sevenstring Отговорено Август 20, 2007 Отговорено Август 20, 2007 (Редактирано) Само да кажа, че силно подкрепям идеята за хеви в 7/8, 9/8 и пр. типични за българския фолклор със забележката, че не визирам интерпретации в стила на Стив Вай (предимно солови, луди, бързи, наситени като сватбарски джем сешън а ла Иво Папазов ), а нещо, което по звучене наистина да е метъл, с по-бавни и тежки рифове и акордни прогресии! Самият аз си мисля някакви такива тъпотийки от около половин година, но засега, уви, не срещам подкрепа от страна на ритъм секцията . Успех! Редактирано Август 20, 2007 от sevenstring Цитирай
KILL_EM_ALL Отговорено Август 30, 2007 Отговорено Август 30, 2007 а с;учайно някъде да ги има показано на гуитар про табс тези неща... някой от вас някуде откривал ли е ръченица на таб примерно.. Цитирай
Vlad Отговорено Септември 3, 2007 Отговорено Септември 3, 2007 ...някой от вас някуде откривал ли е ръченица на таб примерно.. Никуде! Ако ентусиазмът ти е нестихващ - аз бих могъл да направя таб на ръченица. Само ще ми кажеш коя. За заплащането - на лични. Влад Цитирай
Емо Отговорено Януари 18, 2008 Отговорено Януари 18, 2008 Колеги,като изчетох вашите писания ,май се заемате с нещо непосилно, и това не ви е работа.Ще хвърлите поредната порция мръсотия върху едва бликащото огънче на чистия фолклор.От къде ли не се опитаха да го използват горкия- и от т.н. попфолк,и от естрада и от всякъде. Имаите впредвид ,че за да звучи едно парче по български трябва мелодиката,ритмиката и ако е песен текста да е български.Орнаментите в българската народна музика са като хубавите подправки в ястията. Пример - в тортата лъжица сол и дафинов лист. Тези неща са въпрос и на дарба и на много дълго обучение, тъи че ще сътворите поредния изрод.Вижте съседните страни си имат музикални визитки и имат самочувствие в целия свят - и Сърбия,и Гърция ,че и Румъния,а да не говорим за Турция. Тук вият с китарите и отиват по света и там казват ето това е българската музика. Хайго пък ни набута песни на български език но с арменска мелодика- той също е замърсител.Дъщерята на Силвия Кацарова дава интервюта, че България не трябва да се представя пред света с трудната си народна музика и на български език,защото така не ни разбирали. Направо да се отвратиш. Ако все пак стигнете до чисто парче- с българска мелодика,метро ритъм -молбата ми е да си поиграете с орнаментиката,защото това ще ви се стори много трудно но ако я направите ще се изкефите и ще ударите в земята всички. Успех Цитирай
kolio_k Отговорено Януари 18, 2008 Отговорено Януари 18, 2008 В редките случаи ,в които съм имал нещо общо с българския фолклор,винаги съм се опитвал да използвам това,което ми харесва от него(и разбира се е във възможностите ми) и да го смеся с елементи от друга музика,която също ми допада.Резултата може да е красив или ужасен в зависимост от възможностите на музиканта.Никога не съм имал за цел да получа парче с чисто българска мелодика ритмика и орнаменти.Според мен ,музиката трябва да се развива и всеки се опитва да я обогатява според силите си.Иначе попада в категорията която лично аз наричам мъртво изкуство,в което по се е превърнала класиката,в по голямата си част.Безкрайното повторение води до закърняване(поне според мен) п.п.И съм твърдо несъгласен с този атитюд......и ще ударите в земята всички Българската народна музика е известна и ценена в цял свят(разбира се сред хората,които се интересуват от такива работи) и даже се изучава в някои висши музикални учебни заведения,предимно от към ритмична гледна точка.Та мисълта ми бе че хората са доста запознати с нея,а и трудно биват удряни в земята ,макар че на някои от тях много им допада(до толкова,че сами се занимават с нея Цитирай
TONY Отговорено Януари 18, 2008 Отговорено Януари 18, 2008 ^ много добре казано и напълно подкрепям виждането ти за народната музика. Цитирай
Ивелин Отговорено Януари 19, 2008 Отговорено Януари 19, 2008 (Редактирано) Аз пък съм съгласен за класиката! Въпреки, че е гениална музика, много музиканти стигат до там - само да интерпретират класически творби. Тоест, няма развитие на самата музика като цяло и на изпълнителите като творци - и такъв тип изпълнители се отдават само и единствено на интерпретацията. Тук, в този момент - няма творчество (освен в изразните средства, с които си служи изпълнителят). На мен лично не ми стига да съм само интерпретатор - в даден момент от живота си искам да съм и творец. Класиката е трудно нещо - не може да се овладее за ден-два и мисля, че тя трябва да се учи в музикалните заведения и всеки след това да намери собствения си път и да се опита да остави нещо на света от/след себе си! Редактирано Януари 19, 2008 от Ивелин Цитирай
