Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Публикувано

Извинявам се за rant-a, но брутално много ме дразни тоталната духовна пустиня, която представлява България в момента.

Аз съм българин. Живея в Лондон от две години и се занимавам с музика. Свиря на китара и пиша музика. Наскоро издадох студиен албум, в който вложих всичките си интелектуални и духовни сили.

Написах съобщение до медиите и го изпратих на водещите 35 български медии/сайтове/блогове/индивидуали журналисти. Познайте колко от тях ми отговориха.

Получих един отговор, от сайта OFFNews, които веднага отразиха албума ми и писаха за мен. Останалите не си направиха дори труда да ми отговорят "Съжаляваме, но музиката ти не е за нас" или нещо подобно. ОК, може би проблемът е в мен. Може би музиката ми не е на необходимото ниво. Може би все още не съм дорасъл да ме отразяват в раздел "Култура" на Дневник или Дир.бг. ОК, ако е така, посипвам си главата с пепел и продължавам да се занимам с музика, докато не изкарам нещо по-добро и по-достойно.

Само че има и друг момент. Новината, че млад български музикант е написал, изсвирил и записал авторската си музика със собствени пари в Лондон не е важна за българските медии и не буди никакъв интерес у тях. Нито една от тях не прояви желанието критично да чуят албума и да напишат рецензия. Тогава какво е важно за тях?

Отваряме раздел Култура на Дневник и четем:

- представяне на книгата "В като Вагина", издание на "платформата за социално ангажирани креативни решения Fine Acts"

- "Живеем ли под диктатурата на руската версия на кирилицата, пита нова изложба"

Идеология на всяка крачка, дори в културата. Няма рецензии на нова българска музика.

Отваряме раздел култура на Дир.бг (Impresso) и четем:

-опера от Милано

-балет от Хонг Конг

-испанско кино

Няма рецензии на нова българска музика

news.bg -пак същите неща. Ален Делон, фестивалът в Кан, последните решения на Министерството на Културата. Рецензии на нова българска музика няма.

novini.bg няма раздел Култура. Има раздел Шоу и раздел Развлечения. Кликваме на Развлечения и от там отиваме на Музика. Какво са решили да ни предложат? Лили Иванова, Ед Шийран, Спайс Гърлс.

24chasa.bg - съобщават се предстоящи събития - изложби, фестивали, литературни четения и т.н. Но няма рецензии на нова българска музика.

actualno.com, vesti.bg - абсолютно същото. Отразяват се събития и годишнини, но не се разсъждава критично върху нещо ново.

Тоест това, на което аз се надявам - подготвен журналист да седне, да ми изслуша концентрирано музиката и да напише рецензия, в която да поразсъждава за достойнствата и слабостите на музиката, няма как да се случи.

Артистите имат нужда от критици. И когато вместо критика имаме механично превеждане на новини от "световния обмен" и елементарно повърхностно забавление, творчеството атрофира.

Новият ми албум се казва Cassis и вече може да се слуша във всички платформи от типа на Спотифай и т.н.

Ако се интересувате от съвременно музикално изкуство, моля ви чуйте го и споделете какво мислите. Да, аз съм егоманиак и трудно понасям критика, но вътрешно в себе си знам, че градивната критика е нужна, макар и болезнена.

Не, не твърдя, че "България не ме обича, а аз съм ебати пича". Първо обвинявам себе си, после обвинявам другите. Просто искам повече българи да проумеят, че животът не е само ядене, пиене и молове. Искам повече българи да се вземат в ръце и да започнат да създават културно наследство, защото само то ще остане. Трябва да се твори. Човек е по-щастлив когато произвежда, отколкото когато консумира. А това нещо за да се насърчи, трябва да има и критика, която да му обърне внимание и да му зададе посока.

Отговорено

Здрасти, 

не съм чул още албума ти но ей така ми хрумват на първо четене следните неща.

