се надявам да ми дойде Peavey Classic 30 и ще си хакна в ФХ Лууп-а моя смешен и вече доста възрастен Behringer DSP 1000P, та ще имам и аз малко пряко наблюдение по темата. Това е ИМХО. Даже не съм сигурен, че съм прав, ама да има повод да ме критикувате Редактирано Ноември 2, 2005 от Baby Thomas Цитирай
synchu Отговорено Ноември 2, 2005 Отговорено Ноември 2, 2005 (Редактирано) Btw, тук има известно значение и в какъв лууп се използва - сериен или паралелен. При втория вариант има значителна възможност да се влияе върху "ефекта" на ефекта без толкова радикално да се отнема от тона на усилвателя. А иначе мненията са си мнения ... пробата си е проба.... Не че нещо те убеждавам - в ник'ъв случай, но качеството на самите ефекти е страхотно... ама ти си знаеш в крайна сметка. Иначе вземи си Eventide H8000 и си в бизнеса както се казва... или Eclipse за по-тънко... Редактирано Ноември 2, 2005 от synchu Цитирай
DILETANT Отговорено Ноември 2, 2005 Отговорено Ноември 2, 2005 @Сънчо, ти по принцип си прав, но на мен ми трябва ефект който да работи през цялото време и да поеме задачите на реверберирането и делеите, т.е. няма как да го байпасвам, щото ще е нужен да работи Така че, това не е решение за мен например @Владо, там е работата, че пък аз чувам точно обратното, пък и прочетох ревютата в Хармони Сентръл и останах много разочарован - разубедих се тотално и вече не искам Г-Форс С удоволствие бих го пробвал, но едва ли ще ми върши работа, като гледам недоволството на юзъри с конфигурации сходни на тази в която аз искам да го впрегна ... Данчо, защо не пробваш или просто да потърсиш инфо и ревюта за Rocktron Xpression? Той като цена е по-достъпен и би ти вършил работа за дилеите, ривърбите и много други неща. Цитирай
fluti Отговорено Ноември 2, 2005 Отговорено Ноември 2, 2005 Между другото, само да вметна - теоретично, за да се възпроизведе ТОЧНО даден звук е ДОСТАТЪЧНО да се дигитализира при честота два пъти по-висока от най-високата му звукова честота (за съжаление не мога да си спомня точно на кой жбеше тая теория, но сигурно някой ще се сети). Ако става въпрос за звук, човешкото ухо възприема максимум 20кХц, т.е достатъчно е да се дигитализира звука при около 40кХц. (44кХц е при CD-тата, 48 при повечето саунд-карти). Естествено, има и честоти над 20кХц, които също до някаква минимална степен влияят на възприятието, така че може би най-добър вариант са 96кХц (при по-нови звукови карти). Повече обаче е overkill и не носи НИКАКВО подобрение на звука - всякакви суперлативи за sample rate ot 128кХц и нагоре са просто рекламен трик. Броя на битовете (bit depth) от друга страна пък има значени за правилното възпроизвеждане на динамиката на звука, т.е определя броя на възможните нива, които се записват. 24-бита е добре, 32 е перфектно (това са по над 2 милиарда нива в положителна и отрицателна посока). И третото, но най-важно нещо е самото изпълнение и качество на АД/ДА конвертора. Това е и една от основните разлики между евтините и скъпите саунд-карти / процесори и др. (особено А->Д частта). Цитирай
fracture Отговорено Ноември 2, 2005 Отговорено Ноември 2, 2005 (Редактирано) четвърто - не маловажно - какви алгоритми се ползват за ефектите, как се преобразуват битчетата от един звук, в друг такъв. ... 24-бита е добре, 32 е перфектно (това са по над 2 милиарда нива в положителна и отрицателна посока). ... няма такова нещо в положителна и отрицателна посока. Обикновено се дават някакви картинки със синусоида и по средата теглена черта. Но реално, в цифровата техника няма такова нещо, "посоката" е само една, ама айде да не задълбаваме, защото темата е за друго. Редактирано Ноември 2, 2005 от fracture Цитирай
Vlado_Abroad Отговорено Ноември 2, 2005 Отговорено Ноември 2, 2005 Данчо, имах предвид G-System не G-Force-те са тотално различни животни.Погледни им само спецификациите. Владо Цитирай
