emosms Публикувано Февруари 5 Публикувано Февруари 5 Съобщение от модератор: Линк към оригиналната тема – цък Е чак толкова.. всеки (поне аз) си изказа неговите мохабети, чак ми се губи svet какво ще прави ... Транзисторен амп нещо. Даймбаг Дарел лампите ги подминавал отдалеч и ползвал торби с камиончета. Обаче,като свири добре и стават нещата. Въобще, двете са различни неща. Аз не само че не свиря (хванах да вадя нещо на баса и загубих интерес), не само че се зарибявам с техника (с посредствени познания по електроника), и то направи сам измишльотини, ами забих в изцяло страничен проект - помощен за направи сам проектите... И къде е смисъла, къде остава свиренето и музиката в цялата работа... 😀😀😀 2 1 Цитирай
Koobenot Отговорено Февруари 6 Отговорено Февруари 6 @Ламби Бейби Томас ни бъзикна, не го приемай на сериозно ... On 2/5/2025 at 5:26 PM, emosms said: Даймбаг Дарел лампите ги подминавал отдалеч и ползвал торби с камиончета. Обаче,като свири добре и стават нещата. Тоя пък тон специално, пари да ми плащаш няма да го търся ... по-жужащо, сборджийско и примитивно звучене на дист няма, направо Боз Метълзоун в Бери амп 1x12" ... но трябва да си призная, че Даймбег е автентичен музикант, въпреки изцъкленият му тон ... май трябва да направим отделна тема за възможно най-гадния тон променил историята на музиката ... On 2/5/2025 at 5:26 PM, emosms said: Аз не само че не свиря (хванах да вадя нещо на баса и загубих интерес) ... Ако ти представлява житейско терзание, поеми ангажимент към други 3-4 човека и направи банда, гарантирам ти, че всички съмнения за несвирене се изпаряват в мига, в който се осереш до уши (с извинение) на репетиция и отидеш неподготвен ... 2 Цитирай
emosms Отговорено Февруари 7 Автор Отговорено Февруари 7 (Редактирано) Аз по-скоро се учудвам, как вади толкова ясен и чист тон (може би, защото свири чисто...), включително и на живо. Рандал амповите от клипа може би са лампови... И определено може да свири, и най вече да измисля интересни сола, за разлика от мега бездарния и посредствен Кърк Хамет 😄. И китарата му звучи и пробива по добре от уауа омазаните бъркочи на Хамет, да речем защото няма втора китара да маже отзад, ама не само за това. Редактирано Февруари 7 от emosms Цитирай
svet.k Отговорено Февруари 7 Отговорено Февруари 7 Обикновенно най бездарните музиканти свирят в най влиятелната метъл група на света. Цитирай
Ламби Отговорено Февруари 7 Отговорено Февруари 7 Кърк Хамет е член на най комерсиалната група в рок музиката изобщо.И аз съм наясно,че всеки съвременен китарист може да е по добър в музикално отношение,но никога няма да прави по сто концерта на година пред пълни стадиони с билет 200 евро примерно в продължение на 40 години и не се знае до кога.Алекси Лайхо примерно беше виртуозен китарист но никога не е пълнил стадиони. Цитирай
emosms Отговорено Февруари 9 Автор Отговорено Февруари 9 (Редактирано) Нямах намерение злобно да плюя Хамет, Металика си е металика, един вид industry standard. Но още 90-те лично аз се ослушвах за нещо по-интересно като звук и композиции. Металика омръзнаха, че и започнаха да свирят кънтри (и то не много добро... 😄). Та само за референция, Дарел свири хубави сола, с градация, от мелодичен блус рок до брутални шредове, модерно ползване на флойд. И то не самоцелни и досадни шредове, като неокласиците и разни свирачи на супер предвидими скали и арпежи от упражнения за загрявка. Та и солата им звучат интересно колкото упражнения,ако да ги свирят чисто и бързо 😄 И всичко това с транзисторен амп .. Редактирано Февруари 9 от emosms 1 Цитирай
