Jump to content
Българският форум за музиканти

21 Fret Vs 22 Fret Vs 24 Fret


solo5

Recommended Posts

Моето становище по въпроса е, че разлика има и тя е видна и чуваема.

Нека образно разделим китарите на две групи - 21/22 позиции и 24 позиции (илиповече).

 

Към първата група ведна бихме причислили Фендер, а към втората Ибанец (не че няма различни модели нма въпросните марки, но образно казано). За какво се използва най-често първия тип китара и за какво се използва най-често другия тип ?

 

Фендер традиционно се свързва с блус/поп/рок музика (и други разбира се , но основно с това), докато Ибанез по-скоро си е металджийска китара. В блуса и поп-рока много от композициите се изпълняват в такива тоналности и обръщения, в които има много свободни струни. Това е много красиво и звучи ефектно - аз съм също съм фен да се чуват колкото се може повечеи по-често свободни струни. В този случай е предимство китарата да е с 21/22 прага и нек адаптера да се пада на мястото на естествените хармоници (24 праг).

 

От другата страна на барикадата - при китарите с 24 и повече позиции важи правилото (както някой се изрази по-горе) - колкото повече, толкова повече. Там поради стилово обусловеното често използване на само 3 пръста/3 струни, а понякога след усвояване на техниката на Джеймс Хетфийлд ( :) ) дори и само 2 пръста/ 3 струни :hysterical: вече този бонус с хармониците не може да остане виден и чуваем. Той остава незабележим и в стилове като тези на Стив Вай например, понеже твърде бързо се преминава през въпросната точка на хармоници :)

 

Има и един друг момент. Не трябва да забравяме, че резонанса на една струна не е само в областта от натиснатия праг до бриджа. Струната продължава да резонира след дърпането й и в областта между нът-а и натиснатия праг, а също и от нът-а до самия ключ. Тези допълнителни трептения се предават механически чрез тялото на китарата до тази част на струната която се улавя от нек адаптера (за който говорим в момента) и могат да подсилят и обогатят хармониците.

 

Тази характеристика според мен се насажда и се осъзнава с времето. Защото колкото повече човек свири на единия или другиям тип китара, толкова повече осъзнава и "дочува" нейните особености. Не че този факт е черно на бяло, но си е факт. А това ми напомня за оная ТВ реклама дето пускали ТВ предаванията с честота 25 кадъра в секунда, и във всеки 25-ти кадър пускали статична реклама на гуми за автомобил. Рекламата подсъзнателно се насаждала в мозъка на зрителите (макар и те видимо да не разбирали какво става гледайки) докато един ден насажданото внушение във всяка 1/25 секунда не дало 100% плод и една стара бабичка отишла и си купила автомобилни гуми, дори и без да е имала автомобил. Тогава вече забранили този тип реклама :hysterical:

 

Така че по въпроса на темата - според мен разлика и мсисъл има за китари с 21/22 и 24 позиции, обяснение също. Дано съм бил полезен с нещо.

Редактирано от visiondann
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 41
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Разликата между Ibanez/Gibson, Fender се дължи предимно на материалите, флойда и конструкцията, и има твърде малко общо с броя на прагчетата.

 

Като заговорихме за флажолети - обяснете ми физически какво е точно преимуществото в това адаптера да стои точно под възела на флажолета над 24-то прагче при свободна струна, след като възелът е мястото, където струната трепти НАЙ-МАЛКО(затова се получава флажолет, когато я натиснете с пръст там - защото обирате енергията на по-нискочестотните трептения(за които мястото не е възел), и оставяте да звучи само това трептение, което в тази точка има амплитуда нула - и поради тази причина него не заглушавате, когато пипнете струната - то ест, от началото на темата се опитвате да обясните, че флажолета на свободна струна се чува най-добре когато адаптера е там, където струната трепти най-малко -> пълна глупост!!!

 

Освен това, хъмбъкерите, особено, не чуват струната в една точка, а я усещат може би в около 3см от дължината и.