fluti Отговорено Ноември 2, 2005 Отговорено Ноември 2, 2005 (Редактирано) четвърто - не маловажно - какви алгоритми се ползват за ефектите, как се преобразуват битчетата от един звук, в друг такъв.... 24-бита е добре, 32 е перфектно (това са по над 2 милиарда нива в положителна и отрицателна посока). ... няма такова нещо в положителна и отрицателна посока. Обикновено се дават някакви картинки със синусоида и по средата теглена черта. Но реално, в цифровата техника няма такова нещо, "посоката" е само една, ама айде да не задълбаваме, защото темата е за друго. Тези картинки със синусоиди не са измислени току-така, те имат физически смисъл, защото входния сигнал си сменя знака, нали? Тъй че пак се падат по 2 милиарда нива на положителната и отрицателната част от ВХОДНИЯ сигнала (нищо, че вътрешно са представени само като положителни примерно). След това, когато се възпроизвежда звука, сигнала пак си сменя знака (нали затова се казва променлив ток). Както и да е де, целта ми не беше да споря, ами да предложа поглед от друг ъгъл Редактирано Ноември 2, 2005 от fluti Цитирай
Telerig Отговорено Ноември 3, 2005 Отговорено Ноември 3, 2005 Между другото, само да вметна - теоретично, за да се възпроизведе ТОЧНО даден звук е ДОСТАТЪЧНО да се дигитализира при честота два пъти по-висока от най-високата му звукова честота (за съжаление не мога да си спомня точно на кой жбеше тая теория, но сигурно някой ще се сети) Теорема на Nyquist мисля че беше и се отнасяше за това, че e необходимо честотата на семплиране (sample rate) да е пъти по голяма от представяната честота за да се измери семплираният звук в двете нива - горно и долно и това сигурно има отношение към проблема със звука на процесорите, заедно с bit рейта, но в момента много ми се спи и утре ше го мъдря. Цитирай
TONY Отговорено Ноември 3, 2005 Отговорено Ноември 3, 2005 според мен теорията на Найкуист е непричом към проблема най важно е ефекта да има ТРУ БАЙПАС - тоест когато го иключиш да не прецаква добрия звук - особенно в случая с Данчо където всичко е на 6 по веригата. основното правило - Провери преди да купиш - мисля че ефектите на TC ELECTRONICKS са с доказани качества - имам приятел дето ползва 2 техни рак процесора(също професионалист - свири по корабите от няколко години), плюс това на концерта на Саксън - озвучителят им който работи с тях 15 години се кълне в ТС Ел. - той полва 2 дилейс процесора - и непрекъснато го връткаше по време на пърформънса на групата(така че рано или късно и аз ще си взема). Значи има и други утвърдени - Лексикон, Алесис, Роктрон - така че ако нямаш възможност да пробваш - ревюта из нета - колкото искаш. Дори един ефект като Смол стоне фейзъра на Електро Хармоникс - който когато е изключен- прецаква звука - на когато е включен КЪСА ГЛАВИ - имам го - просто разбирам защо това е бил изборът на Jimy Hendrix ( аз например не бих го ползвал при живо свирене - но за запис - о йе!). За Данчо е оправдано да търси най доброто(професионалист и виригата му е дрийм )- но не мога да разбера повечето ни сънародници - дет се вика на гол задник чифте пищови - купуват си коли дето не им сътветстват на джоба(после спестяват като набиват пици на парче) - но нали трябват да внушат че са голяма работа.... Ето онзи ден мой френд - яко го закъсал с парите - но казва че щял да си купи възможно най яката хай-фи система дето стигала до 100 кило херца - аз го бъзикам - Да не ставаш делфин та искаш да е до 100 КХц - а той казва че така подсъзнателно чуваш всички хармоници от поредицата. Дори да е така обаче - според мен да купиш хайфи система за над 10 бона - освен че да си маниак - трябва и статусът ти да отговаря( е приятеля ходи с скъсани дънки - не защото го кефи - подарих му един мой райфъл - чисто нов - дето не ми става...) TRY BEFORE U BAY Цитирай
Jordan_J Отговорено Ноември 3, 2005 Автор Отговорено Ноември 3, 2005 ... на концерта на Саксън - озвучителят им който работи с тях 15 години се кълне в ТС Ел. - той полва 2 дилейс процесора - и непрекъснато го връткаше по време на пърформънса на групата ... Явно става дума за ТС 2260 делей-я. Казват, че това е най- наи- и аз вярвам ... Данчо, имах предвид G-System не G-Force-те са тотално различни животни.Погледни им само спецификациите. Владо Да, Владо. Разбрах, че за него говориш, защото предварително бях проучил нещата. Няма проблем! ... Ето онзи ден мой френд - яко го закъсал с парите - но казва че щял да си купи възможно най яката хай-фи система дето стигала до 100 кило херца -аз го бъзикам - Да не ставаш делфин та искаш да е до 100 КХц - а той казва че така подсъзнателно чуваш всички хармоници от поредицата ... Туй яко кефи!! О, йе!! @Сънчо, ти по принцип си прав, но на мен ми трябва ефект който да работи през цялото време и да поеме задачите на реверберирането и делеите, т.