valitchy Отговорено Юни 3, 2010 Отговорено Юни 3, 2010 Защо някой толкова известен ще краде музика? ок, а все пак - идолът на скептицизма, СЛУЧАЙНОСТ? Добре, има плагиати, има хора - "творци", лишени от въображение, които освен да имитират и да копействат, друго не умеят, но поради наличието на позиции, връзки и пари са на точното място и точното време и успяват на гърба на някой друг да придобият популярност по този начин. Както се вижда рано или късно истината излиза и не може да се скрие.То е доказано, водили са се и съдебни дела Недоумявам защо умишлено ще вплетеш чужда музика, ще я позамажеш малко и хайде - честито,моя е?! Дали тези хора, които така "композират" си вярват? - хем ми става смешно, хем е жалко. Цитирай
Yo The Real Отговорено Юни 3, 2010 Отговорено Юни 3, 2010 Нещо само Металика ви е на уста. Никоя от тези не е чисто основание да кажеш, че е крадена. Май за всяка еднаква нота са виновни. Признавам само, че Unforgiven II, колкото и да ми е любима, е от Maiden. Цитирай
Slide Отговорено Юни 3, 2010 Отговорено Юни 3, 2010 (Редактирано) ^ Ти ли точно казваш, че говорим само за Металика? Какво ненормално има в това, било то и в тема за крадени песни (плагятствани, по-скоро). Металика е една от най-популярните метъл групи, нормално е да бъдат намесвани за всичко и всякакви теми, свързани с този жанр. Пък и никой не ги напада и не твърди, че цялата им музика е крадена и че не стават за нищо друго, освен да копират други... Просто повечето минахме през периода, в който боготворяхме Металика и гледаме по-обективно на нещата. Пък като говорим за Металика: Тука става дума за видеото на Until it sleeps и дали са крали мотиви от друг музикален клип. Аз честно казано не знам. Всичките съвпаденията символизират неща, които са добре известни. Не е като да са взели някакъв патент. От друга страна пък някои кадри много си приличат, не само като идея. Който както иска да си го тълкува, аз не ги осъждам. По-скоро съм склонен да вярвам, че съвпадания има, може и наистина да са взаимствали, но останалото е изсмукано от пръстите. (Междувпрочем, песента е яка) Редактирано Юни 3, 2010 от Slide Цитирай
bassist Отговорено Юни 4, 2010 Отговорено Юни 4, 2010 Толко много страници и никъде нищо за любимото ми: БТР - Цвете От Луната https://www.vbox7.com/play:77930013 Elvis Presley - Suspicious Minds https://www.vbox7.com/play:95891114 Всъщност оригинала не е на Елвис, но слагам това, защото не помня името на оригиналния изпълнител Цитирай
Viper-X Отговорено Юни 4, 2010 Отговорено Юни 4, 2010 Приличат си единствено по началните рифове, но не мисля, че имат връзка Цитирай
bassist Отговорено Юни 4, 2010 Отговорено Юни 4, 2010 Да, те си приличат, ама твърде много си приличат според мен Цитирай
Yo The Real Отговорено Юни 4, 2010 Отговорено Юни 4, 2010 (Редактирано) ^Ти ли точно казваш, че говорим само за Металика? Guilty! Е добре, ама що пък никой не обърна внимание като пуснах примерно на Raining Blood рифа - който адски много прилича на кръстоска на Ride/Seek ? Колкото и да е обективно, не мисля, че на Джеймс и ко. им е първа работа да си краднат рифове. Или Linkin Park, дето What I've Done (всъщност тях сигурно ги мразите де, надали ви е направило впечатление) е Fade to Black в началото, ама изпълнено на синтезатор? Бърз пример за това колко може да е случайно едно "копиране" - Welcome Home. Това са арпежи на съвсем обикновени акорди. Трудно ли е да го изсвирят и двете групи?? И според 3-те кавър албума и още 812548125 трибюта в които са участвали, Металика не крадат каквото им харесва, а му правят кавър. Редактирано Юни 4, 2010 от Yo The Real Цитирай
sasog Отговорено Юни 4, 2010 Отговорено Юни 4, 2010 (Редактирано) Прав си, успя да ме убедиш, че за разлика от Металика, чиято работа не е да крадат рифове, Слейър с това се занимават - нещо повече..Те кръстосват рифовете на Металика, защото не могат да създадат собствен. Като цяло е трудно да бъдеш оригинален и да създадеш нещо несвирено...Наречи го влияние, но моля те, недей да изпадаш пак в крайности, ок? Редактирано Юни 4, 2010 от sasog Цитирай
Yo The Real Отговорено Юни 4, 2010 Отговорено Юни 4, 2010 Никога не съм те разбирал като ми правиш забележка да не съм краен. Сигурно защото не мога да се видя отстрани. И сега съвсеееееем крайно казвам, че реално търсим под вола теле всичките тук и са малко попаденията в темата, както отдавна каза Janick Gers, но пък никой не го послуша и т.н. и т.н., и както казах вече ако има съвпадаща нота (а пък ако съвпада и времетраенето...) - песента е открадната. Цитирай
