Jump to content
Българският форум за музиканти

Какво мислите за свиренето на вход


Recommended Posts

По принцип ,НО само по принцип Петър е прав.

Абе човек що не го написа това по-рано да знам ,че мислим по един и същ начин. Признавам си че нямах толкова сериозни наблюдения как стоят нещата чисто теоретични и всичките ми размисли идват от опита.

НО (ето го пак НОто) Моци е прав за едно - това че тези правила работят в нормалните държави не значи че ще заработят тук. Съзнанието на хората е много далеч от това ниво(и на музиканти и на шефове и промоутъри).

Така че моето предложение е да започнем малко по-малко.

Нека първо оправим въпроса с клубовете. Защото групите които са пряко засегнати се знаем много добре кои сме. Нека седнем и да се разберем за някакъв минимум който ще искаме от клуба(да се научат че сиренето е с пари). Защото аз съм пробвал да предложа на клубове ако свирим през седмицата да започваме в 21.00 и до 23.30 всички да сме готови. Дет' се вика може да си хванем градски транспорт. Хората няма да се тревожат как ще станат за работа на следващия ден и като видят че някоя сносна група свири ще отидат. Обаче шефовете се дърпат(ей богу нямам представа защо) като се дърпат слагаме един минимум и ако се случи че група свири на вход ,но деня се окаже кофти взема този минимум.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, да приемем, че го има този синдикат.

Как ще накарате абсолютно всички изпълнители да приемат определения ви минимум? Какво ще правите с тези, които откажат и продължат да свирят за "стотинки"? Ще ги биете ли, ще викате полиция? (за второто трябва да лобирате за държавно регламентиране на минималното заплащане)

И как ще накарате публиката да търси качество, а не евтиния или "някой дето вече е известен, щото го дават по тв-то"?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@sa6tiat - Мони, Мони, човек от народа! Евала ти правя за тези думи! Не знаеш колко си прав, па макар и седнал (предполагам, че всъщност знаеш, щом си ги писал тези неща:) )!

 

И така. Тъй като така и няма нито един смислен, обоснован и ясно представен отговор по въпроса за синдиката, ще представя моето виждане, което се базира на това, което виждам в държава с музикален бизнес от около век (тоест от първите такива държави със законен и ясно формулиран музикален бизнес).

 

Музикален синдикат трябва да има. В него трябва да членуват всички хора, които искат да са професионални музиканти. В него ще може да членува всеки, който има завършено музикално висше образование. Отделно се правят периодични прослушвания за музиканти без образование, като те трябва да преминат през няколко различни "изпита" - теория, прима виста, стилистика, техническо ниво на владеене на инструмента и т.н. Говорим за единчни музиканти. Правят се прослушвания за формации (дуети, триа, квартети и т.н. до биг бенд), като тези от тях, които се одобрят също могат да членуват в синдиката. Формациите се прослушват в различни стилове, като репертоарът е работен. В крайна сметка синдикатът има един голям каталог от наемни музиканти - отделни инструменталисти, както и формации, които всеки, който има нужда от музикант/и може да наема. Организаторите на частни партита, коктейли, собствениците на клубове, барове и заведения, музикални театри, звукозаписните студиа, както и групите, които търсят музиканти, за да попълнят състава си са улеснени, тъй като с един разговор може да намерят това, което търсят.

 

Това ще осмисли музикалното образование в България, което в момента е в трагично положение поради няколко причини. Една от главните е вечната максима "Аз ще си уча ядрена физика , пък ще свиря по клубовете с банди и ще изкарвам кинти като музикант". Ще се появи и по-голям наплив от кандидатстващи във висшите учебни музикални заведения, което ще вдигне нивото на обучение, съответно на музикантите генерално. И така нататък....

 

Както става ясно целите на музикалният синдикат са да улеснят хората, които искат да работят като музиканти, а не тези, които се кефят да свирят. Формации и банди, съставени от хобисти и всякакви други караокета и т.н. си остават на самоосигуряване. Групи и формации, които искат да свирят авторска музика, или пък са непрофесионалисти свирят на вход (или както се договорят) на местата, на които могат.

