Baby Thomas Публикувано Ноември 6, 2023 Публикувано Ноември 6, 2023 Ясно е, че всеки има различни критерии, кръгозор, стилов афинитет, личен вкус и т.н., но класацията е откровено малоумна. Мисля дори, че е по-трагична от предишния Top 100, който бяха... изсрали... Освен типично надценените им любимци (от сорта на Джак Уайт), "еднодневки" с една песен и половина или някакви анонимници, които дори комшиите в квартала им не ги знаят че свирят на китара, се наблюдават меко казано покъртителни липси или недомислици в подредбата като: 237 Jennifer Batten 205 Eric Johnson 197 Nuno Bettencourt 186 Steve Lukather 136 Joe Perry 131 Dimebag Darrell 127 Steve Vai 105 Slash 99 Tosin Abasi 96 Mark Knopfler 94 Joe Satriani 75 Ritchie Blackmore 61 John Mayer 35 Eric Clapton 33 Brian May 28 David Gilmour По-надолу не съм ги броил като недомислици, очевидно е невъзможно да се подредят "правилно", но пък беше пълно с някакви излишни (поне сред първите 30) хора. А липсват имена като Andy Timmons, Gary Moore, Guthrie Govan, Paul Gilbert, Steve Morse, Yngwie Malmsteen... BTW включени са 50 мадами (нещо твърде кръгло, ще каже човек че са гонили бройка), което не е зле (или пък неочаквано с оглед тенденциите напоследък), но едно 90% от тях са изсмукани от пръстите колкото да се включат девойки в списъка. Очевидно има поне 5-10 дами от сорта на Дженифър Батън, Лари Бразилио или Нили Брош (последните 2 даже ги няма в списъка), които свирят за трима, но ако някой ми покаже 50 на брой мадами да свирят по добре от Гътри Гован или Анди Тимънс ще си призная, че съм в грешка. https://www.rollingstone.com/music/music-lists/best-guitarists-1234814010/andy-summers-3-1234815076/ 1 2 Цитирай
Koobenot Отговорено Ноември 6, 2023 Отговорено Ноември 6, 2023 Списание "Rolling Stone" отдавна не е отправна точка за мен, лично. Като ги класифицират, освен майсторлъка и иновативността при свиренето, включват много други фактори – продажби, маркетинг, цялостен принос за епохата, бунтарство в текста, възприятието на публиката и прочие други измишльотини, които нямат нищо общо с музикалното майсторство. Ще дам пример с една от другите им класации - 500 Best Songs of All Time. Отиваме в челната десетка и положението е близко до потресаващо – няма Queen, Led Zeppelin, AC/DC, Michael Jackson, дори на Боб Дилън са избрали "Like A Rolling Stone", а не "Knockin' On The Heaven's Door". Или пък на Beatles са избрали "Strawberry Fields", вместо "Imagine/Let It Be/Yesterday" и т.н. (само да не скочат отгоре ми Beatles феновете сега). Аз ли нещо не разбирам или ми се струва, че тия класации не се правят от меломани и музиканти, ами от маркетингови специалисти и шмекери? Цитирай
Baby Thomas Отговорено Ноември 28, 2023 Автор Отговорено Ноември 28, 2023 Още няколко значими според мен китаристи, невключени в списъка: Greg Howe, Tony MacAlpine, Kiko Loureiro, John Petrucci, Joe Bonamassa, Tommy Emmanuel, Al Dimeola, Marty Friedman, Zakk Wylde, Andy James. 2 Цитирай
Koobenot Отговорено Ноември 29, 2023 Отговорено Ноември 29, 2023 Ето го и моят списък с хора, които смятам, че пипат интересно, нестандартно и технично: Mike Keneally, Misha Mansoor, Mark Holcomb, Monte Montgomery, Scott Henderson, Mike Stern, Cory Wong, Tosin Abasi, Tim Henson, Dave Weiner. 1 Цитирай
Baby Thomas Отговорено Ноември 29, 2023 Автор Отговорено Ноември 29, 2023 Dave Weiner откак почна да издава акустични албуми силно се свлече в личната ми класация, инак беше близо до Top 10 Не защото е издал акустичен албум (че и два), а защото каза, че вече няма да записва като предните, на които съм голям фен. Даже STSA X си го купих официално, което мисля е едва втория официален албум, за който съм дал пари (не броим пиратските касети от 90-те). Подкрепям също идеята да се включи Scott Henderson! Другите... мех... Цитирай
Koobenot Отговорено Ноември 30, 2023 Отговорено Ноември 30, 2023 Разбирам те за другите, въпреки, че не са баш топа на топа по техничесност си имат специфичен стил, а и са част от друго поколение ... пък и да ти кажа честно, нито мога да им изсвиря творбите, нито аз съм някакъв фактор за трендовете в момента. Обаче и аз смятам, че ако сложиш примерно Гътри Гован до Тосин, дето свири само djent (или айде основно), Гътри ще го помете откъм стилова квалификация, не знам дали има стил на свирене, който да му е чужд. P.S. А иначе като се замислиш групите на Франк Заппа и Стив Вай са си школи за машини, който е минал от там, където и да го пратиш помита всичко след себе си ... Много се кефя на този клип, в който Вай разказва, как Запа го е тормозил с какви ли не изкелиферчени рифове: Цитирай
