Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено

За опростена калкулация, има ли някаква корелация между пада на напрежението в транзисторите/ диодите, и макс. размах на полувълната в изхода?

При плаващо захранващо напрежение, да речем 9-6 v.

Предполагам не е 1:1. Нивото на брума в адаптерите, който гасим, също не знам колко е, и едва ли ще го хване прост мултицет.

Отговорено (Редактирано)

Как да няма корелация, естествено, че има общо с пада върху 680-омовите резистори и амплитудата не може да е по-голяма от това напрежение. Което е и нормално - не се очаква брума да има амплитуда 1V... Цялата схема е смятана зая ниска консумация при определени условия.

Размахът в изхода, зависи от коефициента на усилване, както и от размахът във входа - т.е. няма опростена калкулация, както няма опростена калулация, кога точно ще стане земетресение.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Отговорено
5 minutes ago, Evtim Djerekarov said:

Как да няма корелация, естествено, че има общо с пада върху 680-омовите резистори и амплитудата не може да е по-голяма от това напрежение. Което е и нормално - не се очаква брума да има амплитуда 1V... Цялата схема е смятана зая ниска консумация при определени условия.
 

Значи при 3 диода имаме ок. 1 v макс. размах на изхода, без клип.

Само не ми е ясно на полувълна или p-p.

При всички положения тр. да е по ниско от амплитудата на брума, която гоним.

И просто местим работната точка да е по в клас А, т.е. по идеална и симетрична ? :D

Отговорено (Редактирано)

((3 * 0.65) - 0.65) / 3900 = 0.33mA.

Тези 0.33mA ще направят 0.224V пад върху 680-омовия резистор. Очевидно, няма как да надскочиш захранващото напрежение(или което е същото - да паднеш под земя), следователно, максималната амплитуда ще е под около 0.2V.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Отговорено

Значи другия вариант е да вдигна  колекторния резистор до 1 к, и може да има ~0.33v.
Изходния импеданс ще си е ок, доколкото си спомням от предните постове.

Отговорено (Редактирано)


Мода на китарата, който свързва последователно нек или бридж сингъла, с мидъла (съставен хъмбъкер), усложнява нещата.
Модификацията мести масата на нек/бридж върху фазата (hot wire) на мидъла, и си имаме хъмбъкер от два сингъла, в позиции 1 и 5.
В позиции 2, 3, 4 си имаме само мидъл.

bdc_v02.thumb.jpg.9befad9dcd97a907299b93039751514a.jpg

Комутирам изходите (OUT1, OUT2) към земя, за да елиминирам схемата.
Ако не го направя, имаме изходната верига (R1, C2||C3, R4) паралелно на мид адаптера, което мисля не е добра идея, и при изключено захранване на схемата.
При включено, не ми се мисли какво точно става :D

При комутацията към земя имаме пукот. (То и ако изключвам захранването на схемата, също има пукот).
Има нещо като утечен резистор към маса (R4, R11 - 10k).

Какво може да се направи, за да понамаля този пукот?

Редактирано от emosms
Отговорено

Ограничаване на тока, който протича при комутация:
https://bgaudioclub.org/showthread.php?47250-буфер-за-гасене-на-брум&p=713168#post713168
Но се чудя резистора с каква стойност да е, и ще има ли смисъл ако е няколкостотин ома (да не е значим товар за сигнала от адаптера).

Grounded_True-Bypass_with_Current_Limiting.png

Отговорено (Редактирано)

За сложни решения, може би е по-добър варианта с трансформаторчета, където всеки адаптер си има последователно свързана вторична намотка на транзформаторче, да й гаси брума. Няма как сложни конфигурации да се разминат с просто, елегантно и евтино решение. Със сложността на конфигурациите нараства сложността на задачата. Като за начало, виж какви най-малки кондензатори можеш да сложиш C2/C3, C6/C8, така че да не губиш ниски.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Отговорено

С 1 мФ/ 10к имаме хай пас на 16хз (ако не бъркам определящата верига - последния кондензатор и резистор).

Но и този капацитет ще задържа достатъчно ток, за разряд и пукане (мисля).

Капацитетът не е ли без значение, ако има токоограничаващ резистор?

Отговорено

Моментния ток на разряд е капацитетът, F * скоростта на промяна на волтажа (v/s). Второто не го знам.

Целта е да сравня разряда при 1 мФ (ако е ок за хай-пас), с тока през резистор от няколкостотин ома. 

Отговорено (Редактирано)

Оправих го, сега се усетих. През жака на китарата прекъсвам минуса, когато е изкаран кабела с мъжкия жак. Бях разкривил пластините и пусках ток от батерията и във входа на усилвателя... От там пукота при превключване. Как е работило, не знам.. Звука беше нещо слаб и умрял, и ми щукна да пусна минуса отделно, като допра само минуса на батерията до тремолото. После изкарах женския жак и видях пластините..

Сега, с мода за последователно свързване, имах възможност да сравнявам звука на мидъла със/ без схемката, и директно вързан за земя.

--- --- ---

И ми се струва, че със схемката, високите са една идея по-обрани. Значи схемата не се явява супер нискоимпедансен товар на адаптера.

От колекторния резистор ли зависи изходния импеданс (по-скоро 'проходния') на схемата? При захранена схема. Последно сложих някакви 910 ома, уж да е по-симетричен изходния сигнал/ повече хедруум да има.

Редактирано от emosms
Отговорено (Редактирано)

Въобразявам си май разликата с/без схемата. Запаралелявах допълнителни фолийни кондензатори, цъках, пробвах....

При сингъл, със схемата, има лек остатъчен брум и някакъв по висок шум, които ги няма при паралелните позиции, със или без схемата.

Шума предполагам не е от транзисторите, а нещо, прихванато от вторичната намотка. Когато съм на позиции 2 и 4 (паралел, без брум), двата сингъла ПРЕЗ схемата, въпросния шум изчезва. Понеже така схемата инжектира брум и в двата адаптера, противофазен, този шум се унищожава. От там смятам, че идва прихванат от вторичната намотка, а не е от транзисторите.

Всичко работи с допълнителната намотка от адаптер, без сърцевините и, по същия начин. Няма нужда да се следи как е свързана - просто се обръща с лицето нагоре/ надолу при физическия монтаж, за да даде сигнал с нужната фаза.

Надявам се окончателно приключвам с това - още веднъж големи благодарности на Евтим, за едно от най-полезните китарни неща, които съм правил :).

Винаги съм бил зарибен по сингъл саунда с драйв, и се е налагало да се въртя като шугав, да намеря не шумящо положение, и/или да прилагам брутални нойс гейтове и т.н., с надеждата да го наглася по-малко ГНУСНО да реже динамиката, при затихване на тона.

Сега може да се ползва без, или почти без нойс гейт, или настроен да реже при много по-ниски нива. Предполагам при запис с микрофон хептен няма да се чува.

 

Редактирано от emosms

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.