  1. Брат, ти живееш в Англия. Тези хора там са измислили рок музиката. Виж как го правят те. Ти имаш супер предимство с това, че можеш да видиш как се правят нещата (във всяко едно отношение) от мястото, където тези неща се случват! Използвай го.
  2. Пращаш съобщения до медиите. Защо? Искаш критика. Най-истинскатата ти критика е от публиката. Музиката е за нея а не за медиите. В reverbnation има специална услуга хора, които слушат стила в който е твоята песен да я изслушат и да ти дадат критика. Това е ако нямаш нито един фен който да попиташ. В смисъл ти кой искаш да те харесва? Публиката или медиите? 
  3. Ако търсиш публика, защо през медиите? Има си 1000 по-добри начина, като социални медии например.
  4. Ти сериозно ли искаш да променяш хората? Хората са твоята публика, твоите клиенти. Единици са фирмите, които променят пазара а не се нагаждат към него. Ако го направиш ще получиш нобелова награда със сигурност. 
  5. А сериозно ли искаш да промениш и медиите? Замисли се, тези новини, които цитира и другите, които не цитира им носят пари. С други думи те си имат пазар, познават го добре, знаят какво чете и му го дават. Това, което не им носи пари не го публикуват. Много е просто. Я се постави на тяхно място. Ти продаваш яко и идва някой и ти казва "Пич, не свири това, свири нещо друго". Няма ли да му отговориш същото? 
  6. Това с духовната пустиня е много пресилено. Най-малкото музиката според моите разбирания не е в духовния раздел.

Честно казано не знам дали ще чуя албума ти. Не ме грабна с нищо това, което си написал. Оплакваш се - ОК. Ама тук всички се оплакват. Предлагам ти да помислиш как да накараш мен и други такива да чуят албума ти. И така е, вината си е в теб. Но не защото си ти а защото не си потърсил причината. Музикалният пазар е бъкан с професионалисти, не професионалисти и аматьори. Да си намериш мястото не е лесно, но ти живееш в Англия човече! Там ако не се научиш - не знам къде.

Успех!

 

П.П. Прочети подписа ми.

 

Отговорено

Колега на колко години сте?

България е едно интересно и шарено място. Идея си нямаш колко като теб се борят за място под слънцето. 

Малцина го заслужават....

Другото е борба, работа, работа и пак работа.

Желая ти успех!

 

 

Отговорено

Musicman, благодаря! Ще приема написаното от теб като крайно необходим отрезвяващ шамар. Още докато писах се усетих че се боря с вятърни мелници, но не се спрях навреме и натиснах Публикувай. Подобна енергия е по-добре да се влага в следващи албуми, а не в оплакваници. Най-странното е че аз мразя мрънкалниците и всячески ги избягвам. Дойдох в Лондон за да преследвам музикалната си мечта и съм много много далеч от отказване. Свиря, записвам, срещам се и работя с други музиканти. Влагам труд и дори когато не виждам смисъл, не се оплаквам (то няма и на кого). Не мога да те накарам с думи и от разстояние да си пуснеш албума ми, чак такъв маркетингов гуру не съм. Но си запазвам правото да си мечтая един ден в българското медийно-културно пространство да се появят музикални критици, които слушат, рецензират и посочват пътя на артистите. Като казвам "критик" имам предвид "човек от публиката, за когото музиката означава повече отколкото за повечето хора". Сещаш ли се навремето на Златния Орфей имаше "Награда на Публиката" и "Награда на Критиката"? Аз още от много малък съм се чудил защо двете неща се разделят. Критиката пак е публика, просто е с малко по-рафиниран вкус, защото е слушала повече. Може да звучи елитарно, но ако тук в този форум 10 души ми кажат че не ставам, ще се замисля доста по-сериозно, отколкото ако ми го кажат произволни 10 души от улицата. Още веднъж благодаря.

Отговорено

ciriljhonson,

На 32 години съм. Свиря на китара от 7-годишен. Пиша авторски произведения някъде от 18-годишен. Борбата продължава. Благодаря и успех!

