Ивелин Отговорено Февруари 1, 2010 Отговорено Февруари 1, 2010 Да, но фразата завършва с акцента на музикантите, които го свирят през цялото соло на 2-ро време. Абе странна риба е Дейв! Цитирай
Tozi Отговорено Февруари 2, 2010 Отговорено Февруари 2, 2010 Хич даже не е странен. Напротив - работата е ясна - отделил е необходимото време да отработи различните ритмични комбинации и техники и постоянно работи върху нови. Отдаденост и постоянство. Цитирай
Ивелин Отговорено Февруари 3, 2010 Отговорено Февруари 3, 2010 И според теб това не е странна риба? :) Цитирай
Tozi Отговорено Февруари 3, 2010 Отговорено Февруари 3, 2010 Не. Това е нормална риба. Другите са странни. Цитирай
Steppenwolf Отговорено Февруари 3, 2010 Отговорено Февруари 3, 2010 На български фон е странна може би. Цитирай
Tozi Отговорено Февруари 3, 2010 Отговорено Февруари 3, 2010 Мнозинството - може би да. Но аз познавам и такива български музиканти, които всеки ден работят над нещо и се до-усъвършенстват независимо от обстоятелствата в живота им. Такива които не се отегчават да свирят два тона колкото е необходимо за да станат перфектни и чак тогава свирят следващите два. Останалото е посредственост. Цитирай
TheLord Отговорено Март 23, 2010 Отговорено Март 23, 2010 Съществува ли в професионалната фолклорна музика въобще такъв размер 7/8 ("широка седмица") и какво се изпълнява? 7/8 или7/16 е сложен триделен седемвременен размер,получен от сливането на два прости двуврем. и един прост тривременен размер. 1)размер-7/8 или 7/16 с трети удължен дял е широко распространен в народната музика.Той е послужил за основа на таца ,,женска ръченица'' 2)Размер 7/8 или 7/16 с първи удължен: е метрична основа на мъжката ръченица,песента ,,Болен ми лежи Миле Попйорданов"и маса македонски песни 3)размер 7/8 или 7/16 с втори удължен дял,не е характерен за нашата народна музика 1. Такова животно "удължен" в музиката няма! Незнам колко от вас има музикално образование, но в теорията се нарича "тривремена група на 3-то място" или 1-во съответно... 2. Отностно мъжката ръченица също е грешно понятие.Правилното название на танца е "четворно". Ръченица и Еленино могат да бъдат в един и същ размер (7/16).Разликата се получава от начина на възпроизвеждане.От опит знам че на стил "7/8" могат да се изсвирят както ръченица (визирам шопска, северняшка и тракийска) , така и Еленино, че даже и македонско (пример "Йовано, Йованке" ). Поздрави и успех в разучаването на българският фолклор Цитирай
Tozi Отговорено Март 23, 2010 Отговорено Март 23, 2010 1. Такова животно "удължен" в музиката няма! Незнам колко от вас има музикално образование, но в теорията се нарича "тривремена група на 3-то място" или 1-во съответно... То по принцип такова животно като ръченица в музикалната теория няма - има триделен седем временен неравноделен размер първа разновидност с тривременна група на последно място. Това какво означава? Ръченицата не съществува? Интересно като идеш при някой от братята в махалата и им кажеш "Брат ми я ми изсвири триделен седем временен неравноделен размер първа разновидност с тривременна група на последно място", те какво ще ти извсвирят? 2. Отностно мъжката ръченица също е грешно понятие. Правилното название на танца е "четворно". А не е ли "четворно Мъжко хоро" случайно? Ръченица и Еленино могат да бъдат в един и същ размер (7/16).Разликата се получава от начина на възпроизвеждане.От опит знам че на стил "7/8" могат да се изсвирят както ръченица (визирам шопска, северняшка и тракийска) , така и Еленино, че даже и македонско (пример "Йовано, Йованке" ).Поздрави и успех в разучаването на българският фолклор Аз от опит знам че в 7/8 може да се свири и кубинска и бразилска музика (а също така румънска,сръбска,турска..., индийска), но не съм чувал за бразилска ръченица или кубинско еленино хоро, защо ли? Поздрави и успех в изучаването на музиката. Цитирай
Лими Отговорено Март 23, 2010 Отговорено Март 23, 2010 Айде и от мен по същество един видео поздрав в Цитирай
karcho7 Отговорено Май 18, 2010 Отговорено Май 18, 2010 Здравейте, колеги! Като става дума за еленино и петрунино хоро, веднага асоциирам и "Дрънкалива". Имало обаче две разновидности. Чувал съм, че по произход е от Добруджа, но се изпълнява и в областта на с. Еркеч (Бургаско) - Тракийска фолклорна област... Та, на кого да вярвам. Някой има ли запис на "Дрънкалива", и може ли да ми даде идея как се нотира. Благодаря, колеги! Цитирай
juan Отговорено Юни 16, 2010 Отговорено Юни 16, 2010 ЕЛЕНИНО ХОРО - 7/8 (срещал съм го и като 7/4) Относно Елениното -което е по-лесно да се преброи. Ами малоумни ли сте или какво...просто запейте 1-2 1-2 1-2-3 Е-е-лено моме-е 1-2 1-2 1-2-3 Е-е-е-е ле-но-о и т.н....Просто и ясно :-) Какви са тея 13/16 отде ги измъдрихте - отидохте мно-о-ого далече в криво (Садовско) хоро. Относно Петруниното - то си е 12/16(не видях да има такъв отговор) Ето и схемата 123-12-12-12-123 Ето тук направих пример за това което имах предвид. Аудиото е в три темпа (150/200/250) за се види как при бързо темпо стойностите се изравняват. Еленино пример. Нотички Дааа звучи "спънато" в 13/16. Но пък е добра идея да се създаде именно "Еленино хоро (сопнено) " Цитирай
Steppenwolf Отговорено Юни 21, 2010 Отговорено Юни 21, 2010 Ами малоумни ли сте или какво...просто запейте Не е зле да прочетеш правилата на форума и да си премерваш по-добре думите. Регистриран си от 2006 година, така че това е първо и последно предупреждение. Който спал - спал. Цитирай
dedo pop Отговорено Август 7, 2010 Отговорено Август 7, 2010 Някоай може ли да каже в какъв размер е , от 1,30 до 2,30, специално на 1,41 става интересно. Цитирай
Fractal Отговорено Август 8, 2010 Отговорено Август 8, 2010 (Редактирано) juan, не си си довършил с пояснение, но пък си обидил ненужно прибързано, което всъщност теб те вмалоумява. Неравноделноста е комбинирането по сричките на пеене заради ударенията им в различните диалекти. Инструменталната подложка само прави музиката и също се развива и самостоятелно през вековете. Гайдарската част в началото е безмерна после си е 4/4, каквото са всички така наречени неравноделни метруми, но всеки както си го усеща. Ето как западняците интуитвно изравняват неравноделноста, защото речта им и групирането в текстове на песни е следвала съвсем различен подход. Обикновено техни диалекти имат разлика във фонетиката, но не и в ударенята, докато при нас е във всичко. Ето ти и пример как пък северняците местят изразителната си идея по структурата на същото 4/4. Ако поразучиш малко езика им ще разбереш защо и мисленето им относно метрумите може да е такова: Редактирано Август 8, 2010 от Fractal Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.