Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено

Очевидно до разбирателство няма да стигнете,така че ви разделих темите.Някои от коментарите съм премахнал по моя преценка - моля,придържайте се към добрия тон занапред!

 

П.П. Винаги ще има недоволни,когато се стига до момента да се появи някой модератор с брадвата,така че от вас,потребителите,си зависи.

Отговорено (Редактирано)

Да си кажа и аз скромното читателското мнение: и двете части на темата са интересни (явно съм пропуснал екшъна и в момента виждам почти само ценни неща:hysterical:) и браво ви за познанията и ентусиазма да ги споделяте!

 

Пак в качеството си на скромен читател имам един въпрос и едно предложение:

- въпросът: можете ли да препоръчате някои добри според вас линкове за основно самообразоване на технически неграмотните (вярвам, че не съм само аз) относно лампи, транзистори, предусилватели, крайни стъпала и т.н. (ясно е, че всеки може и сам да потърси такива източници, ама за съжаление поне лично аз не мога да преценя дали са читави)?

- предложението: понеже аз (и тук вярвам, че не съм само аз), като чета тая тема, си оставам само с въздишките по стара и бутикова high-end техника, може-би било полезно да се стартира друга тема, в която пак разбиращите, виждалите, чувалите и пипалите много и различна апаратура да изоставят за момент иначе похвалния си максимализъм и да си дадат мнението кои (и защо) са добрите глави и комбота в range, примерно, до 1500 или 2000 лв., което според мен е максимумът, който средният член (сори за тавтологията:metalist:) на този форум реално може да си позволи.

 

П.П. Лично аз по разни причини не планирам да си купувам каквито и да било усилватели в близко и средно бъдеще, но мисля, че за доста други хора такава тема би била полезна, а и ми е любопитно примерно дали пък и евтинките all-tube комбота на Крейт не стават за нещо ...

Редактирано от sevenstring
Отговорено

Ако някой иска да се образова на темам лампи има един сайт който е предостатъчен.

http://www.aikenamps.com/

 

Нека уточним че комбото по принцип винаги е компромис - защо?

Защото имаме един open back кабинет с акустични качества клонящи към нищо (съпер много зависи от акустиката на помещението), ламповите комбота обикновена са шаси на глава обърната надолу - нарушено охлаждане , сътресения от вибрациите на говорителя (лампите са чуствителни към вибрации).

 

И на последно място да отбележа че хубавите неща са скъпи , и разни раклами като all tube , или клас A трябва винаги да се проверяват - защото маркетинга в 21 век няма граници , няма скруполи.

 

Прочетете сайта на Айкен за да разберете колко клас А е Вокса който Тони обявява за такъв......

 

Аз съм привърженик на простички неща - all tube без излишни цъкички и чекиики по тях - те обикновено помагат на музикантите да си намерят техния саунд и въпреки много функциалността си в последствие остават включени в едно положение до края на ползването им.

 

Най простичкия пример на горното е когато направих един distortion и му сложих опция за силициеви и за светодиоди - едно це ка ключе на предния панел.

Още след първите проби диста ми хареса само със светодиодите и тва ключе си стоеше включено винаги на светодиоди докато накрая не го махнах.

Отговорено
...

Защото имаме един open back кабинет с акустични качества клонящи към нищо (съпер много зависи от акустиката на помещението), ламповите комбота обикновена са шаси на глава обърната надолу - нарушено охлаждане , сътресения от вибрациите на говорителя (лампите са чуствителни към вибрации).

........

Е както знаеш има и изключения - т.е. и closed back комбо усилватели H&K Edition Tube като един бърз пример :punk_guitar:

Отговорено

Явно мистър Лео Фендер е родоначалника на китарното амп-строене и най-безсрамно е бил копиран впоследствие.

 

Супер интересна тема. Очаквам с нетърпение продълженията.

Отговорено

^Винаги има изключение за да потвърди правилото :punk_guitar:

 

За Crate - хвърлих един бърз поглед на V50

 

crateV50.jpg

 

На диаграмата се виждат солид стейт буферите за лууп , също солид стейт ривърба.

Хайде ривърба да го оставим настрана - но питам се аз това All tube ли е ????

 

Лично за мене All tube е ако по пътя на сигнала имаме само лампи нали ?

Ако се каним да ползваме различни ефекти в луупа ок - но проблем.

Но ако разчитаме на pure лампов тон от комбото - no way man.

Отговорено

Винаги си избирам обурудването с ушите,а не с очите(в смисъл,че слушам саунда,а не чета спецификации).Последния ми случай е, че си взех нов драйв(OCD Fulltone) в който няма нищо лампово и който по мое мнение е (макар и малко) по добър от ламповите драйвове в амповете ми(Меса Марк 4,Меса Студио 22 и Енгл Тъндър),както и от В-Туина на Меса скойто преди да го продам си имах редовно работа.Разбира се условието за драйва да звучи е ,да е включен в някое от гореспоменатите,а не в примерно Фендер ФМ.За мен чистия канал трябва задължително да е лампов,що се отнася до драйвове има много попадения между хай енд камиончетата(като T-Rex,TC Electronic,Fulltone и много други),както и между ламповите драйвове.Много хора свирят с камиончета,вместо(както и заедно със разбира се)с апаратурните драйвове и затова си има причина(различна от нисък бюджет имам предвид)

Отговорено

За да иам нещо съществено днес нека обърнем внимание на един друг гуро в тази област.

Мистър Reinhold Bogner на вашите екрани.

 

Богнер се занимава също с модове на маршал.

 

Първия му успешен продукт през 90 г. е триканалния му All tube premap.

Преампа му е безкомпромисен с типичната немска прецизност - напълно отделни лампи за всеки канал!

 

Нека разгледаме този преамп.

triple_giant.jpg

 

Хах гейн канала му е само с 4 триода и е много яно личи родствената му връзка с маршал.

 

Това е продукт за професионалисти с голям стаж които търсят двете противоречиви неща: добър крънч , но в същото време наличието на динамика и контрол над звукоизвличането.

(Aко погледнем нагоре 5150 е толкова компресиран и напомпан и толкова труден за контрол)

Всичко е въпрос на личен избор все пак - taste it and get it !

 

Впоследствие Bogner започва да прави цели усилватели :

Нека хвърлим око на преампа на ECSTASY

xtc_od.gif

 

Формулата с 4 триода е запазена - нещата са премерени с пословична немска точност - нито повече нито по малко !

Изчистен дизайн без претрупани неща и излишни ненужни финтифлюжки - абсолютна функционионалност.

 

Като заключение :

 

Bogner е нечовек - усилвателите му имат абсолютни целия аресенал функции които предлагат tube усилвателите !

В същия момент са стилни изчистени , съвършени!

 

Bogner не е за всеки - трябва да си надскочил летвата, оная граница на усещанията, да си постигнал хармонията с китарата, усилвателя и самия себе си .

 

Дими :P

Отговорено (Редактирано)

Илизате извън темата - отворете си нова със заглавие VMB - тази вече я цепихме веднъж.

Какво копира Владо ходете си го питайте от първа ръка.

 

Ако бяхте постнали Gregg - нямаше да имам нищо против.

 

ВMB - хайгейн и профи саунд - баба и космос ......

 

p.s. ^ горното да се чете VMB

Редактирано от metalhammer
Отговорено

Добре, явно темата за Вл. Б. я пропускаме. Мене ми е интересно Gregg кои ампове копира. Ясно, че е по желание на клиента, но ще ми бъде интересно да разбера примерно при досега иразботените ампове как стои въпроса.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.