Ламби Отговорено %s в %s Отговорено %s в %s Е то всяка лампова стотарка ще звучи така без никакви допълнителни кутийки.Даже и да се запише нещо,както казвате идва ред да се изсвири на живо и там без минимум обурудване няма как да стане.Подхода ви е грешен според мен. Цитирай
Koobenot Отговорено %s в %s Отговорено %s в %s И да и не. Да, на живо звучи по сурово, но честотите може да се манипулират или графични EQ-та или в граден такъв както е при Mesa Boogie апаратурите ... въпрос на преценка е. Факт е обаче, че сега тонът на колегата звучи по-убедително от записът му с предишния гиър. Цитирай
svet.k Отговорено вчера в 11:03 Автор Отговорено вчера в 11:03 Има време да ръчкам тона, наистина е суров и ярък, но не съм ползвал нищо почти от процесора. Малко ревърб и е кю мисля че ще свършат работа,защото липсват среди а съответно те ми са докрай на ампа и преампа. Кокото до на живо ползвам преампа и проца за каб сим и дилей примерно. Централен нападател Това което търсим сега е нещо за вкъщи. От всичкото изказано до тук се насочвам към транзисторен амп с ф екс лууп или поне лайн ин, 12 инчов говорител и да е поне 30 вата. Другия вариант е лампов амп 1 ват. Цитирай
Koobenot Отговорено вчера в 14:08 Отговорено вчера в 14:08 По-добре транзистор, лампата да й излезе душата иска винаги яко бой. Разгледай също FRFR кабинети, които очакват пред себе си проц/предусилвател, като тези например ... идеята да си сложиш IR-и на каквито ти харесва кабинети и да си ги сменяш, за метъл може един да е подходящ, за клийн хави друг: https://www.thomann.de/de/harley_benton_harley_benton_g112a_fr.htm https://www.thomann.de/de/harley_benton_frfr_112a_guitar_dsp_monitor.htm Иначе от класическите наистина трябва да разтършуваш, кое комбо с FX Loop ще се хареса с проца/преампа. Това със CD IN/Line In аз лично не бих го гледал, трънлива пътека е и несъгласуванията на нива/импеданси само ще ти ядат тон. На тия FRFR якото им е, че обикновено имат и 1" пищялчица и разни акустични/клийн китари ще излезнат в хубав спектър. 3 hours ago, svet.k said: Има време да ръчкам тона, наистина е суров и ярък, но не съм ползвал нищо почти от процесора. Иначе като му правих ремонт, добавях верно ниски и високи среди, горе-долу да излезне ... но това е просто като проба, в микс или на лайв ще иска още донатъманяване Цитирай
svet.k Отговорено преди 11 часа Автор Отговорено преди 11 часа 21 hours ago, Koobenot said: По-добре транзистор, лампата да й излезе душата иска винаги яко бой. Да, затова продадох 3 лампови ампа. Но ако е 1 ват и се ползва един трик става. Писъл съм тук за това - е кю с волюм контрол в fx loop-а. Хем намаляш драстично силата на звука, хем дооформяш тона. Даже наскоро ми попадна един клип, където човека си беше направил педал само с потенциометър и два три резистора и го ползваше в 100 ватова глава. 1 Цитирай
Baby Thomas Отговорено преди 9 часа Отговорено преди 9 часа [/rant on] ЕКю или друга джаджа за усилване/намаляне на нивото е същото като Master Volume, какъвто имат (почти) всички (съвременни) усилватели. А нямащите най-вероятно нямат ФХ Лууп. FRFR колоните са маркетинг и пари на вятъра. По-добре мониторна колона. Графичното ЕКю на Меса знаеш ли защо е там? Да коригира малоумния дизайн на преампа. [/rant off] 1 Цитирай
svet.k Отговорено преди 7 часа Автор Отговорено преди 7 часа Мастър волюм нямат много от усилвателите, камо ли практис такива. Говоря примерно за Marshall Dsl 1, който имах в предвид по горе. 5 ватовата серия също. Според мен при тях пауър ампа е на макс и това което регулираш с волюм нобовете е силата на преампа. Цитирай
Koobenot Отговорено преди 5 часа Отговорено преди 5 часа 4 hours ago, Baby Thomas said: Графичното ЕКю на Меса знаеш ли защо е там? Да коригира малоумния дизайн на преампа. Да ти кажа честно ... не се бях замислял. Прав си, ако преампът е добър, не му трябва кой знае какво и при контроли около "12 ч." трябва да звукне окей. Ся, ако става дума за бас китарен амп, там имаш EQ да са ти окей различните струни като баланс ... макар че според мен ако адаптерите са окей и сетъпа на баса е добре (с подбрани струни с подходящ string tension) ще има минимална бъзикня на EQ, но все пак ще присъства някаква. При китарата обаче ако всичко е напаснато, вярно такова EQ като на Меса не ти трябва. Ся, нищо че Бат Жони го ползва активно де ... макар че тука вече играе и endorsement пиниз ... 1 Цитирай
