Evtim Djerekarov Отговорено Февруари 3, 2008 Отговорено Февруари 3, 2008 (Редактирано) Добре, разбрахме се! Имах предвид точно ширпотребските таблатури, които се използват широко. Разчитането иизпълнението на по-сложните от тях вече изисква и известна практика и познания. Редактирано Февруари 3, 2008 от Evtim Djerekarov
Wolfheart Отговорено Февруари 3, 2008 Отговорено Февруари 3, 2008 Относно джаза,писмото на петолиние е доста по развито,предполагам защото се е наложило за сметка на табулатурите.И всичките му там странни за някой символи,са може би не чак неприложими,но доста по трудно употребяеми. Така че изглежда и стилистиката има значение.Затова kolio_k,като човек с доста добър опит в този жанр ,напълно разбирам отстояваната от теб гледна точка. @Evtim Djerekarov
Slide Отговорено Февруари 3, 2008 Отговорено Февруари 3, 2008 (Редактирано) Поне 5 пъти се спомена, че ако човек не гони цели, и просто иска да свири любимите си песни, таяблатурите са му достатъчни. Обаче винаги се включват хора, които явно се чувстват лично засегнати, и това тълкуване на нещата, по някаква причина не ги удовлетворява, и държат да внесат своята порция субективност и лично отношение в темата, подчертавайки по-скоро изключенията, отколкото правилата. И аз като теб, не виждам смисъл от по-нататъшна дискусия - нещата са пределно ясни. Много точно казано! В крайна сметка сложете и компромисен варинт. - Имам Guitar Song Book-а на Черния албум на Metallica. Разбира се на pdf файл, като си личи, че е хартията е минава през ксерокс или скенер, за да бъде качена на компютър. Та там са дадени както нотните текстове на песните, така и табовете. Точно както са в GuitarPRO. И от там -> просто всеки си гледа това, което предпочи, това, с което е свикнал и това, с което ще му е по-лесно. @Евтим, да, грешка, останал е един quote в повече. Редактирано Февруари 3, 2008 от Slide
Evtim Djerekarov Отговорено Февруари 3, 2008 Отговорено Февруари 3, 2008 (Редактирано) Да, има и такива издания, които са доста приятни. И аз я имах някъде тая книжка. Редактирано Февруари 3, 2008 от Evtim Djerekarov
KingdomX Отговорено Февруари 4, 2008 Отговорено Февруари 4, 2008 хе хе , табове ! Имало е доста дискусий по тази тема, но не се сещам да е имало такъв интерес Да взема и аз да си кажа мнениоето по тоз въпрос! От може би година ми се налага предимно по табове да вадя, поради простата причина, че нямам време да извадя едно парче, както трябва по слух, но това не означава , че подкрепям идеята си и ,че не губя от това. Останових, че съм си загибил ротината с ваденето по слух - става малко по-бавно. И това, че за моя жалост ползвам табове не ознаава, че не знам какво да правя , когато скъсам струна. Като цяло не подкрепям идеята с ваденето по табове , но време нямам....
