Jordan_J Отговорено Март 20, 2008 Share Отговорено Март 20, 2008 (Редактирано) Моето становище по въпроса е, че разлика има и тя е видна и чуваема. Нека образно разделим китарите на две групи - 21/22 позиции и 24 позиции (илиповече). Към първата група ведна бихме причислили Фендер, а към втората Ибанец (не че няма различни модели нма въпросните марки, но образно казано). За какво се използва най-често първия тип китара и за какво се използва най-често другия тип ? Фендер традиционно се свързва с блус/поп/рок музика (и други разбира се , но основно с това), докато Ибанез по-скоро си е металджийска китара. В блуса и поп-рока много от композициите се изпълняват в такива тоналности и обръщения, в които има много свободни струни. Това е много красиво и звучи ефектно - аз съм също съм фен да се чуват колкото се може повечеи по-често свободни струни. В този случай е предимство китарата да е с 21/22 прага и нек адаптера да се пада на мястото на естествените хармоници (24 праг). От другата страна на барикадата - при китарите с 24 и повече позиции важи правилото (както някой се изрази по-горе) - колкото повече, толкова повече. Там поради стилово обусловеното често използване на само 3 пръста/3 струни, а понякога след усвояване на техниката на Джеймс Хетфийлд ( ) дори и само 2 пръста/ 3 струни вече този бонус с хармониците не може да остане виден и чуваем. Той остава незабележим и в стилове като тези на Стив Вай например, понеже твърде бързо се преминава през въпросната точка на хармоници Има и един друг момент. Не трябва да забравяме, че резонанса на една струна не е само в областта от натиснатия праг до бриджа. Струната продължава да резонира след дърпането й и в областта между нът-а и натиснатия праг, а също и от нът-а до самия ключ. Тези допълнителни трептения се предават механически чрез тялото на китарата до тази част на струната която се улавя от нек адаптера (за който говорим в момента) и могат да подсилят и обогатят хармониците. Тази характеристика според мен се насажда и се осъзнава с времето. Защото колкото повече човек свири на единия или другиям тип китара, толкова повече осъзнава и "дочува" нейните особености. Не че този факт е черно на бяло, но си е факт. А това ми напомня за оная ТВ реклама дето пускали ТВ предаванията с честота 25 кадъра в секунда, и във всеки 25-ти кадър пускали статична реклама на гуми за автомобил. Рекламата подсъзнателно се насаждала в мозъка на зрителите (макар и те видимо да не разбирали какво става гледайки) докато един ден насажданото внушение във всяка 1/25 секунда не дало 100% плод и една стара бабичка отишла и си купила автомобилни гуми, дори и без да е имала автомобил. Тогава вече забранили този тип реклама Така че по въпроса на темата - според мен разлика и мсисъл има за китари с 21/22 и 24 позиции, обяснение също. Дано съм бил полезен с нещо. Редактирано Март 20, 2008 от visiondann Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Evtim Djerekarov Отговорено Март 20, 2008 Share Отговорено Март 20, 2008 (Редактирано) Разликата между Ibanez/Gibson, Fender се дължи предимно на материалите, флойда и конструкцията, и има твърде малко общо с броя на прагчетата. Като заговорихме за флажолети - обяснете ми физически какво е точно преимуществото в това адаптера да стои точно под възела на флажолета над 24-то прагче при свободна струна, след като възелът е мястото, където струната трепти НАЙ-МАЛКО(затова се получава флажолет, когато я натиснете с пръст там - защото обирате енергията на по-нискочестотните трептения(за които мястото не е възел), и оставяте да звучи само това трептение, което в тази точка има амплитуда нула - и поради тази причина него не заглушавате, когато пипнете струната - то ест, от началото на темата се опитвате да обясните, че флажолета на свободна струна се чува най-добре когато адаптера е там, където струната трепти най-малко -> пълна глупост!!! Освен това, хъмбъкерите, особено, не чуват струната в една точка, а я усещат може би в около 3см от дължината и. За автова на темата - въпросът ти е подобен на този: "Какво е преимуществото пред това да имам един хляб и буркан 500г. лютеница, в сравнение с хляб и кутийка 400г. майонеза?". Разликата е, че едната китара е с по-малко прагчета, а другата е с повече - в това има повече традиция, отколкото чак толкова големи звукови различия. Редактирано Март 20, 2008 от Evtim Djerekarov Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Black Bird Отговорено Март 20, 2008 Share Отговорено Март 20, 2008 "Какво е преимуществото пред това да имам един хляб и буркан 500г. лютеница, в сравнение с хляб и кутийка 400г. майонеза". Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
