vihro Отговорено Ноември 25, 2008 Отговорено Ноември 25, 2008 (Редактирано) Честито Считай се за късметлия,май един от малкото довели до успешен край поръчка от упоменатия сайт. Правих опити за комуникация с тях в продължение на 3-4 месеца,накрая завършили с неуспех.Поръчахме заедно с Ники/NoSoul/,но поради поредната малоумна постъпка на представител на този сайт,поръчката беше отменена и трябваше да я направим наново.Лошото е,че продуктите ,които исках,вече не бяха в наличност.Тогава учтиво ги помолих да анулират поръчката в едно доста гневно писмо.Стана така,че за един ден получих цели 3 писма от тях-нещо,което не се бе случвало никога и сред ред сълзи и сополи ми обясняваха колко съжалявали за получилите се недоразумения,а те сякаш са се получили от нищото.А това се случваше за 3ти път на Ники и не беше успял да финализира нито една поръчка от Томан. Поуката от тази история е,че ако нямаш опит в поръчките и задаваш много въпроси,на които така или иначе рядко получаваш отговори,а понякога не и отговори на зададените въпроси,не можеш да се надяваш,че ще те огрее от Томан. Но както и на тях бях написал,отидох при конкуренцията-musicstore.de,където получих страхотно обслужване на български език,приятни намаления и моментални отговори на въпросите ми,даже и на мобилния ми се обади г-жа Милева/търговски представител в отдел Експорт за Испания и България/ Така привидно неподредения сайт,пълен с грешни описи и снимки на продуктите,както и по-високи цени от тези на Томан,изведнъж се превърна в единственото спасение за мен.В крайна сметка поръчах същите стоки,като тези от Томан,на по-ниски цени/както цените на продуктите,така и транспортните разходи/ с предлаганата опция за наложен платеж-т.е. доставка до вратата,проверяваш си нещата и ако ти харесат плащаш. Лошо става ако поръчаните продукти не са в наличност,въпреки че на сайта наличността на един продукт отговаря на реалността/за разлика от този на Томан,който се бъгва постоянно и служителите с това си измиват ръцете,а на въпроси не отговарят/.В случая ми се налага да чакам доставката на един райд чинел до 15.02.2009,което е почти 3 месеца и е ужасно много време за да мога да си го позволя.С този проблем занимах днес г-жа Милева и да видим какво е възможно да се направи. Това е по въпроса с Томан-хубав сайт,подреден,практичен,има по-малко грешки в описанията на продуктите.Основен минус е проблема с реалния статут на всеки продукт-дали е в наличност в техните складове или сайта подава неверна информация,а като попиташ те не отговарят- липсата на комуникация и генерално погледнато-не знаят как да правят бизнес и да ми вземат парите-ФАКТ! Смятам в скоро време да опиша стъпка по стъпка как да се поръча от Томан,така че да не раздразниш "звяра" и да се доведе поръчката до успешен край-информация,която ако беше изнесена до сега аз щях да съм си получил нещата,действайки ги по хитрия начин. !!!!Моля за пореден път, темата да бъде преместена обратно в Говорилня,където ще я виждат всички музиканти,а не само китаристите.Информацията е полезна поради факта,че за по-хубавите и скъпи музикални инструменти положението в българските магазини е трагично и на всеки се налага да си поръча нещо отвън!!! Редактирано Ноември 25, 2008 от vihro Цитирай
bmo Отговорено Януари 31, 2009 Отговорено Януари 31, 2009 Пиша тук с предварителната уговорка, че съм човек, който все още не е минавал по този път на поръчка през интернет, но съм прочел всичко, изписано в тази тема по въпроса, както и в още няколко други теми. Като цяло споменават се три сайта thomann.de musicstore.de и musik-produktiv.de направих си труда да ги разгледам и трите подробно, поне що се отнася до условията за доставка, а за сравнение ми служеше избраната от мен китарка, която имам намерение да купувам в скоро време. положението е следното с VAT incl. т.е. включено ДДС: http://www.thomann.de/de/ibanez_as93cnt.htm http://www.musik-produktiv.de/(s(vr3g090q8...e-as93c-nt.aspx http://www.musicstore.de/en_EN/EUR/Ibanez-...-GIT0012423-000 тук прибавям и цената на този модел в каталога на Икономов - 1019 лева. като разгледах и всичките 15 страници на темата досега ми се струва, че правилния път, който всеки изстрадал и нагледал се на лъскави каталози и реклами потенциален купувач трябва да поеме е следният: 1. да си провери по всички възможни начини, дали това, което търси, все пак не се намира някъде в България пък било то и с някаква прилична надценка (и вносителите са хора все пак - и те семейства хранят). 