Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено
6 hours ago, svet.k said:

Добре е усилвателя, по малък е от обикновенните като размер. На колоните съм им сменял басовия говорител с широколентов. Просто обичам по напомпан звук. А и както казах го настройвам със специално тест сд. С директ мониторинга ( елеминира екю то) просто е по слаб звука и има юного високи. Хайде да не бъркаме електрониката с акустиката, защото това са 2 различни дисциплини.

Усилвателят най-вероятно си е добре, наиситна. Факт е обаче, че тази характеристика е странна. Това, че има много високи с директ мониторинга (ако разбирам правилно се проявяват като закачиш широколентовите колони) е симптомп, че или широколентовият говорител, който си сложил е по-нисък като децибел от пищялката (предполагам са двулентови, широка лента + пищялка) и затова високочестотния пробива, или широколентовия има някакви падове на честоти, образува честотни дупки и високите преобладават. Обикновено едно класическо двулентово пасивно озвучително тяло разполага със следните компоненти:

  • широколентов говорител - да речем свири от 50Hz до 5kHz и после започва да спада
  • пищялка която да кажем работи от 3kHz до 20kHz
  • пасивен Butterworth филтър от втори/треди ред най-често за широката лента
  • пасивен Butterworth филтър от втори/треди ред най-често за пищялката

Обикновено инженерът подбира така разделителните честоти на филтрите, че да има минимални падове/загуби на честотите и с филтри от по-нисък ред да се получи препокриване, например:

image.png

Това при положение, че и двата говорителя са с близки стойности на чувствителност – обикновено варират от 90-100dB SPL. Хайде да гадаем какво може да е станало при теб като си сменил широколентовия:

  • новият широколентов говорител да има по-нисък SPL от басовия и да преобладава пищялката
  • широколентовия да е изпъстрен в областта на високите среди със спектър и затова да ти излизат много високи
  • малко вероятно, но възможно, ако басовият е свирил до по-висока граница от текущия има падове на честоти и пак преобладава пищялката

При всички положения, само с тестово CD няма как да се разминеш. Независимо дали пуска frequency sweep или розов шум, трябва да се премери с кондензаторен микрофон + спектрален анализ каква характеристика се получава след правилно подбрани компоненти, за да може и честотните корекции от EQ хем да са малко, хем да звучи по-реалистично. За компютър знам, че има SMAART, за съм ползвал все аналогови класически анализатори, като например JVC EQ SEA-80 Graphic Equalizer with Spectrum Analyzer. Трябва все някога да седна да си поиграя какво може да прави SMAART + аудио интерфейс за измерване, на времето се увенчах с провал, ама явно и толкова съм разбирал тогава, пък и бях с една вехта M-Audio карта ... както и да е. Единствено тогава след измерване може да се констатира какво и защо се случва и да се търси проблема.

Лично според мен, ако свириш с 112-то карай на direct monitoring и направи bypass на цялото EQ, защото се получава следната сценка:

китара -> лампов преамп с EQ -> EQ от процесора -> EQ на преампа на стъпалото -> колона 112

Еми, имаш 3 различни EQ-та при това сложени едно върху друго + две нива на предусилване ... много е, поне ако можеш да изгасиш това на стъпалото, ще е супер. Аз даже бих направил още по-опростен тест, а именно:

китара -> лампов преамп -> стъпало с директ мониторинг -> колона 112

Така ще вкараш минимални честотни корекции и при нужда можеш да си направиш тона от преампа. 

1 hour ago, emosms said:

Нещо става с високите обаче, въртят като phaser. Изкривяването им също звучи различно, малко по-сухо.

Дефазиране на микрофоните – ако слушаме динамичния + кондензаторния със сигурност се разминават по фаза. Погледни VST-то MAutoAlign, гарантирано ще изчисти дефазирането. 