 

Целта на музикалният синдикат не е да защитава правата на самодейните групи. Целта е да предлага работа на хората с умения. И когато на някой му потрябва китарист за единичен концерт - звъни на синдиката и те му предлагат няколко варианта. Всеки от музикантите има свое резюме, биография, както и препоръки (положителни или отрицателни) след всяка работа. Така се улеснява всичко около изборът по наемането му.

 

 

Това е моето виждане по въпроса за синдиката. Не виждам това как ще промени нещата за хората, които мрънкат в темата обаче.

 

Поздрави,

 

Петър

Пешо това дето си написал го имаше по време на комунизма като категоризация не е лошо стига да работи в наша полза.

 

Добре музикант къща ще храни ли или няма да храни?На мен ми се иска тази Българска реплика да изчезне защото до музиканта вече много често се поставя, художник и артист.Замислете се над това ,що трябва да ходят музиканти в чужди държави за да хранят семействата си тук?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Stringer,разбираемо е,че шефовете не искат да се свири от 9 до 11:30ч.Повечето клубове отварят най-рано в 7,а хората започват да влзиат към 9.Да речем до 10,10 и нещо повечето са дошли /през това време се консумира/,групата започва да свирим към 10:30 /през това време се консумира/,групата свършва да свири към 1-2 и повечето хора си тръгват след това,защото са дошли основно заради групата /и през това време се консумира/.По този начин времето,през което заведението печели от пиене около 6 часа,може и повече.Ако започнете да свирите по-рано и свършите в 11:30,повечето хора ще си тръгнат до 12.Така времето,респективно и печалбата намалаява близо двойно.Проста сметка.Но вече дали ти ще подвиеш опашка и ще се съгласиш с наложените условия,които не ви удовлетворяват, само за да спасите свиренето си е ваше решение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи, би било удачно някой, свирил доста, на много места, запознат с синдикалните особености на западни, северни и корейски дестинации да сподели. Другото е чесане.

 

Пешо, нямах предвид точно всеки да минава изпит пред комисия за миксо-лидийския лад, и нямах тайно предвид себе си като хабилитирван.

 

Аз повтарям. Дано ме прочетете. Като тръгне бизнесът, има търсене, пазар, предлагане, импресарски агенции, бързо-бързо ще се направи синдикат, въпреки че калните номера ще станат в пъти повече.

 

Но сега, в ерата на лирическия романтизъм...

 

Ква е ползата?

 

Ясно е, че ако свириш и искаш с това да пробиеш, ще правиш компормиси. Ще търсиш връзки. Ще правиш и ти на свой ред кални номера. / Всичко това се отнася до лирическия герой, не до някого конкретно/.

Ще правиш мили очи на тоя, мазни курбани, ходене по надути типове и алкохолизирани лелки с връзки, за да те набутат в някоя халтура, площадна, паркова, клубна, концертна.

Ако нямаш поне пет-десет участия на месец, и дори повече, за какво говорим? Синдикат, дето ще брани правата на група, свиреща три пъти на полугодие? А членовете й поотделно ще са участници в задругата на коларите, програмистите, поетесите?

 

Ако с това си изкарваш хляба, тогава ще търсиш освен завити пътечки и най-лекото съпротивление, и синдикални гаранции; които според мен не трябва да бъдат давани според някакъв ценз. Но тъй като съм нотно неграмотен, непрофи, пък и без скорошни претенции да завладявам "Пей с мен, сърце железничарско", едва ли съм най-безпристрастният.

 

Отделно, въпреки явната добронамереност на повечето, писали тук, все пак мнение, имащо повече тежест, и въобще, смисъл, би имало такова на човек, който си изкарва хляба с това. Ние, останалите, свирили или несвирили пред 2345235 души, сме с логичния статут на наблюдаващи.

Редактирано от sa6tiat
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Баси мамата !!!

От къде почнахме, къде отидохме :)

 

Искам да ви кажа нещо по темата и повече няма да пиша - който разбрал разбрал. Ако продължите с офтопика просто ще я затворя.

 

на музиканта трябва да му плаща ПУБЛИКАТА !!!

а не шефа на клуба, аменския поп, президента или филанкишията.

 

На вас всеки ви е виновен !! Като имате 2-ма човека публика - ще вземете 6 кинта - това е. Като имате 300 ще вземете 900!