Отговорено

^^ Златния Орфей, ако беше печелившо мероприятие все още щеше да го има. А щом не е печелившо значи не е нужно. Светът се променя. Това, за което говориш в момента не е валидно. Отдавна не е достатъчно просто да свириш добре и да правиш хубави песни за да успееш. Изисква се много повече в редица области различни от музиката.

Ако не си маркетингов гуру - стани или си наеми такъв. Ако не накараш хората да е чуят - нямаш никакъв шанс да постигнеш, това което искаш. И за съжаление не е само това, ще трябва да се погрижиш и за още много такива други неща, които не си. Сори, това е реалността.

Според мен не трябва да слушаш никой друг освен публиката си. Хората, които плащат (по някакъв начин) за да чуят песните ти.  ТЕ и единствено ТЕ, могат да ти покажат пътя. Твоя път. Не искаш да ходиш по път по който те е пратил "критикът Х". Той не е минавал от там, където ще те прати.

Това за 10-те човека от форума а и от където и да е, не е сериозно.

 

Отговорено
Преди 15 часа, musicman написа:

Отдавна не е достатъчно просто да свириш добре и да правиш хубави песни за да успееш. Изисква се много повече в редица области различни от музиката.

Горния цитат мисля, че е есенцията на всичко - аз писах цяла страница с обяснения , и като видях тоя ред просто я изтрих :) , нямаше как по добре да се напише. 

 

Едно е да направиш хубава музика, съвсем друго е тя да бъде ПОП музика - такава каквото би се харесвала на голяма част от слушателите, 
и трето е да успееш да я промотираш и продадеш по правилен начин за да достигне до тези слушатели. 

Сетих се за едно видео от скоро - как работи музикалния бизнес в момента ( според Jon Sine ). 

За този които не им се гледа с две думи - човека е Producer и DJ от години. Казва - правя яко парче, нося го в един лейбъл - оня вика не става брато, 
в същото време той работи и като Ghost Producer за един друг "известен" пич, дава му на него моя трак - отива онзи на същото място, и те му казват.

Евала много яко парче - ще го въртим :)

И накрая му става ясно, че пътя ще е тежък , прави си канала, яко налива съдържание, прави си собствен лейбъл и лека полека набира инерция

https://www.youtube.com/watch?v=fW4o-4aVIvU

 

Най прекия път кум публиката в днешно време е през социалните мрежи - YouTube / Instagram / Facebook и веднага след тях платформите Spotify / Google Music / iTunes / Apple Music ....

Съдържание, съдържание, после съдържание, и кавъри , без кавъри не става :) - покрай кавърите мушкаш някое твое , и те така по клучови думи лека полека те намират и ако  искаш по-бързичко да става - всеки ден ново съдържание, или през ден и така години :)

 

И накрая но не на последно място - ПРИМЕРИ: 

1. Jon Sine - от горното видео, канала му е много интересен точно за начинаещи Producer-и или DJ-и , не е МИС няма дълги крака и голямо деколте, и въпреки това има 67к последователи, активен от 3 години

2. Rachel K Collier - интересна и странн музика, но и виж видеото от преди 6 години (първото) - колко е аматьорско :) ей тази година прави голям концерт в UK - 53k последователи. 
Рядко вади нови песни. Активна е от 6 години. 

https://www.youtube.com/user/rachelkcollieroff

3. Ariel McCleary - активна от 7 години, виж и първите 2 видеа, аматьорски колкото искаш :) , сега 250к последователи, а това видео е с 800 000 показвания. 
https://www.youtube.com/watch?v=LC8GpHf_ZU4


Има още много ама да не досаждам и освен това съм сигурен, че тук вече някой казва: - да ама тези са Американци - при тях всичко е супер лесно , Дообре ....