2. след като се убеди, че няма как да купи нещо преди да го е видял и пробвал, да се прекръсти три пъти или да удари глава 5 пъти в земята (в зависимост от религията) и да поръчва от чужбина. В този смисъл би било добре и форумците тук да споделят впечатления и от контактите с българските търговци и надценките, които слагат. Визиартс ги изключвам по дефиниция - за тях цифрите говорят по-добре от думите. Аз например съм много доволен от Алмар. За сравнение цената на последната ми покупка от тях http://www.almar.bg/welcome/index.php?page...rt&Itemid=1 http://www.thomann.de/de/maudio_delta_audiophile_192.htm - +30 за доставка и вече няма база за сравнение. а що се отнася до трите немски сайта - като цяло впечатленията ми са следните. томан е най-подреденият сайт, но забелязах, че доста хора тук се оплакват от доставките им. нямат секция на сайта за българия, каквато обаче имат в мюзикпродуктив. горе вдясно на сайта си избираш българия за страна и от там нататък нашето знаменце се показва и всички цени, които виждаш са тези, които би трябвало да ти важат за нас. в мюзикстор поне що се отнася до китарата, която търсех, цената е по-висока, въпреки, че от това, което четох във форума по-често се е случвало да е обратното. ако все пак доставките и обслужването им са по-добри, разликите не са чак толкова големи и могат да се преживеят. и в трите сайта за България няма кеш он деливъри - да платиш при получаване на стоката, въпреки че в един пост в темата тук прочетох, че някой е платил при получаване от мюзикпродуктив. при това положение, ако все пак трябва да се пазарува от чужбина, все още нямам отговор кой е най-подходящият сайт за поръчка, как е най-добре да се направи поръчката от сайта, за да се избегнат българските пощи и митници и по възможност да се получи всичко на адрес. Ако има някой, който е успял да систематизира цялата информация, да изстрада целия път от поръчката до получаването с позвъняване на входната врата - да вземе да обобщи, а отговорът му предлагам да се сложи в рамка и да излиза като "pop-up window" още с влизането във форума. късмет и търпение на всички! Цитирай
ivan_t Отговорено Януари 31, 2009 Отговорено Януари 31, 2009 Досега три пъти съм пазарувал от thomann.de и нито веднъж не съм имал проблем с плащането или доставката, въпреки че живея в провинцията....Нещата винаги пристигаха след около 2 седмици в пощенската станция.... Цитирай
Death Отговорено Януари 31, 2009 Отговорено Януари 31, 2009 Незнам за вас но аз не виждам кой-знае каква разлика в цените(поне на това което мисля да си взема)и във трите немски сайта цените са си като тук. става вапрос за това: http://www.musik-produktiv.de/(s(eslpkfqlb...320dxfm-tg.aspx http://www.camerton999.com/index.php?s=det...963&Link=41 Или може и аз нещо да не довиждам като хората Цитирай
bmo Отговорено Януари 31, 2009 Отговорено Януари 31, 2009 и аз това казвам - преди да се гледа навън, трябва да се провери дали го няма някъде в България. Цитирай
MaPuHcKu Отговорено Януари 31, 2009 Отговорено Януари 31, 2009 Доста се изписа за thomann, да кажа и аз как протече моята поръчка. Поръчах си инструмент, който не беше в наличност, предлагаше се on demand. Чакането беше доста, но от магазина ме предупредиха веднага, че ще могат да получат стоката чак около средата на февруари, за да преценя. Комуникацията не беше мигновена, но успявах да се разбера, веднъж даже звънях по телефона и това беше най-полезния начин за комуникация според мен. В крайна сметка ми пратиха баса един месец преди датата, на която ми бяха казали, че ще го получат, за което получих смс. Много пъти съм чел тук, че ползват DHL, поради което поръчките не могат да се тракват и се бавят 2-3 седмици, но моята поръчка я шипнаха с UPS без аз специално да правя някакви уговорки. Имаше тракинг и т.н. На петия работен ден от изпращането си получих баса от сградат на UPS до летището. Цитирай
Death Отговорено Януари 31, 2009 Отговорено Януари 31, 2009 Ми незнам за по-евтините неща от сорта до и около 1000-1200 камЪка не видях разлика, че да си струва поръчка от вън. За по-сериозни инвестициИ обаче съм съгласен. P.S. Само да вмъкна че моето копие на Лес Поул са ми го носили от Норвегия само че това беше далечната 1997г. не знам дали се сещате но тогава нещата в БГ стояха по сЪвсем друг начин със цени доста по-високи от цените в Eвропа примерно Цитирай