Steppenwolf Отговорено Януари 19, 2008 Отговорено Януари 19, 2008 Класиката според мен е по-скоро умаломощена. Срещаме я под формата на филмова музика. В момента композиторите използват повече авангардни техники (серийни, атонални) и едва ли не се възприема несериозно друга музика. Ухото знае кое е естествено и подобни творби рядко притежават достатъчно музикалност, за да впечатлят болшинството слушатели. Те като че ли са основно от ума за ума и ги оценяват запознатите с тези композиционни похвати. Винаги е най-добре да има учител, който да ти осветява пътя напред, да те води и поощрява. И иначе е възможно (още повече в информационната ера с много великолепни учебници), както е показало времето с автодидактични композитори като Шьонберг, Телеман, Елгар, филмовият Preisner и др., но е по-бавно, изисква повече упоритост и задълбоченост. Назад във вековете пък академичната форма не е била тъй популярна. Във всеки случай, ученето далеч не свършва с последното излизане от портите на едно учебно заведение или изчитане на Х броя учебници. Мисля си, че анализирането на класическа музика е много полезно за осмисляне на музиката изобщо. А за композирането - никой не може да ни научи на това. Вярно, теорията може да се разбере от книгите, а за композиционните тънкости е нужен златен учител, но дори и тогава, както казва именно такъв: "Не можем да научим хората да композират, можем само да им покажем похвати за това". Т.е., ако има творческа искра у нас, ако имаме какво да кажем, чудесно - ще намерим начин за това. Ако обаче я няма, никой и нищо не може да я сложи там. Не се среща у всеки, затова много си остават изпълнители - просто нямат какво да кажат. Аз лично приветствам всякакво експериментиране, включително и с фолклор. Не виждам лошо даже и в получаването на мелез, ако такава е целта и има какво да се изрази с него... Цитирай
Ивелин Отговорено Януари 20, 2008 Отговорено Януари 20, 2008 (Редактирано) Ухото знае кое е естествено и подобни творби рядко притежават достатъчно музикалност,за да впечатлят болшинството слушатели. Така е, но да не забравяме, че слуха също така и еволюира (при музикантите процеса е в "пъти" по-бърз)... А това за класиката, че не и се отдава полагаемото също е вярно, но в България парите за култура никога не стигат! И все пак да се върнем към темата Редактирано Януари 20, 2008 от Ивелин 1 Цитирай
baitanas Отговорено Януари 21, 2008 Отговорено Януари 21, 2008 Аз съм за експериментите, мисля, че фолклорните мотиви много добре се вписват в рокмузиката а и в други съвременни стилове. Конкретно по темата на Crimson, има много неща които звучат яко, изсвирени на електрическа китара, потърси школи за тамбура или народни парчета за тамбура, този инструмент е близък до китарата, това което се свири на тамбура може да се изсвири и на китара, освен ритмиката и ладовете има характерно повторение на тонове и използване на свободни струни....айде успех! Цитирай
galinda Отговорено Юни 12, 2011 Отговорено Юни 12, 2011 Хм! Интересна концепция е да се допитаме до Стив Вай за нашата си музика. Малко ми прилича да тръгнеш от София за Варна през Белград. Не че нещо казвам против него. Ето тук един учебник, който съм разлиствал преди години. Като гледам цената е много далече от реалната. В Пловдив се намира за не повече от 10 кинта. мисля че всичко там е обяснено - ладове, размери и прочие. Здравейте, Може ли някой да ми каже книга или учебник или някакви други документи, където да открия информация за ладовете в българската народна музика ? Благодаря Ви предварително ! Цитирай
kirilsat Отговорено Юни 12, 2011 Отговорено Юни 12, 2011 Интересна тема! Според мен е добре солиста, да заучи партията си с всички характерни за народната музика орнаментики! Той и без това ще е рокаджия и ще-неще, това ще проличи. Музикантите, занимаващи се с фолклор имат специфичен начин за решаване на хармонията.... Допитайте се до такъв, но не е задължително! Може би, по-трудното остава за ритмичната секция - сами да изработят ритмиката! Нека да не се опитват на 100%, да го свирят като фолк-инструменталистите, щото може да заприлича на сватбарско... Така според мен, ще се получи добра смесица между стиловете! Лично мнение /пробвано/! Успехи!!! Цитирай
kirilsat Отговорено Юни 22, 2014 Отговорено Юни 22, 2014 Докато си джемех днес, се сетих за тази тема... http://www.youtube.com/watch?v=6zrsuk_sGsU&list=UU6v4ovWQBH9QN1KWo9ND2qw&feature=share Хиджас - макам (C Db E F G Ab Bb C). Цитирай
notargetbg Отговорено Януари 22, 2015 Отговорено Януари 22, 2015 Здравейте на всички! Търся информация за този вид "народна/фолклорна" импровизация. Да разбирам ли, че тази скала Hijaz ( Hicaz ) е същата скала като Phygian Dominant , но се използва по различен начин. Казаха ми, че 6-тия тон може да е подвижен. Нещо не ми е ясна идеята на тези "подвижни" тонове. Бих искал да ви попитам, каква литература да търся по въпроса? Някакъв учебник по народна музика ли, не знам... Цитирай
CyberGene Отговорено Януари 22, 2015 Отговорено Януари 22, 2015 Аз доколкото знам тези маками не са по равномерно темперирания строй, а имат специфични строеве с интервали по-малки от полутон. Изсвирено в ET си е просто някакъв лад. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.