Jump to content
Българският форум за музиканти

Squier Affinity 5-String Jazz Bass V


Recommended Posts

Отговорено (Редактирано)

п.п. тук предлагат решение, да се ползват единични струни. Примерно 145 B...

https://www.talkbass.com/threads/floppy-5th-string.158307/#post-1829055

 

Сега, как ще се отрази на грифа, не знам :D

 

И веднага го контрират... https://www.talkbass.com/threads/floppy-5th-string.158307/page-2#post-1829305

(също и контри, че разликата между 34'' и 35'', дори 36'' е незначителна..)

Редактирано от emosms
  • Отговори 41
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Отговорено (Редактирано)

Този спор с 34 срещу 35 мензура никога няма да приключи и винаги ще има подръжници на едната и на другата страна,не бих казал,че 2 сантима играят огромна роля в опъна на струната,защото съм свирил и на двете.По-скоро каква ти е техниката има огромно значение - това спокойно можеш да се убедиш ако си намериш ревюта на Ibanez GWB 1005,както и на много други модели 34 инчови  басове.Пикъпите ти и самия инструмент  с който свириш,имат много по-голямо значение за тази прословута B струна от самите струни,не че няма разлика между марките и качеството,но не това е водещото - лично мнение.Веднага ще ти дам пример,сменил съм доста пикъпи едни от последните бяха Delano JMVC 5 FE,които подмених с Bartolini,няма да се впускам в детайли,само ще ти пиша,че с Delanoto B струна звучеше по един начин с Бартовете по друг,НО с един и същи комплект струни на същия инструмент - нарочно го пиша с големи букви,за да не може някои колеги видяли-невидяли да обърнат темата в друга посока   :D .Така че,според мен не се замаявай с това да търсиш мега дебели B струни,ще се вкараш в некакви филми от които няма смисъл,но ти си знаеш.Гледам,че имаш регистрация в talkbass.com и живо се интерсуваш от темата за 30hz,затова порови там ...имаше една (от многото ) добра дискусия за това между  няколко доста световно известни собственици на компании за кабинети и PA по въпроса,кои са оставям на теб за домашно ( видях че владееш английски  :D  ) можеш дори да им пишеш - вярвай ми отговарят.Успех.

Редактирано от evernas
Отговорено (Редактирано)

Баса няма да тръгна да го сменям, аз на този не съм просвирил особено :). По скоро да го сетна по най-добрия начин, който може, и евентуално някакъв ъпгрейд.

 

За струната - на първа стъпка,мерило би ми било да се усеща по равномерно натегната като другите и да звучи по-добре на сухо. Евтини варианти биха били проби с единични струни.

В дискусията се споменава, че има струни с еднаква обща дебелина, но различна дебелина на сърцевината, изискваща повече натягане.

Също, че струната може да не изисква повече натягане, но заради материала и гъвкавостта да стои по-стегната.

 

За кабинета и фундамента в ниските - така и не разбрах... Пробите биха били по-трудни. Може да пробвам каквито комбота има в 1,2 репетиционни.

Купуване на комбо/кабинет, с цел проба, не ми се харесва като идея.

Дискусията за кабинетите ще я разгледам за домашно. Тя ще е някакъв сериал сигурно :D.

Редактирано от emosms
Отговорено

А пробва ли да повдигнеш малко адаптерите от към дебелата струна?

Т.е. да намалиш малко разстоянието м/у адаптерите и дебелата струна.

Отговорено

п.п. тук предлагат решение, да се ползват единични струни. Примерно 145 B...

Възможно е, но ще трябва да си разшириш седлото на nut-a. Ако обаче установиш, че това не ти пасва (което е много вероятно) ще трябва после да го сменяш целия, което за теб значи лютиер. На твоя гриф не знам как ще се отрази, но по принцип с малко регулиране на truss rod-a не би трябвало да има проблеми. Можеш да правиш много неща с инструмента, стига да знаеш как и той да не ти се разпада в ръцете. В общия случай важи правилото, колкото по-малко знаеш какво правиш и по-некачествен е инструмента, толкова по-малко пипаш.

Отговорено (Редактирано)

Адаптерите... вкъщи няма на какво да го пусна!

Имам една лампова правения с 12 инча говорител в оупън бак кабинет, ще я домъкна. Да не бучи много :D.

Дано не криви... зарязал съм я на едно място и не съм я пробвал с баса.

 

Дискусията за фундаментите и ниския обхват на кабинетите не съм я прочел още. С бледото копие на аудио интерфейс което имам в нас - нищо не става да запиша и да пусна на спектрален анализ.

 

Но - мога да си спретна един кабинет 180-200 литра, с напълно приличен вид, оребрен и стабилно направен, дръжкии т.н. За репетиционната.

- 3дб/35 хз с една петнайска и крос на 2к5 с една среда 4'', дето я дават 800-10к. Ако е много баса - ще го намалим...