Като не можете да убедите шефа на клуба, че ще му докарата повече клиенти от колкото хонорар ще ви даде - ваш си проблем. За това има хора, които свирят за без пари - клубовете са на чиста печалба от тях ако ще и да няма хора. Ето Пешо ви казва че дори в Щатите се свири на ВХОД !!! Там са я измислили тази индустрия!

 

Синдикатаи... що за глупости !!! Всеки си дърпа чергата към себе си: Да не ми подбиват цената, да не участват необразовани музиканти !?!?! ?

Чакайте малко бе !!! Ами ако беше така в момента нямаше да има музика!!! Колегата много добре даде пример с една изключително малка част от известни групи и изпълнители, които са музикално необразовани но са писали и ПИШАТ история!!!! Ми аз пък по тази логика искам да се нашрави едим синдикат на музикантите програмисти - все пак живеем във века на компютрите, който не е програмист - да си свири в къщи. Айде стига глупости!!! Пешо хубаво го каза за червените книжки ама после и той влезе в "комунизма".

 

Между другото преди време имаше такъв синдикат в България. По-старите от вас сигурно помнят. Аз членувах в него. Ми той не просъществува и 2 години ;) Познайте защо!! Само събираха членски внос. Ама по едно време вече нямаше кой да им дава :) Е така ще стане и с вашия имагинерен синдикат ако някой ден ( сигурен съм, че никога няма да стане това защото за пореден път доказвате, че сте много яки ама на приказки) евентулано се създаде такъв.

 

Казвам ви нещо за последно и повече няма да пиша в тази тема :P

 

Музиката е бизнес, който се подчинява на пазарните условия. Който може да влияе и да участвна в пазара - ИМА МЯСТО НА НЕГО !!

И вие няма да можете да го отместите с лозунги, синдикати и дипломи!!!! Свиквайте !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Stringer,разбираемо е,че шефовете не искат да се свири от 9 до 11:30ч.Повечето клубове отварят най-рано в 7,а хората започват да влзиат към 9.Да речем до 10,10 и нещо повечето са дошли /през това време се консумира/,групата започва да свирим към 10:30 /през това време се консумира/,групата свършва да свири към 1-2 и повечето хора си тръгват след това,защото са дошли основно заради групата /и през това време се консумира/.По този начин времето,през което заведението печели от пиене около 6 часа,може и повече.Ако започнете да свирите по-рано и свършите в 11:30,повечето хора ще си тръгнат до 12.Така времето,респективно и печалбата намалаява близо двойно.Проста сметка.Но вече дали ти ще подвиеш опашка и ще се съгласиш с наложените условия,които не ви удовлетворяват, само за да спасите свиренето си е ваше решение.

 

Идеята беше ,че през седмицата не е проблем клуба да отваря по-рано ,хората да идват по-рано и групата да свърши по-рано. Не е проблем че консумацията ще е 4часа а не 6часа ,защото ще има много повече хора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^^

 

 

КАКВИ ПАЗАРНИ УСЛОВИЯ!!!

От наша страна има. Конкурираме се. Едни свирят по-добре други свирят по-евтино ,едни кавъри ,други .... Абе дявол да го вземе защо аз и ти примерно трябва да се конкурираме ,а клубовете не! Само лазим в краката на разни хора които две ноти не са изсвирили през живота си шефове на клубове ,радиа ,фестивали ,водопади...

Защо не си уважаваме труда. Зарежи професия или хоби - ТРУД!!! ЗА ТРУД СЕ ПЛАЩА.

Клубовете са монополисти и ние за да свирим(хоби ,професия ,авторски или кавъри) правим какви ли не компромиси! Даваме си Г*****ТЕ!!! Кога и клубовете ще направят нещо! Да се свири по-рано през седмицата. Да направят тематични вечери че хората да знаят на какво се нахлузват.... много неща могат да направят но няма да ги направят докато не ги заставим ние!

Ядосах се ! Не ми се пише повече.

Ще се видим в клубовете с всички. Надявам се по-добри времена да настанат.

Редактирано от musicman
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ако имам клуб в него няма да свирят куцо кьораво и сакато за даги видят приятелите им, ще има някаква летва както и стилово ограничение.

 

Тони, много си прав, болшинството групи разчитат на 20-30-те им фена де се мъкнат вечно с тях, а собствениците на клубове си мислят, че правят оборот.