Иначе като цяло блендата като че ли е по-събрана от предишния опит, но според мен ако опростиш веригата ще се получат още по-добри резултати! ;) 

  • Отговори 125
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Отговорено (Редактирано)

^^Не е това. Реших да проверя какво отива към говорителя, пуснах каб сим и на слушалки от усилвателя. Имаше адски много клипинг. Намалих пресета на проца на 30 % и сега се чува нормално. Интересното е че един от любимите ми IR - и звучи по доста идентичен начин с Блекбърда на кабинета. Сега като гледам има и много среди, явно ръчкането ще продължи, но възможностите за корекции са доста.

Редактирано от svet.k
Отговорено

Тоя битов усилвател е с входна чувствителност 0,775 Волта и входно съпротивление 1 КОм. Изхода на електрическа китара може да достига до 6.7 Волта !!! и иска входно съпротивление от порядъка на 10 - 100 КОма. Затов "тънее" звука и е крив на макарон. Не става с битов усилвател да се вади китарен звук, особено в наши дни, когато има всичко, и то на достъпни цени. Иначе става родната поговорка  : "С пръдня боя да правиш"...

Отговорено

^ Е той човекът за вкъщи нещо компромисно иска, колкото да се чува чат-пат "джът", аз също съм на мнение, че дори най-евтиното китарно стъпало на Харли Бентън ще джътка по-добре от тоя HiFi усилвател ... ама нека първо опита да му изцеди максимума, без да изпуши нищо ... :greenball:

Отговорено (Редактирано)
5 hours ago, svet.k said:

Нещо такова търся като тон: https://voca.ro/14ih2LeZ2SfK

Включих още един кондензаторен микрофон, сега е по близо до оригинала както се казва.

Е тва през hifi усилвателя и колоните ли...

Помня с разни зуумове, в каквото и да ги включиш си ставаше неговия си саунд, ама по принцип резачка не е много работа през hi fi или PA, най-малкото заради пищялките.

Чист саунд и баскитара по-става.

Пиши чейна към тея семпли, с някакви бележки за всяко звено, примерно:

Преамп (някви настройки) -> процесор (ефекти/ настройки) -> (ако не е от line out) усилвател/ стъпало -> говорител/ кабинет -> микрофон и разположение

Редактирано от emosms
Отговорено (Редактирано)

Аз за това искам да си спретна домашно комбо (въпреки че не свиря), като за разкош ще му турна fx loop с dry/wet mix да си играя с процесора.

Иначе колкото по-сложно, толкова повече ще се занимавам с настройки, вместо свирене...

А само процесора... (последен и предпоследен модел на малките зуумове) - еинствената гейн бленда дето ми харесва е с фиксирана бленда на уа, да прави нещо като high shelf преди изкривяване и амп симулация. Друго НЕ става. Мазал. След това има post EQ да върнеш плътност в ниските. Така ми мяза на истински амп и дори реагира добре на намален volume от китарата. В общи линии един мязащ саунд, колкото и от един амп.

И не съм убеден, че каб симулация + истински кабинет е лоша комбинация... 

Твоя е бая по advanced процесор откъм симулации на кабинети, IR, но щом ползваш преамп, кривилника май пак не е баш...

Редактирано от emosms
Отговорено

То аз само за каб сим и ефекти го ползвам, не знам за кой път го казвам и също че целия чейн е описан подробно навсякъде, ама кой да чете :) Никва опастност няма за нищо от веригата, споко. Саунда се промени драстично след последната важна интервенция. Мога само да кажа че отвява отвсякъде почти всички практис комбота (които съм имал или чувал) Който го е страх да експериментира да не ходи в гората 😀 Случаите в световната рок музика бликат от подобни експерименти! А сигурно и не само рок. Който не е съгласен да си купува сандъци с щампа и всичко е ок.

Отговорено (Редактирано)

Ми не разбрах последния семпъл дали е през hi-fi колоните или не...

Аз hi-fi уредбата бих я оставил изцяло за музика, за play along/ бакинг трак.

Така full range на уредбата ще си се ползва по предназначение, ще си има обем и бас за бакинг трака и всичките му акомпаниращи инструменти.