 

Гледам разни ревюта, честно казано, и това ми звучи разгащено B:

 

Вече това ми звучи брутално:

Не мога да преценя, дали няма леека разгащеност на B, която да се покрива от по ясните обертонове и високите.

Mapple фретборд и може би още по-важно - ash body (Ясен?).

Дървото на тялото е с доста по-висока твърдост от alder.

 

Звука е по... ясен. По твърд и отчетлив. По-звънлив. Ако е neck through дали ще е още по...?

Подобна китара вече ще ми харесва доста.

 

Иначе, и тук B звучи малко по-слабо.

Редактирано от emosms
Отговорено

п.с. И на двата модела струните минават през тялото, не са на бриджа.

Ама само втория нещо ми е легнал, като дефиниция и яснота на тона :D.

Отговорено

Така е и за мен - ash body и maple fingerboard+maple neck звучат (за мен,лично) доста по-дифинирано и "чисто",особенно ако ще свириш повече slap,въпрос на вкус,както и на комбинация с пикъпите,разбира се.Пак ти казвам,че не е въпрос само на струните,ще го разбереш някой ден,плюс това се замисли колко често ще ползваш B струна празна срещу изсвирени тонове на позиция - то тогава става ясно.Не мисля,че ще си дрънкаш на свободна B струна само заради кефа как звучи масивно,особенно пък в контекста на групата с която свириш?На ясно съм,че всеки гледа по различен начин на 5 струнния бас,та за мен ако B струната не звучи добре максимално близко до 4та струна като характер,особенно на позиции ( от 1 до 9-10),просто не става,пак пиша - въпрос на философия как виждаш инструмента и каква ти е техниката на свирене - с перо ли свириш,с пръсти ли,какъв тон търсиш спрямо стила на музиката която свириш.Delano са железни в това отношение,именно за това струват колкото един нов бас,има за какво,разбира се,но всеки си има мнение.Само не изпадай във филма да ъгрейдваш евтин инструмент със скъп хардуер,ще останеш не само разочарован,но и набутан.Не влагам лоши чувства в следните редове,но защо постваш тези клипове?Ти имаш вече бас,просто приеми факта,че той няма да звучи като тези от клиповете,поради ред причини,една от които е,че нямаш същите пикъпи и т.н.,и си карай напред - учи се да свириш и някой ден,като разгдаеш енигмата на бас-гиъра и т.н.,ще си вземеш нещо което ще те задоволява повече,а до тогава свири и събирай пари,чети по форумите задавай въпроси,купувай и сменяй басове,гиър и т.н. :D

Отговорено (Редактирано)

Да, тепърва ще видя за какво става въпрос. Като звучене, в общи линии е като първия, но не и като втория :D.

 

Някой ден ще видим евентуално за нещо по-поръчка, ако много се зарибя..

Имам идея за конфигурация на пикъпите: превключване между стандартна за J бас и двоен бридж като стингрей (ако има подходящи адаптери и за двете цели).

 

А за кабинета и отговора в ниските? Ще ми струва колкото най-евтиния кабинет с 15'' от томан (харли бентон), даже по-малко.

Но ще знам що-годе какво представлява като характеристики.

Другите петнайски в томан, на по-хубави марки но от нисък клас - цената вече е двойна. И трябва да го отвориш, за да разбереш какви говорители ползват.

Ако не са някакви поръчкови, за които няма данни в нета... С неизвестни параметри :D.

Редактирано от emosms
Отговорено

За да си "спретнеш" ОТ за бас трябва да го изчислиш и проектираш спрямо параметрите на използваните говорители, да подбереш внимателно материалите и да го сглобиш качествено. Ако си цениш времето ще разбереш, че няма как да излезе по-евтино от сносен купешки, а и резултатът е непредвидим и ще си е вечно твой.

Преди да се юрнеш да купуваш или майсториш, чуй как ти звучи баса на различни конфигурации 4х10,2х10, 1х15...

Отговорено

Всеки избор на конфигурация с повече от един басов говорител (що-годе приличен, с известни параметри) автоматично прави варианта по-скъп. С поне 50% за съответното звуково налягане.

1x15 e най-евтиното и минималното нужно, за да се чува с барабаните. Досега друг тип комбо не е влизало в тази репетиционна :).

 

За ниските честоти - четох, че е важно първия хармоник (31 - 62 херца) да се чува без затихване, за да имаме яснота и доволна плътност на 5 струна. Дори и на 4 Е (84 херца/0дб за 4 струнен бас). Ако звучи по-слабо, евентуално ще вдигна малко адаптера.

Фундамента и тягата отдолу ще липсват, но за малка репетиционна може би е по-добре. Т.е. кабинет с 0дб/50хз трябва да е предостатъчен.

T.e., много десятки биха се справили с тази задача, но 4 говорителя ще са поне двойно по-скъпи от 1 x 15.

