Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено (Редактирано)

Само да кажа, че силно подкрепям идеята за хеви в 7/8, 9/8 и пр. типични за българския фолклор със забележката, че не визирам интерпретации в стила на Стив Вай (предимно солови, луди, бързи, наситени като сватбарски джем сешън а ла Иво Папазов :punk_guitar: ), а нещо, което по звучене наистина да е метъл, с по-бавни и тежки рифове и акордни прогресии! Самият аз си мисля някакви такива тъпотийки от около половин година, но засега, уви, не срещам подкрепа от страна на ритъм секцията :) .

 

Успех!

Редактирано от sevenstring
  • 2 weeks later...
  • Отговори 33
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Отговорено
...

някой от вас някуде откривал ли е ръченица на таб примерно.. :)

 

:)

Никуде!

Ако ентусиазмът ти е нестихващ - аз бих могъл да направя таб на ръченица. Само ще ми кажеш коя.

За заплащането - на лични.

 

Влад

  • 4 months later...
Отговорено

Колеги,като изчетох вашите писания ,май се заемате с нещо непосилно, и това не ви е работа.Ще хвърлите поредната

порция мръсотия върху едва бликащото огънче на чистия фолклор.От къде ли не се опитаха да го използват горкия- и от т.н. попфолк,и от естрада и от всякъде. Имаите впредвид ,че за да звучи едно парче по български трябва мелодиката,ритмиката и ако е песен текста да е български.Орнаментите в българската народна музика са като хубавите подправки в ястията. Пример - в тортата лъжица сол и дафинов лист. Тези неща са въпрос и на дарба и на много дълго обучение, тъи че ще сътворите поредния изрод.Вижте съседните страни си имат музикални визитки и имат самочувствие в целия свят - и Сърбия,и Гърция ,че и Румъния,а да не говорим за Турция. Тук вият с китарите и отиват по света и там казват ето това е българската музика. Хайго пък ни набута песни на български език но с арменска мелодика- той също е замърсител.Дъщерята на Силвия Кацарова дава интервюта, че България не трябва да се представя пред света с трудната си народна музика и на български език,защото така не ни разбирали. Направо да се отвратиш. Ако все пак стигнете до чисто парче- с българска мелодика,метро ритъм -молбата ми е да си поиграете с орнаментиката,защото това ще ви се стори много трудно но ако я направите ще се изкефите и ще ударите в земята всички. Успех

Отговорено

В редките случаи ,в които съм имал нещо общо с българския фолклор,винаги съм се опитвал да използвам това,което ми харесва от него(и разбира се е във възможностите ми) и да го смеся с елементи от друга музика,която също ми допада.Резултата може да е красив или ужасен в зависимост от възможностите на музиканта.Никога не съм имал за цел да получа парче с чисто българска мелодика ритмика и орнаменти.Според мен ,музиката трябва да се развива и всеки се опитва да я обогатява според силите си.Иначе попада в категорията която лично аз наричам мъртво изкуство,в което по се е превърнала класиката,в по голямата си част.Безкрайното повторение води до закърняване(поне според мен)

 

п.п.И съм твърдо несъгласен с този атитюд......и ще ударите в земята всички

Българската народна музика е известна и ценена в цял свят(разбира се сред хората,които се интересуват от такива работи) и даже се изучава в някои висши музикални учебни заведения,предимно от към ритмична гледна точка.Та мисълта ми бе че хората са доста запознати с нея,а и трудно биват удряни в земята :yes: ,макар че на някои от тях много им допада(до толкова,че сами се занимават с нея

Отговорено (Редактирано)

Аз пък съм съгласен за класиката!

Въпреки, че е гениална музика, много музиканти стигат до там - само да интерпретират класически творби.

Тоест, няма развитие на самата музика като цяло и на изпълнителите като творци -

и такъв тип изпълнители се отдават само и единствено на интерпретацията.

Тук, в този момент - няма творчество (освен в изразните средства, с които си служи изпълнителят).

На мен лично не ми стига да съм само интерпретатор - в даден момент от живота си искам да съм и творец.

 

Класиката е трудно нещо - не може да се овладее за ден-два и мисля, че тя трябва да се учи в музикалните заведения и всеки след това да намери собствения си път и да се опита да остави нещо на света от/след себе си!