А китарата през комбо или кабинет за китара. Така хем ще си максимално близо до реална ситуация (твоя звук през китарната уредба), хем съпровода ще ти е hi-fi качество, хем ще се изненадаш колко добре може да звучи чисто акустичния микс от твоя малък домашен саунд, с висококачественото аудио от съпровода ;)

И за микса просто бараш врътките на гейн, EQ и мастър волюм - физически врътки, инстант корекция, не да ровиш в някакви безкрайни менюта на процесори.

Редактирано от emosms
Отговорено

Какъв е смисъла да се записва звук през хай фай колона? И къде се слага микрофона в случая, на басовия говорител, на средночестотния или на пищялата?

Отговорено (Редактирано)

Има една наука - викат и акустика и електроакустика. Та според тия британски учени  "измишльотини" завука при многолентовите озвучителни тела се формира при определено разстояние от центровете на отделните високоговорители - затова и при професионалните монитори си има написани минималните разстояния за слушане. В случая, за да се запише китара през HiFi озвучително тяло, микрофона ще трябва да е на разстояние поне 1 (един) метър от излъчвателите. Само че, тогава влиянието на стаята става огромно, (освен ако не разполагате с anechoic chamber, но тогава нямаше да водим този разговор :) )и не е точно ясно, какво се записва. Поради тези (и ред други) причини, подобна практика не се е наложила в мейнстрийм рекординг сферата. Вместо това си има разработени с десетилетия практики да се използват (чудно, защо ли) китарни усилватели и китарни озвичителни тела. В днешно време - практически са изместени от импулсите...
А иначе експериментите със звук никой не ги е отменял. Само дето е хубаво и да се поназнайва защо и как и какво се цели при експеримента. Иначе става ...(вж. по-горе моя пост)

Редактирано от presly
Отговорено

Казах го саркастично за хай фай колоната, ако си постигнал ленеен тон, който ти харесва, какъв е смисъла от запис през нея? Чух тук много графики, данни, омове, кондензатори и т.н. Това което постигнах на този етап ме удовлетворява, докато не избера по горе описан амп. Още повече че сега имам безброй варианти за модулиране на звука. Благодаря на Koobenot за ценните насоки и за това че стоя в темата от самото начало.

Отговорено

^ Благодаря за вниманието. :) 

14 hours ago, svet.k said:

Какъв е смисъла да се записва звук през хай фай колона? И къде се слага микрофона в случая, на басовия говорител, на средночестотния или на пищялата?

Отговарям съвсем несаркастично – при акустични замервания се прави именно това, но поне на метър разстояние, както и спомена колегата @presly. Ето по-подробно клипче по темата.

Гениалният Дейв Рат също прави и някои интересни замервания на слушалки.

 

Отговорено (Редактирано)

Ръгни едно лампово радио ако намериш, ползвай го като стъпало 😄

Навремето ползвах едно с двутактово стъпало, махнах му обратната връзка (negative feedback), и определено беше достатъчно силно за репетиционна. С 12'' широколентов. Нямах нерви и желание да се занимавам с преампа, и вадеше само клийн, с доста, ама доста бас.

А със сигурност беше под 20 вата.. да речем 12-14 макс.

За вкъщи всякакво радио ще ти свърши работа, еднотактово стъпало (масовите радювца) е достатъчно силно.

FX луупа ти е процесора между преампа и стъпалото.

Редактирано от emosms
Отговорено
2 hours ago, emosms said:

FX луупа ти е процесора между преампа и стъпалото.

Неговия проц като гледам FX Loop няма, така че при какви импеданси ще работи това ... Божа работа.

image.png

Иначе идеята с ламповото радио не е лоша, но надали ще му свърши работа. Пробвал съм на времето, но вади по fuzzy/vintage/прегорял тон без много стегнати ниски, колегата иска да свири метъл ... Предвид смешните цени на гореспоменатите ампове/транзисторни глави според мен не си заслужава, но всеки сам си преценя ... :) 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.