 

Така и така не може да стане -3дб/30, вече започнах да се замислям за габаритите. Да ги огранича до 600x1000x300 (w/h/d), че 180-200 литра си е бая сандък.

Ако се откажа да гоня близки до 30 херца, може да мина и с малко по-евтин профи говорител, пак с 3 инча бобина.

 

Изработката няма какво да се мисли толкова. Ще е голо пдч, предния и задния капак подсилени с бленди (предния ще стане двойна дебелина около дупката на говорителя, страниците дъното и капака оребрени с летви 20x20 или повече.

По-евтино, но по-тежко от шперплат. Дане говорим, че наистина сериозния шперплат е по-тежък от пдч. Евтин шперплат се ползва масово, защото олекотява сандъка.

От оребрено пдч и подсилени с бленди преден и заден капак, няма да имам в общи линии никакви резонанси от кутията. Демпфано яко, облепено с велтер отвън. И ще е доста евтино.

Китарни кубета маршал съм виждал и от пдч и от шперплат....

Отговорено

В нетретирани и/или малки помещения има много повече проблеми от това дали кутията и кабинета вадят 35 или 40 херца. Не казвам, че това не са важни неща, но да не забравяме и гадните гъгнеж, кънтене и т.н. нискочестотен бълвоч, който се чува от самите помещения... :( И в такива (често срещани за съжаление) ситуации малко пресилено звучи да се вживяваме за +/- 4-5 херца/децибела...

Отговорено

Всеки избор на конфигурация с повече от един басов говорител (що-годе приличен, с известни параметри) автоматично прави варианта по-скъп. С поне 50% за съответното звуково налягане.

1x15 e най-евтиното и минималното нужно, за да се чува с барабаните. Досега друг тип комбо не е влизало в тази репетиционна :).

 

За ниските честоти - четох, че е важно първия хармоник (31 - 62 херца) да се чува без затихване, за да имаме яснота и доволна плътност на 5 струна. Дори и на 4 Е (84 херца/0дб за 4 струнен бас). Ако звучи по-слабо, евентуално ще вдигна малко адаптера.

Фундамента и тягата отдолу ще липсват, но за малка репетиционна може би е по-добре. Т.е. кабинет с 0дб/50хз трябва да е предостатъчен.

T.e., много десятки биха се справили с тази задача, но 4 говорителя ще са поне двойно по-скъпи от 1 x 15.

 

Така и така не може да стане -3дб/30, вече започнах да се замислям за габаритите. Да ги огранича до 600x1000x300 (w/h/d), че 180-200 литра си е бая сандък.

Ако се откажа да гоня близки до 30 херца, може да мина и с малко по-евтин профи говорител, пак с 3 инча бобина.

 

Изработката няма какво да се мисли толкова. Ще е голо пдч, предния и задния капак подсилени с бленди (предния ще стане двойна дебелина около дупката на говорителя, страниците дъното и капака оребрени с летви 20x20 или повече.

По-евтино, но по-тежко от шперплат. Дане говорим, че наистина сериозния шперплат е по-тежък от пдч. Евтин шперплат се ползва масово, защото олекотява сандъка.

От оребрено пдч и подсилени с бленди преден и заден капак, няма да имам в общи линии никакви резонанси от кутията. Демпфано яко, облепено с велтер отвън. И ще е доста евтино.

Китарни кубета маршал съм виждал и от пдч и от шперплат....

Спести си времето и парите и си вземи примерно кабинет Peavey TVX - хем евтин,хем става (за какво - отделна тема),хем ще тежи доволно,колкото и твоя вариант,на старо вървят около 250 лв.-15ската.На хартия ще покрива 30hz,като всички други около тази цена,разбира се  :D и най- важното,да не забравиш да бустваш от 30 до 60 от еквалайзера,за получиш massively pillow low end  :P  :D .Хайде ,весели празници на всички.

Отговорено (Редактирано)

На старо - ако излезе. Трябва да се проверява. Я излезе, я не. Може и да е със сменяни/пренавивани говорители..

Иначе знам че и едно комбо лариос 100 върши работа, но няма високи и възможност за контрол на тона, както ми се ще.

 

В помещението няма третиране за ниските. Но със солидна конструкция кабинет, ще избегна бученето на кутията и съответния бууст/резонанси в по-високия бас.

 

Между другото, направих емулации на разни еминенс и fane говорители от musicworld - много искат дефакто още по-големи кабинети.

Иначе имат бууст около 80-100 хз.Това ли е тайната на добрия тон?

 

simulations.jpg

 

 

Къде е ключа за бараката за тона...

 

Ето това, трябва да е добро. Марката хич не е лоша. 15'ка в не повече от 65-70 литра чист обем: https://www.thomann.de/gb/ebs_magni_500_115_bass_combo.htm

... Каква е тази 15,ка дето да работи в такъв обем и да слиза ниско, не знам......

 

Весели Празници !

Редактирано от emosms

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.