Редактирано от Ивелин
Отговорено

Класиката според мен е по-скоро умаломощена. Срещаме я под формата на филмова музика. В момента композиторите използват повече авангардни техники (серийни, атонални) и едва ли не се възприема несериозно друга музика. Ухото знае кое е естествено и подобни творби рядко притежават достатъчно музикалност, за да впечатлят болшинството слушатели. Те като че ли са основно от ума за ума и ги оценяват запознатите с тези композиционни похвати.

 

Винаги е най-добре да има учител, който да ти осветява пътя напред, да те води и поощрява. И иначе е възможно (още повече в информационната ера с много великолепни учебници), както е показало времето с автодидактични композитори като Шьонберг, Телеман, Елгар, филмовият Preisner и др., но е по-бавно, изисква повече упоритост и задълбоченост. Назад във вековете пък академичната форма не е била тъй популярна. Във всеки случай, ученето далеч не свършва с последното излизане от портите на едно учебно заведение или изчитане на Х броя учебници.

 

Мисля си, че анализирането на класическа музика е много полезно за осмисляне на музиката изобщо. А за композирането - никой не може да ни научи на това. Вярно, теорията може да се разбере от книгите, а за композиционните тънкости е нужен златен учител, но дори и тогава, както казва именно такъв: "Не можем да научим хората да композират, можем само да им покажем похвати за това". Т.е., ако има творческа искра у нас, ако имаме какво да кажем, чудесно - ще намерим начин за това. Ако обаче я няма, никой и нищо не може да я сложи там. Не се среща у всеки, затова много си остават изпълнители - просто нямат какво да кажат.

 

Аз лично приветствам всякакво експериментиране, включително и с фолклор. Не виждам лошо даже и в получаването на мелез, ако такава е целта и има какво да се изрази с него...

Отговорено (Редактирано)
Ухото знае кое е естествено и подобни творби рядко притежават достатъчно музикалност,

за да впечатлят болшинството слушатели.

Така е, но да не забравяме, че слуха също така и еволюира (при музикантите процеса е в "пъти" по-бърз)...

 

А това за класиката, че не и се отдава полагаемото също е вярно, но в България парите за култура никога не стигат!

 

И все пак да се върнем към темата :)

Редактирано от Ивелин
Отговорено

Аз съм за експериментите, мисля, че фолклорните мотиви много добре се вписват в рокмузиката а и в други съвременни стилове.

Конкретно по темата на Crimson, има много неща които звучат яко, изсвирени на електрическа китара, потърси школи за тамбура или народни парчета за тамбура, този инструмент е близък до китарата, това което се свири на тамбура може да се изсвири и на китара, освен ритмиката и ладовете има характерно повторение на тонове и използване на свободни струни....айде успех!

  • 3 years later...
Отговорено

Хм! Интересна концепция е да се допитаме до Стив Вай за нашата си музика. Малко ми прилича да тръгнеш от София за Варна през Белград. Не че нещо казвам против него. Ето тук един учебник, който съм разлиствал преди години. Като гледам цената е много далече от реалната. В Пловдив се намира за не повече от 10 кинта. мисля че всичко там е обяснено - ладове, размери и прочие.

 

Здравейте,

Може ли някой да ми каже книга или учебник или някакви други документи, където да открия информация за ладовете в българската народна музика ?

Благодаря Ви предварително !

Отговорено

Интересна тема!

Според мен е добре солиста, да заучи партията си с всички характерни за народната музика орнаментики! Той и без това ще е рокаджия и ще-неще, това ще проличи. Музикантите, занимаващи се с фолклор имат специфичен начин за решаване на хармонията.... Допитайте се до такъв, но не е задължително! Може би, по-трудното остава за ритмичната секция - сами да изработят ритмиката! :drummer: Нека да не се опитват на 100%, да го свирят като фолк-инструменталистите, щото може да заприлича на сватбарско...

Така според мен, ще се получи добра смесица между стиловете!

Лично мнение /пробвано/!

 

Успехи!!! :thumbup:

  • 3 years later...
  • 6 months later...
Отговорено

Здравейте на всички! Търся информация за този вид "народна/фолклорна" импровизация. Да разбирам ли, че тази скала Hijaz ( Hicaz ) е същата скала като Phygian Dominant , но се използва по различен начин. Казаха ми, че 6-тия тон може да е подвижен. Нещо не ми е ясна идеята на тези "подвижни" тонове. Бих искал да ви попитам, каква литература да търся по въпроса? Някакъв учебник по народна музика ли, не знам...

Отговорено

Аз доколкото знам тези маками не са по равномерно темперирания строй, а имат специфични строеве с интервали по-малки от полутон. Изсвирено в ET си е просто някакъв лад.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.