е. няма как да го байпасвам, щото ще е нужен да работи Така че, това не е решение за мен например @Владо, там е работата, че пък аз чувам точно обратното, пък и прочетох ревютата в Хармони Сентръл и останах много разочарован - разубедих се тотално и вече не искам Г-Форс С удоволствие бих го пробвал, но едва ли ще ми върши работа, като гледам недоволството на юзъри с конфигурации сходни на тази в която аз искам да го впрегна ... Данчо, защо не пробваш или просто да потърсиш инфо и ревюта за Rocktron Xpression? Той като цена е по-достъпен и би ти вършил работа за дилеите, ривърбите и много други неща. Веднага ще проверя за какво става дума! Благодаря за идеята!! Цитирай
Baby Thomas Отговорено Ноември 3, 2005 Отговорено Ноември 3, 2005 Интересно ми беше за тоя 2260, ама ТУК поне пише, че е диджитал. Е, това е 2290, ама не вярвам да има много разлика.Както и да е, цената така или иначе ме отврати от тоя юнит... Цитирай
Jordan_J Отговорено Ноември 3, 2005 Автор Отговорено Ноември 3, 2005 Интересно ми беше за тоя 2260, ама ТУК поне пише, че е диджитал. Е, това е 2290, ама не вярвам да има много разлика. Както и да е, цената така или иначе ме отврати от тоя юнит... Да, точно така - за този модел става дума - написал съм го грешно :wall: Цитирай
Slinky Отговорено Ноември 4, 2005 Отговорено Ноември 4, 2005 Теорема на Nyquist мисля че беше и се отнасяше за това, че e необходимо честотата на семплиране (sample rate) да е пъти по голяма от представяната честота за да се измери семплираният звук в двете нива - горно и долно и това сигурно има отношение към проблема със звука на процесорите, заедно с bit рейта, но в момента много ми се спи и утре ше го мъдря. По принцип доста отдавна съм учил радиотехника и тогава се учеше по руски учебници. Та теоремата съм я учил като теорема на Котелнитов. Но това което беше споменато по-горе не е съвсем вярно. Всеки един сигнал като се разложи в ред на Фурие има доста хармоници, като тези които все пак като обертонове в звука се усещат от човешкото ухо са доста високи като честота. Човек не може да чуе звук с честота по-висока от около 17-18 kHz но ако един звуков сигнал e с нормална честота 5 kHz то третия му хармоник е 15 kHz , петия 25 kHz , той влияе изключително на окраската на звука. Това значи, че честота на дискретизация 44 kHz въобще не ни върши работа. Човешкото ухо е достатъчно чувствително, за да усети че в един звук с честота например 12-13 kHz , при честота на семплиране 44 kHz липрсват всички хармоници освен основния. Ако слушаш сигнал преминал през процесор който семплира на 44 kHz то като резултат ще излезе - ЧИСТА СИНУСОИДА. Което означава, че това изобщо не е звука, който е влязъл в процесора, а само основния хармоник. За това моето мнение е, че ако искате истински неизкривен сигнал честотата на семплиране трябва да е не 96 kHz, а най-добре 192 kHz. Тогава едва ли някой ще има забележки. Това е основното преебаване на сигнала при анологово-цифровото и цифрово-аналоговото преобразувана. Що се отнася до динамиката, там вече е от значение с колко разредни конвертори се работи. Но преценете сами - при 16 bit конвертори сигнала се разцепва на 65 536 нива (2 на 16 степен) - усеща се на слух разликата между 16 битови и 24 битови конвертори, но според мен разликата не е толкова драстична, колкото при различната честота на дискретизация. Но както някой беше цитирал някъде из форума любимия лаф от Мечо Пух - колкото повече толкова по-добре. Аз мисля, че скоро ще има доста добри процесори, които няма да ядат от звука - всъщност такива, които няма вече да можем да ги усещаме на слух, че го съсипват. Това е накратко. Аре със здраве Цитирай
fracture Отговорено Ноември 4, 2005 Отговорено Ноември 4, 2005 А! Евала Slinky, най-сетне някой смислено да обясни защо ни трябва повече, а не да се цитират теоретични обяснения, то теорията си е едно, но практиката - съвсем друго. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.