Voidhanger Отговорено Декември 9, 2020 Автор Отговорено Декември 9, 2020 (Редактирано) Чакам го, поне още две седмици. Всъщност поръчах и MOTU M2, едното от двете ще остане, да видим кое ? Редактирано Декември 9, 2020 от Voidhanger Цитирай
Voidhanger Отговорено Декември 21, 2020 Автор Отговорено Декември 21, 2020 Само да кажа, че MOTU М2 е победителя. Прекрасен звук и визия. Въпреки, че другото има галимации за китаристи (които според мен са си просто маркетинг) звука на Моту е класи над IK mUltimedia axe. А и за обикновено слушане на музика MOTU също го бие. Не знаех, че колoнките на компа и буфера ми всъщност вадят такъв хубав звук Аз доволен. 1 Цитирай
H.R. Отговорено Декември 29, 2020 Отговорено Декември 29, 2020 Предстои да избирам някакъв интерфейс за приятел, който няма опит с тези устройства - ще използвам темата и да споделя някои факти и впечатления. Свиря си вкъщи на китара , записвам си разни неща - VST-ефекти и инструменти - нищо професионално - забавлявам се. Преди 7 години бях решил да си купя първия интерфейс - тогава избора също не беше малък. Допитах се до този форум и някой ми предложи "Абе за сигурност взимай там един TASCAM US 122 mkII - желязна е". Ами все още съм с нея - само съм сменил компютри и софтуери от тогава. Пъровоначално ползвах стационарен компютър с двуядрен AMD процесор (по-късно сложих и SSD диск) и Windows 7, Guitar RIG, а след това и Amplitube. Случваше се често по време на свирене да ми "забие", да се обърка нещо звука, да не успява да преобразува - едни писъци и шумове....следваше нервно рестартиране. Чест проблем бе , че след заспиване на компютъра заспиваше и картата по някакъв начин - трябваше да я рестартирам , чрез изваждане и повторно вкарване на USB кабела. След време вече се бях замислил евентуално за по-нов интерфейс, когато реших да пробвам всичко на нов, мощен компютър, който ползвах предимно за работа - пак с WIN 7 , но вече четириядрен процесор INTEL - съответно различно дъно от първия, същия размер, но значително по-бърза RAM .... абе съвсем друга машина. Същия TASCAM вече няма проблеми със "забиването" на звука от преди и всичко е много по-стабилно. Остана само заспиването, което се оказа и от други познати и за други интерфейси от Windows 7. Преди около година вече реших да мина на Windows 10. Съответно преинсталирах всичко и изтеглих драйвер за WIN 10 за този TASCAM модел от 2010. Изчезна и заспиването ! Всичко работи чудесно, като за моите си любителски познания и разбирания. Чудя се кога и има ли смисъл да си взимам по-нов ?! Преди време за моя приятел с който си записваме от време на време разни неща домашно избрахме един Alesis CORE 1 - оказа се, че няма собствен драйвер, ползва се само Asio4all. Вкарана в неговия лабтоп постоянно се бърка нещо, дава голяма латенция. Сега се чудя да пробвам моя TASCAM в неговия нов лабтоп - ако се държи добре - да намеря още една такава втора употреба. Странно, че държи относително висока цена за толкова старо нещо. Като извод от всичките си излияния до тук искам да спомена, чео има значение и съвместимостта на устройствата, което няма как да се знае преди да се пробва. Различни процесори, дъна, чипове, операционна система, драйвери, софтуер който се използва....уж всичко се води и би трябвало да е стандартно и съвместимо, но явно не е така - всяка комбинация си е уникална Цитирай
wiseppman Отговорено Декември 29, 2020 Отговорено Декември 29, 2020 ^ Но той не е ли на изхода с чинчове (RCA). Това си е неудобство. Цитирай
H.R. Отговорено Декември 29, 2020 Отговорено Декември 29, 2020 Да с чинчове е, но кабели има всякакви. (все пак си е и стар) Цитирай