bluelemon Отговорено Февруари 10, 2009 Отговорено Февруари 10, 2009 Според мен ако няколко човека си делнат доставката и стоките не надвишават 31кг. Вече далавера има. Тъй че ако някой от Пловдив има желание може да си поръчаме туй-онуй. Аз съм си харесал кубе което без доставката е 27 еуро. Ако има заинтересовани пишете ми на ЛС. Цитирай
AFTER-THE-RAIN Отговорено Февруари 10, 2009 Отговорено Февруари 10, 2009 (Редактирано) Аз, сигурно поставям рекорд по скорост на доставка от Thomann. На 4-ти поръчах, днес ми донесоха известие с клеймо от 9-ти Утре Български Пощи ще ми донесат пакета до вратата!(някаква нова услуга за тях явно ) Редактирано Февруари 10, 2009 от AFTER-THE-RAIN Цитирай
bluelemon Отговорено Февруари 11, 2009 Отговорено Февруари 11, 2009 Верно е нова услуга, досега все съм обикалял да си взимам пратките сам. Съмнява ме че може би е изискване на изпращача да се достави до врата. Знам ли. А иначе ние вече сме трима за партийна поръчка. Чакаме още един двама желаещи. Цитирай
synchu Отговорено Февруари 11, 2009 Отговорено Февруари 11, 2009 Услугата по доставка от пощите я има от години. Всичко, което е над половин килограм си го взимаш сам или се обаждаш по телефона срещу допълнителна сумичка да ти го доставят на адрес. Цитирай
hristov_hr Отговорено Март 4, 2009 Отговорено Март 4, 2009 Здравейте, предстои ми покупка на китара + амп и разни други леки глезотии от thomann. Въпросът ми е на thomann.de главната страница, коя страна трябва да избера ? Защото цените навсякъде са различни и то не с 1-2 евро, а понякога с 10-15. UK International Store, Greece или немския(german cyberstore). Предполагам последното, но там всичко е на немски език и нищо не отбирам Направих си регистрация на сайта им и като посочих адрес България ме пренасочи директно към гръцкия киберстор, а там цените са по-високички. Предполагам склада им се намира само в германия и само от там сендват, но тогава защо цените са различни ? Цитирай
Valserp Отговорено Март 4, 2009 Отговорено Март 4, 2009 Можеш да поръчаш от който език си искаш, но знай, че реалните цени за БГ са тези, които са отбелязани на Немската версия на сайта. То-ест - няма да има проблем да влезеш в английския и да поръчаш артикул Х. Но след като получиш потвърдително писмо, ще видиш, че цената е леко завишена и вече отговаря на немската страница. Цитирай
synchu Отговорено Март 4, 2009 Отговорено Март 4, 2009 Реалните цени вече са тези в немската версия плюс 1%, защото немското ДДС е 19%, а българското е 20%. Това го установих миналата седмица. Честито. Вече са преминали изискуемия праг на продажбите към БГ клиенти през последните 12 месеца и Томанн са се регистрирали по БГ ДДС-то явно и продават съответно на БГ клиенти с 20% ДДС. Цитирай
Rudy Отговорено Март 13, 2009 Отговорено Март 13, 2009 Да споделя и своя първи опит. Поръчах на 19.02, получих потвърждение с банковите сметки на 28.02, преведох парите на 04.03, като им изпратих копие от платежното нареждане, на 05.03 им изпратих и SWIFT-а, на 06.03 получих е-мейл от тях, че не са получили парите, а избраните от мен неща са на свършване. След това на 08.03 видях, че вече са свършили и очакват доставка в склада на 17.04. Като попрочетох тук отзивите реших да им звънна и да си поприказваме - като се изключи първия тип, с който говорих - следващите бяха супер отзивчиви и коректни. След кратка разправия, в която признаха, че вината не е в мен ми предложиха няколко варианта: да поръчам малко по-скъп модел (за което трябваше да доплатя, но с отстъпка от тяхна страна), да изпратят с ЮПС за тяхна сметка (когато ги получат), да ми върнат парите, или да чакам. Избрах варианта да чакам, а те ми предложиха 30 ЕУР компенсация за чакането (същия ден са превели парите по сметката ми). Вчера (12.03) получих СМС, че са изпратили нещата, а днес вече видях статуса на доставката в сайта на Дойче Пост. Та извода е - Томан са точни и на тях може да се разчита. Направих и грешка, че избрах плащане по банков път и трябваше да чакам е-мейл с банковите сметки (междувременно получих мейл, че са с намален състав, заради много болни и молят за търпение). Ако бях платил с Visa Electron, може би нямаше да свърши стоката, докато получа потвърждението със сметките. Такса 2 евро за превода и 10 евро за SWIFT - общо 12. Сега трябва да почакам малко, но тъй като темата е Томан, а не Български пощи... Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.