Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Публикувано

Здравейте,посъбрах малко парички,и реших да се оборудвам с горепосоченият усилвател.

Но преди това искам да чуя и някое друго компетентно мнение,относно този продукт.

Ако ме питате каква музика свиря, то това е метъл и хард-рок.

Благодаря.

 

Daves_Marshall_JCM900_4100-1.jpg

Отговорено

Такъв амп има в репетиционната на Бисер.

Запишете си час за репете там и ще го чуеш.

Аз лично го харесвам, много хора не - не им е достатъчен гейна.

вкусове различни.

Има момент, че трябва време човек да се научи да свири на лампов маршал.

Досега си свирил с Велвстейти, тук звука е друг, с по-"малко" гейн и с друга динамика,

т.е. - оттам ще трябва и свиренето ти да е "по-различно".

При Биската е с колона 2х12.

Освен за главата, ще трябва да помислиш и за колона.

2х12 или 4х12 ( втората, обаче ще я мъкнеш доста трудно насам натам).

( в идеалният вариант е добре да сеимат и двете и според нуждите си носиш, която ти трябва).

Отговорено

А, как реагират ламповите ?

 

Излиза, че юзерите на Marshall Jcm 900 ( предполагам над 1 милион)

и на Бос Метъл зон ( над 5 милиона - имаше енивърсъри бройка, позлатена),

със сигурност не са се допитвали до някой истински компетент и са се прецакали яко.

Аз със сигурност бих предпочел да имам Marshall Jcm 900, вместо блек харт 5 ватова глава или 20 ватово лампово комбо Пиви.

Отговорено

Така навлизаме в доста спорове покрай това.Няма начин,всеки е с своето мнение.

След като днес ходих да пробвам по обстойно въпросният маршал,пробвах и dsl100w,с оргиналните си кабинети,

установих че:Маршал са доста добри, НО НЕ СА ЗА МЕН !!!!

Не е това което търся като звук.

Ще се насоча към друго.

Благодаря на отзовалите се колеги по темата и най-вече на ТОНИ.

Доста изчерпателен както винаги ;)

Благодаря ви още веднъж.

Поздрави:KKertev

Отговорено

Това на снимката е 4100 DualReverb , от серията JCM900 най-използвани са Master Volume и SL-X , аз лично харесвам повече Master Volume.

За мен JCM2000 - DSL 100 e един от най-универсалните и най-добре звучащи Маршали.

Отговорено (Редактирано)

Тръпна в очакване на момента, когато някой ще запише семпъл на метълзон в лампов усилвател и някой ще го обърка с лампов драйв (никога не съм казвал че е лош, само че има общо с ламповия звук колкото хипопотам с птеродактил). Един милион потребители и съм чувал/виждал трима музиканти групи да го ползват - Allmon Brothers (ултиматен метъл, няма спор), един от бившите китаристи на Cannible Corpse и имаше и една инцидентна снимка на риг-а на Петручи от някакъв концерт. Толкова. Това са "големите" които ползват този ефект, колко и за какво го ползват двамата които не са в Cannible e отделен въпрос.

 

Колкото до Маршала, звучи си като Маршал JCM, по-стандартен рок / хард рок звук в последните години не е имало.

Редактирано от fLiSk
Отговорено

^О толкова съм съгласен! Много добре казано.

Просто повечето хора го слагат във някакъв Харли бентън транзистор с 8 инча колонка и се почва веднага колко бил отвратителен. Същото е и със Boss DS-1. Пробвй да го вкараш във Пиви Рейдж 158 и както казаха веднъж в тоя форум - все едно пържиш яйца. А не е като да не го ползват големи, макар и модната версия!

Бтв, във Рандал РГ100 Г3 звучи много яко!

Отговорено (Редактирано)

Абе не ви ли писна да се карате за глупости?

 

Да, JCМ-a, както и по-малките маршалски лампови комбота с полупроводникови елементи нямат точно ламповия характер на звука на изцяло лампов амп, нямат този "зърнист" звук. За сметка на това имат малко остър транзисторен хармоник в звука си, като същевременно с това имат и лампов хармоник, както и необходимата лампова динамика. На мен лично наличието именно на този лек транзосторен хармоник много ми харесва като звук, и поради тази причина това ми е един от любимите лампови усилватели.

 

Има пуристи, които това ги дразни - въпрос на вкус е.

 

Колкото до пръднята - всеки лампов усилвател/драйв канал, който не e наистина хай-гейн, звучи ужасно пръдливо в ръцете на човек, който не е свикнал да свири на такива усилватели. Това важи и за JCM900, JCM800, Plexi, JMP(както и за VOX AC30) и т.н.

Маршал имат емблематичен звук в рока и хард-рока(и метъла), обаче рокаджийския маршалски тон не е точно най-лесния за изкарване от китарата.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Отговорено
Колкото до пръднята - всеки лампов усилвател/драйв канал, който не e наистина хай-гейн, звучи ужасно пръдливо в ръцете на човек, който не е свикнал да свири на такива усилватели. Това важи и за JCM900, JCM800, Plexi, JMP(както и за VOX AC30) и т.н.

Маршал имат емблематичен звук в рока и хард-рока(и метъла), обаче рокаджийския маршалски тон не е точно най-лесния за изкарване от китарата.

 

 

Много съм съгласен и това за пръдливия звук с особена сила важи и за Меса Буги от типа Марк4 например. Ламповите ампове ( не хай гейн )са трудни за свирене и си искат баране. Иначе казано това не са ампове, които не помагат на свирача, напротив, подчетрават детайлите и с това и грешките.

Отговорено

Най сетне стигнахме до консенсус :thumbs_up:

 

Ясно е, че ще има хора, които наистина не харесват това, което диодният кръг придава на

някои лампови Маршали, други го твърдят само защото от някъде са прочели, че има такъв

и това вече за тях автоматично значи, че ампа не струва.

(Има и такива като мен и Евто, дето пък точно това им харесва)

 

Важното е, че Кирил си реши дилемата.

 

Ако Бисер чете темата, той има наблюдения от репетиционата си.

Там има такава глава с 2х12 и транзисторно Рандал комбо ( 3 или 4 канално).

Може би налучквам, но си мисля, че китаристите, които посещават въпросната репетициона

- 3/4 от тях предпочитат Рандала.

Причините са тези, които Евтим описа.

Отговорено

В един сайт много точно бяха оприличили свиренето на кривящ клийн или класически драйв канал със пеенето.

Човек може да има много мощен и хубав глас, но ако е немузикален или никога не се е учил да пее, то пеенето му би звучало неприятно, пресилено, грачещо или глухо... точно така се получава и когато китарист за първи път пробва лампов драйв/кривящ клийн. Когато човек си овладее гласа, той може когато поиска да звучи тихо, силно, ясно, гръдно, носово, приглушено, може да звучи чисто, може на места да викне и да задере - има динамика и изразителност.

Обаче тя се постига с много пеене и упражнения.

Така е и при китарата - не-хай-гейн ламповия звук си иска майсторлък и пипане за да излезе.

 

Освен това, няма нищо по-подходящо от леко претоварен клийн канал, което да подчертае добре характера на звучене на китарата. Именно на такъв канал най-ясно се чуват разликите между китарите, техните силни страни и недостатъци, както и стават ушевадни разликите между евтини и скъпи китари, които се чуват много по-трудно ако свирим на хай-гейн или на замъглен от ефекти и компресия клийн канал.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.