Xoce Отговорено Юни 1, 2007 Отговорено Юни 1, 2007 (Редактирано) Хващаш инструмента (в конкретност китарата) дрънкаш си песничка от 4 акорда (в конкретния случай - Контрол - Най-щастлвия ден) и искаш вместо от C както е по разпространеното (C-Am - Dm -G) да пробваш как звучат нещата по-оригинално му...в E (ми)..вадиш circle of fifths и за нула време си готов...(Е - Dbm - A - ...другото е разтягане на локуми по клавиатурите... Айде пичове..лек ден от мен>! Едит..: ех тези скапани усмивчици....та....Е-Dbm-A-B... Редактирано Юни 1, 2007 от Xoce
synchu Отговорено Юни 1, 2007 Отговорено Юни 1, 2007 ^^ перфектно. Сега "извади го" пак и да се пробваме да транспонираме Токата и Фуга в Ре минор на Бах във Фа минор. Хората се опитват да помогнат, а това че на четящите не им се вярва, че тази работа не е като онази работа е отделен въпрос. Поне кликнете на линковете, които Craig пусна, егати. Не става съвсем без четене и научаване на елементарни основи. Никой не казва че трябва да направиш 3 книги с упражнения по хармония...
kitaratapesho Отговорено Юни 1, 2007 Отговорено Юни 1, 2007 (Редактирано) Хващаш инструмента (в конкретност китарата) дрънкаш си песничка от 4 акорда (в конкретния случай - Контрол - Най-щастлвия ден) и искаш вместо от C както е по разпространеното (C-Am - Dm -G) да пробваш как звучат нещата по-оригинално му...в E (ми)..вадиш circle of fifths и за нула време си готов...(Е - Dbm - A - ...другото е разтягане на локуми по клавиатурите... Айде пичове..лек ден от мен>! Едит..: ех тези скапани усмивчици....та....Е-Dbm-A-B... Драги ми приятелю, ще се опитам да бъда максимално директен. След като нямаш познания за нещо - не се бутай да го обясняваш. Квартов/квинтов кръг е понятие, свързано с определяне на арматурните знаци на тоналностите и тяхната доминантова/субдоминантова връзка. Няма нищо общо с транспонирането. Абсолютното доказателство за това е, че ти си транспонирал грешно примера, който даваш. А именно: Cdur - C - Am - Dm - G7 според теб и твоята теория за относителноста на квартите ( ) се транспонира в Еdur - E -Dbm -A - B То е ясно, че си ги транспонирал грешно(сменил си функциите в тоналноста), ама поне да беше уцелил качеството на акордите (определено след като транспонираме Dm би трябвало пак да се появи минорен акорд, а не мажорен - А). За да сме още по-конкретни и да дадем точен пример, ще коригирам твоите грешки, тамън в темата ще има и примерче: Хармонията на "Най-щастливият ден" на Контрол: Cdur - C - Am - Dm - G7 се транспонира в Edur - E - C#m - F#m - B7 И такива ми ти работи покрай транспонирането. Което уж било лесна работа, пък кво се оказа...И уж според някой нямало смисъл да се обяснява за енхармонизма, но ето че Хосе не знае за тези неща и транспонира грешно. Защото в тоналност Edur акорда Dbm е двойно понижена седма степен, докато C#m е шеста степен. Както вече веднъж казах - тук е раздела за теория, и би било добре поне в него да се опитваме да сме теоретично коректни. Явно е трудничко обаче..... Сега - мислех, че няма смисъл да го казвам, но явно малцина знаят за този принцип. При транспониране на хармония е най-лесно, когато се мисли с функции и степени в тоналноста. А именно(пак примера с Контрол) - в Cdur имаш T, VIm, IIm, D7. След транспонирането трябва в новата тоналност да се запазят същите функции и степени. Успех на всички, Петър П.П. И за пореден 13689147 път - айде, моля, поне в раздел Теория и композиране, да пишат и помагат(на питащите и търсещите информация) хора, които са поне малко нотно и теоретично грамотни(дето се вика наистина е супер мега хипер основно да се знае разликата между Db и C#, въпреки обясненията на някои хора, че това не помагало на никой за транспонирането и било все едно и нямало значение). Няма никакъв смисъл да се правят мечешки услуги, тъй като музикалната теория е нещо твърде конкретно и изяснено, за да си измисляме наши нови термини и системи за улеснение. Това, което някой самоук "музикант" в България ще измисли, най-вероятно е било пробвано стотици хиляди пъти преди това и се е стигнало до извода, че не бачка. Редактирано Юни 1, 2007 от kitaratapesho