 

За автова на темата - въпросът ти е подобен на този:

"Какво е преимуществото пред това да имам един хляб и буркан 500г. лютеница, в сравнение с хляб и кутийка 400г. майонеза?". Разликата е, че едната китара е с по-малко прагчета, а другата е с повече - в това има повече традиция, отколкото чак толкова големи звукови различия.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Какво е преимуществото пред това да имам един хляб и буркан 500г. лютеница, в сравнение с хляб и кутийка 400г. майонеза". ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...не че е основното...или въобще съществено... но все пак колкото и да е маловажно реших и аз да се изкажа с една добавка...според мен има някой видове китари чиято конструкция е в хармония когато имат 22 прагчета...и други такива които са в хармония с 24 прага...така например ЛП, СГ, ПРС Ибанез С-серията са оптимални с 22 прагчета...винаги са ме дразнели техните вариации с 24 такива...направо като изнасилени...или пък "суперстрат" тип китара с 22... все едно е осакатена...разбира се има редица изключения ако гореизказаното може да се приеме за паравило...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

абе за някои може и да е смехотворна темата, ама аз сериозно си питам

това че на някои му трябвали 27 прагчета и затова свирел на такава

въпроса ми е защо тогава всички китари не са с 27 и повече прагчета

като не ти трябва поне няма да ти пречат

но ако има по-обосновано мнение бих искал да го прочета

 

и на мен може да ми стигнат 100лв да избухна някоя вечер, но ако имам 1000лв няма да ми се развали вечерта ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не разбирам каква е тази мания за повече прагчета.Лично на мен и 19 ми стигат...Всеки с предпочитанията си де , но честно казано китари с повече прагчета ми изглеждат някак си грозно.Аз съм традиционалист и ако става въпрос за електрически ктиари , бих предпочел таква с 21 прага , не за друго , ами просто няма да са използваеми тези 24 , поне за мен.Аз сигурно няма да използвам и 21-вия , но това е без значение...Свирете и това е...! ;)

Редактирано от CursedSoul
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За много от вас мнението ми може би ще прозвучи еретично, но това е образно казано. За мен нещата стоят по този начин:

21 - minimalistic

22 - standard

24- advanced

more than 24 - wank

less than 21 - limited

 

и пояснения:

- 21 прага( в случая с Ингуи, той е фен на Пърпъл и Блекмоур в частност. Затова си е избрал такава китара. Това от друга страна му помага да развива свиренето си до степен където когато се му налага да възпроизведе тонове по-високи от 21во прагче, той изкривява струната [bend] зада постигне необходимия тон. Това не е толкова лесно когато свириш с неговата скорост)

- 22 приема са за старндартен , по разбиране. От PRS твърдят че 22 праговите китари звучт по-добре. Явно имат основание за това.

- 24 е за тоя които не искат да повтарят гимнастиките на "пълничкия швед"

- 27 е по-скоро експериментаторство, не толкова необходимост. Чудаци колкото искаш...

- 14 прага ( Скот Йън имаше такава китара навремето само и само зада може да има любимия си надпис "NOT" на грифа). Предимства никакви, оригиналност - да! То не че му трябва да се качва над 9то прагче, но ениуей...

Редактирано от edgecrusher
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На класика като ЛесПол доста тегаво се свири след 17 прагче,но това не пречи да се използват и 22-те от който си може.Повече от 22 са за "спортисти" според мен :greenball:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

че някой можел да свири по яко на китара с 3 прагчета от друг дето свирел на китара с 30 прагчета е друга тем

щото тоя с китара от 3 прагчета може да има китара с 30 прагчета и пак да си свири само на 3-те прагчета :greenball:

 

а колкото, че Fender били с 21 прагчета, има и Fender с 24 прагчета, Floyd Rose и двойно заключване

 

Въпросът е какво печелим и какво губим ако имаме китара с 21/22/24 прага

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хващам се на бас, че никой тук пък и който и да било НЯМА да може да усети на ква китара свира: 21, 22, 24, 27, 31 прагова,

на къв усилвател съм я плъгнал, транзисторен или лампов, ако е със превръзка на очите

 

:D ти падаш от марс май - дай да те кача в една лада и после във мерцедес със завързани очи - "гарантирам" ти че няма да усетиш разлика :greenball:

все съм си мислел че хората ползват различни китари и усилватели единствено и само от ГЪЗария но сега твоето мнение потвърди мислите ми :):hysterical:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

21/22/24... 27?!

 

Разликата... предимно визуална. Въпрос на вкус и предпочитания.

Мисля, че са твърде малко хората, които могат да усетят разликата в тона на китари, съответно със 21/22 и 24 прагчета, като разбира се не свирим на последните.

Аз със сигурност не съм сред тях. :)

 

Евтим мисля, че реши спора с ракията - ^_^

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.