4. Vaseto ( Pik Puk ) BG - 177k последователи, активен от 4 год. 
https://www.youtube.com/user/PICPUKK

5. Oliviya Nicole - BG - прави кавъри на песни, 37к абоната , активна от 3 години.
https://www.youtube.com/user/oliviyanicole/videos

6. Gaby G - BG - 54к последователи, активна от 1 година :)
https://www.youtube.com/watch?v=Zh0U4-CxJVI

7. Ето и една кака от Русия, свири само на акустични инструменти, записва в къщи в хола, заедно с 3-те си котки :) - 710к последователи. Активна от 3 години. Уникални кавъри прави. 
https://www.youtube.com/watch?v=ZU6VG1pQsUc

С две думи схващаш идеята :) - може , не е като да не може, даже и в БГ може. 


И сега твоят канал в YouTube: 

https://www.youtube.com/channel/UC_UUfhg7iDjoPH3vK7DoJhw


51 абоната, 30-тина видеа, абсолютно еднообразни , в домашна обстановка, без много старание, 
едно момче свири на китарка с лупър бавни инструментали , а отзад се вижда бялото парно. 

Последното ти видео е от преди 7 месеца, и има около 130 показвания. 

Някак си изглежда, че несериозно подхождаш към нещата. 

 

Относно албума - на мен лично тоя тип музика не ми е любим, но звучи приятно, нежно, меланхолично. 

Кое ми прави впечатление обаче - много еднообразно, тая китара ми е абсолютно еднаква на всякъде, и като изключим тромпета в 51 Pegasi Pt.2 - ако прецъкам всички тракове, направо не мога да ги различа.

 

Нищо от горното няма за цел да те засегне - просто казвам какво виждам аз.

Отговорено

JetMan,

Направил си критичен анализ на публичната ми персона - нещо, за което не съм те молил, но все пак благодаря. Основният мотив в моя текст е липсата на критика в българския музикален свят, а не че аз не знам как да се продавам. Да, аз не се продавам успешно, но не с това оплакване влязох да пиша. Направи ми впечатление, че всички тръгвате да пишете за маркетинг, социални мрежи, платформи и т.н. а аз говоря за нещо друго. 

Мнението ти, че музиката ми е еднообразна - тя беше много по-еднообразна преди пет години, в момента усещам че има прогрес в това отношение. Поне откъм инструментализация - в  този албум тромпет и женски вокал, в следващия - други гост-музиканти, свирещи на по-нестандартни инструменти и така. Не съм спирал да мисля нови композиции и да се старая да са различни от старите. Радвам се, че това решение с тромпета е стъпка в правилната посока (да се внесе разнообразие). Но в крайна сметка аз съм соло китарист - колко пък повече разнообразие очакваш да има? По същия начин музиката на един Пат Матини например на мен ми е еднообразна и скучна, не различавам парчетата му едно от друго, но разбирам защо го уважават и ценят. Нежна, меланхолична, авторска класическа китара която навява картини и би могла да се ползва във филм - това е моят стил и няма как с цел разнообразие да вкарвам непривични за мен стилови влияния (проявявам нулев интерес към поп, рок, рап, метъл) или непривични инструменти - няма да ме видиш да свиря на BC Rich или на Jem 7 само защото трябва да има разнообразие. Да, свиря на един стол пред бялото ми парно - и какво? Мацката от Русия нали излъчва от хола й? Защо нейният хол те кефи, а моето парно те дразни? Още веднъж благодаря, че чу албума и че се занимаваш с мен!

Отговорено
Преди 22 часа, greenwood написа:

Направи ми впечатление, че всички тръгвате да пишете за маркетинг, социални мрежи, платформи и т.н. а аз говоря за нещо друго. 

 

Всъщност за едно и също говорим - просто ги го гледаш от друг ъгъл. Въпросните медии за които си писал - си пишат за музика, само че пишат там където има новина - за за вече утвърдени звезди - които работят с разните лейбъли. Няма как да пишат за случаен човек, защото това не е новина или сензация. 

Ето пример изваден за 20 секунди в дир.бг

https://life.dir.bg/shou/mihaela-fileva-predstavi-noviya-si-album-snimki

https://life.dir.bg/zvezdi/dara-stava-darbie-v-novoto-si-parche

https://life.dir.bg/zvezdi/skandau-i-makedonskata-zvezda-slatkaristika-s-novo-parche

Горните 3 линка са все музикални новини, ако хвана 1 час да ровя, ще те заисипя с подобни. Идеята е следната: 

Пращат Монте Мюзик писмо до dir.bg и другите 34 медии че Михаела Филева има нов албум - и те го отразяват - това е новина. 

