rLL Отговорено Август 12, 2010 Отговорено Август 12, 2010 Пиша го защото аз лично го открих доста късно това, като вкараш ситруса горе вдясно се цъка с дясното копче на мишката и ти излиза цяла страница с инструменти. Цитирай
Galin Отговорено Август 13, 2010 Отговорено Август 13, 2010 (Редактирано) Да е то и аз са усетих, че хич ме няма. А някой знае ли дали може да се настрои да се чува постоянно еднакъв звук без тия смотани ефекти да се повтаря постоянно и да се засилва.. Едно звучене ми хареса, но искам само началния звук да се чува. Delay-а видях от къде се маха това го оправих Аре и обяснете как се слага ония филтър, за който помолих. Мн нелогично да подхвърляте без да обясните.. Евала на тези, които дават поне елементарни обяснения. Ако само някой напише този филтър се слага така, може тук да експериментирате така, филтър означава.. мисля, че няма да се затрудни толкова много и ще помогне на маса зарибени хорица. Благодаря Редактирано Август 13, 2010 от Galin Цитирай
DJ Alex Отговорено Август 16, 2010 Отговорено Август 16, 2010 (Редактирано) Ако все още търсиш информация по въпроса с филтъра ето кратко обяснение с картинки. Зареждаш си готов preset в SYTRUS (в случая съм избрал "Synth Strings/Silver Saw"): 1. С десен бутон на мишката отваряш менюто на Modulation Y контролера, откъдето избираш "Edit events". Прозореца, който се отваря, можеш да използваш за автоматизация. Затвори го засега, тъй като ще ти покажа по-удобен вариант. 2. В "Piano roll" поставяш достатъчно дълга нота. Аз съм избрал да е 4 цели ноти в 4/4 такт. 3. Избираш си "Target control" горе вдясно на "Piano roll" да е "Main - Modulation Y". Сега е момента да обясня защо трябва да отвориш и затвориш "Edit events" в първа точка. Ако не го направиш "Main - Modulation Y" няма да се появи в списъка на "Target control", освен ако вече не си писал автоматизации за него. Има и други начини за управление на бутоните и копчетата в FL Studio, но този е най-лесен и удобен в случая (една от причините е, че пишеш нотите и автоматизациите за тях на едно място и синхронизираш лесно). 4. В полето, където обикновено нагласяш силата на отделните ноти, вече пишеш автоматизацията за съответното копче (в случая "Main - Modulation Y" на SYTRUS). Важи за всички останали копчета и бутони в FL и плъгините (от FL5 нагоре). Дал съм пример с последното, за което говорихте. "Main - Modulation Y" управлява cutoff за конкретния preset "Synth Strings/Silver Saw". Долу в ляво на картинката се вижда част от обяснението - т.е. за останалите може да е и разлино или да няма. Има и други начини за управление на копчетата, както споменах - Automation clips. Могат да се задействат от ноти в Piano roll, но се използват предимно в "song mode", докато си аранжираш цялото произведение. Automation events можеш да използваш с лекота в pattern и в song mode. И за да е пълно краткото обяснение тук можеш да си изтеглиш проект (FL8 и нагоре), в който съм ти приготвил няколко patterns. В първия ще видиш това, което току що обясних. Във втори и трети ще видиш това, което ти обясних в един от по-ранните ми постове за SLIDES. А в четвърти съм мешал на поразия от всяко . >>> Slides & Automations - FL project <<< Редактирано Август 16, 2010 от DJ Alex Цитирай
Amentis Отговорено Август 17, 2010 Отговорено Август 17, 2010 Може ли един тъп въпрос? Надявам се не е прекалено офтопик. Искам да свържа миди клавиатурата си към няколко канала-примерно слагам един семпъл пиано един семпъл струни и един хор и ги нагласям хора и струните по тихички за фон на пианото примерно. Всеки семпъл е на отделен канал. Обаче даже да са селектирани сичките канали това свири само през тоя който последно съм избрал. Как да накарам клавиатурата ми да свири през няколко канала едновременно? Цитирай