Koobenot Отговорено Февруари 9 Отговорено Февруари 9 @emosms @svet.k @Ламби Понеже почнахме да пишем офтопик, реших да сцепя темата, нека онази си остане техническа. Присетих се за едно клипче, дето Ола-та сравняваше две EQ-та за постигане на тона на Деръл: 2 Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Февруари 9 Отговорено Февруари 9 (Редактирано) Извинявайте за офтопика, но заглавието е симпатично. Никога не съм пробвал рига на Даймбег, но е наистина забележително как звучи толкова добре с целия този нацепен транзистор. А колкото до Хамет - той може да не е върха на композициите и да има дни, в които не свири много технично, но твърде малко китаристи свирят по начин, който да може да го замени в група като Металика, където един фин прецизен музикант може би ще стои чуждо. Освен това, неговото свирене звучи живо, като че с някакъв малко тревожен или ентусиазиран младежки устрем, което пасва много добре на музиката, която е по-сурова и може би сериозна по един характерен за Металика начин. Редактирано Февруари 9 от Evtim Djerekarov 2 Цитирай
emosms Отговорено Февруари 10 Автор Отговорено Февруари 10 Последния албум беше приятна изненада. Все едно слушам старата металика, все едно точно така трябва да са парчетата и точно това съм очаквал, дори все едно съм ги слушал... Но в периода, в който се интересувах от музика повече, бяха почнали да правят една смесица от боза с л*йна, нещо като обложката на Load (май), но кафяво и бежово като цветове по-щеше да подхожда. Голяма черна точка и трудно за прощаване предателство. Ако вземем друга група от онова време, която не изневери на стила, а се развиваше и подобряваше саунда, та до днес, Cannibal Corpse, авторитета на металика ми се струва компрометиран 😄 Цитирай
emosms Отговорено Февруари 10 Автор Отговорено Февруари 10 П.п. на domination, където ползва малко уа, ми се стори че ползва един трик (само предполагам). Уа-то се оставя на крайно високо положение, което премахва омазващите ниски преди драйв/ дист, и после тона на ампа се наглася спрямо тази бленда, за да не тънее в ниските. Съответно, като раздвижиш уа-то си имаш и уа уа.. Експериментирал съм с това,за да изкарам някакъв харесваш ми тон от зуума. Има значение какъв е тоналния диапазон на уа-то (в случая емулирано от процесор). Цитирай
Ламби Отговорено Февруари 10 Отговорено Февруари 10 (Редактирано) Като стана въпрос за Металика преди десет години в Берген имах цял ден преди полета и седнах да пия кафе в Хард рок кафе каквото и да означава това.На една малка плочка над масата се мъдри надпис тук свириха Металика.Кафето е с 15 маси за двама човека и е на самообслужване.Попитах бармана това някакъв майтап ли е?Отвори един шкаф и извади негови снимки с Клиф Бъртън и компания.Каза също,че са дошли с автобуса само с по една китара.Наели са обурудване и барабани от магазина и са си тръгнали пак с автобуса.Така де началото е било изключително трудно. Редактирано Февруари 10 от Ламби 1 1 Цитирай
Koobenot Отговорено Февруари 10 Отговорено Февруари 10 ^ Това ме подсети за едно от последните интервюта на Еди Ван Хален (светла му памет), дето разправяше как отначалото са се скъсали да свирят градиснки партита, забави и местни клубчета и рече така: "Можеше да ненавиждаш Ван Хален, но нямаше как да не си чул за тях" и така ... бая труд и посветеност е било, със сигурност. 2 Цитирай
TONY Отговорено Февруари 11 Отговорено Февруари 11 Винаги съм бил фен на Даймбег. И ме кефи транзисторният му тон. След него цяла сьория метъл китаристи, звучът досъщ, като един и няма нужда да им уча имената. Накратко - имат един и същ тон, опитвайки се да звучат, като Дайм, но с лампови ампове на Еди Ван Хален. Ето наместихме и Ван Хален в темата, смислено. Разликата между ЕВХ и всички метълисти с як тон е, че Ван Хален е китарист на китаристите. И има характерният си браун тон. И характерното си музициране и характерното си солиране и характерното си композиране. А онези хиляди, стотици хиляди джъгаджъга китаристи ( разбира се много добри) са всички, като един с ампове 5150 или ректифайъри. Но колкото и да са добри, има ли смисъл да им помня имената.? Естествено, отговорът е не. Но не е и само до китаристите. Цялата продукция е унифицирана. Новите банди звучат супер яко, ама може и да не забележиш, че албума на бандата Х е свършил и ютюб върти вече бандата Игрек, докато си вършиш нещо на компа и не следиш прозорецът на ютубата ( естествено говоря за унифицираното звучене на днешните банди по стилове). 1 Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.