Baby Thomas Отговорено преди 5 часа Отговорено преди 5 часа Еми то това е то Master Volume-а. По-старите и/или едноканални ампове имат само Preamp/Gain/Volume, който е доста напред във веригата и редуцира сигнала който се подава след първия триод на всички останали. В резултат когато въпросният потенциометър е на ниски нива нямаш почти никакво кривене, защото не минава достатъчно голям сигнал, за да накара лампата да криви/компресира. В резултат или свириш тихо и на клийн или ако усилиш, за да излезе гейн, става (често) непоносимо силно. В по-модерни времена решават да сложат допълнителен Master Volume контрол, който в известни граници да помогне за това. Това е същия потенциометър като онзи горе (като принцип на действие), който регулира нивото на сигнала след преампа и преди крайното стъпало. Такива са сигурно 95% от съвременните ампове, включително посочените от теб. Съществува и друг тип MV - PPIMV, който седи след последната предусилвателна лампа, разделяща сигнала към двойка/четворка крайни лампи (в такива с една крайна не знам дали може да се сложи този тип). Файдата е, че може да изкараш още някой процент кривене и от сплитер лампата. Такива ампове фабрично се срещат доста рядко. Едит: Забравих да спомена, че ФХ Луупа почти винаги се намира до MV и няма разлика дали ще завъртиш вградения потенциометър или ще сложиш външно в луупа нещо, което ще прави същото (ограничаваш нивото на сигнала към крайното стъпало). 1 Цитирай
Koobenot Отговорено преди 4 часа Отговорено преди 4 часа От всичко написано и на мен ми се струва, че хибрид (лампов преамп + транзистор крайно стъпало) е най-подходящият вариант за колегата, и в FX Loop (или между преампа и крайното стъпало), може да си го бъзика както иска с EQ. Чуя ли крайно лампово стъпало, в главата ми веднага изниква думата "врява", че да звукне като хората, независимо колко вата е ... ако не се лъжа @Baby Thomas беше правил едни експерименти да прави лампово стъпало "десети от вата", с цел да измами физиката, хем да има обем, хем да е тихо ... ама нейсе, не мина номера ... Цитирай
emosms Отговорено преди 3 часа Отговорено преди 3 часа (Редактирано) Не прочетох цялата тема, но за следващ проект (за домашен китарен амп) замислям следното: - бях купувал 8" мидбас куче марка. Единственото което гледах е цената и да не е с гумена гофра, а хартиен. Като екстра гледах да е с алнико магнит, но не открих нищо интересно по продавалниците (към тогавашния момент). Или доста скъпи неща за хайфи проекти, или тотален скрап, който ще ме е гнус да прибера у нас, камо ли пари да давам за него. Ново производство в общи линии няма, така че отпадна. Като 'бонус' към ниската цена идва слаба магнитна система и ниска чувствителност - 88db/ 1w. - еднотактово крайно стъпало около 2-3 вата. Такива чаркове имам - лампи, изходен траф. Разбира се мастър волюм преди крайното стъпало, задължително EQ след преампа. Сромни 5 ленти, да може да напомпаш бас (ако искаш) и да моделираш средите на воля, вместо да сменяш говорители, адаптери и китари като изоглавен😄 За EQ ти е достатъчна една лента среди, но да е параметрик - да си местиш лентата. Това съм го пробвал със соло китара, процесор и ...бас комбо. Като си избереш честота на средите може да изкараш доста различен саунд, но с отделни врътки за няколко фиксирани ленти според мен е по интуитивно и лесно да правиш корекции. За средите може да се получи доста интересно, ако корекциите са някъде вътре в преампа, но става сложно за изпълнение Ако тази мощност (да речем 3 вата), в комбинация с ниско чувствителния говорител идва много, може да се спретне един L - pad (атентатор) да я бутне на 1/2 - 1/3 за говорителя, като пак товари лампата, и за такива мощности ще е лесно. С един ват изходна мощност и ниско чувствителен говорител мисля че ще може да жулиш вкъщи на съвсем приемливи нива. От гледна точка на говорителя, експеримента няма да ти коства особени средства 😊 Редактирано преди 3 часа от emosms Цитирай