DJ Alex Отговорено Август 17, 2010 Отговорено Август 17, 2010 Избираш си трите плъгина (броя е без значение, както и вида им) , които искаш да управляваш едновременно от MIDI Keyboard. От Channels/Add one/ си избираш Layer: 1. Докато се виждат настройките на Layer, селектирай трите (или повече) плъгина. 2. Натисни бутона Set children в Channel settings на Layer. По този начин селектираните канали стават подчинени на Layer. Сега свири с MIDI Keyboard в Layer канала, а той ще предава всичко на подчинените. Всеки от подчинените плъгини запазва собствените си настройки, като сила на звука, панинг и т.н. Съответстващите настройки от Layer въздействат пропорционално върху всяка от подчинените. Тук можеш да изтеглиш проект (FL8 и нагоре) с вече нагласени канали и връзки между тях: >>> Layer Project <<< Цитирай
KIDO Отговорено Септември 1, 2010 Отговорено Септември 1, 2010 здр на всички...аз съм нов във форума от една седмица имам проблем и каде ли не търсих и кой ли не питах но без резултат. става дума за FL Studio 8 проблема е там че докато записвам музика или слушам вече записана такава в FL 8 чувам някакво прекъсване или сечене нещо такова незнам как да го обясня ... отначало помислих че това е от слушалките ми които бяха чисто нови но както и да е вклучих тонколоните същата работа после си помислих че може да е от компа но като пуснах музика от youtube примерно или на winampa звука си е съпер чист без смущения и прекъсвания нито забивания ... изтрих няколко пъти FL 8 и пак го инсталирвах рестартирах и компютара но е същата работа и нз какво да правя или брат ми е барал нещо в настроиките или нз много ще се радвам ако успеете да помогнете благодаря предварително Цитирай
Baby Thomas Отговорено Септември 1, 2010 Отговорено Септември 1, 2010 Да не би да няма вътък компа или да е с измислена видеокарта и драйвера да е с намален буфер? За латенцията и подобни проблеми може да прегледаш тази тема... Цитирай
DJ Alex Отговорено Септември 1, 2010 Отговорено Септември 1, 2010 Залагам на "драйвера да е с намален буфер", както спомена Baby Thomas, но все пак: - ако проблема е само, когато записваш аудио с FL8 и после слушаш същото записано аудио с FL8? В такъв случай е нормално да чуваш прескачащо аудио след като си записал такова, дори и без явни проблеми при пускане на музика от други източници. Ако проблема не е само в записа премини към следващото обяснение свързано с латенция, препуквания, прескачания и други подобни в частонст за FL Studio. - ако проблема го имаш, когато си правиш музика с FL8 чрез VSTi, DXi и вътрешните генератори, дори и без записано живо аудио? В този случай си отвори настройките за аудио на FL8 от менюто OPTIONS/Audio Settings. - най-отгоре е групата с Input/output настройки. Предполагам е нагласено на ASIO, но в зависимост от инсталираните на твоя компютър може да имаш повече ASIO опции, както и други (DirectSound). Запомни кой е и опитай да сменяш между различните опции, докато слушаш някой от твоите тракове (който си сигурен, че ти е прескачал). Виж дали има подобрение ако не - върни първоначалния. - ако си избрал някой от DirectSound точно под него вляво ще видиш друга група - Direct Sound Properties. В тази група се намира Buffer Length - колкото по-малка е стойността, толкова по-малка е латенцията, но те очаква и повече препуквания/прескачане (зависи от машината и натовареността на самия проект). Запомни стойността и почни да я увеличаваш на малки стъпки, докато слушаш някой от твоите тракове (който си сигурен, че ти е прескачал). Ослушвай се за подобрения, ако няма такива дори и при най-високата стойност - върни обратно оригиналната. - ако си избрал ASIO точно под него вляво ще видиш друга група ASIO Properties. За разлика от DirectSound панелите с настройки са различни в зависимост от инсталираните ASIO драйвери. Затова ще видиш само бутон Show ASIO Panel. Все пак във всеки от тях би трябвало да можеш да се ориентираш как да намалиш/увеличиш Аудио буфера. Ползвай като източник линка от поста на Baby Thomas, има обяснения за най-често ползвания ASIO4ALL. Ако ползваш някой друг или срещаш затруднение пиши тук - като имам възможност ще пиша подробно, а съм сигурен и други от форума могат да помогнат при настройките. - в същата тази група Direct Sound Properties (или ASIO Properties) ще видиш долу вдясно Priority с опции от падащо меню Normal, High, Highest. Използвай High като добър баланс на ресурсите между аудио миксирането на FL и работа ти в реално време. Имай предвид, че на по-слаба машина избирането на Highest може да намали прескачането, но ще е за сметка на видими засичания на графичната част на FL (въртене на копчета, редене на ноти и т.