Voidhanger Отговорено Ноември 30, 2023 Отговорено Ноември 30, 2023 (Редактирано) Много му нисък екшъна на този бе. 🤣 Редактирано Ноември 30, 2023 от Voidhanger 2 Цитирай
Yo The Real Отговорено Ноември 30, 2023 Отговорено Ноември 30, 2023 Класациите на Rolling Stone са неразбираеми за нас и често изглеждат глупави, поради няколко причини: - Първо, хората които пишат в Rolling Stone действително познават или са познавали тези хора, което придава много тежък личен елемент. - Второ, те си живеят в един много малък балон и в този малък балон Джони Мичъл е по-влиятелна, отколкото Ричи Блекмор или Дейвид Гилмор, поради простата причина, че вторите просто не са били част от този конкретен американски социален кръг. - Трето, никога не е ясно какво точно се опитваш да докажеш с тези класации. Техническа грамотност? Бързина? Колко хора си вдъхновил да хванат китара? Колко си променил музиката след себе си, като си добавил своя собствен стил? Ако ще са само първите две, там ще бъде пълно с YouTube китаристи, които вероятно не съм чувал (освен едно японче с едни едноминутни видеа, което гледам с кеф). Ако ще е за вдъхновения брой хора - ами сигурно Джон Ленън, Джими Хендрикс и Кърк Хамет наистина ще свършат повече работа от Гътри Гован, Стийв Вай и Джо Сатриани. - Четвърто, въпреки че третото важи, важи по-голямото правило, че тези класации насочват интерес към издание, което отдавна е минало пика на интереса към себе си. Много пъти съм мислил какъв би бил най-добрия начин да се направи такава класация и в крайна сметка съм стигнал до заключението, че няма оптимален вариант. Ако се питат музикални професори, забравете за повечето рок китаристи. Ако се питат просто фенове, особено онлайн, е ясно какво ще стане - просто някоя група ще мобилизира феновете си по-добре от другите. Ако се питат музикални критици, попадаме пак в проблемите от точка едно и две - тези хора си живеят в много малък балон, концентриран в САЩ и който британец е успял да стигне оттатък океана. Така че може би най-добре е просто да има списък с имена, а не класация. И тогава пак ще има множество проблеми, но поне най-основният ще бъде решен - да се премахне въпроса "ама защо този е 50-и, а онзи е 43-и". Един пак в тубата го беше синтезирал добре - за Rolling Stone е важно отгоре да е Джими Хендрикс, а останалите са си наистина по-скоро списък. Този същия ги беше наредил по собствен вкус и не се беше справил особено по-добре. Гътри Гован може да е невероятен китарист, но за най-велик май се изисква нещо по-различно. Какво точно обаче, това е въпросът. 4 1 Цитирай
Koobenot Отговорено Декември 1, 2023 Отговорено Декември 1, 2023 22 hours ago, Yo The Real said: - Първо, хората които пишат в Rolling Stone действително познават или са познавали тези хора, което придава много тежък личен елемент. - Второ, те си живеят в един много малък балон и в този малък балон Джони Мичъл е по-влиятелна, отколкото Ричи Блекмор или Дейвид Гилмор, поради простата причина, че вторите просто не са били част от този конкретен американски социален кръг. Е то това не е ли подкупничество и корупция? Нали най-успелите съдии във футбола, да речем (макар, че е несъпоставимо с изкуството), са именно онези, които могат безпристрастно да отсъдят нарушение и затова са тачени? Да разбирам ли, че това списание има елементи на култ и излиза така, че или си от тяхното семейство или не си? Цитирай
Yo The Real Отговорено Декември 1, 2023 Отговорено Декември 1, 2023 Е, те да не са държавни съдии. Разбирай, че в абсолютно всичко има елемент на субективизъм, не е като Rolling Stone да са грешници, а всички останали светци. Цитирай
Koobenot Отговорено Януари 10 Отговорено Януари 10 Една от младите надежди, дето ме кефят как пипа, че дори идва и до БГ на "A to Jazz Festival" у София миналото лято е Матео Манкузо: Цитирай
solo5 Отговорено Януари 12 Отговорено Януари 12 (Редактирано) Матео e ненормално добър. Al Di Meola и Steve Vai са яко впечатлени от него. Гледах интервю на Al Di Meola, който обясняваше, че когато чул за пръв път Матео, не можел да асимилира какво се случва Редактирано Януари 12 от solo5 1 Цитирай
Лими Отговорено Януари 15 Отговорено Януари 15 Матео Манкузо наистина е уникално техничен, но трябва да развие още много други различни качества за велик китарист/музикант, иначе си остава една виртуозна машина за свирене на китара. Да свириш гамовидни и арпежни пасажи без отличителна мелодия и изненадваща хармония в стил модално банални клишета все още не е достатъчно, но е важна основа. И Томи Еманюел не е станал кой знае какъв композитор, даже неговите неща са ми банални, но той прави забележителни китарни аранжименти и ги поднася с артистичнен и харизматичен чар. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.