Трябва реклама, за която съм единствено съгласен да се удържа от входа. Този процент, обаче, отива за собственика, а групата си мисли, че е забила здраво и чака пак да я викнат следващия месец.

 

Затова всяка седмица гледаме едни и същи лица, защото на собстввениците на клубове не им се налага да влагат заделените от музикантите пари, а разчитат на групи, имащи постоянна масовка от 20-тина роднини, пък белким с тях дошли още двама-трима познати.

 

:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо не си уважаваме труда. Зарежи професия или хоби - ТРУД!!! ЗА ТРУД СЕ ПЛАЩА.

...... за труд се плаща, човек, когато има търсене и предлагане, когато има повече търсене от предлагане се плаща повече :) Това е пазара. Простичка работа. Аз съм мно'о добър в чесането на котки, то дето има една приказка удава ми се и с желание и афинитет го правя един вид, ама подозирам, че няма келепир да се хвърля на пазара с този бизнес, пък и търсене едва ли ще има. Та така.

Синдикализма иначе е готина работа теоретично за трудещите се, стига да има файда - т.е. синдиката като каже йок, съответно членовете да са казали йок, а не само управителното тяло така да си мисли и две на работодателя да му пука какво ще му каже синдиката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Силно се съмнявам , че в щатите се свири на вход,но там не съм ходил.Обаче съм ходил в поне 30 други ,бели държави и ви казвам,че никъде не се свири на вход , но пък има групи само през уикенда . Говорим за заведения,където се свирят предимно кавъри ,а какво се свири в клубовете в БГ ? Предимно кавъри. Те трябва и да си плащат , а за строго авторските групи ,които не могат да свирят кавъри , си има фестивали,купони и читалища и училища !

Да , признавам ,че синдикат , звучи тъпо , аз дадох идеята , но като минимум трябва да има някакво споразумение между бандите , повярвайте ми ,напатил съм се достатъчно , затова и поне от 4 години не свиря в БГ , но искам , ако реша да го направя , да не ми се изтъпани некъв цървул и да ми казва да свиря без пари , а да му платя не ще ли?

И не виждам какъв е проблема със споровете по темата ,нали за това е форум, нали в спора се ражда истината.

 

Приключвам по темата. Поздрави и успех на всички!

Иван

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен не ми пречат необразованите музиканти - всеки може да се опита...

Като отивам на прослушване си личи, кой може и кой не!

Качеството винаги се оценява!

А пък каквито и синдикти да има - не могат да ви спасят като излезете на сцената...

Така че я сядайте и свирете!!!

 

По-добре използвайте този форум, като начин за научаване на неща ново в музиката

или уплатняване на времето, вместо интензивно да киснете тук - като мен. Грешка!

Така вместо музиканти, се превръщате в писари.

Редактирано от Ивелин
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наистина ми се иска да НЕ затварят темата заради някое глуповато изказване.Тези които не искат да напишат нищо смислено,има говорилня там си пишете глупости колкото искате.

Редактирано от Mark Avrelii
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Johniebgood, какво имаш предвид с: ...а за строго авторските групи ,които не могат да свирят кавъри , си има фестивали,купони и читалища и училища. - Не ми е много ясно, защото трудно ми е да си представя група, която може да свири авторска музика, но не може да свири кавъри. ;)

 

В крайна сметка е ясно, че синдикат или каквото и да е май не може да има и да работи както трябва при нас. Но въпроса е да си знаем цената. Всеки може да прецени сам за себе си, колко трябва да му се заплаща труда, но нека поне не клякаме само, за да излезем на сцена и да се навиваме на някакви условия за без пари или за по 10 лв. на човек. Трябва да се вдигне нивото, за да накараме българската публика да ходи да ни слуша по клубове. Не да свирим само пред роднини и приятели. При една добре изработена стратегия и договорка между клубовете и групите съм сигурен, че това може да стане. За мен правилния начин е през седмицата да се започва свирнята в по- нормално време, за да могат хората да се приберат и да поспят за работа. В крайна сметка, ако на всяко едно участие влизат минимум 50 човека, дори да свириш на вход няма да си толкова на загуба. А пък много от групите имат потенциал да съберат и много повече от 50 човека.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.