н. в реално време). - вдясно долу е последната група - Mixer. Ако Sample Rate ти е прекалено голям може да се получат прескачания. 44100 и надолу за по-слаба машина, 48000 и нагоре ако си сигурен в компютъра си. - тук в Mixer е и една доста често забравяна опция - Interpolation. Тя е винаги в действие, когато някой от семплите или плъгините не работят в нагласения Sample Rate. Някой от различните интерполации изискват много процесорно време и прескачането е почти задължително при неправилен избор. Linear за по-слаби машини, 6-point hermite за по-мощни. Останалите използвай предимно при експорт на готовата продукция (има Interpolation опция при експорт независеща от тази). Ако нито едно от изброените не помогне - пиши още подробности около проблема. Цитирай
Galin Отговорено Октомври 14, 2010 Отговорено Октомври 14, 2010 Хора някой ще ми каже ли откъде мога да си намеря звуци за Fruity-to.. Вградените са пълен ужас! Искам звуци Dre, West Coast still и плътни басове.. Въобще ако някой се занимава с хип-хоп да удари едно рамо.. :X Цитирай
GMUNKZ Отговорено Ноември 4, 2010 Отговорено Ноември 4, 2010 кви звуци ве брат ? търсиш wav семпли ли , или весетета търси на гугъл .... като за начало ето ти един линк за семпли www.freesound.org a фриии весетета търси в kvr портала братя , как да подкарам 24 бита wav фаелове с фрутито и да ги сейфам на 24 бита бтв - с бая стара версия съм Цитирай
emo_tion1 Отговорено Ноември 5, 2010 Отговорено Ноември 5, 2010 Има ли такава опция на Фрутито да могат да се смесят две бленди; примерно в лявата ръка на клавиатурата да е бас китара а в дясната ел.пиано? Цитирай
DJ Alex Отговорено Ноември 13, 2010 Отговорено Ноември 13, 2010 Има начини това да се направи. Ако все още търсиш разяснение изтегли този проект за да видиш как точно става: bass+piano <- download Ето и малко информация ако не се ориентираш сам от файла. В случая съм използвал BooBass на FL само за демонстрацията. Смени си го с баса, който предпочиташ. Отвори Channel Settings на BooBass и ще видиш над клавиатурата му дълга оранжева линия обхващаща няколко октави от B4 надолу. Такава зона можеш да определиш с левия бутон на мишката - задържаш го от първата нота и пускаш на последната (както се прави селекция в почти всяка програма). Това ограничава свиренето на дадения инструмент само в определения диапазон. Над C4 ще видиш по-тъмно оранжев правоъгълник - това е подобно на transpose +- октава/и, както на MIDI Keyboard. Става с кликване на десния бутон на мишката върху определената нота. В случая с баса, който ще използваш, може да не се налага да правиш това. По същия начин съм ограничил и пианото, но от C5 нагоре. Ако се налага можеш да препокриваш октавите на двата (3-те и т.н.) инструмента. Използвай по-горното ми обяснение как да свършеж LAYER с двата инструмента. Свириш в LAYER (трябва да е селектнат за да приема ноти от MIDI Keyboard), а той предава на двата инструмента информацията и тъй като са ограничени всеки в различен диапазон се получава това, което ти трябва - лява ръка = БАС, дясна = ПИАНО. Успехи!!! Цитирай
sa6tiat Отговорено Ноември 18, 2010 Отговорено Ноември 18, 2010 Амичи, имам странен проблем: вчера работих върху един flp файл. Днес ръгам да го отворя, има го в Resent projects, обаче като натисна - нищо. Тръгвам да го търся в директорията - няма файл с такова име. Пробвам да запазя някакъв друг проект с това име - дава ми, че такъв проект със SA6TOTO име вече фигурира. Каква е тази мистерия? Цитирай
sa6tiat Отговорено Ноември 18, 2010 Отговорено Ноември 18, 2010 Сега виждам, че се запазват следващи неща като MIDI файл, само дето не съдържат нищо... Но не и като flp файлове. Просто ги запазвам уж, а в папката - 0. ? Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.