Jordan_J Отговорено Февруари 27, 2010 Отговорено Февруари 27, 2010 Супер ценна темичка! Щях да пускам такава преди малко, но реших да видя дали не е писано - и за щастие я намерих! Тъй като тази материя живо, ама много живо ме интересува последните месеци , не бих се обидил на още мнения на хора, запознати по-отблизо с нея !! Цитирай
Tozi Отговорено Февруари 27, 2010 Отговорено Февруари 27, 2010 Аз ви направих малък пример по темичката за да се илюстрират някои от казаните неща дотук (па макар и преди няколко години). Три редуващи се минорни акорда. Outside Цитирай
daniel.hristov Отговорено Март 22, 2010 Отговорено Март 22, 2010 (Редактирано) Инди, поздрави за яката тема. Сам се сещаш че се опитваме да осветим едно от най-индивидуалните и тънки ъгълчета на импровизацията. Като един пишман-китарист нямам много за казване но все пак - нещата които при мен дават някакъв резултат: - това което наричаш "полутонови движения около акорда" (и аз не знам да си има термин по темата) е сигурно най-ефектния и достъпен начин. С повече усет стават чудеса. - има един дърт трик да изсвириш кратка фраза (3-4 тона) и да я движиш хроматично - докато "влезе" в следващия акорд. Номера тук е че когато фразата е стабилна ухото някак се "лъже" да я следва, въпреки че на моменти всичките тонове са "вън". - слушаш много Скофилд (например) и се надяваш да прихванеш нещо Редактирано Март 22, 2010 от daniel.hristov Цитирай
indy Отговорено Март 23, 2010 Автор Отговорено Март 23, 2010 "...това което наричаш "полутонови движения около акорда" (и аз не знам да си има термин по темата) е сигурно най-ефектния и достъпен начин. С повече усет стават чудеса." Това мисля, че се нарича "сайд слипинг". Цитирай
CyberGene Отговорено Март 23, 2010 Отговорено Март 23, 2010 Мисля, че им се казва "chromatic approach notes". Не знам на български как би се превело, може би "проходящи тонове"? Цитирай
kolio_k Отговорено Март 23, 2010 Отговорено Март 23, 2010 (Редактирано) Сигурно има нещо общо със свирене по тритонусовия субститюд на доминантовия акорд на акорда върху който свирите Един от основните начини за свирене "отвън" e, чрез силни мелодични ходове ( с помоща на mотиви и тн.) да се имплицира акорди в хармонията, които всъщност не са там, но биха могли (логично от хармонична гледна точка) да бъдат. Тоест, вместо да свирим по хармония ,примерно Dm / Dm / Dm /Dm / , чрез мелодията в импровизацията предполагаме наличието на Dm / Eb7 (замяна на A alt) / Dm /Dm . Има още доста подобни такива заигравки ( с поставяне на несъществуващи 2ри и 5ти, при свирене в минор - отскачане до паралелния мажор но в блус контекст, което от своя страна е препратка към алтеровното звучене , с използване на тризвучия от състава на различни скали и тн., да не влизам в излишни подробности) Сигурно най важното при свиренето отвън е, да знаем как да излезем и как да се върнем. Външното външното свирене моментално се превръща в грешно свирене ако се прави неубедително. А истинският въпрос би следвало да бъде, кое прави свиренето неубедително и как да го избягваме? П.С. Хроматичните апроучи ( и аз не знам как е на български, би трябвало да е нещо като хроматично доближаващи, много тъпо) нямат общо със свиренето отвън, откъм джаз те са едни от основните фразо образуващи при свиренето на Бибоб например. Най лесно се вижда нагледно. Ако трябва да свирим върху хармония 1 такт Cmaj и сме решили да използваме мажорното тризвучие C E G като материал, но искаме да изсвирим 8 осмини, конструираме следната фраза например C, Eb E, F, F#, A, G, E/ Където Еb e хроматичен апроуч, а F, F#, А e сложен, смесен (от диатоничен и хроматичен) апроуч към G. Редактирано Март 23, 2010 от kolio_k Цитирай
emo_tion1 Отговорено Март 23, 2010 Отговорено Март 23, 2010 Моите любими ликове за outside са например върху D7/A бемол7 или Е7 тризвучия или само част от лада Иначе както казва Scott Henderson: It's not important what you play, but how you play Цитирай
CyberGene Отговорено Март 23, 2010 Отговорено Март 23, 2010 Ааа, аз не съм разбрал за какво говорите. Нещо не съм прочел както трябва. Да, chromatic approach е да приближаваш тон от акорда с такива, които са на полутон около него, а вие сте говорели за приближаване не само на тон, а на няколко тона от акорда с фраза, която е около тях, но не влиза в тях... Мда, интересно. Извинявам се за неправилното включване Цитирай
Ивелин Отговорено Март 23, 2010 Отговорено Март 23, 2010 Хроматичните апроучи (и аз не знам как е на български - би трябвало да е нещо, като хроматично доближаващи, много тъпо) Или съседно-хроматични тонове (което също е тъпо!) А това пък в превод на черен английски би трябвало да е - chromatic tones in-da-hood Цитирай
Steppenwolf Отговорено Март 23, 2010 Отговорено Март 23, 2010 Браво за хубавия пост на Кольо! Цитирай
daniel.hristov Отговорено Март 23, 2010 Отговорено Март 23, 2010 Сигурно има нещо общо със свирене по тритонусовия субститюд на доминантовия акорд на акорда върху който свирите ... което трябва да значи тоновете от септакорда на полутон нагоре от акорда върху който се свири - правилно ли те разбрах? Цитирай
Tozi Отговорено Март 23, 2010 Отговорено Март 23, 2010 Доминантов септакорд. Например Cmaj7 - Db7 - Cmaj7 (замяната на Cmaj7 - G7 - Cmaj7). Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.