Ламби Отговорено Март 27, 2017 Отговорено Март 27, 2017 Ся да кажеш,че ЕСП е с кофти електроника е смешно.Колкото до евтините компоненти,то по скъпи има ли? Цитирай
Jim-ph Отговорено Март 27, 2017 Отговорено Март 27, 2017 ^ Мдаааа, аз снощи доста попорочетох по темата Greco в частност и си мислех същото. Бюджетните серии имат целия набор cost-saving практики като на големия брат. Pancake на пластове дървесини, надупчени и олекотени тела и прочие... pancake тяло няма нищо лошо. Зависи как се прави. И чете още нататък - КОГА и при КОИ серии е било. Също ако гибсон ще публикуват инфо какви "подправки" слагат в производствен процесс при студио/спешал/трибют, няма да ги уважаваш повече въобще. Цитирай
synchu Отговорено Март 27, 2017 Отговорено Март 27, 2017 Ся да кажеш,че ЕСП е с кофти електроника е смешно.Колкото до евтините компоненти,то по скъпи има ли? Не четеш какво съм написал - "златните години на copy/paste-a" - първо. И второ - да, има. Цитирай
IgniteAll Отговорено Март 27, 2017 Отговорено Март 27, 2017 Хм... От ужасно много време не съм писал във форума, а само се дивя на моменти какви безумни чудесии се пишат. Чак понякога гледам дали съм в музикант.орг, а не в хари-потър.инфо! През ръцете ми са минали стотици китари Epiphone и стотици китари Gibson за последните три години. Ако човек избере скъп Epiphone ще получи скъп Epiphone, но в никакъв случай не евтин Gibson. Има причини едната фирма да е собственост на другата и да имат китари в близък ценови клас, които не могат да се сравнят ама по никакъв начин, стига да не говорим за стилова ориентация. 3 Цитирай
ultramega Отговорено Март 27, 2017 Автор Отговорено Март 27, 2017 (Редактирано) Ако възприятието за добър звук е субективно и въпрос на вкус , то не е за подценяване и факта че почти цялата значима рок история е минала под логото на Фендер или Гибсън . И ако щете наречете го чиста снобария или робуване на марки , но купиш ли си лес пол , то логото на главата трябва да е на Гибсън По темата с японските ЛП - разглобявал съм две такива с разни странни имена зад които се оказва , че стои фабриката Матсумоку. Може да съм попаднал и двта пъти на ниска серия , но си бяха зле отвсякъде и нищо общо с това което се очаква ... https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/fr/cp0/e15/q65/17458179_980595732075284_8970825590621149209_n.jpg?efg=eyJpIjoidCJ9&oh=b7838d9aaabf673de8e391cc6e0d1f54&oe=594F03EC Редактирано Март 27, 2017 от ultramega 4 Цитирай
Ламби Отговорено Март 27, 2017 Отговорено Март 27, 2017 Щом се е стигнало до там Гибсън да съди някаква си фирмичка от Токио,че продава скъпи китари в САЩ и музикантите ги купуват и хич не им дреме,къде са произведени е показателно.Стандарта на живот в Япония 70те години и сега е коренно различен.Вероятно сега е по евтино да си купиш гибсън вместо ЕСП. Цитирай
Jim-ph Отговорено Март 28, 2017 Отговорено Март 28, 2017 Опа, взе да става интересно. @Jim, набутваш се между шамарите с Guyatone-а, само това ще отбележа И каква стана тя: ако Гибсън ползват талашит или олекотяват телата, лошо, гадни копелета. Ако японците го правят, браво, правят го както трябва. Честно казано, след цялата яростна агит кампания ми се отщя да свиря на япончетата. Дотук от мен. @Ламби, полемиката е за старите "винтидж" японски китари, спрени от производство. ESP никой не го пипа за момента Талашит?? Къде си видял такова нещо? При определени серии начало-среда 70ти имаше топ като при ЕС-335, но това не е талашит! Цитирай
jabs Отговорено Март 28, 2017 Отговорено Март 28, 2017 Под талашит имах предвид "pancake" Не си схванал майтапа. Казах ти да не се буташ между шамарите, не ме послуша Човек от форума ремонтира и ъпгрейдна продаден точно от теб Guyatone, следствието е че усилвателя от средна работа стана както трябва. Собственика, ако иска да се похвали и тука. Снощи четох доста, включая tokaiforum, mylespaul, etc. Все места където пишат хора имащи и свирещи и на едните и на другите китари. Следната класация ми се струва най-убедителна, цитирам: 1) vintage Gibson 2) Japs, top class production only 3) modern Gibson 4) Japs, mass production като това има всички изключения от правилата коментирани по предишните постове. Амин. 2 Цитирай
PlamenM Отговорено Март 28, 2017 Отговорено Март 28, 2017 Да си кажа и аз мнението като собственик един ( от общо три на марката) 35 годишен Ибанец артист. Аз лично съм голям фен на винтидж японските китари , имал съм и Ариа старо производство, също страхотна китара. На първо място изключително доброто съотношение цена - качество. За подобни суми, 1000 - 1500, в момента е доста трудно да се намерят аналогични нови китари с такова качество и за тези пари. Съжалявам но имам доста ниско мнение за качеството на Гибсъните и Фендерите от по 1000 лева , без да снобея. Разбирам защо ги произвеждат, но за мен това не са същите китари като по високия клас на марките. От тази гледна точка, ниския клас на Ибанец или Епифон е доста по консистентен. Другата гледна точка обаче - японците дали са примерно Гибсън или Фендер килър - ами абсолютно не. Във високия си клас Гибсън и тн са си в тяхната лига. Аз лично не съм пипал японец който да се доближава, може пък и да ми предстои. Другата слабост за мен на японските китари е електрониката. Въпреки прехвалените Ибанец адаптери, има нещо което не им достига, мътнеят и китарата може повече. Ариата в момента в който прие Сеймор Дънкан сет ловър адаптери стана жесток ЕС-335 ( Лес Пол килър ...( да се таковам тиквата защо я продадох)...Същото стана и с един джаз Ибанец, същото ще стане и с Ибанец Артиста, само че там дилемата за адаптерите е огромна. В общи линии свиря и ще продължавам да свиря на японски китари, защото ми е изгодно. Ако реша да дам 6000 лева за китара, очевидно няма да е японска. Но това няма да изгледи да стане, поради лично решение. 2 Цитирай