MasterOfDisaster Отговорено Февруари 4, 2008 Отговорено Февруари 4, 2008 (Редактирано) Стига с тая струна бре!!! НЯМА и НИКОГА е НЯМАЛО човек които да може да трансформира неща без една струна. Без значение коя е. Като скъсаш струна или почваш да мажеш и се надяваш никои да не разбере (много зависи от мястото и публиката) или се махаш от сцената да не пречиш на другите. И в двата варианта че сте двама китаристи. Ако си сам просто участието ви свършва преждевремено. Има малки , изключения които могат да те направят герои в очите на някои разбирач, но това са наистина много редки случеи. п.п. Не говоря за случеите когато нямаш намерение да използваш струната по време на концерта, а пък по неква случаиност я закачиш без да искаш -скъсаш , и тя се скъса при главата и падне на доле и не ти пречи, абре въобще приказките на Братя грим. И то пак е субективно коя струна каде я скъсаш. Редактирано Февруари 4, 2008 от MasterOfDisaster
kolio_k Отговорено Февруари 4, 2008 Отговорено Февруари 4, 2008 Сори за офтопика Доста често късам струни по време на гиг.Когато това стане обикновенно ако не мога да спра веднага си изкарвам парчето до край(напълно възможно е без една струна,просто свиренето не е пълноценно)и след това я сменям в паузата между двете парчета.Отнема не повече от минута,обикновенно по малко.Съвсем друг въпрос е какво правят флойдроуз любителите Толкоз по въпроса за струната
MrDeath Отговорено Февруари 4, 2008 Отговорено Февруари 4, 2008 аххахаха ами кольо въпросът ти е риторичен но все пак нека отговоря: ходят да пият 1 студена вода ако нямат резервна китара обаче едва ли има някой който може да си позволи да не разполага с такава при положение че е излязъл да свири пред хора но аз не мога да си обясня как ги късате тея струни бе хора оня ден другия набеден за китарист в наща набедена за група група скъса 6та викам му ти си балумберджака та тва малко
Slide Отговорено Февруари 4, 2008 Отговорено Февруари 4, 2008 Извинявам се и аз за -ка, обаче си спомням, че гледах едно видео в youtube, което май беше от 90-годишнината на Ibanez (не знам дали наистина е на толкова години фирмата, това беше и обсъждано в коментарите под видеото, обаче на сцената си пишеш 90 years Ibanez. Мисля, че преди да започнат да пройзвеждат китари, фирмата се е занимавала с друг вид дейност...) Та на сцената бяха Стив Вай, Пол Гилбърт и Андри Тимонс, като точно преди едно от солата на Вай скъса първа струна, обаче си изсвири солото и чак като започна някои от другите двама да свири смени китарата. Помня много добре, че беше Bad Horise модела, а я смени или с Evo или с Flo (беше от билите Jem-ове) Въпрос на импровизация е това с късането на струни. Пък знам ли, може и просто да е замазал малко, а след това бързо бързо някои от другите да е започнал да свири, за да може да смеи китарата.
ultramega Отговорено Февруари 4, 2008 Отговорено Февруари 4, 2008 Според мен добрият музикален слух, който ти позволява да възпроизведеш това което чуваш(или поне имаш идея как), се придобива с много слушане (но не просто слушане а чуване) на музиката. Някой хора са привилигировани от приодата и си го имат тоя слух ,без да се налага да го тренират(аз определено не съм сред тях ). Табулатурите разписват музикални произведения , но по никакъв начин не помагат за развиване, на този слухов усет, който е необходим , за по нататъшно вадене на песните, или там каквото е муз. произведение по слух. Мисля че понякога лесното изглежда трудно!!? Поне при мен табулатурите се четат много бавно и ме дразнят, накой идеи на авторите им, как да се изсвири нещо, което имаи други начини да се възпроизведе, който на мен ми пасват повече(т.е. по лесно ми е). Да си призная обаче и ваденето по слух не ми се отдава, кой знае колко, но установих с времето, че ако се отдели немного време да се изучат някои от основните ладове и хармонии, ваденето на муз. фрагменти по слух значително се улеснява. Все пак вече знаеш някои основни правила, към които се придържат автрите на повечето от популярните муз. произведения. Естествено има и изключения, където се използват комбинации от няколко лада, хармонии от съседни тонове и всякакви други уж "непозволени" неща, но това е музика, която надали вие изпълнявате, ако ползвате табове, защото не можете да си изкарвате по слух... А разгледате ли веднъж нотите и се опитате да ги разберете(Естествено с помощта на подходящата литература), може да установите че табовете дори са по трудни за разчитане от нотите... Но това е моето скромно, непрофесионално мнение.Естествено младите ентусиасти сами могат да вземат решение на какво да наблягат...