Baby Thomas Отговорено Декември 29, 2020 Отговорено Декември 29, 2020 Според мен от друг интерфейс има смисъл ако ти трябват повече "екстри": допълнителни вдове/изходи, по-добро рутиране на сигнали (например отделни миксове за основен и слушалков изходи), директен мониторинг (полезно при запис в определени ситуации)... Според мен доста новости се пускат само за да има какво да се продава. Както при смартфоните. Както няма да чуеш разлика между 110 и 120 dB SNR, така няма и да видиш разлика между 320 и 400 ppi (излишно много точки на дисплея) или някакви гръмки мегапиксели на "камерата". 1 Цитирай
H.R. Отговорено Декември 29, 2020 Отговорено Декември 29, 2020 Съгласен съм напълно! Истина е, че създават постоянно нови и нови марки, нови модели с нови дизайни, цветове, нови имена, нови зарибявки ....само и само нещо да върви, да се продава. Трябва да направим нещо ново и различно - ако останем да произвеждаме старото - конкурентите няма да направят така и ще ни изядат на пазара. Основното няма съществена промяна. Сякаш всичко, като 24 bit, 96 kHz ....си остава същото, а може би единствено подобряват някак предусилователите при входовете - гледам при последните модели от същия клас на M-Audio слагат някакви си кристални. Освен ако и това не е някакъв си рекламен трик за не докрай разбиращи потребители. За споменатия от мен модел единствено ме мъчи, че няма отделно рутиране на сигнала за слушалки - т.е. с един общ потенциометър усилвам и нивото за монитори и нивото за слушалки - идва неудобно. В следващия модел вече са се "сетили" и са сложили отделни. Единствено не влязох в час какво е директният мониторинг ... ? Следващата стъпка е да се обръща повече внимание на инструмента, техниката на свирене, вдъхновението и удоволствието. 1 Цитирай
Baby Thomas Отговорено Декември 30, 2020 Отговорено Декември 30, 2020 При директния мониторинг сигналът не минава през компа (това намаля латенцията); чуваш го директно от входа в мониторите/слушалките. В зависимост от сетъпа може и да е неприложим, но в някои ситуации може да се използва и е полезен трик. 1 Цитирай
wiseppman Отговорено Декември 30, 2020 Отговорено Декември 30, 2020 Всъщност ухото е най-чувствителния човешки орган, който работи денонощно. Разлика дори от една питагорова кома и латентност над 40 мс се засичат дори от нетренирано ухо. Затова в добрите интерфейси има предусилватели които възпроизвеждат директно входния сигнал в озвучителния тракт, макар и в DAW да отива с някаква латентност. Затова обикновено се изключва прослушването на трака в програмата и се слуша инструмента в директния мониторинг евентуалноплюс останалите немютнати тракове. При добрите интерфейси, благодарение на ASIO, имат латентност 4-20 мс и при добър комп който може да работи с малък буфер, не се усеща латентността (освен при някои певци). Също така добрите интерфейси имат и управление MIX за балансиране силата на сигнала от компютъра и инструмента- полезна функция която при директния мониторинг дава възможност за безпроблемно наслагване на нов материал в проекта. Тук за съжаление не могат да се поставят картинки, имам някакво ограничение, за това се опитвам да го представя графично така: ГОВОРИТЕЛИ | ИНСТРУМЕНТ -> ИНТЕРФЕЙС <=> КОМПЮТЪР Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Декември 30, 2020 Отговорено Декември 30, 2020 (Редактирано) На мен ми се струва, че директният мониторинг е най-подходящ, за да може музикантът да се чува в слушалките (примерно върху микс), докато изпълнява. Иначе, за тонинженера, който е зад стъкло, е по-скоро все тая, понеже той не чува едновременно директния и закъснелия звук (бих се получила comp-filter характеристика). Редактирано Декември 30, 2020 от Evtim Djerekarov Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.