MrDeath Отговорено Юни 4, 2010 Отговорено Юни 4, 2010 Добре де, аз пък казвам, че онова дето мязаше на интрото на ентър сандман си беше 1в1 и, че тва дето е на линкин парк няма грам общо с фейд ту блек. И ся кво прайм моето мнение срещу твоето, те хората му казват, да не се изказва крайно, той си знае неговото. А тва, че не можеш да се видиш отстрани е сериозен проблем, верно си уж малък, ама вече отдавна е трябвало да можеш да се виждаш отстрани. Цитирай
Yo The Real Отговорено Юни 4, 2010 Отговорено Юни 4, 2010 Като махна другото, защото не ме интересува, щом не чуваш приликите между Фейд и Линкин Парк, значи имаш сериозни проблеми със слуха... А за гледането отстрани, много добре мога да си се видя отстрани, само дето не виждам къде съм толкова краен. Мнението ми във форума е един текст, а в ляво пише "YO THE REAL", ако виждаш. Това значи, че мнението е МОЕ. За да не кажеш, че си противореча за гледането отстрани, имам предвид, че не гледам отстрани как би изглеждал всеки един мой пост. И пак, никой от тук не може да ми каже какво мога и какво не мога за годините си, защото само по тях съдите. ОК, пубер съм, тийн съм, явно съм дразнещ, ми нали си голям - тегли една майна и т'ва е. И обърнахме темата на разговор. Като толкова те дразня -> ЛС, да видя с какво съм пък толкова дразнещ. Цитирай
sasog Отговорено Юни 4, 2010 Отговорено Юни 4, 2010 По годините ти никой не би съдел, ако 95% от изказванията ти бяха по-сериозни. Така че остави тая работа. Първо обясняваш тук за някакво твое лично мнение, веднага след което заклеймяваш колегата, че има проблем със слуха, защото е изказал собственото си такова. Арогантността ти в последното изречение е последното, от което има нужда. И изобщо 'земи малко се стегни и като така и така знаеш че не си върха на компетенцията тук повече чети, по-малко пиши. Айде, и без лоши чувства... Цитирай
Slide Отговорено Юни 4, 2010 Отговорено Юни 4, 2010 (Редактирано) Аве я! Я вижте колко песни са написани (откраднати) от 4-те акорда на Джърни. (майтапя се... ся да не ме почнете) А иначе, честно казано не ви разбирам кво се палите, като се каже, че еди си кой откраднал (изплагятствал) песен от друг. Любим изпълнител са ви (група), ОК, ама чак пък толкова... Все едно сте им адвокати, които сядат да ни убедят, че не са крали техните клиенти. (Дори и да не са). Същото, както в темата за Гери Мур. Там си счупиха клавиатурите да убеждават в това, че не можело то така той да открадне песен, че приликата е много малка и тн. Честно казано не ми пука. Аз все още си харесвам Still got the blues, а и покрай скандала (ако мога така да го нарека) научих още една група (Juds Gallery), която ми хареса (от това, което чух в Тубата). Ако някой каже и докаже, че любимия ми изпълнител е откраднал най-големия си хит от друг, по-неизвестен, еми тъпо, ама ок. В крайна сметка аз ще харесват песента заради самото изпълнение. Това, че я е откраднал не значи, че трябва да спре да ми харесва. Редактирано Юни 4, 2010 от Slide Цитирай
L.K. Отговорено Юни 5, 2010 Отговорено Юни 5, 2010 Не съм чел нагоре, затова може нещо да повтарям. Когато ни се струва, че има "крадене", съществуват следните случаи: 1. Цитиране на част от чуждо музикално произведение. Доколкото знам за музиката специално се допуска цитиране на 2 такта 4/4 или 8 тона. 2. Цитиране на по-голяма част или взаимстване на цялото произведение, когато това е уговорено между изпълнителя (продуцентската компания) и носителя на авторските права. Това често остава скрито за драгия зрител/слушател. 3. Кавър на старото парче - пак с договаряне и с някакво ограничаване за запис, издаване, излъчване или живо изпълнение на концерт или в клуб. 4. Кавър без никакви уговорки - така, както често го правим в клуба. Всички знаят на кого е официалната версия (оригинала). 5. Откровена 1:1 кражба със запис, издаване и излъчване без никакви договорки с носителя на авторски права. В чалгата се случва най-често. Пример 1: Обаждам се на Васко Кръпката и му казвам "Пич, довечера ще изсвирим Кучето в кръчмата Куцата медуза. Нещо напреки?" Васко казва "Супер, ако мога ще мина да ви чуя". Пример 2: Обаждам се на Васко Кръпката и му казвам "Пич, издаваме албум с кавъри. Включили сме Кучето. Нещо напреки?" Васко казва "Вижте ся, пичове, тука си има носител на авторското право и ще трябва да се съберем и да се договорим". Пример 3: Обажда ми се носителят на авторските права на Кучето и ми казва "Господа, издали сте Кучето във вашия албум Клошарски песни, пък не сме се уговаряли. Ще си плащаме ли или ще се съдим?" Най-често, обаче, се случва да взема записа на музикалното произведение и да го пускам по радиото си, в кръчмата си, във филма си и други комерсиални неща без да си платя на авторите за това Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.