Baby Thomas Отговорено Февруари 4, 2008 Отговорено Февруари 4, 2008 1. Тия в .тхт формат защо изобщо ги обсъждаме? Т'ва не са ник'ви табове! Свираемите ТАВ-ове имат трайности, динамика, ефекти и всичко. Както са по албумните книги и школите. Ако Евтим не е виждал школи с ТАВ-ове, аз мога да предоставя няколко ГВ. Най-яките са разписани както си трябва - вокала, дръмса и клавирите със съответните ноти, китарите и баса с ноти+ТАВ. 2. Никой не може да ме убеди, че с ноти ще разпишеш дадено произведение по-добре. Примера на Ивелин не е много коректен, защото ми се струва, че това не са точно ноти за китара. А на китара освен Стенли Джордан може да ги изсвири някой със 7-струнна. Примерът на Кольо - да бяха го разписали на ТАВ - същата работа щеше да е. Кое точно не може да се напише в ТАВ-а от това произведение? Някои от вас не особено удачно асоциират ТАВ-овете с тия .тхт шитни, дето се въртят в нета, и младеж с дистър на 11 и лишен от слух и търпение да "изследва" написаното и чутото. Което абсолютно не е така! Аз казах. ХАУ!
TONY Отговорено Февруари 4, 2008 Отговорено Февруари 4, 2008 Я си сложете честно ръка на сърцето и си кажете - що за музикант съм и дали ще се справя изобщо (и доколко) без табове. (когато трябва да се извади чуждо парче). Изключенията, като доказали се тук музиканти и китаристи - Кольо,Ултрамега и други - това не се отнася за тях. Отнася се за хора,които се имат за експерти, а без табовете просто ще увиснат. Това , че ако някой си мисли , ако е измъчил някое ( някои ) парчета например на Металика по ТАБ е вече голяма работа - си е просто заблуда на разстежа ( не го отричам като такъв етап , обаче). Стана дивна дискусия ( и то втори път!!!) - за начин за графично-знаково записване на музика. Просто гледайте на него , като на такъв...
MrDeath Отговорено Февруари 4, 2008 Отговорено Февруари 4, 2008 ibanez не са се занимавали с друго до колкото знам японец/китаец (аз разлика не правя) внасял китари с марка някъв ибанез пабло ли къв беше испански нали после взел името и почнали да произвеждат собствени а относно късането майче има някви модели дето даже позволяват да се скъса струна и да продължиш обаче не съм сигурен може и да си измислям по-разбиращите ще кажат
Baby Thomas Отговорено Февруари 4, 2008 Отговорено Февруари 4, 2008 Ми аз така гледам. Точно затова не ми пречат нотите, нито ги отричам. Вие отричате ТАВ-овете. Аз не съм експерт (и никога няма да бъда), но съм вадил много песни по слух и съм си ги разписвал и т.н. и т.н. Това, че не съм ползвал ноти, а ТАВ проблем ли е? @Slide - много грешки във фактологията, вземи го гледай пак концерта.
fluti Отговорено Февруари 4, 2008 Отговорено Февруари 4, 2008 (Редактирано) Специално за txt табовете - аз лично ги предпочитам,много ми е по-лесно и по-бързо да ги чета. Освен това винаги като разучавам нещо слушам и оригинала (то обикновено съм го слушал десетки пъти и си ми звучи в главата така или иначе) заедно с таба - и ако някъде не ми звучи правилно това, което е написано си го вадя сам, съответно ако някоя пръстовка ми се вижда странна си я променям както ми е по-удобно. То само по таб много трудно ще изкараш правилно каквото и да било. Пък за скъсаната струна - нали имаше една история за Паганини, на който на концерт последователно му се скъсали три струни на цигулката и накрая довършил композицията на една струна (и много му ръкопляскали, съответно ) Редактирано Февруари 4, 2008 от fluti
Recommended Posts