preIbanez Отговорено Март 20, 2008 Share Отговорено Март 20, 2008 ...не че е основното...или въобще съществено... но все пак колкото и да е маловажно реших и аз да се изкажа с една добавка...според мен има някой видове китари чиято конструкция е в хармония когато имат 22 прагчета...и други такива които са в хармония с 24 прага...така например ЛП, СГ, ПРС Ибанез С-серията са оптимални с 22 прагчета...винаги са ме дразнели техните вариации с 24 такива...направо като изнасилени...или пък "суперстрат" тип китара с 22... все едно е осакатена...разбира се има редица изключения ако гореизказаното може да се приеме за паравило... Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
solo5 Отговорено Март 20, 2008 Автор Share Отговорено Март 20, 2008 абе за някои може и да е смехотворна темата, ама аз сериозно си питам това че на някои му трябвали 27 прагчета и затова свирел на такава въпроса ми е защо тогава всички китари не са с 27 и повече прагчета като не ти трябва поне няма да ти пречат но ако има по-обосновано мнение бих искал да го прочета и на мен може да ми стигнат 100лв да избухна някоя вечер, но ако имам 1000лв няма да ми се развали вечерта Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MiroLambov Отговорено Март 20, 2008 Share Отговорено Март 20, 2008 (Редактирано) Не разбирам каква е тази мания за повече прагчета.Лично на мен и 19 ми стигат...Всеки с предпочитанията си де , но честно казано китари с повече прагчета ми изглеждат някак си грозно.Аз съм традиционалист и ако става въпрос за електрически ктиари , бих предпочел таква с 21 прага , не за друго , ами просто няма да са използваеми тези 24 , поне за мен.Аз сигурно няма да използвам и 21-вия , но това е без значение...Свирете и това е...! Редактирано Март 20, 2008 от CursedSoul Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
edgecrusher Отговорено Март 20, 2008 Share Отговорено Март 20, 2008 (Редактирано) За много от вас мнението ми може би ще прозвучи еретично, но това е образно казано. За мен нещата стоят по този начин: 21 - minimalistic 22 - standard 24- advanced more than 24 - wank less than 21 - limited и пояснения: - 21 прага( в случая с Ингуи, той е фен на Пърпъл и Блекмоур в частност. Затова си е избрал такава китара. Това от друга страна му помага да развива свиренето си до степен където когато се му налага да възпроизведе тонове по-високи от 21во прагче, той изкривява струната [bend] зада постигне необходимия тон. Това не е толкова лесно когато свириш с неговата скорост) - 22 приема са за старндартен , по разбиране. От PRS твърдят че 22 праговите китари звучт по-добре. Явно имат основание за това. - 24 е за тоя които не искат да повтарят гимнастиките на "пълничкия швед" - 27 е по-скоро експериментаторство, не толкова необходимост. Чудаци колкото искаш... - 14 прага ( Скот Йън имаше такава китара навремето само и само зада може да има любимия си надпис "NOT" на грифа). Предимства никакви, оригиналност - да! То не че му трябва да се качва над 9то прагче, но ениуей... Редактирано Март 20, 2008 от edgecrusher Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Hillbilly Отговорено Март 20, 2008 Share Отговорено Март 20, 2008 На класика като ЛесПол доста тегаво се свири след 17 прагче,но това не пречи да се използват и 22-те от който си може.Повече от 22 са за "спортисти" според мен Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
solo5 Отговорено Март 20, 2008 Автор Share Отговорено Март 20, 2008 че някой можел да свири по яко на китара с 3 прагчета от друг дето свирел на китара с 30 прагчета е друга тем щото тоя с китара от 3 прагчета може да има китара с 30 прагчета и пак да си свири само на 3-те прагчета а колкото, че Fender били с 21 прагчета, има и Fender с 24 прагчета, Floyd Rose и двойно заключване Въпросът е какво печелим и какво губим ако имаме китара с 21/22/24 прага Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Overdrive Отговорено Март 20, 2008 Share Отговорено Март 20, 2008 Хващам се на бас, че никой тук пък и който и да било НЯМА да може да усети на ква китара свира: 21, 22, 24, 27, 31 прагова, на къв усилвател съм я плъгнал, транзисторен или лампов, ако е със превръзка на очите ти падаш от марс май - дай да те кача в една лада и после във мерцедес със завързани очи - "гарантирам" ти че няма да усетиш разлика все съм си мислел че хората ползват различни китари и усилватели единствено и само от ГЪЗария но сега твоето мнение потвърди мислите ми Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Evtim Djerekarov Отговорено Март 20, 2008 Share Отговорено Март 20, 2008 Дайте да се събереме да пиеме по една ракия накрая, че много високоинтелектуално стана..... Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Slide Отговорено Март 20, 2008 Share Отговорено Март 20, 2008 21/22/24... 27?! Разликата... предимно визуална. Въпрос на вкус и предпочитания. Мисля, че са твърде малко хората, които могат да усетят разликата в тона на китари, съответно със 21/22 и 24 прагчета, като разбира се не свирим на последните. Аз със сигурност не съм сред тях. Евтим мисля, че реши спора с ракията - Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.