Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Публикувано

Здравейте,

 

бих желал да заформим една темичка за различни компресори за китара, които сте ползвали и впечатления от тях.

 

Благодаря за отделеното време!

Отговорено

Мисля, че благоприличие е леко пресилена дума за случая, даваща основа за безпочвени заяждания и изхвърляници "зад кадър".

 

Не искам да ви ангажирам с мнението ми. Ако го искахте, щяхте вие да отворите тема. По-скоро събирам впечатленията на другите. Ако няма такива, здраве да е!

 

;)

Отговорено

И на мен би ми било интересно да чуя нещо повече по въпроса. Никога не съм имал такова нещо и даже не съм сигурен дали схващам в действителност предназначението му. Единствения ми опит е с софтуерни такива и така и не ги усвоих, по начин , който да ми вършат някаква смислена работа. Така че някой ако има желание да разясни ще е супер .

Отговорено
Мисля, че благоприличие е леко пресилена дума за случая, даваща основа за безпочвени заяждания и изхвърляници "зад кадър".

 

Естествено, че е пресилена - не я приемай буквално.

Отговорено
Не ми хареса какво правеше със звука ми, затова го продадох.(Boss CS-3)

 

Явно си "предозирал" - компресора се ползва така, че "да не личи", че е ползван ... Всички други заигравки водят до нежелани резултати ...

Има такива теми във форума, ползвайте търсачката ...

Отговорено (Редактирано)

Компресорът е устройство, което определено време(attack) след като сигнала е превишил някаква сила(treshold), намалява сигнала в някаква степен(ratio), а после, известно време(release) след като сигнала падне обратно под границата на включване на компресора(threshold), той се изключва и престава да намалява сигнала.

 

По този начин той не влияе много на тихите моменти, докато намалява силните. Това прави звука по-равномерен като сила и когато се използва разумно маха нежеланите пикове, но при лоша употреба сближава много тихо и силно и по-този начин намалява динамиката на сигнала.

 

Според мен повечето педалчета - компресорчета вършат работа, но не са особено безшумни или неизкривяващи машинки. Макар, че компресорите имат приложение, в повечето случаи то едва ли е между китарата и усилвателя, или поне повечето китаристи не слагат компресор преди усилвателя си. Разбира се, компресорът може да се ползва така, че да не се забелязва а само да намалява прекалено резките и големи пикове.

 

Иначе имаше една схема из нета на компресор, изцяло базиран на полеви транзистори - според мен има голяма вероятност той да е сред най-добрите педалчета за целта.

Популярни педалчета има много, като голяма част от тях са базирани на добрия стар DynaComp.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Отговорено

 

Както се вижда човека обяснява всичко така че и да не знаеш английски ще схванеш.Вече може да преслушаш много модели и да си избереш някакъв,който да ползваш.

 

@Evtim Djerekarov всъщност е обратното услилва тихите моменти и ги изравнява със силините.

Отговорено

@Evtim Djerekarov всъщност е обратното услилва тихите моменти и ги изравнява със силините.

 

Не - Евтим е прав - затова е компресор - за да компресира пиковете. Затова компресора се настройва на изхода с толкова децибела нагоре, с колкото надолу е настроен да компресира (грубо казано). За да се "изравнят" нивата ...

Отговорено
Макар, че компресорите имат приложение, в повечето случаи то едва ли е между китарата и усилвателя, или поне повечето китаристи не слагат компресор преди усилвателя си.

 

АбСОЛЮТНО ГРЕШНО

 

МОЖЕ ЛИ ДА СЕ КАЖЕ КОЕ Е НАЙ-ДОБРОТО :D

 

КОМПРЕСОРИ РАЗЛИЧНИ И НЕ ВСИЧКИ ДЕЙСТВАТ СЪВСЕМ ЕДНАКВО

 

ИМА ЕДНА ДИЛЕМА

TO COMPRESS OR NOT TO COMPRESS

 

МАЙСТОРИТЕ ЗНАЯТ КОГА И КАК

 

И МАЛКО ЕКЗОТИКА

ЕЛЕКТРО ХАРМОНИКС БЛЕК ФИНГЪР

НЕ СЕ ПРОДАВА :D

Отговорено

Компресорът е устройство, което обработва/ограничава амплитудата (оттам и динамиката) на сигнала - затова се нарича и 'динамичен процесор' (както и Gate-устройствата). Задачите, които могат да се постигнат с такава обработка са най-различни. В едни случаи целта е, да не се повлиява (т.е. - минимално, да се повлиява) звученето произлизащо от сигнала. Тогава, както отбеляза Данчо, добрата работа с компресор не издава неговото присъствие (това разбира се е най-общо казано, донякъде е и афористично). В други случай, обаче се целИ, да се постигне определен звуков ефект и тогава работата на компресора се чува отчетливо. Такава е и ситуацията при едно от най-честите приложения, когато се обработва китарен сигнал, а именно - постигането на т.н. "sustain" ефект. Компресорът фактически не удължава сигнала (това няма как да стане). Той може, да ограничи/"свие" макс. амплитудни стойности, като ги приближи до минималните. При "по-жесточко" компресиране (напр. с отрицателни ratio и treshold) се създава усещане за еднаква сила на сигнала (при трептене на струна говорим) от възникването му, почто до затихването. Това създава и психоакустично усещане за по-голяма продължителност/отзвучаване (sustain). Тъй като компресирането потиска/затихва сигнала (компресорът постига задачите си със затихване на сигнала - не с усилване), за да се осигури последващото нужно, работно ниво устройствата извършващи компресия обикновено имат на изхода (а много често и на входа) усилватели. Чрез тях обработеният и затихнат сигнал се усилва, колкото е необходимо и се предава по-нататък по веригата. Усилването обаче повдига и шумовия праг (усилва и шума). Затова се усеща и тази "шумност", за която се спомена по-рано. При устройствата с по-добри конструкционни динамични показатели (съответно с по-ниски нива на шум), това се усеща по-малко. А който има нужда/изисквания/претенции за постигане на по-добри крайни (след обработката) динамични стойности, той знае каква е разликата м/у USA; UK; Germany; Danmark.... от една страна и China - от друга.(най-образно казано, де)!

Отговорено

Точно.

 

Освен това използването на компресор при и без това вече силно компресирани източници (като китара с много дисторшън) е, според мен, донякъде безсмислено и прави звука доста изкуствен (синтезаторен е най-близката аналогия, която мога да направя). От друга страна, когато китаристът няма достатъчно опит при чисти електрически/акустични китари помага за управляване на динамиката при живо свирене и при запис (където обаче компресорите, които се използват са по-различен тип устройства, със значително по-добри показатели и съответно по-високи цени).

 

Тук, разбира се е важно да се отбележи, че компресирания звук може да се използва и като ефект, т.е. търсен звук, което си е решение на артиста един вид :thumbs_up:

Отново конкретното устройство, което компресира е въпрос на личен избор и вкус. Аз използвам компресор, много рядко, при запис и значително по често при микс. Това, което използвам е рак устройство, по схемно решение на SSL buss compressor-а, изпълнено от NAudio (nikifena), и отговаря на моите нужди. Дълго се забавлявахме с него и го настройвахме, но накрая се получи доста добро.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.