Koobenot Отговорено преди 3 часа Отговорено преди 3 часа ^ За жулене, ще жулиш. Ако се разчетеш и по другите теми ще разбереш, че каквато и да е лампата, за да й излезе душата трябва да е надута, пък и 8" говорител обем не вади. Няма как да измамиш физиката. Но все пак, майстори де, то всеки явно трябва да си мине през тази трънлива пътека ... Имал съм няколко опита да измамя физиката, като например: ако източникът е ялов, ще сложа 5-6 ексайтера и ще звукне като хубав сорс ... провал, просто добавяш шум от различно естество с нови фазови изменения, нищо не ремонтираш в крайна сметка един високочестотен говорител ако не свири добре, ще му подам +15dB и ще звукне като висок клас Electrovoice ... отново провал, че даже и го изгорих говорители с висока мощност и ниска чувствителност, ако ги напъна от стъпало, ще свирят силно ... пак провал, просто кривят ще си купя процесор от 150 лв. и ще звуча като Стиви Рей, щото вътре има неговия амп ... отново провал, и не толкова заради проца, ами щото ми липсват едни 300 години китарни упражнения ще измамя системата, като пропусна години вложени в учене, упражнения, размишления, изводи, горчив опит и отдаденост ... това няма да го коментирам, на всички е ясен резултата Та така, заблуди в този живот бол, но както повтарям според мен всеки трябва да се опари и да разбере за себе си. Докато не сбърка човек, трудно схваща, се оказва ... Цитирай
emosms Отговорено преди 3 часа Отговорено преди 3 часа (Редактирано) 12" ще ти извади обема и пълнокръвен саунд, 10" вече е компромис, но тези неща за вкъщи НЕ стават! Когато си играя с бас комбото (1х10") вкъщи е усилено на 1 или 2... Всъщност това комбо, и то за бас китара, може да се ползва в малка репетиционна с истински барабани! (На ръба, но става) 8" говорител също е голям за вкъщи. (Според мен). Дори мислех да ползвам малки винтидж елипси от стари радиа и телевизори, но ако в концепцията има EQ и искаш да напомпаш бас при ниски нива (заради кривите на Флетчър, физиологичните възприятия на различните честоти при ниски нива), може да ги изпърдиш .. В случая идеята за 8" ниско чувствителен говорител (не типичен китарен) може да спаси положението - хем да не вдига аларма, хем като не е много малък, да издържа на бас. Гледай като конструкция и материали да прилича на китарен говорител (всъщност general purpose old school говорител) - хартиена мембрана, хартиена или поне текстилна гънка, малко по-твърд като ход... Физиката си е физика 😄 Редактирано преди 3 часа от emosms Цитирай
Koobenot Отговорено преди 3 часа Отговорено преди 3 часа 58 minutes ago, emosms said: 12" ще ти извади обема и пълнокръвен саунд, 10" вече е компромис, но тези неща за вкъщи НЕ стават! Когато си играя с бас комбото (10") вкъщи е усилено на 1 или 2... Всъщност това комбо, и то за бас китара, може да се ползва в малка репетиционна с истински барабани! (На ръба, но става) Не става най-вероятно, защото чувствителността на говорителя е висока ... я с телефона си мерни от метър разстояние напълно любителски какъв SPL ще ти извади, дори без специализиран децибел метър, убеден съм, че ще ти покаже поне 90 dB/SPL и горница и дискотеката е гарантирана ... Мощност и чувствителност на озвучителното тяло са два различни параметъра. Няма да забравя и до ден днешен баба ми на времето (лека й пръст), как надуваше радиоточката, чуваше се отвратително, но огласяше целият квартал ... ето пример за говорител с малки размери и голяма чувствителност. За вкъщи хибридът за мен е оптимален вариант, защото от преампа можеш да си направиш каквато кривиня ти харесва и вече от там нататък ... печи го, вари го, дали ще са мониторни колони с IR-ове, дали ще е 12" говорител и комбо с ниска чувствителност или нещо друго, все тая. Принципно съм най-голям фен за китара на AxeFX, но и торбата с жълтиците е бая дълбока за домашна мастурбация (с извинение) ... P.S. Пък ако са ти проклети съседите, Господ да ти е на помощ. Тогава или слушалки или репетиционна и всичко отива по дяволите ... 58 minutes ago, emosms said: Гледай като конструкция и материали да прилича на китарен говорител (всъщност general purpose old school говорител) - хартиена мембрана, хартиена или поне текстилна гънка, малко по-твърд като ход... Това е важно, но да не забравяме и влиянието на кабинета! Лично съм ставал свидетел на това, как един Вермонски бас говорител, 15", с не кой знае какви звукови качества сложен в посредствен кабинет за PA се чува чат-пат и в добре проектиран такъв излиза бас да се чудиш какво става ... Стигнал съм до извода, че говорителят създава тембъра, а кабинетът основата на звуковия спектър, а като няма компромиси, кефът е гарантиран Цитирай
Ламби Отговорено преди 3 часа Отговорено преди 3 часа За съжаление истинската китарна апаратура струва пари,но с тия цени на труда в момента не е недостъпна както преди 20 години.Тогава цените бяха горе долу същите ама 3 бона беше годишна заплата.Според мен в момента е неразумно да се инвестира в боклуци заради експеримента. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.