CyberGene Отговорено Юни 1, 2007 Отговорено Юни 1, 2007 (Редактирано) Нали някои се сърдеха тук, че нямало конкретни примери. Ето например ако сме в тоналност До-мажор, как ще изпишем акорда B7#11 нота по нота: B D# F# A C# E# Както се вижда, последният тон е ми-диез и това е единственият правилен начин за изписване на този тон, а не чисто фа, защото ми се явява ундецима (11) и трябва него да алтерираме с повишаване. Ако го напишем чисто фа, това няма да е кореткно, защото за основния тон си фа се явява квинта, а не ундецима. По същия начин в зависимост от тоналността и конкретния акорд, могат да се появят и двойни диези, и двойни бемоли. Редактирано Юни 1, 2007 от CyberGene
Vlad Отговорено Юни 1, 2007 Отговорено Юни 1, 2007 Е-е-е, как да няма примери, бре? Я цъкнете на линка, който съм дал 2 мнения нагоре и вижте как съм се потрудил да го докарам максимално ясно. Стига да четете ноти... Че то от пишман теоретици всичко може да се очаква! Както каза Китаратапешо - важно е да се мисли в степени, което съм изтъкнал и аз в примера ми. Имайте предвид всички, че момичето, задало въпроса, не е музикант и не може да му обяснявате нещата така - тя иска простичко и ясно да има само най-общо понятие. Най-вероятно задачата и на изпита ще бъде следната: Свирят и тони4ески квинтакорд на до мажор и тя изпява "хей-ръчички" от там. После и свирят тонически квинтакорд на ми мажор и тя трябва да изпее песничката от там. Какви функции, какви кръгове, какво чудо...
yamaha Отговорено Юни 1, 2007 Отговорено Юни 1, 2007 (Редактирано) Е-е-е, как да няма примери, бре? Я цъкнете на линка, който съм дал 2 мнения нагоре и вижте как съм се потрудил да го докарам максимално ясно. Стига да четете ноти... Че то от пишман теоретици всичко може да се очаква! Както каза Китаратапешо - важно е да се мисли в степени, което съм изтъкнал и аз в примера ми. Имайте предвид всички, че момичето, задало въпроса, не е музикант и не може да му обяснявате нещата така - тя иска простичко и ясно да има само най-общо понятие. Най-вероятно задачата и на изпита ще бъде следната: Свирят и тони4ески квинтакорд на до мажор и тя изпява "хей-ръчички" от там. После и свирят тонически квинтакорд на ми мажор и тя трябва да изпее песничката от там. Какви функции, какви кръгове, какво чудо... Да, но доста трудно (и неразбираемо за отсрещната страна) е да обясняваш дистанционно елементи от хармонията на човек, който хал хабер си няма дори от основните работи. За тази цел трябва поне една клавиатура за пример (полутоновете), а и друго е като даваш примера да се чува и какво се свири. Защото по този начин на горепосочената девойка, за 5-6 урока бих й обяснил елементарната теория на музиката - нотни знаци, интервали, тризвучия, ладове (евентуално и старинните), вкл. и въпросното транспониране. И всичко това се предоставя систематично по определен ред, защото всяко следващо стъпва върху предишното....а не "- Днеска ще ти кажа за транспонирането, а утре ще ти обясня за едни там полутонове, а другиден ще ти кажа кои букви отговарят на до-ре и останалите..." Не се правят така нещата и пряката връзка си е почти задължителна - особено за напълно начинаещ. Ако вече си захапал материята и ти трябва само да се доусъвършенстваш - това и сам може да си го свършиш с четене и питане, просто защото вече имаш основата. Редактирано Юни 1, 2007 от yamaha
CyberGene Отговорено Юни 1, 2007 Отговорено Юни 1, 2007 Па искай ̀и телефона и вземи да ̀и обясниш нещата Ние с квото можем, ще помагаме. То тоя форум изтъпява по геометрична прогресия, с него и хората, дето влизат, та поне ако не друго, лИбовта да върви
Recommended Posts