TONY Отговорено Март 28, 2017 Отговорено Март 28, 2017 Ако ме кефи определен модел Епифон, още повече ми върши по -добра работа, от някой Гибсън, това проблем ли е? Мелъди Мейкъра, който имах беше страхотно добра изработка, но като блусарска китара, не ми влизаше много в употреба. На СГ- то пък грифът не ми беше, някак по мярка... макар че вадеше звук.... ЕСП, Мюзик мени и тн, има доста по прецизно изработени китари. Иначе въпрос на снобария или на някаква жизнена необходимост е? Аз бих се изръсил за стандард, при положение , че мога да понапълня някоя зала, за свирене пред 20-30 макс, заслужава ли си!? Къде е границата между снобарията и необходимоста? Цитирай
Jim-ph Отговорено Март 28, 2017 Отговорено Март 28, 2017 ^ ЕТО, ЕТО какво каза TONY. Бра-во! Наай накрая човешки здрав акъл, браво! Цитирай
chris_barnes Отговорено Март 28, 2017 Отговорено Март 28, 2017 @TONY Разбрахме, че си твърд противник на Гибоните и предпочиташ Епитата. Предполагам мнението ти по дебата Fender/Squier е същото. Има два лагера и хората го казват в клипа, ако си го изгледал докрай - за парите получаваш повече от Епито (байндинг и тн.) но откъм звук и пипане Гибона е Гибон. Това напълно отхвърля твърденията ти, че епи с гибсън адаптри си е Гибсън. А за снобарията - гроздето е кисело. По същата аналогия в хоремага има избор между Джак и Черен коч. Аз смятам, че ако мога да си позволя нещо за 2000лв предпочитам да взема него, вместо 4 от по 500лв. И това за 2000 ми върши работа за участията които имам пред около 200-300 души. Знам, че няма да разбереш това което пиша и ще започнеш с лични нападки (типично в твой стил) след което модерНатор ще заключи темата за да не ти сипе някой. Але! Sent from my LG-F460L using Tapatalk 1 Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Март 28, 2017 Отговорено Март 28, 2017 (Редактирано) Аз мисля, че при голямото наличие на инструменти (нови, стари, от най-различни години и т.н.) и при наличието на големи разлики между отделни екземпляри, условностите стават толкова много, че обощенията не са нищо друго, освен общи напътствия. Примерно, вън от темата, веднага се сещам колко по-добре е, да имаш Страт или Теле за някои песни, че и стилове, отколкото LP (обратното също важи в други случаи). Като добавим и фактори като удобство, привързаност, фаза на луната и т.н. споровете стават почти излишни, защото всеки нещо си харесва. Моето лично заключение на тема "различни ЛП-та" е, че необходимостта точно от Gibson LP е най-силна там където наистина се гони точно винтидж LP тон. Там Гибсън са незаменими и (почти) няма други ЛП-та с този звук, да не говорим - евтини. В MMG посвирих на един запазен LP от 75-та(май), и ми зазвуча дори по-добре от новите стандарти, изложени в магазина, което вероятно наистина означава, че по-старите Гибита звучат по-добре. Това никак обаче не означава, че другите (на други производители) LP китари са лоши - напротив, има страшно добри инструменти между тях. Някои, звучат относително "гибсънски" - примерно нескъпите "Vintage", други се доближават още повече (някои епифони, примерно), трети звучат, поне за мен, доста далеч (примерно някои 80-тарски , доста скъпички и много качествено изработени серии на Aria Pro-II, които честно казано доста харесвам, но са ми по-близо до PRS и дори страт звучене, отколкото до това, как се очаква да звучи LP). Tokai сериозен модел примерно, не съм пробвал... От друга страна, ако ви трябва LP с активни адаптери за метъл, освен поради манящината, не виждам никакъв друг практичен смисъл, да ползвате ТОЧНО Gibson LP, понеже тонът който ще гоните, със сигурност няма да е това, заради което Гибсъните са така ценени. Редактирано Март 28, 2017 от Evtim Djerekarov 2 Цитирай
TONY Отговорено Март 28, 2017 Отговорено Март 28, 2017 ^^Да, прав си, че ще изкараш за лична нападка, убеждението ми, че ти трябва да свириш Епифон Спешъл 2. Не съм противник на Гибсън, по скоро не харесвам 1. цените им, спрямо какво реално предлагат ( и спрямо какво другите дават за такива пари) 2. целият този ненужен хайп около това лого. Но аз съм тук от доста време, виждал съм по нашите ширини, това да се случва с Фендер, Джаксън, БС Рич, Айбаниз.... 3. Не мисля, че ми е особен проблем в скоро време пак да имам Гибсън, като една от поредните ми китари. 1 Цитирай
ciriljhonson Отговорено Март 28, 2017 Отговорено Март 28, 2017 Когато спрете да мислите за китарата като за торба пари, тогава ще разберете защо е хубаво(не задължително) да имате 50 годишен Gibson или Fender. Иначе ей го дей магазина! Китари бол, за всеки джоб и публика 8 Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.