Пращат от Вирджиния Рекърдс писмо до медиите че Дара има нов хит - и те го отразяват - и това е новина. 

Праща Alexander Kyd писмо до медите - писмото не идва от лейбъл, този който го е получил се почесва и се чуди дали не си се объркал. 30 от тея медии веднага са се подсмихнали и са хвърлили писмото в коша, а останалите 4, ако са били любопитни, са огледали набързо творчеството ти и са преценили, че не си струва да пишат изобщо. Щото реално новина няма. 

Грубо звучи - но това е истината :)

И пак казвам, нямам за цел да критикувам - на всички е видно че си добър музикант, просто питаш защо не са ти обърнали внимание - и казвам защо ( според мен ) 

Колкото повече фенове натрупаш , толкова по лесно е да ти обръщат внимание медиите. Въпреки, че както горе казаха, най-добрият критик е публиката и ако си я докоснал и те харесват, тогава какво значение има дали някоя медия ти е направила рецензия на нещо си. 

А за каката в Русия :), ако и видиш клиповете, ще разбереш защо освен мен още 700 хиляди я харесват :). Свири на всичко, пее на няколко гласа. Всичко е кавър, но в неин собствен стил. Това че снима в къщи , далеч не означава че не полага някакви усилия това да изглежда добре, но тук най-вече е важно съдържанието - то ако съдържанието кърти , много няма да се заглеждат хората какво има отзад на стената.

А иначе една елементарна стойка с хубав плат в единия ъгъл и няколко хубави лампи , правят чудеса в домашна обстановка :)

  • 1 month later...
Отговорено

...интересна тема, съжалявам, че чак сега я виждам.  Похвално е, че българин някъде е издал албум !  Но не видях линк с "албума" ?

  • 1 month later...
Отговорено

Александре, тоику-що чух албума ти и те поздравявам. Не бих си позволил да те критикувам, тъй като аз не съм издал албум все още, а може и никога да не издам. Нещата ти ми харесват, ефирни са и някак мистични, но колегата по-горе е прав, че като характер им липсва разнообразие и би могъл да обогатиш и развиеш музиката си в тази насока. Колкото до това, че медиите се дръжат като средновековна църква плюс това, че нямат никаква възпитателна функция мисля, че повечето тук сме съгласни с това, но пък и ти трябва да "заслужиш" споневането си. Публиката не може да е мерило за това колко успешен си като музикант, по тази логика днешните "рапърчета" и чалга дивите трябва да ни слушат за пример, а това май на никого тук не му се иска. Прави изкуството, както го разбираш, скромно и с по-малко суета около себе си и мисля, че няма как да не си доволен.

Отговорено

Едно кратко мнение и от мен с препратка към първия пост. Нещата ти са приятни за слушане, но не са комерсиални и са инструментали - най-неблагоприятната ситуация що се отнася до предпочитанията на медиите в настоящия момент. Далеч съм от мисълта да те насочвам да пропееш в някой комерсиален стил и просто обяснявам защо няма интерес от страна на радиостанции и сайтове към чисто инструментална музика в такъв стил.;)

Отговорено
На 30.08.2019 г. at 8:43, estinto написа:

Прави изкуството, както го разбираш, скромно и с по-малко суета около себе си и мисля, че няма как да не си доволен.

Благодаря!
За суетата си болезнено прав - тя ми е основен проблем. 

За другото - съгласен съм, че трябва да работя в посока разнообразяване на музиката. Не може да се свири едно и също. Произведението, над което работя в момента, ще бъде в размер 9/8 - нещо много ново за мен. След това съм планирал екзотични китайски инструменти, за да не е само смесица от китари. Все повече се кефя на саксофона и тромпета - ще ги ползвам в бъдещи композиции. 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.